Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Hoera, dacht ik gisteren:" O jee als het maar goed gaat?" hoor ik vandaag dat mijn waarde goed is namelijk boven de 1000 en dat kan 1 of 2 eicellen betekenen en ze zagen 2 mogelijke eicellen waarvan eentje aan de kleine kant dus vrijdag de punctie:$
    en als alles goed gaat maandag de tp.

Sikki maar even niet testen. Ik heb gelukkig geen testen meer in huis en heb me voorgenomen er ook geen te halen. Probeer alles maar los te laten en zie wel wat er gaat gebeuren. Wanneer zou je officieel moeten testen of mocht je dat zelf bepalen?

Veel suc6 iedereen, met zwanger zijn en zwanger worden.

Ga nu naar mijn werk fietsen, zalig weer8)

X
    Lente

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lente, officieel testen was gisteren.
    En toen dus zwanger...

Maar jij dus wellicht wat meer follies!
    Dat zou geweldig zijn.
    Succes!

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Sikki: wanneer laat je nu ook alweer testen?
    Op de site van Freya staat zo'n tabel met HCG waarden tijdens zwangerschap (met een ondergrens bij jouw termijn van rond de 15) Ik hoop zo dat het snel toeneemt en je boven de pot hangt te kotsen van het hoge HCG! Sterkte met afwachten!

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik ga toch maar morgen nog een keer prikken.
    Ben zojuist gebeld door de assistente van de ha en ik mocht me van haar helemaal lek laten prikken en prikformuliertjes halen.
    Daar ga ik dan maar gebruik van maken.

Progestron was trouwens 40, dus da's wel goed!

Ken de HCG tabelletjes ook.
    Ik hoop dat ik de uitzondering ben die bij zo'n laag HCG toch een doorgaande zwangerschap heeft.
    We zullen zien of de waardes gestegen zijn.

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Fijn dat de huisartsassistente in ieder geval niet moeilijk doet over een keertje extra prikken, dan zou ik ook morgen en na het weekend doen. Als je morgen laat prikken, krijg je dan vrijdag de uitslag?

6. lente67

lente67 Niet meer actief

Spannend Sikki, ik kan me voorstellen dat je gerust gesteld wil worden. Die hcg is vast met sprongen gestegen:)

Hoe is het met jou WannaBmum? Je zit al weer in je wachtdagen gaat snel.

Marjah, jezelf nog lek geprikt:D Doe je het korte trajekt?

Ieoor hoe gaat het met jou?

Joontje, is er al een buikje te zien?

En voor iedereeen die ik vergeten ben,suc6!

X
    Lente

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikki: eeltige duimen hier voor jou! Spannende dag zeg... ik hoop dat ie mooi hoog is (rondom verdubbeling bv ;)). Hoe gaat het met de zenuwen?

Lente: twee eieren in het doosje? Dat kan alleen nog maar beter worden (aldus de expert ;)), gewoon net als ik 2 bij de meting en 6 eieren bij de punctie :).

WannaB: lekker al die congressen als je in de mmm zit... :( not! Doet je man eigenlijk hetzelfde werk?

@ hier: Waaaaaaaaaaahhhhh :) :) :):D:D:D!!!!
    zo dat moest er ff uit! Ik had vandaag mijn uitgangsecho gehad en ze zagen 6!!!!:D:D:$:$:$ follie's liggen. Cysteloos! Dus een veel betere start dan poging 1 :). Nu ga ik voor de hoofdprijs: minimaal 5x zo lang zwanger, ipv 7 kg eraf nu 20 kg erbij en cryo's in de vriezer. Waaaaaaaaaahhhhh stuiter!
    Straks op visite bij mijn vriendin met frontaal overgewicht ;):D. Ze is volgende week uitgerekend. Ga ff ongegeneerd buik voelen.

