Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

WannaBmum, balen dat je negatief getest hebt. Hoe lang is je cyclus deze keer dan al? En wanneer heb je je eisprong gehad?
    Suc6 vast woensdag.(maar liever nog dat je alsnog een positieve test hebt)

X
    Lente

2. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi,

weten jullie ook hoe lang pregnyl 10.000 in je lichaam blijft?? Ik dacht 10 dagen.. Het is vandaag 16 dagen geleden dat ik de pregnyl gespoten heb en 12 dagen na terugplaatsing. Nu kom ik utrogestan tekort als ik daar na vrijdag mee door moet gaan. Nu zei mn mannetje test gewoon even dan hebben we zekerheid. Heb een clearblue test gedaan (die je kan gebruiken vanaf de dag van je ongesteldheid) en deze zegt ZWANGER... Beetje in de war nu!! Kan toch niet meer van de pregnyl komen????????

Liefs

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joontje, ik ga je gewoon feliciteren!!!
    Is echt niet meer van de pregnyl hoor.
    Je bent gewoon hartstikke zwanger!

4. lente67

lente67 Niet meer actief

Yes, Yes, Yes, Gefeliciteerd Joontje, Je bent zwanger:)
    Wauw, wat een goed nieuws vandaag!

Ben heel blij voor je,

X
    Lente

5. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Dank jullie wel, durf het nog niet echt te geloven. Mannetje neemt straks nog even de kruidvat 2 voor 5 euro test mee en dan vrijdag de bloedtest. Ben gewoon nog bang dat ie vals negatief is, had nooit gedacht dat ik zwanger zou zijn!!!!

6. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
  7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
  8. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Whoeaaaaaaaa Joontje je bent echt zwanger! Echt geweldig en nogmaals proficiat en geniet er samen van:)

een hele dikke knuffel
    Lente

doet een vreugde dansje door de kamer

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waaauww!! Super hoor! Van harte gefelicitterd meid!!!
    :D

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    WAAAAAT???? ben ik even een dagje niet geweest en zie ik dit!!
    Gefeliciteerd Joontje!!! Wat een gweldig begin van de dag om dit te lezen!

Ik heb straks afspraak bij de gyn. Nog steeds geen ongi. (Dan wordt je toch een beetje hoopvol) Vanochtend toch maar even weer getest, maar was negatief. :( Zit nu op 15 dpo, dus had wel positief moeten zijn als het raak was. Gek dat mijn LF nu ineens zo wisselt!

11. lente67

lente67 Niet meer actief

Balen WannaBmum, hoe weet je dat je op 15 dpo zit als ik vragen mag?
    Zelf ben ik gisteren ongesteld geworden. Had 12 april een pos. ovu test dus dit klopt aardig.
    Veel suc6 vanmiddag bij het zkh.

Knuffel Lente

Hoera, mijn vakantie begint nu8), zet nu op school de computer uit:)

Lekker 8 km naar huis fietsen8)

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Lente: Balen dat je toch ongesteld bent geworden! ik heb deze cyclus elke drie dagen een echo gehad, dus weet precies wanneer mijn eisprong was (klopte ook met ovutest in die zin dat ovutest positief was op dezelfde dag als mijn eisprong)

Nog steeds geen ongi, maar test weer negatief. Zit denk ik nu weer op de cycluslengte die ik eind vorig jaar had.
    Ben vanochtend naar de gyn geweest, maar kreeg een eerste jaars arts-assistent (net co-assistent af) Ze kon mijn vragen niet helemaal beantwoorden en ik vond haar een beetje geirriteerd klinken: "wat wilt u eigenlijk?!"
    Afijn, ze begon enthousiast te vertellen dat ik inderdaad ovuleer (wat ik nooit heb betwijfeld), dat mijn luteale fase prima lijkt (ja, deze cyclus inderdaad wel, de vorige 3 niet) en dat er dus geen reden is om subfertiliteit te vermoeden. ik vroeg toen hoe het zat met mijn hoge FSH, maar omdat mijn AMH waarde goed is, willen ze daar nu niet meer op varen. bij echo zagen mijn eierstokken er ook steeds goed uit met een goeie antrale follikelcount. (da's goed nieuws natuurlijk) We moeten het dus ng een half jaartje zelf proberen en als het niet raak is in november terugkomen. Maar ze zei al dat ze bij "onverklaarde infertiliteit" meestal twee en half jaar wachten voor ze aan IUI met eventuele hormonale ondersteuning beginnen.
    Nou weet ik wel dat we het pas een half jaartje proberen en ik ben natuurlijk erg blij met goede uitslagen en het bericht dat het spontaan zou moeten kunnen, maar ik maak me wel zorgen dat ik vrijwel niet menstrueer en vraag me af of dat de kans niet verminderd. Die vraag kon ze helaas niet beantwoorden.
    Eventueel kon mijn man wel zijn zaad nog laten nakijken, maar aangezien ik twee keer zwanger ben geweest, maak ik me daar niet zoveel zorgen over. het probleem zit 'm er juist in dat ik alleen maar wat spotting heb en daarom ben ik naar de gyn gegaan.

13. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi wannaBmum,
    Dat is ook een gedoe elke keer zo'n echo maar dan weet je idd. precies wanneer de eisprong was. Wie weet maak je langzaam hcg aan. Heb wel eens ergens gelezen dat iemand een week later dan de nod positief testte. Dus blijf toch een beetje hoop houden voor je. Anders over drie dagen nog een keer testen (als je menstruatie weg blijft natuurlijk).
    Wat een ingewikkeld verhaal over die waardes maar het lijkt me positief wat ze zeggen. Dus wie weet is het snel raak en blijft de baby lekker zitten waar ie zit. Hoop het echt voor je zodat je al die poespas niet hoeft mee te maken. Ook het feit dat je 2 keer zwanger bent geweest (wat erg dat het 2 keer fout ging:() is op zich een goed teken. Vandaag dacht ik een ooievaar te zien en wie weet was ie onderweg naar jou;)

Veel suc6,

X
    Lente

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    bedankt voor je lieve reactie! ik ben echt een mazzelaar op deze site, want mijn zwangerschappen zijn niet allebei fout gegaan. Ik heb een zoontje en ik realiseer me dat ik daarmee ontzettend gezegend ben. Daarvoor heb ik bij 13 weken een missed abortion gehad.
    Ik vind het allemaal erg verwarrend, want een half jaar geleden zij de gyn tegen mij dat ik absoluut prematuur ovarieel falen had getuige mijn FSH en dat er bij deze FSH waarden altijd sprake was van verminderde vruchtbaarheid. Nu heb ik een gyn die compleet wat anders zegt. Natuurlijk ben ik blij met positieve berichten, maar het maakt me erg onzeker.
    Toch ga ik er maar vanuit dat ik dus klaarblijkelijk wel voldoende eicelreserve heb. Waarom mijn oestradiol zo laag is en mijn slijmvlies zo dun, daar heb ik gewoon geen verklaring voor gekregen (en ik ben iemand die altijd het naadje van de kous wil weten) Ik ga proberen het even los te laten.
    ik wil wel iedereen hier bedanken voor het meeleven!

15. lente67

lente67 Niet meer actief

WannaBmum wat fijn dat je een zoontje hebt. Dat wist ik niet. Ik dacht aan je nickname dat je nog geen moeder was. Maar dat neemt niet weg dat kindje niet minder gewenst is dus hoop echt dat die tweede er ook komt. En we blijven elkaar steunen wel of niet verminderd vruchtbaar we willen allemaal een ding en als het kan dit jaar nog (nou ja, zwanger dan;)).

Sollicitatie is niet gegaan zoals ik gewild had. Ten eerste was ik toch wel lang onderweg (was precies op tijd) en de directrice kwam nogal ijzig over. Dus zeker niets over mijn ivf verteld want dan kon ik meteen inpakken. Denk dat deze baan niet te combineren is met wat komen gaat. Waarschijnlijk wordt ik het sowieso niet maar stel dat ze toch met mij in zee willen gaan moet ik heel goed gaan nadenken.

Liefs.
    Lente

En.... Joontje, dringt het al tot je door:)

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Lente: is het een heel intensieve baan? Wanneer hoor je of je door bent naar de volgende ronde?
    Mijn nickname sugereert inderdaad anders :) Maar we hebben er ook een paar jaar over gedaan voor ik voor het eerst zwanger was (2008) en van die periode daarvoor dateert deze nickname nog (lid geworden in 2007).

17. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi WannaBmum,
    Heb al gehoord dat ik niet ben aangenomen:)Hahaha moest me inhouden om niet te blij te klinken. Was ruim een uur onderweg en zou elke dag 2 keer in de file staan. En ik zou het hele rekengebeuren op mbo niveau 4 moeten opzetten. Een behoorlijke klus dus en ook nog voor 5 dagen per week (werk er nu 2 en vanaf eind mei weer 4)dus dat zou erg heftig zijn. De reden dat ze me niet gekozen hebben is idd. de reistijd en omdat ze dachten dat ik liever bij mijn huidige school blijf. Wat ook zo is (maar dat moeten er wel genoeg uren zijn, maar dat hoor ik pas in juni:().
    Enfin nu hoef ik geen nee te zeggen en omdat ik een goede tweede was houden ze me in portefeuille dus wie weet volgend jaar (of over 2 jaar) alsnog. Heb nu een ingang en ze hebben ook scholen in Breda dus misschien via via kom ik toch binnen. En ik ben weer een ervaring rijker. Ben altijd erg open en eerlijk want dan weten beide partijen wat we aan elkaar hebben. Dus ook nu bleek dat dus zo te zijn.

