WannaB, dan ga ik je ook feliciteren!!! GEFELICITEERD!!! Ik was nog even voorzichtig, maar als het niet uit een digitale test komt, dan ben je echt wel zwanger! Nu vasthouden meid! Marjah, getver, wel een kleine tegenvaller. Maar gelukkig is de grootste nog niet heel groot, dus kun je nog effe doorspuiten. Ik duim!!!
Zit (gelukkig) nog niet zo into IVF. maar hoe snel zou het moeten groeien? Hoe groot had je verwacht dat ze zouden zijn? Wanneer moet je voor de volgende fm? Sikki: thanks . Maar blijf toch nog even voorzichtig (loop wel tien keer per dag naar de plee om te checken of ik niet toch ongi ben)
de kleine follikels hebben eigenlijhk nog geen flikker gedaan. Oftewel... de kans dat die nog wat gaan doen is aanwezig, maar de kans is zeer klein. Die van 13 is een potentiele kandidaat. Ik baal alleen zo verschikkelijk, want de vorige keer ging alles zo belachelijk snel en dus had ik al bedacht dat ik donderdag al weer kon stoppen met spuiten en dan zaterdag de punctie. Of maandag, maar dat zit er nu waarschijnlijk niet in. Ook zit het me dwars dat ik in het begin 6 follikels zag en nu maar 4 . Bwech....:x Waar doe je het voor... 1 lullig follikeltje, waar mogelijk ook nog eens niets in zit. Ik heb ook overlegd met de arts over de pijnlijke daca prikken, maar ht blijkt dat er foute batches tussen zitten, waarbij het prikken erg slecht gaat. Lekker is dat. Dus nu zie ik zo op tegen de deca dat mijn husband mij lek mag prikken. Dat heeft ie al twee dagen perfect gedaan, maar vandaag zat ie waarschijnlijk tegen en bloedvat en dat deed zeer!!! $##%&&%## Woehaa!
Lieve Marjah, klote dat er nu wat minder follies in beeld waren Hoeveel spuit je nu?? De Decapeptylnaalden zijn idd gemeen. Ze zijn zo bot als de pest. Wat ik altijd deed was ze er met geweld in tsjakken want dan voel je de botheid minder. Lees ook dingen over eerst met een ijsklontje je huid verdoven. Schijnt ook te werken bij de Decapeptyl. Heel veel succes meid!!
Hee Maartje, ik moest ff bij de dusselpusselbabes terug leze waarom jij in je onderschrift hebt staan dat je weer een geweldige afgebroken IVF hebt . Wat een gedoe met dr S en consorten. Dus nu de pil en daarna weer lekker cysteloos van start? Heb je anders eigenlijk ook altijd veel cysten? Ja toch? En zijn de vorige pogingen daarom gestaakt? Je hebt me wel op een idee gebracht (waar het lezen over IVF-en in duitsland niet goed voor is) dat ik als er vrijdag maar 1 follikel genoeg gegroeid is, om dan een escape-IUI te doen. De arts zal er wel niets van willen weten, maar ik verschijn gewoon lekker niet in de VU. ze zoeken het dan maar uit. DJ heb ik het net uitgelegd en ik geloof dat hij er ook helemaal voor is. Tja, die stomme botte naalden. Brrrr ik heb er helemaal een fobie van. Ik weet dat je ze er zo in moet jasse, maar ik durf gewoon niet. Maar ja, daar heb je lieve husbands voor
Marjah, wat balen dat de follikels zo achter blijven Kan je me uitleggen wat de escape inhoudt? Ik had ook een enkele keer moeite met de naald. Doe het juist langzaam maar het blijft een onding. Daarna was de gonal een makkie, dat dan weer wel. Ik hoop dat die ene follikel (of nog beter een groeispurt voor de andere) voldoende is en niet zo'n sof als bij mij. Bah, je was zo opgetogen de vorige keer en nu dit Maartje wat verdrietig dat de 4e poging is afgebroken. Een dikke knuffel. Sikki ik wou dat ik iets voor je kon doen maar voel me zo machteloos. Kan alleen maar hopen dat je in de toekomst je kindje mag verwelkomen. Mammabmum, heb je nog geïnformeerd over de 5e ziekte? X Lente
