Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjah, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Jeetje, inderdaad rustig hier!

Marjah: wat heftig allemaal? waarom denk je dat je man je zal verlaten???

Hier nog steeds op het wachtbankje. Door mijn MK vorige maand toch ineens weer meer hoop dat het allemaal wel spontaan zou kunnen, dus ook meer gespannen. Afgelopen weekend temp weer in vrije val en veegje roze, maar vanochtend temp weer hoog en geen ongi. Wachten dus maar geduldig (NOT!) af...

2. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Tja, dat is door ons verleden denk ik. Het is niet altijd over rozen gegaan, maar onze relatie is nu sterker dan ooit.
    De reden waarom ik wat van me af moest schrijven is gewoon het simpele feit dat hij zo graag kinderen wilde (op jonge leeftijd). Dat lukt alvast niet meer... Maar ik weet het ook al zo lang dat ik dit wil, dus ik ben gewoon af en toe bang dat het nooit gaat lukken. Daardoor haal ik af en toe van dit soort gekke dingen in mijn hoofd.

Maar ik heb zo het idee dat jullie allemaal wel eens denken dat het nooit goed gaat komen... Dat je grote wens niet vervuld gaat worden.

Dus ik denk niet dat mijn husband me zomaar gaat verlaten...

Het was dus ook niet de bedoeling om dit echt te suggereren, wel om aan te geven dat ik af en toe gewoon bang ben voor de toekomst.

Vandaag gaat het wel lekker, ik begin een lekkere gevoelige huid te krijgen op mijn buikje, maar als dat alles is ;). Geen rare buien, af en toe wat hoofdpijn en ik zou zo de hele dag kunnen slapen (Zonder echt moe te zijn, gewooon lekker luieren).
    Woensdag FM1! Yihaaaaa! Ik ben zooooo benieuwd.

Oh... waar ik ook zo beniewd naar ben is Sikki! Waar ben je? Hoe gaat het, meisje? Ik blijf voor je hopen...

WannaB, wat spannend.... Ik hoop dat je temp lang hoog mag blijven :)

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Marjah: Kan me voorstellen dat je soms gaat malen en van alles onzeker gaat worden. Schrijf lekker van je af!

4. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hier is het over en uit.

HCG is gedaald en progesteron is enorm gekelderd.
    Ik kan elk moment ongi worden :(

En weer een illusie armer.
    Ik weet het echt niet meer...

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Ach Sikki, wat ontzettend verdrietig zeg! Ook al zag je het misschien aankomen, toch een klap... ik word er stil van. Heel veel sterkte!

6. lente67

lente67 Niet meer actief

Lieve Sikki,

Wat erg voor jullie:( Veel sterkte met dit grote verlies. En zoek je een schouder om op te huilen ik ben er voor je.

Sterkte meis,

X
    Lente

7. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Lente, wat een enorme teleurstelling dat er geen eicellen zaten. Hoop dat jullie straks een goed gesprek met de gyn hebben en wellicht wat anders gaan spuiten???

Sikki, weet niet goed wat ik moet zeggen. Het is gewoon zo oneerlijk :( Dikke knuffel voor jou en je man

8. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikki,
    ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Het is zo oneerlijk... zoveel ellende, zoveel hoop (misschien tegen beter weten in) en nu toch weer dit. Wat een klap. Sterkte voor jou en je mannetje. Dikke kus en knuffel.

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Sikki; hoeveel kan een mens aan..........
    Ik vind het verschrikkelijk voor jou en je man. En kan helaas niets anders doen dan je heel veel sterkte wensen!!!! Ik wou zo dat het anders was gelopen. Jullie hadden het verdiend.
    Sterkte meis!

Lente; hoe is het met jou? Trek je het allemaal een beetje op het moment? En hoe voel je je lichamelijk?

Marjah; begonnen met de medicatie, en woensdag de weer voor een FM toch? Ik zie dat er 6 follikels zitten? Wow!! Ben jaloers.