Marjah

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Lente: Ja ik doe het korte traject.

dag 1-2 decapeptyl
    dag 3-10 ofzo: decapeptyl + 300IU Puregon

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wow Marjah, dat klinkt harstikke goed!!!
    Ik kan niet geloven dat ze ooit tegen je hebben gezegd niet aan IVF te beginnen...
    Gelukkig laat jij je niet zomaar uit het veld slaan!

Vanochtend weer laten prikken.
    Morgen de uitslag.

Ik ben er zo bang voor, maar kan de hoop nog niet opgeven.
    Tot nu toe geen rood, maar ook verder geen kwaaltjes helaas :(
    Heb vanochtend nog wel weer getest, maar de streep is net zo dik/dun als afgelopen maandag.
    Dus dat voorspelt in ieder geval niet veel goeds...

10. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Lente, heb je nou morgen de punctie?? Heeeeeel veeeeeeel succes!!!!

Marjah, joehoe wat een mooie score en dit is pas het begin. Wanneer heb je de volgende echo??

Sikki, wat een spanning, ik hoop gewoon zo dat je HCG is gestegen en dat het goed zal gaan. Mijn vingers zijn gekruisd. Sterkte met wachten..

Hier maandag intake in het ziekenhuis gehad. Hartje gezien en gehoord :) Ben de hele dagen wat misselijk en ontzettend moe. Schildklierwaardes waren niet goed dus nu meer medicijnen slikken, hoop dat ik daar ook wat minder moe van wordt. Inmiddels is moeders voor moeders ook geweest. En had ik al verteld dat mn kat 8 kittens heeft gekregen?? Het waren er 10 :$ maar 2 hebben het niet gered.
    Oh hoop zo dat jullie me gaan volgen en dat we straks allemaal met een dikke buik rondlopen :D

Dikke knuffel

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Sikki: wanneer hoor je de uitslag??

12. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden slecht nieuws,
    :(Helaas, geen eitjes in de follikels
    De punctie verliep goed (helemaal geen pijn gehad) en daarna richting Rotterdam. Wat een :x ziekenhuis. Mijn vriend werd meteen naar een kamertje gestuurd terwijl er was afgesproken eerst te controleren of er eitjes waren. Je hebt daar totaal geen privacy en ook andere mensen (die niets met ivf o.i.d.) te maken hebben zitten precies voor die deur van het kamertje.
    Enfin ik werd geroepen toen mijn vriend zijn potje inleverde en kreeg gewoon aan de balie meegedeeld dat er niets zat:( En hup daar werden we weer op pad gestuurd. We hadden niet eens tijd om het te laten doordringen. Aangekomen in Breda moesten we alletwee hard huilen. Ze vingen ons super op en de arts was piswoest op Rotterdam en zou het in de vergadering zeker gaan bespreken.
    Ook stelde ze ons gerust dat we toch nog 2 pogingen krijgen ondanks dat dit diagnostisch ivf was, poeh wat een opluchting.
    14 juni een gesprek van hoe en wat verder.

Alle lof voor Breda:)

Marjah, fantastich je uitgangsecho. Go for it:)

Sikki mijn duimen draaien voor je

Joontje, rustig aan, komt goed, en gefeliciteerd met je kittens:)

X
    Lente

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Oh lente bah wat K*T.
    Ik had het bij onze 4e poging ook; 4 follikels maar geen eitjes. Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe jullie jezelf nu moeten voelen.
    En hoe lomp zijn ze toch ook!
    Arme jullie.
    Meis hoe voel je je? De punctie is je meegevallen lees ik.
    Doe maar rustig aan!
    Hoeveel follikels waren er aangeprikt?