Nou, het probleem is het volgende: Ik heb na de verse IVF direct een Progynova cryo TP gedaan. Toen die niet gelukt was ongi geworden en toen had ik ineens weer een maand met geen cyclus. Kon ik 'mooi' 40 dagen wachten op mn ongi, terwijl 'ie normaal tussen de 19 en 24 dagen zich aandient. Wss heb ik toen wat cysten opgelopen. Uitgangsecho in Heerenveen liet wel wat cysteachtige dingen zien (mijn amateurarts-ervaring zei dat, maar dat werd door de arts weggelachen en er werd gezegd dat ze zo klein waren (3 in totaal net onder de 15 mm) dat dat starten absoluut niet in de weg hoefde te staan dus dat ik lekker moest gaan starten. Dus dat gedaan. Wel ff snel om een echo uitdraaid gevraagd voor uber S. Toen bij de eerste echo bleek dus dat mn cysten vele malen groter waren dan dat de follikels waren. Tis ook stom van me dat ik op het oordeel van die arts uit Heerenveen me blind gestaard heb: ik heb immers al eerder cystes gehad dus ik had kunnen weten dat starten met kleine cystes (of grote cystes) geen goed idee is. Maar jah... je wilt zo graag starten en als dan een arts tegen je zegt dat het prima is... Wat doe je dan?? Ja juist... helaas. Ik moet NOG eigenwijzer worden en NOG assertiever. Als ik het niet doe of ben, wie doet het dan voor mij? Hoop idd dat de pil mij weer cystevrij gaat maken. Vorige poginen zijn idd wel eens gestaakt om cystes, maar ook ivm overstimulatie heb ik wel eens een cyclus moet afbreken. Rotlijf. :x Idd, escape IUI is een goed plan bij 3 follies. Zelfs bij 4 zou ik er om EISEN!!! Mag je van je arts trouwens niet meer dan 300 eenheden spuiten?? Ik zou gewoon EIsen dan je 450 mag spuiten. Slaat nergens op om jou 300 te laten spuiten. KutNederland, kutIVF kutzooi. So. Jeetje, mensen hier op het forum zullen wel denken dat ik een vreselijk aso ben zovaak als dat ik kut oid schrijf... Dat terwijl ik in het dagelijkse leven die woorden bijna nooit zeg, maar bij zo lekker anoniem van je af kletsen gebruik ik vaak bozere woorden dan dat ik in het dagelijkse leven doe. Ook wel eens lekker. Ha. Lieve husbands: Ghigi. Durfde deze maand me ook amper maar te spuiten. Heb duizendmaal de naald naar mn buik gebracht om hem vervolgens weer terug te trekken. Vriendlief heeft mij deze keer 1 x gespoten. De andere keren heb ik zelf gedaan. 1 keer zelfs in een restaurant na het eten. Niets niet Menopurjunk zijn op toilet maar gewoon aan tafel, WANT... Ik hoef me nergens voor te schamen KutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooiKutzooi
Hahaha Jaaaaaaahhhhhh kutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterde kutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterde kutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekutterdekut Ik ben touwens de vorige keer gestart met wat cyste-achtigen, maar dat heeft goed uitgepakt 7 weekjes (okee 3 weekjes) van rare verschijnselen en bergen geluk... Okee hoe het verder uitpakte was minder. Ik denk dus ook niet dat ik bij 3 follikels de IVF afblaas. Niet nu, misschien wel de volgende keer. Maar als het er maar 1 is.... dan wel (denk ik nu heel stoer). Ik vind ook dat wij als amateur arts ook gewoon beter geraadpleegd moeten worden, want die artsen van tegenwoordig... Ik heb het ook al vaker goed gehad. Okee ik kon niet zelf verzinnen dat ik POF heb, maar dat het mis zat, dat had ik al 3 jaar eerder door dan de rest. Tja die 450 IU Puregon... ik weet niet of dat vaker gedaan wordt? Ik kan het makkelijk doen, want ik heb genoeg stuff in huis. Ik kan zo nog een poging doen met de voorraad die ik in mijn "frits" heb staan. hmmm even denken...
