Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Sikki, de uitslag al binnen????

Lente, hoop dat je snel een oproep krijgt.

Marjah, moeilijk hoor, mn vriendin had ook een grijs-achtige jurk. Zij had wel een wit boeket, nu is zij ook een rustig/ingetogen persoontje en dat past ook goed bij haar. Ik denk dat jij meer een type bent voor wat uitbundiger of niet??

:):) hoor ook niet echt in dit topic thuis, mn AMH was nl goed. Mis alleen wel een eierstok (dus heb de helft minder, telt dat ook??)
    Net weer wat medicatie opgehaald, ook 6 ampullen progesteron, die moeten intramusculair staat op de verpakking :( En als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel IM spuiten (ben zuster in het dagelijks leven). PFfffff maar wat moet dat moet.. Het is voor een goed doel..

Iedereen een heeeeel goed pasen

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joontje, moet dat dan echt IM?
    Ik lees wel vaker dat beide kan.
    Nou ja, wat je zegt, het is voor een goed doel!

Uiteindelijk na veel omwegen eindelijk de uitslag gehad.
    Maar toen had ik al wel de eerste spuit gezet.
    Maar goed, FSH is gelukkig 6,3!
    Zo laag is het nog nooit geweest bij mij, dus ik ben helemaal blij!

3. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Sikki, mooie uitslag!!!!! Kan nu alleen nog maar beter worden :D Succes, wanneer heb je de eerste echo??

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikki!!! wat een mooi resultaat :).
    Spuit-ze :)

Joontje, wat vervelend dat je progesteron moet spuiten ... :( Waarom is dat eigenlijk?

Lente... spannend dat je binnenkort je eerste IVF hebt :). Succes met het vloeibare voedsel??? (paas)eitjes en ijs toe is trouwens ook een paasbrunch ;)

hier: DJ heeft zijn vrijgezellenfeest gehad. Helemaal op zijn lijf geschreven (de vriendinnen van de jongens hebben zich er goed mee bemoeit ;) ). Hij is vliegtuiggek en hij heeft een vlucht mogen maken, dus mannetje was heel blij. Daarna kleiduiven schieten. Hier moesten ze nuchter voor zijn, dus daar hadden de mannen niet helemaal over nagedacht... Maar ja, dat hebben ze s'avonds weer ingehaald. Ik geloof dat mijn mannetje nog de meest nuchtere persoon was aan het einde van de avond. Hij was heel moe en was zo verstandig om er af en toe een frisje tussendoor te gooien.

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

we hebben maartje al even niet gezien, maar die heeft woensdag haar tp!

spannend :)

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ego: gelukkig dip ik steeds minder, maar ik werk op dit moment nog 50%. Vanmiddag naar de bedrijfsarts :(. Ik ben benieuwd naar wat hij te melden heeft.
    Vandaag eengoed gesprek op mijn werk gehad en dat neemt alweer een hele last van mijn schouders. Ik dacht namelijk dat een collega alweer alle schuld op mij zou schuiven, maar mijn reactie was zo duidelijk dit keer dat ze blijkbaar toch wel inzag dat ze fout zat :). En met dat gevoel loop je dan een paar weken mee rond, omdat zij geopereerd werd. Maar dat is nu uit de wereld, dus ik zal nu ook wel weer een stuk stabieler worden. Al met al, was de onenigheid wel de druppel die de emmer deed overlopen.
    Morgen naar de gyn :), dan kan ik ook eidelijk vragen of zij uberhaubt nog hoop ziet. Dit naar aanleiding van haar super negatieve uitlatingen begin maart. Dus daar ben ik ook weer happy om.

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Vanochtend weer een echo gehad, er zitten nu 10 eitjes!!! Ze moeten alleen nog even een beetje doorrijpen.. Net gebeld voor mn bloeduitslagen en nu nog 3 dagen minder spuiten (225 gonal F) en dan vrij weer controle.. Je zag op de echo goed mn cyste zitten in het midden en daarom heen hebben zich nu allemaal follikels gevormd. Dokter dacht zelf maandag de punctie.. Nog even afwachten 8)

Marjah, succes morgen bij de gyn, ben benieuwd wat ze dit keer te zeggen heeft..

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, hoe was het bij de gyn?

Joontje, wow 10 follies! En dan met 1 eierstok.
    Dat haal ik nog niet eens met 2.
    Nog effe lekker doorbroeden en dan maandag waarschijnlijk de punctie!

Hier ook de eerste FM gehad.
    Er zaten links 2 grote en 2 kleine en rechts 2 grote en een paar kleintjes.
    Net als de vorige keer ongelijkmatig aan het groeien, maar we wachten het af.
    Bloed laten prikken om te bepalen of ik nog een FM krijg of de de punctie al gepland gaat worden.
    Maar waarschijnlijk zal deze ook maandag zijn.

Ieoor, hoe is het eigenlijk met jou?
    Gluur je hier nog wel eens?
    Hoop dat jullie daagjes er tussenuit rust heeft gebracht!

9. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Sikki, dat stimuleren bij jou gaat snel, maandag al de punctie?? Hoeveel dagen spuit je dan??
    Ik ben nu vandaag 12 dagen aan het stimuleren en ben bang dat ze eerder gaan springen :( Veeeel slijm, gevoelige borsten en krampen, herkennen jullie dit?? Gebruik wel een neusspray om een eisprong te voorkomen, maar ja.. Morgen weer een echo//

Marjah, hoe was je gesprek gisteren>>

10. lente67

lente67 Niet meer actief

Joontje en Sikki wat spannend! Hoop dat jullie alletwee binnenkort de punctie krijgen of heet dat niet zo? en daarna een goede tp en natuurlijk ZWANGER! Ik ga alsvast voor jullie duimen.

Marjah, wat fijn dat de dipjes minder worden. Een goed teken. Nu nog een goed teken van de gyn. en dan komt alles weer op zijn pootjes terecht.

X
    Lente

11. lente67

lente67 Niet meer actief

Marjah, ik zie nu dat je gisteren al bij de gyn. bent geweest. Ik hoop dat het goed is gegaan.

X
    Lente

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joontje, bedankt voor het inbreken in het DD-topic.
    Morgen al de punctie ja. Volgens mijn bloedwaarden staan de eitjes al op springen.
    Ik vind het heel eng, want bij de FM eergisteren waren de grootste follies nog maar 16 mm en de rest 12 mm en kleiner. Hoe kunnen ze dan al op springen staan?!?!
    Maar goed, volgens de arts is het proces in gang gezet en is er geen weg meer terug.
    Gisteravond dus de pregnyl gezet en morgen de punctie.
    Van te voren krijg ik wel eerst een echo om te kijken of ze er nog zitten.
    Nu ben ik dus bang dat ze vroegtijdig springen (heb ik al eens eerder gehad), maar aan de andere kant ook dat ze te klein zijn.
    Punctie inplannen bij de eerste FM met follies van 16 mm heb ik nog nooit gehad!!!
    Dus ondanks zoveel ICSI's heb ik toch weer iets nieuws te pakken.
    Eieren die niet willen groeien maar wel op springen staan...

Maar die gevoelige borsten, veel slijm en krampen herken ik wel...
    Jij vandaag dus weer de echo. Succes!

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Effe ego, ga straks even bijlezen;

Bij de gyn geweest vanochtend. Was eerder deze week wel wat groei te zien van 1 follikel tot 14 mm, maar die is niet verder gegroeid en ook het slijmvlies is nog heel dun. Zit nu op CD 13 (cyclus van 26 dagen) Moet zondag weer terugkomen. Gyn in opleiding gaf wel een samenlevingsadvies, maar dat leek me nu nog niet van toepassing met 1 follikel van 14 mm die bovendien niet groeit.

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sjongejonge wat een "activiteit" hier ;).

Sorry dat ik jullie even alleen heb gelaten. Mijn compie was bij de dokter :(. Ik geloof dat compies schildklier niet goed functioneerde want het ding was niet vooruit te branden. Dus de compiedokter heeft de boel weer eens lekker geopereerd. Een hele hoop troep verwijderd en vervolgens weer wat hersenen bij geplaatst. Als dat bij mij nou eens kon ;).

Anyway!
    Sikki, tja rare mensen hebben rare dingen ;). Je hebt de eitjes dus lekker laten springen. Dus morgen mag je je weer lek laten prikken. Ik hoop zo dat dit DÉ ICSI wordt! Succes meid!

Joontje: wat een mooi aantal follie's :). Nu nog ff mooi afrijpen...
    Spannend hoor!

WannaBmum; wat gaan ze precies doen zondag? want je spuit toch geen hormonen, toch?

Lente: whatsup?

@hier: goed gesprek gehad met gyn :), nog steeds kan ze het niet mooier maken dan het is. Ze schat onze kansen niet hoog in ruim <10%. Maar goed, mij eggs zijn 32 en daarom zou ze nog doorgaan. Maar als ik 40 was geweest met hetzelfde beeld, dan had ze me naar huis gestuurd. Ik ben nog niet over mijn dip heen, maar ik kom er wel... langzaam...
    Wat zo'n stom gesprek niet met je kan doen :(, belachelijk gewoon. Dat ik me er zo heb mee laten slepen. Okee, het is niet niks wat wij mmmeisjes allemaal meemaken... En helaas breek je af en toe. Ik baal alleen dat ik daardoor dingen moet laten. Gewoon lekker te werk gaan of zo... lekker stadten... (ben te moe :( )

MAAR!!!! het is weekend :)
    Geniet er allemaal van, he! Vooral de meiden die enorm aan het broeden zijn :), dat zonlicht kan alleen maar aan mee helpen, toch?

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hee Marjah schatje!!

Stomme gyn!!!
    Jij gaat jouw trucje van laatst gewoon weer doen en dan blijvend zwanger raken!! Het moet niet gekker worden met dan angsthaas gedoe van die stomme arts!! En anders gewoon je to do lijst wat versnellen: overstappen naar DD!! So!!!