Gisteren toevallig hierover contact gehad met de verzekering. De jongen aan de telefoon zei dat ik een klachtenbrief moest sturen.
    Hij vond het niet reel dat het als ICSI poging geteld wordt.
    In de voorwaarden van mijn verzekering staat dat een poging pas telt, als er minimaal 1 eitje gevonden wordt.
    En met minimaal 1 ei bedoelde de verzekering volgens die jongen dat het een bruikbaar ei moest zijn.
    Wij gaan er in ieder geval een brief aan wagen.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Meiden, HCG is niet goed.
    Is in 3 dagen van 27 naar 47 gegaan.
    Veels te weinig :(

15. lente67

lente67 Niet meer actief

Ieoor ik had een follikel en een te kleine dus die hebben ze niet aangeprikt. Bedankt voor je tip. Mocht de tweede ronde niet lukken dan ga ik er achter aan. We hebben besloten de volgende poging stil te houden (behalve hier en op het werk). Mocht het toch nog lukken dan is de blijdschap des te groter en anders kunnen we het samen een plekje geven. Het is fijn dat mijn omgeving heel erg meeleeft maar tevens ook zwaar om nu aan iedereen het verhaal te doen.

Sikki, meid wat erg dat de waarde niet meer gestegen is. Betekent dit dat de kans groot is dat het fout loopt:( Ik wil er nog niet aan en hoop desondanks dat je zwanger mag blijven. Een hele dikke knuffel speciaal voor jou

X
    Lente

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Sikki: wat balen dat het niet harder gestegen is! Wat ga je doen, na het weekend weer testen? Je vloeit niet, toch? Hou je taai meid!

Lente: mijn mond valt open van verbazing! Vind het werkelijk schokkend dat ze zoiets aan de balie vertellen en niet er de tijd voor nemen met voldoende privacy in een spreekkamer. Moet je bij de volgende poging weer daar naartoe, of kun je ook kiezen voor een andere kliniek? Kan me voorstellen dat jullie even goed hebben gehuild:( Dikke knuffel!

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikki, wat is het toch vreselijk, al die onzekerheid. Nu heb je er aan geproefd en je wilt natuurlijk meer... maar het is een lage waarde.... Ik blijf hopen en duimen. Heel veel sterkte meid!

Lente: tjonhge dat is ook weer lekker meelevend van rotterdam :(. Ik kan me voorstellen dat je je nou niet bepaald blij voelde met de gang van zaken. Jammer dat er geen eicellen waren... Ik hoop dat je de volgnde keer meer geluk hebt. Wat spoot je eigenlijk?

Ieoor: goede tip, ik hoop dat jullie brief iets uit haalt :).

Haha sikki "Gelukkig laat jij je niet zomaar uit het veld slaan!" haha jij bent grappig... ik was dweil tot en met half maart tot half april. Niet of nauwelijks te werk en ik heb jullie alleen maar lastig gevallen met zeik mailtjes. Maar de strijdlust is weer terug, hoor. Ik ben gewoon niet meer verdrietig om het verlies... ik ben gewoon bang voor de toekomst.
    Ik wil zo graag en ik kan mijn leven niet voorstellen zonder kinderen. Ook al denkt mijn omgeving dat ik een carriere miep ben. Al mijn hele leven heb ik geweten dat ik kinderen wilde, maar bv op mijn 25e waren wij er gewoon niet aan toe. Ik wilde wel, maar onze relatie was van dien aard dat je dat een kind niet aan wilt doen. Een papa die depressief is en een mama die niet weet of ze ooit kan blijven leven met een papa die depressief is. Daarnaast een negatieve cashflow van heb ik jouw daar... elke week bij de supermarkt hopen dat je je boodschappen mag meenemen is echt niet leuk. Okee, het is niet zo dat we aan de grond zaten, maar ik had op dat moment hele hoge kosten en DJ had gewoon bijna geen inkomsten. Tja.... Mijn collega's hebben later wel eens gezegd dat hun hart brak, toen we het er over hadden.

Ik ben bang dat DJ me verlaat (misschien dat ik daarom ook zo graag wilde trouwen (geen goede reden, ik weet het)), al hebben we op dit moment juist de meest geweldige relatie die weooit hebben gehad (okee, behalve het echte verliefd zijn). Ik denk er zelfs wel eens over na dat hij me verlaat vlak voordat we gaan adopteren en dat het daarom niet door zou gaan... en dat mijn laatste kans op een kindje dus verkeken in.