Hier is er veel gebeurd de laatste dagen.
    Ik ben al sinds half april met de verzekering bezig over Dusseldorf. En vrijdag (de 1e spuit zat er al in), hoorde we dat we maar 1450 euro van de verzekering krijgen.
    In NL doen alle ziekenhuizen ICSI voor dit bedrag. De medicatie is apart van dit geldbedrag, en daar ben ik (iedereen) volledig voor verzekerd (tenminste minimaal de 1e 3 pogingen).
    Maar de ICSI poging (ex medicatie) kost in Dusseldorf 2300 euro.
    850 euro voor eigen rekening + de kosten voor de anasthesie (ongeveer 240 euro) + de kosten voor IMSI of PICSI maakt dat een poging in Dusseldorf ons minimaal 1250 euro per poging kost.

Gezien het feit dat ik verzekerd ben voor nog 2 volledige pogingen (naar nu blijkt in NL), hebben we vrijdag hals over kop besloten deze poging in NL te doen.
    Wel met het medicatievoorstel van Dusseldorf. Dus 225 eenheden Menopur smorgens en 225 eenheden Menopur savonds.
    Vanaf dag 8 komt daar pas de remmer bij.

Het was een dubbele beslissing die we veel te snel moesten maken (want we wilde ten slotte naar Dusseldorf). Maar we bekijken het nu maar zo; deze poging 'besparen' we 1250 euro. Als (laten we het niet hopen) deze, maar ook de laatste poging mislukt, dan hebben we in totaal 2500 euro 'bespaard' door niet nu al over te stappen naar Dusseldorf; en dat is precies 1 ICSI poging (exclusief de anasthesie, IMSI/PICSI en medicatie).
    Ach; het is maar net hoe je je keuze 'goedpraat' of beredeneerd.

We zijn in ieder geval heel erg benieuwd wat de nieuwe medicatie voor ons gaat betekenen. Laten we hopen; bruikbare follikels.

Weltruste meiden.

10. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    :( Ben nog steeds sprakeloos ....

Ieoor, wat een gedoe zo, met die vrzekering. Hopelijk heb je de volgende poging niet nodig. Succes meid, met deze poging.
    Dat we met z'n allen maar snel zwanfer mogen worden.

Kus, Marjah

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Ieoor: wat een gedoe met de verzekering. En dat zo op het laatste moment geeft wel wat stress zeg! Maar het scheelt wel een hele boel geld!

Sikki: trek je het een beetje??

12. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ja... morgen FM1!!! ik heb een belachelijk gevoelige huid van mijn buik en krampjes onderin mijn buik... Fijn als je cursus hebt en op een stoel moet blijven zitten. Gelukkig vanmiddag iets meer beweging :). Knoop zit op de vreetstand ;).

Kus

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Meiden: Zie foto! :$ Zie ik ze vliegen of staat er echt een tweede streepje??
    Snap er helemaal niks van, eerst zou de gyn zeggen dat ik met dit FSH zeker verminderd vruchtbaar ben en nu zou ik twee keer achter elkaar zwanger zijn??
    Moet eerlijk bekennen dat ik mezelf had gezworen dat ik niet voor donderdag zou testen, maar ik denk dat mijn zoon de vijfde ziekte heeft. Nou was ik net op het consultatiebureau en toen zei de CB arts: Oh, zal wel de vijfde ziekte zijn, geeft niks, zolang er maar geen zwangeren in de buurt zijn!
    -slik- dacht ik, wat nou als dat zalmroze veegje afgelopen weekend een teken van innesteling was. En toen kon ik de verleiding niet weerstaan. Maar tegelijk denk ik, shit, wat nou als ik zelf nooit parvovirus (=vijde ziekte) zou hebben gehad en geen antistoffen heb??