Sikki spuit ook zo veel... DD doet dat indien nodig bij overgangschickies wel. Weet dat je (nog) niet een DDchick wilt worden, maar vieleight eens vragen aan uber S. wat hij zou adviseren bij jou FSH? KukutkutkutktutkutktutkutktuZOOOOOOOOOOOI
ga het morgen overleggen en ik ga voor de volgende poging misschien contact zoeken met utrecht, en als dat weer mislukt dan wordt het DD, of onze arts ht nu eens is of niet. Maar morgen wordt het of IVF, IVF en zelf betalen zoals jij beschrijft (ook een goed idee!) of IUI en in het ergste geval niets (als er rare dingen blijken uit de echo). Voor een extra poging heb ik al genoeg puregon in huis, maar als ze nu een andere medicijn combi willen voorschrijven, dan heb ik weer niets aan die mega voorraad puregon in mijn kk. Dus dan kan ik die beter lekker gaan declarado-en bij de verzekering. Hmmm veel stof tot nadenken . Vandaag vrij en ik ga zo naar mijn freundin mit frontaal overgewicht en eigenlijk gisteren minimaal in 1x af had moeten vallen. Vandaag is mijn voorspelde datum, maar ik heb nog geen sms ontvangen dat ik niet mag komen. Ik had toch verteld over het 10 dagen pakket wat vandaag afliep? Haha ze vond het erg leuk! Nu weer ff mijn trouwjurk zum stomerij brengen, want die hadden de boel nog niet helemaal schoongemaakt en dit zijn nou niet bepaald hardnekkige vlekken, die ze hebben laten zitten . Toedeloe, werk ze of wat je anders ook mag gan doen vandaag in dit geweldige weer . Vorige week was het beter... lekker ge-BBQ-d in de tuin .
Was weer thuis... en ik was jullie bijna vergeten te vrtellen dat mijn beste dinnetje met frontaal overgewicht, verlost is van een aantal kilo's... ze heeft een dochter. Meiden jullie moeten mij laten voorspellen, want ik had gelijk. Al dat gependel van die adere dames is niets waard...haha... Ik sta dus voor haar huis, nadat ik enorm veel moeite heb moeten doen voor karten voor het indian summer festival (misschien wel eens van gehoord?) dat bij ons in de buurt wordt gehouden, maar waar kaarten vor krijgen (hier ine buurt) nogal lastig is... blijkbaar... Dus... ik sta volledig gefrustreed en te aat voor haar huis, bel ik aan... hmmm het is wel donker. Op hetzelfde moment zie ik een damein een te itte roek bij haar schoonmoeders huis vandaan lopen. Ze bleef ook maar naar me kijken. Dus ik gniffelendnaar mijn auto... en jawel de dame in de te witte broek was dus de kraamhulp die mij dus even "opving". Nomaal krijg je niet zomaar wat info idden op straat, mar omdat ik het zo expliciet vroeg en ik ook ertelde over het 10 dagen pakket en mijn voorspellng kreeg ik l e info dat ze aar het ziekenhuis was vw niet loslatene placenta en dat heteen meisje was (tja, dat wist ik al.... mijn voorspellende krachten zijn formidabel ). Dus ik en sms suren en voordat ik een sms had gestuurd ging mijn telfoon natuurlijk al tekeer, want ik kreeg een sms van haar viend, dat de lunch nie door ging.. haha grapjas. Anyway, ik in de auto naar huis (30 minuten grrrrr), en ik had weer eens te veel tijd om na te denken. God wat doet het eigenlijk weer zeer. Al gun je het haar van harte, toch krijg ik weer een optater. Dus heb ff lekker zitten janken en schreeuwen in de auto (ze kennen me toch niet ) Wat zitten wij toch allemaal in een enorme klote situatie . Alles doet maar en wij moeten vechten, hopen, smeken, bidden, janken, werken, lekgeprikt worden, dingen in in ons doos laten duwen, zelf dingen in ons doos duwen (de kutpillen), betalen voor behandelingen, betalen om een kind t mogen ophalen, op cursus gaan, de raad van de kindrbescherming over de vloer krijgen en ondertussen maar blij moeten zijn voor een ander. Wanneer zijn wij aan de beurt? Op mijn eigen voorspellingen durf ik niet op te varen, dit keer. Want ja, ik sta er iets anders in voor mezelf dan voor een ander. Ik ga nu lekker in bed film kijken... heerlijk cocoonen. Heb per slot van rekening niets meer te doen vandaag, aangezien mijn shea iets werd omgegooid door zo'n bitch die een kind krijgt...
