Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De cellen delen niet allemaal ophetzelfde moment, daarom heb je soms een oneven aantal cellen ;) Niets aan het handje.

Broedse!!

2. lente67

lente67 Niet meer actief

Joontje wat super dat de tp gelukt is. Spannend nu de komende 2 weken. Ga voor je duimen dat het gaat lukken/

X
    Lente

Wie weet in mei drie zwangeren erbij. Het wordt druk op het bankje straks:D

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Joontje gefeliciteerd met je 2 emmy's.
    Hou ze goed vast!

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joontje, gefeliciteerd met je emmy's!
    En 5- & 8-cellig is super hoor!

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Joontje: succes en sterkte met wachten!

Sikki: hoe gaat het met de zenuwen?

Maartje: bij jou is het al bijna zo ver... :$, ik blijf duimen voor je!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Meiden, hier is het wel weer een beetje rustig. Ik tel rustig af naar de bruiloft en dus de nieuwe poging. Dat is echt een gerust gevoel.
    Met de voorbereidingen gaan we gestaag verder. Vanavond even naar de boekhouder (ja die heeft hele rare werktijden, meestal wordt er afgesloten met een biertje. Voor de rest is de man erg kundig en lekker makkelijk te benaderen) om nog wat door te nemen. Dan nog bloemen, ik ga morgen even bellen met de bloemist of alles gaat lukken. Ik heb een heel cool frame gezien, maar dat zien jullie over 3 weken wel ;). Groetjes, Marjah

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, fijn te horen dat de rust wedergekeerd is!
    En nu op naar de volgende spannende momenten.

Hier zit het eerste zenuwslopende weekje erop.
    Nog een week te gaan...
    Maar indien zaterdag niet ongi, dan waag ik er een test aan.

Maartje, ook hier nog een keer een dikke knuffel!!!

Hoe is het met de andere meisjes?

8. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Ooooooh Marjah nog 3 weekjes en dan zijn we jarig en gaan we trouwen ;):D

Iejoor wanneer heb je je gesprek, bijna toch???

Sikki, eerste week zit erop!!! Je bent op de helft joepie!!!!!!!!! Dan ben je volgende week om deze tijd zwanger!!!!!!!

Hier stress stress stresss stresss, vandaag bij thuiskomst de nota van kliniek in de bus van 5000 euris en dan zit de anesthesie er nog niet eens bij. Wat blijkt nou de ICSI was nieteens zo heeeeel duur maar ik moest een paar keer vantevoren komen bloedprikken en daar brengen ze me bijna 1600 euro voor in rekening. Plus 500 euro voor mn man. Dit hoort toch niet zo?? Hier hebben ze niks van gezegd en dit hoort toch ook gewoon bij de ICSI. Heb een duitse mevrouw van de rekeningen gesproken en zij zegt dat dit de kosten zijn van de vooronderzoeken en dat de ICSI pas per 1 april inging (was geen grapje). Moet morgen voor controle en zal het dan toch maar eens bespreken met herr dokter. Zo mogen we zelf 2500 euro zelf gaan betalen, dat is dus eens maar nooit weer. Dat kan ik niet 3 keer opbrengen plus eventuele cryo's die daar nog weer bijkomen.
    Zo maar eerst proberen of ik kan slapen.....

9. lente67

lente67 Niet meer actief

Joontje wat bizar dat je zoveel moet betalen:$. Wat een gedoe zeg. Is het al zo pijnlijk dat je ze nodig hebt en dan ook nog zoveel geld kwijt. Ik hoop dat je hebt kunnen slapen.

Maartje wat spannend deze week. Wanneer mag je een test doen? En doe je dat in het zkh of thuis? Voel je al iets? O ik hoop zo dat het gelukt is.

X
    Lente

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wat spannend sikki, het zou toch wel het mooiste kadootje zijn als je zaterdag lekker posi test :). Ik hoop dat je je zenuwen in bedwang blijft houden...

Joontje, lekker is dat.... ik hoop dat je duidelijkheid krijgt. Ze hadden je iig wel ff mogen voorbereiden. Hoe was je controle vandaag?

11. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Het is rustig hierzo.

Vandaag voor controle geweest, eierstok is erg opgezet, zo'n 9 cm in doorsnee. Hij liet even een ballon vol lopen met water en dat zag er wel indrukwekkend uit. Hij is bang dat de eierstok gaat draaien als ik het niet rustig aan doe. Nu dus niet werken, rustig aan (vooral niet dansen en springen zei de beste man :)), veel drinken en eiwitten eten.

Wat betreft de geldkwestie, de ICSÍ behandeling op zich is niet duur maar de vooronderzoeken die hij heeft uitgevoerd kosten ons nu geld. In Duitsland wordt dat volledig vergoed want in hun ogen hoort dat niet bij de ICSI op zich. Helaas denkt Menzis hier anders over en komt ons niet in deze kosten tegemoed. Ga nog wel proberen een gedeelte van de onderzoeken van mn man bij zijn verzekering te declareren. Kosten zijn nu wel eenmalig en zullen er bij een volgende poging niet zijn. Pffff maar toch, zal het nog wel zeggen want dit is wel belangrijk om al NL klant te weten, het is immers niet voordelig en als hij meer mensen uit NL wil zal hij ze hierin denk ik wel tegemoed moeten komen..

Verder alles goed met de meisjes??

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Joontje tjee zeg wat een financiele tegenvaller!
    Ik hoop van harte dat de verzekering toch nog een beetje mee wil gaan werken.
    Hadden jullie van te voren wel netjes toestemming en dergelijke gevraagd? Maar dan nog; belachelijk dat ze jullie niet beter over de kosten geinformeerd hebben.
    Doe je trouwens wel heeel erg rustig aan meis. Doen hoor. Goed aan jezelf denken.