Ach, er is altijd wel iets om zorgen over te maken, dat weet ik wel.
    Gewoon maar weer afwachten...
    Blijft zo onzeker. Op mijn leeftijd is de kans op een MK na een positieve test 20% (en ik heb nog wel veel te vroeg getest ook, dus die kans is volgens mij alleen maar groter)

14. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Ik zie hem ook, wannabmum wat fantastisch! Mag ik je als eerste feliciteren:) Nu maar hopen dat je geen last hebt van de 5e ziekte. Gauw maar even bellen hoe of wat.

Gefeliciteerd! Je bent zwanger:)

15. lente67

lente67 Niet meer actief

Hier gaat het goed hoor! We hadden zondag een flinke dip (hadden nog geen tijd gehad om samen te zijn want vriend moest 2 nachten werken) en gisteren op mijn werk wat tranen toen ik het vertelde maar nu weer vol goede moed verder.
    We hebben weer 3 kansen en maandag al de bespreking. Lichamelijk nergens last van gehad en was vrijdagavond al weer fit en had totaal geen last van wat dan ook.

Sikki hoe gaat het meid? Neem de tijd.

X
    Lente

16. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Waaaaahhhh WannaB

Gefliciteerd!

Wat goed zeg. nu nog even afwachten, maar... wat nou niet zo heel erg vruchtbaar :). hihi!!!

17. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    WannaB, ik zie 'm ook hoor!!!
    Maar wel even zeuren...
    Deze komt toch niet uit de digitale CB test?
    Want die streep mag je niet aflezen als hij uit de test komt.
    Het is namelijk zo dat er ALTIJD een tweede streep staat.
    Alleen als je zwanger bent is ie dikker/anders waardoor de test zwanger aangeeft.

Ik heb namelijk in mijn zwanger worden carriere al heel veel van deze CB testen gebruikt en altijd een tweede streepje gehad.
    Maar vorige week dus ook een tweede streepje en gaf de digitale test voor het eerst in m´n leven zwanger aan.

Maar ik hoop het heel hard voor je meid!!!

Hier gaat het wel weer.
    Ben vandaag ook wel weer aan het werk.
    Volgende week een afspraak in DD en dan laten we een SCSA zaadtest uitvoeren om het DNA van m´n man verder te onderzoeken.
    Dan weten we in ieder geval of we dat kunnen uitsluiten dat het daarbdoor misgaat bij de verdere ontwikkeling van de embryo´s.

Marjah, morgen alweer de eerste FM!!!
    Succes!
    Ik duim voor veel eieren.

Ieoor, dus toch halsoverkop de ICSI in NL.
    Ik snap het wel hoor!
    We hebben ´geluk´ gehad dat we alle vergoede pogingen vorig jaar hebben gedaan.
    Toen gaven de verzekeringen nog 2789 euri.
    Maar nu dus meer dan duizend euri minder terwijl de ICSI´s niet duurder zijn geworden.
    Voor ons is het op zich nu wel interessant om een volgende poging in NL te doen.
    Maar ik heb helaas zelf niet zo´n goed gevoel bij NL.

Lente, maandag weer een vervolg gesprek!
    En dan nog 3 pogingen vergoed. Wat fijn!
    Heb je al een klacht ingediend over Rotterdam?

Joontje, lekker aan het genieten?

18. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikki, wat goed da je alweer aan het werk bent gegaan. Het is wel goed voor de afleiding, maar let je wel een beetje op jezelf (spreekt een ervaringsdeskundige:)). Je hebt ook al zoveel te verduren gehad...

Liefs, Marjah

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Dank voor de felicitaties, maar ik blijf voorlopig nog even met beide voeten op de grond. Geloof het pas als de komende weken goed gaan. Als ik echt een knalpositieve test heb ga ik wel naar een banner kijken ;)

Sikki: nee, het is niet een gesloopte digitale test. Heb ook een testje van sensitest gedaan, die is ook positief, maar roze is wat minder duidelijk op de foto (al is deze ook nog vaag, dat weet ik. Juist daarom nog even een slag om de arm)

20. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ff snarken...

ik heb maar 1 follie die 13 mm is, de rest (3 stuks) zijn nog 10 mm :(
    Grote tegenvaller.

Share This Page