Update: 1x17, 1x15 en 2x iets meer dan 10, oftewel alles is aan de groei , al is het nog niet met een noodvaart. Dus morgen FM3 en dan dinsdag misschien de punctie, want dat was de afspraak tussen mij en DJ. Het zijn er weinig, maar ik ben bang dat het er nooit meer dan dit zullen worden voor mij. Dus Marjah is happy Kus, Marjah
O wat fijn! Toch nog een paar goeie follikels! Hoop dat die van tien mm ook nog een groeispurtje gaan maken! Hier nog wat onzekerheid. Test blijft behoorlijk licht. Gezien mijn miskraam durf ik dus nu nog niet te juichen. Probeer vast te houden aan het belangrijkste: ben nog niet ongi....
Fijn dat je nog niet ongi bent! Je bent dus nu no lekker aan het zwanger zijn. Ik hoop voor je at je dat nog even heel wat maandjes mag volhouden. @ Ukkie in wannaBmums buik: lekker plakken en goed groeien, he! @hier: zo naar zh...
WannaBmum; ik duim voor je dat het goed blijft gaan. Succes en sterkte met wachten. Marjah; we gaan bijna gelijk op. Ik heb gisteren de 2e FM gehad. Er zitten er 2 van 15, en 2 kleinere. Gisteren pas gestart met de remmer (op CD 10). Maandag weer terug voor de 3e FM. De arts hoopt dat dan de 2 kleintjes ook meegegroeid zullen zijn. En dan zeer waarschijnlijk woensdag of donderdag de punctie voor ons. En ook hier zullen het hoogstwaarschijnlijk niet meer dan 4 follikels gaan worden. Baal wel (weer), maar goed. Het is niet anders. We moeten het ermee doen zullen we maar zeggen. Ik duim voor ons dat het goed gaat komen, komende week. Fijn weekend meiden.
