Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Vandaag eerste FM gehad. Blijk er dus wederom niet veel te groeien.
    Rechts 1 follikels van 18 mm en 1 van 14 mm en nog 2 kleinere. En links 1 follikel van ongeveer 14 mm en een heleboel (nou ja boel, voor mij dan ;)) die niets doen.
    Erg ongelijkmatig dus, dus de arts was niet zo heel blij. Het bms was wel goed trouwens (nu 8,3 mm). Dus bloedafname gehad omdat hij wellicht toch zaterdag al de punctie wilde doen. Maar zojuist gebeld dat ik toch zaterdag terug moet komen voor een tweede FM en dan waarschijnlijk maandag de punctie. Ben ik wel blij mee. Ik hoop dat die grote zich even gedeisd houdt en de rest nog ff een versnelling hoger gaat.
    Hoewel ik voorbereid was is het toch wel weer een tegenvaller.
    Heb het idee dat mijn lichaam niet echt reageert op veel of weinig hormonen. Wel heb ik het idee dat bij veel hormonen de boel wat ongelijk groeit. Dus een volgende keer zou ik toch weer voor 225 EH willen gaan (maar ja, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)).

    Ieoor, jij hebt toch ook al je eerste FM gehad? Hoe gaat het bij jou?

    Marjah, al enig idee wanneer jij van start kunt gaan?
     
  2. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dames, goed nieuws!
    Ik wilde jullie even laten weten dat mijn informatie verouderd was!
    Er is een wetswijziging geweest en nu telt een IVF poging pas vanaf een geslaagde punctie!
    Wanneer het stimuleren niet lukt heb je dus geen poging weggegooid!

    @Sikki: super dat er iig iets groeit!
    Ik ga duimen dat de grootste zich koest houdt en je straks toch een aantal mooie supereitjes hebt.

    Succes allemaal en ik blijf jullie volgen.
     
  3. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hoi meiden,

    wat hebben jullie veel gekletst. Ik ben niet veel online geweest sorry!

    Gisteren naar het Geertgen geweest. Naar mijn eigen dokter (Wissman).

    Er zitten 5 eitjes (helemaal blij). Hij hoopt dat ze alle 5 mee gaan groeien, en mee kunnen tijdens de punctie.
    Maar zelfs bij maar 3 eitjes gaat hij een punctie uitvoeren. Heel veel meer eitjes zullen het toch niet gaan worden.

    Verder ben ik een stuk vrolijker qua mijn ei voorraad.
    Ik heb alle vragen die ik vorige week aan die vrouwelijke arts gesteld had, nogmaals aan hem gevraagd........... En kreeg hele andere antwoorden:

    Volgens Wissman is het helemaal niet zeker dat mijn eitjes op zullen raken. Ik ben een.... (woord vergeten). Iemand die moelijk of nauwelijks te stimuleren valt. Het kan (in theorie) zo zijn, dat ik nog voor jaren eitjes heb, maar dat mijn lichaam weigerd er ineens 20 te laten groeien....... JOEPIE> Dat klinkt toch anders dan 'ze zijn waarschijnlijk binnen nu een een jaar zeker op'.

    Verder nogmaals gevraagd hoe het kan dat ik 3 weken na de IUI pas ongesteld geworden was........ Zeer waarschijnlijk heeft die andere arts, de IUI, 1 WEEK TE VROEG gedaan.....GRRR daar gingen mijn 2 kostbare eitjes......
    Waarschijnlijk is pas bij de 2e Pregnyl spuit (1 week na de IUI), mijn eisprong pas geweest.......
    Niks meer aan te doen nu, maar wel gruwelijk klote.

    Dinsdagmiddag moet ik weer terug voor de 2e FM. Ik verwacht ergens donderdag, vrijdag of zaterdag de punctie te hebben. SPANNEND
     
  4. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikki; morgen weer terug voor een FM. Ik ben heel benieuwd, en hoop dat je eitjes mooi op schema willen groeien. Liefst natuurlijk ook een beetje gelijkmatig.
    Zou kunnen, dat met veel hormonen het bij jouw onregelmatiger groeit. Ik zou het eens met je arts overleggen.
    Volgende week in ieder geval voor jou ook al weer de punctie. Spannend.
    Ik duim voor je.