Dus jullie waren lang bezig voor de kleine smurf? Snap nu ook dat je de onderzoeken heb laten doen. Fijn dat er eigenlijk niets is uitgekomen ook al zoeken we vaak een verklaring voor alles.

Hele fijne dagen en ik hoor het wel als het zover is dat er een smurf(in) op komst is;)

X
    Lente

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik heb het hier niet vaak over Smurfje gehad, omdat ik uit eigen ervaring weet dat het heel moeilijk kan zijn om verhalen over babies te horen als je zelf zo graag zwanger wilt raken. Ik weet ook dat ik een enorme bofkont ben dat we Smurf hebben.
    En dat we er een paar jaar over gedaan hebben om zwanger te raken van Smurf, daar heb ik in het begin helemaal niet zo bij stil gestaan. Maar toen ze na de bevalling zeiden dat ik POF had en niet langer moest wachten als we nog een tweede wilden, toen schrok ik best. Achteraf denk ik dat het allemaal gewoon niet helemaal duidelijk is. Mijn oestradiol en FSH passen wel bij POF, mijn AMH en echo niet.
    Mijn ongi heeft nog steeds niet doorgezet. Wel een bruine veeg. Heb de verleiding niet weerstaan en heb net nog een test gedaan. Met een boel fantasie is hij toch niet helemaal negatief! :$ Maar ook niet echt overtuigend. Weet niet wat ik ervan moet denken, want zit nu op 17 dpo (dan zou je bij een goeie zwangerschap toch echt wel een duidelijkere test hebben verwacht) en heb dus wat bruine afscheiding. Ik wacht dus maar af en test over twee dagen weer....

19. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi WannaBmum, eigenlijk wel fijn dat je vantevoren niet wist van hoe of wat waarom je lang moest wachten om zwanger te worden. En wat is Pof, nooit van gehoord? Van mij mag je zo vaak als je wil over Smurfje vertellen. Ben alleen maar hartstikke blij voor je. En hoe meer kinderen hoe meer deugd. We noemen onze kleinste kat Smurf. We hebben er 6 dus moest wel lachen toen ik smurfje zag staan.
    Joh, wie weet ben je wel zwanger en komt je hcg langzaam op gang. Mijn gyn. zei altijd pas na 3 weken te testen:$ Wie weet wel daarom;) Ik hoop het zo voor je en ga voor de zekerheid alvast duimen.

X
    Lente

Ps: waar is iedereen?

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik leef ook nog!!! Al ben ik weer een tijdje niet geweest.

WannaBmum; wat spannend! Ik duim voor jullie.

Sikki; meis hoe is het met jou? Weer een beetje van de teleurstelling bekomen?

En hoe is het met onze bijna bruiden?

Wij zijn gisteren voor de 1e keer naar Dusseldorf geweest. En we zijn erg positief.
    Er is bloed geprikt op zaken waar ze in NL nooit naar kijken, dus dat vind ik een erg fijne gedachte. De arts nam alle tijd, we hebben 1 uur op zijn kamer gezeten.
    En het beste nieuws is nog wel dat de arts vermoed, dat mijn eitjes de laatste poging allemaal onbruikbaar waren vanwegde de Decapeptyl.
    Hij viel bijna van zijn stoel toen hij hoorde dat alle 3 mijn puncties op dag 20 of later zijn geweest.
    Hij vermoedt, dat mijn lichaam te heftig op de Deca reageerd. De Deca legt mijn systeem teveel plat. En hij verwacht dat daardoor, ondanks de grote hoeveelheden medicatie mijn eitjes nauwelijks/zeer langzaam groeien.
    En tegen de tijd dat ze dan eindelijk groot genoeg zijn om te puncteren, dan doen ze het niet meer.

Over 1,5 week hebben we een belafspraak. En dan heeft hij, als het goed is, een mooi behandelplan voor ons.
    Geertgen zei; ga voor eiceldonatie.
    Maar Dusseldorf geeft ons, godzijdank, nog zelf kansen.
    We zijn dus heel erg blij dat we verder hebben gekeken, en voor deze third opinion zijn gegaan.

Deel Deze Pagina