Knuffelkussie voor Marjah!!

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    meiden ik ben jullie echt niet vergeten en lees af en toe half half mee.

Maar ik voel me zo beroerd.... (al meer dan een week niet lekker, en nu sinds gisteren echt ziek).
    Ik kan de energie niet vinden om lang achter/voor de computer te gaan zitten en een verhaaltje te typen.

Maar... nu lees ik ineens dat Sikki morgen de punctie al heeft. Tjee zeg; bizar wat snel.
    Meid heel veel succes morgen. Ik duim voor prachteitjes.

Marjah; weer een gesprek achter de rug... En helaas geen gouden bergen beloofd zo te lezen..... Tja wat moet je dan he, als je naar huis gaat..... Dan zit je hoofd zo vol.
    Meid ik weet er alles van.
    Onze kansen zijn zo'n 8% volgens de arts met het laatste gesprek...

WannaBmum; 14mm; dat ei is nog niet groot genoeg om te kunnen springen inderdaad.

Andere meiden; ik kom snel (hoop ik tenminste) bijlezen en bijkletsen.

Hou jullie taai!!!

Ohja had ik al verteld dat wij 29 april voor een second (eigenlijk third) opinion naar Antwerpen/Leuven gaan (LIFE Leuven).
    Ik ben heel erg benieuwd.

17. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Sikki, ik snap het ook niet!! Dan moet het echt in je bloedwaarden te zien zijn, want kan me ook niet voorstellen dat een ei van 16 mm gaat springen. Maar we gaan van het positieve uit en morgen worden gewoon een aantal mooie eitjes gepuncteerd Op naar de embryootjes. Succes!!!!!!!!!!!

Marjah, kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van die 10% Maar je hebt al bewezen dat het kan, dat doe je gewoon nog een keer. Hoop doet leven...

Maartje, hoe gaat het met je embryootjes aan boord, zijn ze al lekker opgewarmd ;)

Iejoor, beterschap, hoop dat je je snel beter voelt.

@ Hier. heb het wel gehad met het broeden :( Mn humeur is er niet beter op geworden en voel me net een oud wijf. Sinds gisteren rugpijn, vandaag bleek uit de echo dat er 16-18 follikels zitten. Sommige ook al groter dan 20mm. Maar we gaan nog weer door.. Nog 3 dagen spuiten en dan zondagavond om 24 uur de pregnyl zetten en dan dinsdagochtend de punctie. Pffffff dit weekend nog werken en dan ben ik volgende week de hele week nu vrij ivm punctie en evt terugplaatsing.

Iedereen een heel fijn weekend, liefs Joontje

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Joontje ook jij gaat rap zeg. Dinsdag de punctie.
    En wat zitten er een boel follikels (ik ben jaloers...).
    Nog even doorzetten meis. Nog een paar spuitjes, en dinsdag de punctie. En dan mag je heerlijk uitrusten.....

Sikki; ik denk aan je.
    Kom je snel vertellen hoe het gegaan is?

Liefs,
    Ieoor

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hai meisjes,

Er zijn 5 eitjes gevonden.
    Ik moet heel eerlijk zeggen, het valt me een beetje tegen, want ik heb het idee dat er veel meer in had gezeten als ik maar wat langer had mogen/kunnen doorspuiten.
    Maar goed, tis niet anders voor nu.
    Maandag bellen voor de bevruchtingen en hopelijk dinsdag een tp.
    Mochten er 3 bevrucht zijn dan laten we er waarschijnlijk 3 terugplaatsen.

Ieoor, blij jou hier weer te zien!
    Hoop dat je je snel weer beter voelt.
    En eind van de maand naar Leuven. Spannend!

Joontje, jeetje 20 follies in 1 stokkie!
    Zit je dan ook niet tegen overstimulatie aan?!?!
    Duim voor je dat alles goed gaat!

Marjah, jij gaat gewoon het kunstje van de vorige poging nog een keer doen, maar dan alleen langer vasthouden!

20. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden,

Wat spannend hier! Maartje ik hoop zo dat je binnenkort een positieve test hebt. Ga voor je duimen!
    Sikki, een kan al genoeg zijn dus hoop dat het volgende week goed komt met de tp.
    Ieoor een dikke knuffel en ik hoop dat het gesprek eind deze maand een beetje licht brengt.
    Joontje, hou vol meid. Ooit worden deze inspanningen beloond. Let maar op.
    Marjah, ook voor jou een dikke knuffel. Wat een lange weg en geen wonder dat het af en toe minder gaat. Moet zeggen dat ik er ook af en toe doorheen zit en bang ben voor de toekomst. Probeer steeds positief te blijven maar dat valt niet altijd mee.
    Ben nu weer in mijn vruchtbare periode en probeer er nu maar niets van te verwachten. Hopelijk valt het dan minder zwaar.
    Wannabmum veel suc6 vandaag. Hoop dat het goed gaat.

Fijne zondag nog meiden,
    X
    Lente

Deel Deze Pagina