Erg he... Maar hij is te lief om bij me weg te gaan. Hij heeft zelfs mijn "ik heb hormoon-stress- hoofdpijn" overgenomen... Raar verhaal (ik weet het)! Ik had namelijk de eerste dag van de deca een belachelijke hoordpijn (het gevoel dat ik over moest geven, zo erg), en ik was gisteren bij de acupunctuur en ze begon over mijn "galblaasmeridiaan" hahaha, anyway... ik kon precies aanwijzen waar deze meridiaan liep, zonder dat zij dat had gezegd. IK zei: ik heb pijn daar, daar, daar en daar... ze heeft me er wel vanaf geholpen :). Maar DJ had de eerste dag zijn hand continu in mijn nek en op mijn hoofd (is ie niet lief...) en snachts had hij dezelfde hoofdpijn. Ik weet dat hij iets kan met zijn handen, maar er niet helemaal raad mee weet. Meestal is ie helemaal bekaf als ie zijn handen op een zeer plekkie heeft gelegd. Ik wil dus eigenlijk niet weten hoe hij zich de dag van de miskraam heeft gevoeld... Dat moet ook hels zijn geweest. Okee, dit wel weer een verhaaltje in hogere sferen, sorry! Maar sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren, maar het werkt bij ons :).

Oh ja... nog zo'n zeverig verhaal. Elke keer als ik in de buurt kwam van de buik van mijn vriendin met mijn handen, dan stopte het kind met bewegen. Erg onhandig als je het juist wilt voelen bewegen :(. Vriendin klaagde wel over het feit dat mijn handen zo belachelijk warm waren, terwijl ik zelf ongeveer bevroor van de kou. Zij geloofde er ook al bijna in (in die energie in de handen van mensen). Maa die klote baby, die deed gewoon niets... Nu heb ik nog steeds geen baby in de buik gevoeld :(. Ik ben verdorie 32 en ik heb het nog nooit gevoeld, bij geen een vriendin. En mag het eens, dan doet ie het niet :(. Nu moet ik donderdag weer op visite.

Haha maar als ik niet te laat ben, want ik heb gependeld en haar dochter wordt donderdag om 20.00 sávonds gboren, dus 11.00 uur smorgens is toch nog mooi op tijd, toch?
    Weer wat zwvrigs... pendelen ;).

Okee nu stop ik met zweven, hoor ;)

Meiden, succes en sterkte met alles! we gaan iig met z'n allen zwanger het nieuwe jaar in, toch? Okee, het liefst eerder.

Marjah

18. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Marjah,

Dus je bent op de zweeftoer;)

Ik heb gonal (300 eenheden) gebruikt en 14 juni horen we dus wat we dan gaan doen. Wat gebruik jij momenteel? En heb jij ook ervaringen met gonal?

Vanochtend voor de zekerheid gevreeën want 1 follikel konden ze nu niet meer goed zien en die is dus blijven zitten, wie weet moest ie nog op gang komen en dacht wie niet waagt wie niet wint.
    Maar had ook gewoon zin in seks. Even lekker intiem zijn na al die stress van gisteren. Mijn vriend had de nachtdienst en ligt nu hopelijk lekker te slapen.
    Ik verwacht rond de 20e weer te mogen starten. We zien wel.

Jij veel suc6 en ik hoop op een goede punctie en tp en zwanger:)

X
    Lente

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

ik spuit 300 IU Puregon en ik heb geen ervaring met Gonal. Ik zou gonal gaan spuiten voor de 2e IUI, maar ja... die werd gestopt vanwege mijn geweldige cysten en ook door mijn arts die eindelijk bedacht wat ik kon hebben (POF).

Ha, ja... klussen kan best fijn zijn na zo'n dag met stress. En wie niet waagt, wie niet wint. Ik weet alleen niet hoe het zit als je nog zo'n lading decapeptyl in je lijf hebt zitten.

Kus

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    zitten jullie allemaal lekker van het zonnetje te genieten, ofzo?

Deel Deze Pagina