Ieoor en Marjah, ik hoop dat de follikels nog wat willen groeien en dat de tp gaat slagen. Er hoeft er maar 1 (of twee) raak te zijn dus geef niet op. Bij een natuurlijke zwangerschap is er ook maar eentje en kijk hoeveel vrouwen er ons voor zijn geweest. Komt goed, hou vol en blijf hoop houden. Dan doe ik het ook Sikki, hoe gaat het nu meis? Nog nagedacht over hoe nu verder? WannaBmum, wat spannend weer. Hoop echt dat je gauw een dikke vette duidelijke test in handen hebt en een echo en dat het vanaf nu alleen maar beter en beter wordt. Hier weinig nieuws. Wacht maandag af en hoop volgend weekend weer te kunnen starten maar wil niet te ver op de zaken vooruit lopen. Fijn weekend meiden, Lente
Ben weer terug! 1x14,5, 1x15, 1x16, 1x17 Waaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Ze doen het allemaal en we liggen nu op een normal schema, dus niet een punctie op dag 11 (erg vroeg) , maar op dag 15 (zoals in normale cyclus) . Dit ziet er dus toch 100x bete uit. Het kan nog zijn dat die van 17 ook nog eens 2 kleinere zijn, maar die liggen dan wel erg lekker boven op elkaar. Woensdag waarschijnlijk de punctie , en dan zaterdag niet naar dat festival, maar een ritje amsterdam voor het ophalen van mijn ukkie(s) . Had er toch al niet zo veel zin in, dat festival is me veel te druk. Mijn kaart is al doorverkocht . Dus Ieoor, we gaan echt lekker samen op. Nog ff wachten en we kunne samen op de puf-club. Sikki, ja... hoe gaat het met jou? Ben je de ergste klap alweer een beetje teboven gekomen? Neem je tijd, doe rustig aan en jank, schreeuw, ... net zoveel als je wilt. Het kan er maar beter uit zijn. Lente, wat snel dat je mogelijk alweer mag/gaat beginnen (als de artsen het ermee eens zijn) Maartje, en hoe is het met jou? ben je al aan die verschrikkelijk tegenstrijdige pil? @hier: ik ben gisterochtend voor de FM nog even bij vriendinnetje met iets minder frontaal overgewicht geweest. Heb haar kleine even bewonderd. Tja, ik was toch in het MCA, dus dat was een kleine moeite om tussen het prikken en die geweldige staaf in je doos door ff een omweg te maken. Na de echo ook weer ff langs geweest en toen barstte ik natuurlijk weer in janken uit (tja leuke bijwerking van die puregon), dus wij gaan weg zegt de verpleegkundige in de gang: "het blijft mooi, he".... grrrrr.... Ik heb toch maar vriendelijk opgemerkt, dat de tranen toch echt ergens anders van waren. Ik kon me inhouden (Ja.... zelfs als hormonale stuiterbal ) Vandaag ff mijn achternichtje (8 maanden) een hap voer gegeven, lekkere kliederboel was het. Maar het is zo schattig om dat te zien Nu lekker in de tuin het is mooi weer en ik barst van de koppijn, nekpijn en schouderpijn (ja ook door die fijne puregon ). Maar we doen het niet voor niets (hoop ik). Kusje en knuffel
Marjah: dat ziet er goed uit!! Heel veel succes komende week! Ieoor: ook weer spannend! Mijn duimen draaien overuren! Lente: ben benieuwd hoe jullie gesprek gaat maandag! Succes! Hier zo zijn gangetje. Niet ongi, maar nog steeds spannend.
hee Marjand, dat is super! ben blij voor je! WannaBmum, klinkt goed dat je niet ongi bent. Heb je nog getest of wacht je nog een paar dagen? Ook gestopt met temperaturen zag ik. Je hebt gelijk, maakt niks uit. Je bent zwanger Hier begint het te kriebelen. Voel me hartstikke onrustig en wisselend. De ene keer kan ik de hele wereld aan en de andere keer hang ik een beetje rond of lig buiten in mijn luie ligstoel8) En net een klein zakje taco chips en een mars opgesnoept. Ach, hoop binnenkort nog veel dikker te worden. Ben nu ongeveer 2 kilo zwaarder dan ongeveer een jaar geleden. Komt vast door die hormonen moet toch iets als excuus gebruiken X Lente
Marjah, mooie score Fijn dat alles toch nog volgens schema gaat. Iejoor, ook een mooie score en dan gewoon 4 goede bevruchtingen, succes Lente, hoop ook voor jou dat je snel weer mag starten. WannaBmum, je maakt het erg spannend, laat die menstruatie de komende 8 maanden maar even wegblijven Sikki, hoe gaat het met je?? Hier weinig nieuws, lees wel trouw met jullie mee maar heb niet altijd de puf om te reageren. Fijn weekend allemaal en dan op naar een week vol met mooie puncties, bevruchtingen, terugplaatsingen en positieve zwangerschapstesten..