    Marjah; groot gelijk dat je de mening van die ervaren arts wilt horen.
    Ik krijg het korte flare up schema, omdat ik dus zo weinig eitjes heb.
    Op CD 1 begin ik met de Decapeptyl, vanaf CD 2 spuit ik Decapeptyl + 375 eenheden Fostimon.
    Dan natuurlijk de Pregnyl om de eisprong op te wekken.
    Ik hoop dat ik je vraag zo beantwoord heb? (anders heb ik het niet goed begrepen vrees ik....).
    Dat verhaal van Sikki van de cyste dmv een punctie weg te zuigen is wellicht voor jou ook een goed idee. Ik hoop het. Ik zal voor je duimen.
    Wat voor examen heb je? En is het studeren inmiddels goed gelukt? Of nog druk bezig?

    Over dat zweten; ik heb het weleens (zowel tijdens het spuiten, als zonder hormonen) in eens erg warm in bed. Maar dat is meer een uitzondering. Meestal ben ik een koukleum.
    Duizelig ben ik ook weleens.....
    Maar volgens mijn arts is er pas sprake van een vervroegde overgang als er 1 jaar GEEN menstruatie is geweest. Mijn menstruatie is (tot nu toe) eigenlijk keurig tussen de 28-33 dagen.

    Ik heb gevraagd of ik niet beter 2 keer per dag de Fostimon zou kunnen spuiten. Maar mijn arts zegt dat dat niet uitmaakt. Ze zeggen overal wat anders zie je maar weer.

    Ik vind het ook fijn om met meiden te kletsen die niet omkomen in de eitjes.

    Ik ga proberen me niet meer druk te maken over dat ze over een half jaar op zijn. Niemand weet het zeker. Dus ik ga proberen het een beetje los te laten. Voor nu ben ik al blij met 5 eitjes. Een kinderhand is snel gevuld (hihi).

    Fijn weekend meiden.

    Liefs,
    Ieoor
     
  5. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikki; is dit jullie laatste poging die vergoed wordt door je verzekering? Al jullie 4e poging dit. Tjee wat moet je er toch veel voor over hebben he.

    Succes.
     
  6. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    #66 marjah, 28 nov 2009
    Laatst bewerkt: 28 nov 2009
    Grrr!@#$%^& Woehaaaaaa..... nu is mijn enorm lang berichtje zomaar verdwenen en kan ik opnieuw gaan tikken :(
     
  7. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Okee, poging 2.

    Nu ga ik mijn verhaal maar in stukjes schrijven, want als dit nog eens gebeurt, dan vliegt mijn computer door de kamer...

    Deel 1: Mijn beste vriendin is zwanger... !@#$%^%$#@% grrrr. Ik gun het haar uiteraard wel, maar het is zo oneerlijk verdeeld. Voordat ze het me vertelde (ik moest het uit haar trekken) hadden we het erover dat sommige mensen altijd wat hebben (ik) enb anderen overal tussendoor lijken te glippen (zij). Nou in dit geval is het ook weer eens zo. IK BEN JALOERS!!!!

    Ik weet niet waar dit helemaal vandaan komt, maar ik ben bang dat ik nog niet van mijn griepje af ben (vriendje veroont het zelfde), want voor het griepje van ik nog positief en vol goede moed. Nu is dat ff anders, ik ben moe, chagrijnig, boos, verdrietig, jaloers, heb geen zin in wat dan ook en wil eigenlijk alleen maar slapen, wat ook nog eens niet lukt.

    Okee dit was deel 1....
     
  8. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Deel 2:

    Sikkie, wat goed dat je vandaag je tweede follikel meting hebt. Ik hoop voor je dat ze allemaal ff meeer gelijk getrokken zijn en dat je een aantal eitjes kunt oogsten. Laat je het ons zo snel mogelijk weten?

    Ieoor: Dinsdag weer een meting, wat goed zeg. 5 eitjes, nu moeten ze allemaal gewoon even hun best doen en uitgroeien tot toppertjes. Hopelijk groeien ze alle 5.

    Ja, ik snap 'm. Ik moet op dag 1 deca spuiten en op dag 3 deca + 300IU Puregon (maar daar zal ik nog wel even over willen discussieren met de arts). en daarna de pregnyl.