Sikki ik weet bijna zeker, sinds gisteren, dat jij zwanger bent...... Vraag me niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel..... Laten we het hopen.....

Joontje, Maartje en Sikki succes met verder afwachten.

Lente en Marjah heel veel plezier nog met de voorbereiding voor jullie huwelijk.

Ohja, lente zit jij niet in Tilburg?

Wij zitten in dubio; wel of niet overstappen. En dan overstappen naar Antwerpen / Leuven. Of eventueel naar Tilburg.
    Het gaat mij/ons erom dat de punctie in hetzelfde ziekenhuis is, als waar het lab zit.
    Ik heb een topic geopend of iemand Leuven kent, maar er heeft helemaal niemand gereageerd. Dat stemt me misschien niet echt positief.
    Ik ben bang dat we de 29ste op intake gaan, dat dat dan vervolgens een heleboel geld kost, en dat we het dan vervolgens niets vinden.
    Vandaag Tilburg gebeld. Morgenvroeg terugbellen voor meer info........

Wat deed jullie allemaal beseffen dat jullie over wilde stappen, en waarom kozen jullie voor het ZH waar jullie nu onder behandeling zijn?

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ieoor, door jouw opmerking word ik nog nerveuzer!!! :$

Maar waarom wij in DD?
    Omdat wij ook de punctie en het lab in 1 zh wilden.
    Omdat alle emmy's ingevroren worden.
    Omdat de punctie onder narcose is (dus geen angst en stress!!!)
    Omdat er veel meer mogelijk is, bv. Assisted Hatching, IMSI, PICSI.
    Omdat je in NL als je geen 'standaard gevalletje' bent, je het heel moeilijk hebt.

De eerste 2 pogingen het icm streeksziekenhuis in NL en DD gedaan.
    Ons zh werkt samen met Zwolle en DD.
    Dus ja, toen ze daar de boel verprutst hadden was de keuze snel gemaakt.

Ik moet wel zeggen.
    Al het nu weer niet is gelukt dan denken wij er zelfs over om misschien eens in Gent te gaan praten.

Succes met jullie keuze!

Joontje, wat een financiele strop!
    Echt belachelijk dat jullie dit van te voren niet wisten.
    Gelukkig ken ik dit niet uit Dusseldorf.
    Hoest verder?

Lente, hoe is het met jou?

14. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee Meiden,

Het gaat goed met me hoor Sikki:) Thanks!
    Het kriebelt toch weer, volgende week mijn nod;) kan het niet laten te blijven hopen;)

Vandaag ook weer met andere collega's gesproken en weer leuke reakties gekregen. En ze staan te kijken dat ik al 43 ben, zouden ze echt niet zeggen:)

Sikki. hou je het nog vol?
    En Maartje, nog maar een paar dagen en dan de grote dag! Ben al flink aan het duimen.

Ik ben niet overgestapt van zkh maar mijn vorige zkh deed niet aan vruchtbaarheidsbehandeling en toen het zkh gekozen die dicht bij ons zit. Maar moet dan wel op en neer voor de tp maar ja dat zien we dan weer. Het kan dus de tp in Rotterdam of Tilburg worden afhankelijk van de plaats en tijd denk ik.

ZO de pauze zit er bijna op. Misschien tot vanavond weer.

X
    Lente

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lieverds, Maartje heeft al een paar keer negatief getest...

Lente, altijd blijven hopen!
    Zonder dat zijn we nergens.
    Maar dit keer, als het negatief is, komt er een periode aan die hopelijk heel veel moiis gaat brengen!

16. lente67

lente67 Niet meer actief

Ooooo, dat wist ik niet van Maartje. Hopelijk is er alsnog een pos. test voor haar en moet de hcg nog op gang komen. Dus Maartje ook voor jou blijf ik hoop houden.

Ja, Sikki zonder hoop zijn we nergens dus we komen er wel;)

X Lente

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Maartje sorry, ik had nog niet meegekregen dat je negatief getest hebt.
    Wat een teleurstelling! Veel sterkte meis.

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    We gaan niet meer naar L.I.F.E. Leuven/Antwerpen.... maar naar Dusseldorf.
    Vandaag op internet gezocht (voor de zoveelste keer) en rondgebeld. Ook naar Tilburg. In Tilburg is er eind juni plaats voor een intake gesprek. Maar eind juli gaan ze daar dicht ivm de zomerstop.
    Daarna Dusseldorf gebeld, en erg aardig te woord gestaan door een Nederlandse man (van het lab?). En daarna door de secretaresse.
    We hebben er een goed gevoel over.... En we hebben mazzel. 30 april kunnen we al terecht voor de intake. Er had iemand afgezegd. Eind april moet ik ook ongesteld worden. Dus het zal erom hangen of we direct doorkunnen.....
    Wel weer leuk, iets nieuws onder de zon....

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ieoor, wat lees ik nu?
    Je wordt een Dusselbabe!!!
    En al zo snel een intake.
    Jeetje!!!
    En in het tempo van DD, ik zeg het je, eind volgende maand ben je zwanger :D
    Die Uber S weet wel raadt met jou!

Nu alleen met mij nog...

20. lente67

lente67 Niet meer actief

Ieoor wat spannend dat jullie al volgende week terecht kunnen.
    Voor je het weet zit je op het wachtbankje te genieten van de lentezon.
    X
    Lente

Deel Deze Pagina