    Woensdag zijn we in het zh geweest voor een 2e gesprek over IVF met de verpleegkundige. Nou !@#$%^%##^ ze wist helemaal niets. Ik heb haar over vanalles en nog wat gevraagd en ze kon geen een antwoord direct geven. Ik zou ook heel veel spullen mee naar huis krijgen, maar ze werd zo onzeker dat ze eigenlijk niets heeft meegegeven. Nu heb ik gelukkig maandag een gesprek met mijn zeer kordate arts met 33 jaar ervaring, dus daar hoop ik meer info van te krijgen. Ze wist zelfs niet of ik nu 300IU of 400IU moest gaan spuiten, want op 2 plekken in mijn status stond iets anders.

    Okee einde van deel 2.

    Liefs, M
     
  9. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh ja! het studeren gaat matig heb er helemaal geen zin in.

    Ik heb een cursus van mijn werk over de biologie van (groente)zaden. Niet te verwarren met andere zaadjes ;).

    Ach, het is bijna klaar. Over twee weken heb ik examen.
     
  10. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ja, daar ben ik alweer ;)

    Joehoe!!!!!! gefeliciteerd meid! Dit klinkt hoopvol!
     
  11. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    #71 Sikki, 28 nov 2009
    Laatst bewerkt: 28 nov 2009
    Daar ben ik weer terug uit DD.
    Ik kopieer ff het stukje wat ik elders heb getypt :)

    Helaas ziet het er nu nog minder mooi uit. Rechts zat 1 hele grote follikel (23mm) en 3 kleintjes van rond de 15mm. Links zat 1 van 14mm en een stuk of 4 kleintjes onder de 10mm. Kortom, niet echt geweldig (helemaal niet zelfs). De dokter wist volgens mij ook niet zo goed wat ie er mee moest. Mogelijk is die grote ook een cyste. Moet nu vandaag nog door blijven spuiten en dan morgenavond de Pregnyl, zodat dinsdagochtend de punctie is. Hij heeft nog bloed afgenomen, omdat ik mogelijk na de punctie geen tp heb :$
    Omdat die ene zo groot is, mijn bms nu goed is (8mm), maar we toch door stimuleren kan het blijkbaar zijn dat mijn progestron gehalte straks niet goed is voor een embryo. Afhankelijk van de waarden gaan ze dus of de vriezer in of een tp. Dat hoor ik dan dinsdag. Vind het wel goed dat hij er zo serieus mee omgaat. Ben nu helemaal blij dat ik in DD loop. Ik heb dit namelijk bij mijn tweede poging ook gehad (follies van 26, 23 en 22mm!!!), maar toen liep ik in ons streekziekenhuis voor de stimulatie. Niets geen bloedprikken, gewoon doorsturen voor een punctie en tp. Als je niet een standaard geval bent, dan kunnen ze daar gewoon niets mee. Ik denk dat Henkie nooit kans van slagen heeft gehad.

    Dus het blijft allemaal verschrikkelijk spannend en onzeker!

    O ja, ik heb ook nog een keer gevraagd hoe lang ik heb, maar ook hij vond het moeilijk te zeggen. Ik vroeg, hoe snel loopt het AMH terug dan. Nou dat was heus niet binnen een jaar!!! Misschien met geluk nog wel 5 jaar!!! Maar iedere keer zal het moeilijker zijn en dat ik het nu al, dus ik moest wel haast maken. Maar het stelt me wel weer iets gerust!

    Ieoor, fijn te horen dat het bij jou wel een stuk beter uit ziet. En 5 follikels. Ik ben jaloers!!! (jazeker, ook een hand van een dertiger is snel gevuld :D)
    Zal vast niet vaak gezegd worden hier op het forum. Die meiden hier zijn allemaal van die broedmachines!!!

    Marjah, ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ik probeer tegenwoordig extra te genieten van wat ik wel heb. Een geweldige relatie met m'n mannetje (wat vriendinnen met kids echt niet zo hebben!), lekker uiteten, een goed wijntje (en daar slaap ik ook heel goed op :D)
    Tja, we hebben nu al zoveel tegenslagen gehad. Je moet er toch iets van maken!
     
  12. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oei wat vervelend allemaal Sikki :(. Gelukkig heb je het idee dat je wel in goede handen bent. Dat is ook eigenlijk wel het belangrijkste. Wel spannend hoe het er dinsdag uit ziet. Het is trouwens niet zo dat ze in Nederland altijd door gaan bij een cyste. In Alkmaar hebben ze bij mij, vanwege een cyste, een IUI gestopt.

    Duim duim duim... Succes dinsdag!
     
  13. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah; meid zo herkenbaar; zwangere vriendinnen........^%$#%$^#%^
    Ik gun echt iedereen het allebeste, maar die soort berichten halen toch wel heel veel verdriet naar boven. Ik weet hoe het voelt. Sterkte ermee. Oja, en een (beetje/beetje veel) jaloers zijn mag best hoor! Hier idem dito.
    Wat stom trouwens dat die verpleegkundige van niets wist; doos!
    Succes met je zaadjes examen!!! (hihi).

    Nog even over mijn eivoorraad; het is wél zeker dat ik verouderde eierstokken heb, en het is ook zeker dat ze niet doen wat ze moeten doen. Enkel het wanneer ze op zullen zijn is onbekend.
     
  14. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikkie; heel, heel veel succes morgen met de punctie.
    Ik zal aan je denken, en duimen dat er nog een paar kleintjes een groeispurt hebben gemaakt zodat ze mee kunnen doen.
    Goede tip om te lezen over bloedprikken, mocht er 1 grote follikel tussen zitten. Ik wist dat namelijk niet; weer wat geleerd, en ik ga dat zeker aan het Geertgen vragen.
    Balen trouwens dat de arts niet zo goed wist wat hij met je aan moest...... Het blijft kl*te allemaal he!

    Ook fijn dat je arts je gerust heeft kunnen stellen, voor wat betreft het einde van de eitjes. Het is niet reuze lang meer (5 jaar), maar een stuk beter dan; 'het is op binnen 1 jaar'.
    Ook bij mij was mijn eigen arts een stuk milder qua voorspelling dan die andere arts die ik 1 keer gezien heb. En dat is inderdaad fijn om te horen.

    Ohja; over broedmachines gesproken; er is een topic met hoeveel follikels/eitjes had jij met de punctie. Ik heb er eens doorheen gelezen, en besloten dat ik daar mijn 5 eitjes en 1 matige bevruchting maar niet tussen ga zetten (hihi).

    Sikki ik denk aan je!

    Liefs,
    Ieoor
     
  15. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Of juist wel... voor hen een teken dat het nog altijd erger kan... en het is ook goed voor de bekendheid met "ons fenomeen".
     
  16. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik heb vandaag nagevraagd en zelfs bij 1 eiblaasje gaan we voor een punctie. Ook al een niet zo heel gunstig teken van de arts... Sommige ziekenhuizen doen alleen puncies bij 3 of meer, maar volgens mijn arts is dat alleen om het succescijfer omhoog te krikken.

    Ik heb gevraagd of menopur beter was voor mij, maar mijn arts wil daar niet aan. Ze zegt dat ik nog genoeg LH heb om de stimulatie te doen, dus extra LH gaat (waarschijnlijk) niet werken. Verder doorprikken doet ze niet, want ook dat is niet wetenschappelijk onderbouwd. Zij zegt dat de cyste na leegzuigen zo weer terug is. En... de stimulatie in de aanwezigheid/afwezigheid van een cyste gaat even goed :(.

    Verder denkt ze (volgens een studie in utrecht) dat het terugplaatsen van mindere embryo's een soort ruis veroorzaakt, waardoor je baarmoederslijmvlies de embryo eruit gooit. Goede embryo's schijnen stofjes te maken die juist het BMS triggeren om het eitje te laten innestelen. Dus, bij een terugplaatsing raad zij ons aan om 1 goede terug te plaatsen. Als er 2 slechte/matige zijn dan zou je erover kunnen denken om deze tergelijk terug te plaatsen.

    Het aantal eenheden purgeon is nu bekend! het wordt 300IU. Stomme verpleegkundige, ze maken je alleen maar in de war.

    Oh ja, mijn mannetje had 31 miljoen zaadjes (geen groentezaden... dat zijn heel veel hectares voor met groente... al zit hij wel in de tuinderij) en 50% levend. Na opwerken is er 6 miljoen over, waarvan 50% levend (=3 miljoen). Doc is tevreden voor een IVF behandeling... en anders hebben we de rescue ICSI nog ;).
    Dus hij hoeft niet terug voor nog een meting, ondanks de mex griep, want hij heeft niet lang genoeg koorts gehad. :)

    Kus, Marjah
     
  17. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh ja, ik heb sinds gisteren geen vriendje meer.... :(

    Ik heb namelijk met mijn domme hoofd een hele debiele vraag gesteld....;). Ik heb nu een verloofde....:D

    Okee nog heel pril en jullie zijn de eersten die het weten... lang leve de anonimiteit en mochten sommige lezeressen mij toevallig wel kennen... mondje dicht, he? Anders wordt ik boos...

    Kus
     
  18. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    GEFELICITEERD met jullie verloving!!! Wat leuk.
    Dus jij hebt hem gevraagd? Wat leuk.
    Vertel; hoe heb je het gedaan? In een opwelling, of liep je al langer met de gedachte en had je het helemaal bedacht van te voren....
    Leuk, leuk, leuk.

    3 miljoen zaadjes is keurig hoor. Fijn.

    Vwb die 5 eitjes en 1 bevruchting; wie weet ga ik het er toch tussen zetten.

    Sikki; ik denk aan je. Heel veel succes.
     
  19. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ehhh het was eigenlijk in een opwelling. Ik liep er laatst iets meer over na te denken, want vroegre gaf ik er eigenlijk helemaal niets om. Dus ik wist eigenlijk ook niet of mijn vriend het wel durfde te vragen. Dus ik vroeg eigenlijk, tijdens een "romantisch" etentje, hoe hij over trouwen dacht. En ja, van het een kwam het andere :).

    Eindelijk iets positiefs om naar uit te kijken. Nu maar hopen dat ik "moet" trouwen met een dikke toeter ;). Leuk hoor, ik ben al van alles aan het uitzoeken. De gewenste datum kan wat de gemeente betreft, gewenste locatie alleen niet. Nou ja, er zijn bij ons een heleboel mooie trouwlocaties. Verder ga ik morgen nog een feest locatie vragen en dan is het definitief. Jurk ga ik de 19e passen :). En dan band, kaart, ringen, auto, taart, getuigen, ceremoniemeester, etc etc etc etc etc regelen. Ach, hoeveel energie die stomme IVF ook kost, dit geeft weer een hoop energie voor in de plaats.

    O ja, het apparaat voor de progesteron bepaling is gemaakt, dus de uitslag is binnen. Ik mag beginnen met provera en dus over 2 weken starten met IVF :)

    Kus, Marjah
     
  20. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, gefeliciteerd met je verloving!!!!
    Gaaf hoor, echt iets om naar uit te kijken en je krijgt er zeker energie van. Net wat je nodig hebt in de MMM!.
    En wat goed dat je over 2 weken mag beginnen. Spannend!
    Ik snap trouwens niet helemaal wat jou gyn bedoelt met die LH in Menopur. Mijn LH was ook prima maar toch reageer ik beter op Menopur dan Puregon. Nou ja, het maakt ook niets uit. Iedereen reageert weer anders. En jij gaat gewoon lekker broeden op 300 Puregon! (ik hoop echt dat je daar wat op gaat doen, want Ieoor en ik hebben allebei met 375 gespoten)

    Ieoor, hoe staat het bij jou? jij hebt binnenkort toch ook de punctie?

    Over broedmachines gesproken.
    Zitten jullie goed?
    Ik mag me er ook bijna onder scharen. Er zijn maar liefst 8(!) eicellen gevonden :$
    Ik snap er echt geen bal van waar die dingen vandaan komen. Zoveel follikels had ik volgens mij helemaal niet. En ze waren ook allemaal ongelijk qua grootte, dus ik ben heel benieuwd naar de bevruchtingen (en dus de kwaliteit van de eicellen). Morgenochtend na 10 uur mag ik bellen.
    Voor nu zit ik dus een beetje in een mini-overwinningsroes!

    Meiden, zo zie je maar weer. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Na 3 slechte stimulaties en ook bij de 4e stimulatie geen rooskleurige uitgangspunten nu toch een mooi resultaat!
    Als iemand me dit gisteren zou hebben verteld had ik diegene laten aanmelden in een gekkenhuis :D
     

Deel Deze Pagina