Sikki: volgens mij had je het niet meegekregen, maar geen onzekerheid en vage testjes voor mij meer hoor. Het is definitief toch een miskraam geworden/ Lente: joepie! wat een goed resultaat! Zet 'm op! Vraagje: gyn suggereerde dus eerder Puregon om opbouw slijmvlies te stimuleren. Maar daarmee verwacht je dus ook stimulatie van follikels, toch?? En ik ovuleer dus nog wel ondanks mijn hoge FSH. En als je dan veel follikels ontwikkelt, mag je dan wel gewoon proberen zwanger te worden (ivm kans op meerlingen en zo)? Misschien domme vraag, maar ik heb er echt geen verstand van.
WannaBmum, klopt met puregon laat je ook eitjes groeien. Ze kunnen je dan ook niet ineens een hoge dosis laten spuiten. Ik begon op dag 3 met 75 puregon en het verloop werd dan bijgehouden mbv echo's. Dus als ze dit willen dan wordt het gecontroleerd gedaan. Als je dan een een rijp ei hebt kan je pregnyl spuiten en dan weet je dat ongeveer 36 uur later je eisprong zal plaatsvinden. Verder gebruikte ik ook utrogestan na de IUI om mn LF uit te stellen, wellicht ook een idee? Wanneer moet je weer naar de gyn?
Bedankt voor de info Joontje! Hoor later deze week wat van mijn gyn. Maar kan ook best zijn dat ze toch zegen dat twee miskramen statistisch gezien nog best los kunnen staan van mijn dunne endometrium en dat we het nog een tijdje op eigen kracht gaan proberen. Wel fijn om te weten wat puregon zou inhouden.
Dank jullie wel voor de reacties. Ben wel blij dat er nu meer te zien is. Morgen weer en dan afwachten. Probeer niet te ver vooruit te kijken. Marjah, hoe gaat het met de twee musketiers? Twee voor allen allen voor twee. Oftewel een tweeling Ga keihard voor je duimen! Hoe gaat het nu met je Ieoor? Wat een klap voor jullie. Denk aan je. X Lente
Lente, wat fijn dat er zoveel follies te zien zijn. Ik hoop dat ze mooi doorgroeien! Hier de uitslag gekregen van de SCSA test. Het zaad is verder onderzocht en 42% van het DNA blijkt gefragmenteerd te zijn ipv de gebruikelijke 15-25%. Dit zorgt er voor dat de emmy's zich niet goed ontwikkelen. Manlief wil nu 2-3 maanden super gezond gaan leven. Mocht dit niets opleveren dan houdt het wellicht voor ons op...
Sikki wat lees ik nou toch weer voor ellende van jullie kant. Ook bij jullie houdt het maar niet op he! Laatst is er door/met jullie gesproken over eicel/zaad-donatie. Had dit ook al niet hiermee te maken? Althans, met het vermoeden dat dit niet goed zou zitten? Het percentage van 42% is inderdaad erg afwijkend ten opzichte van de norm. Betekend dit, dat het in theorie althans, echt nooit mogelijk zou/zal zijn? Of is de kans uitermate klein? Ik hoop van ganzer harte dat de gezonde lifestyle van je man voor resultaat zal gaan zorgen. Want ook jullie hadden inmiddels wel wat geluk en zonnestralen verdiend. Meis een dikke knuffel voor jou en je man.
Wat ik nog vergeet Sikki; IMSI en/of PICSI; zou dat ook niet voor een juiste/betere selectie kunnen zorgen? Of werkt het zo niet; en zijn de gefragmenteerde zaadjes niet te onderscheiden van de gezonde (sorry als het een hele domme vraag is..).
Klopt dat onze arts het al vaker over donorzaad gehad heeft. Manlief wil er nu nog niet over nadenken. Daarom wil ie eerst alles op alles zetten om het te verbeteren. Lukt dat niet, dan is er voor hem pas ruimte om na te denken over andere opties. IMSI hebben we de laatste keer ook gedaan. Ook daaruit bleek al dat het moeilijk werd. Ze hebben in de beste categorie geeneens zaad kunnen vinden. Een nieuwe poging zouden we ook zeker alleen weer middels IMSI doen. Maar eerst dus 3 maanden afwachten of de vitaminen e.d. hun uitwerking hebben. Dan wil Sikkiman een nieuwe SCSA test en dan pas een eventuele nieuwe poging.
Jemig, Gisteren een bruiloft en nu dacht ik "ff" bij te lezen. Maar wat een nieuws allemaal zeg! Ieoor, hoe gaat het nu met je? Wat een gedoe allemaal, zoveel moeit en dan sta je nog met lege handen. Ik blijf voor jullie duimen . Sikki, eerst lees ik lekere posi dingen... lekker op vakantie en daarna dit! Oh meid, ik heb zo met jullie te doen. Zoveel hoop gehad al die tijd en nu dit nieuws. Wat zal je mannetje (en jij natuurlij) er kapot van zijn. Ik hoop dat gezond leven de zaadcellen weer goed in conditie krijgt. En hopelijk zit er dan weer een nieuwe poging voor jullie te wachten. Wat is er over het verbeteren van die fragmentatie beschreven? Wanneer lacht het geluk jullie eens toe? Wannab: een beetje utrogestan kan geen kwaad, denk ik. Beetje ranzige bende (zoals eerder beschreven ), maar toch... Weinig moeite en wellicht groot plezier. Lente: spannend!!! Ben je lekker aan de spuit? Ik hoop zo dat er in die mooie follies van je een paar mooie eitjes zitten. Joontje: hoe is het meid? we horen niet veel "kijk mij nou, ik ben zwanger verhalen"... @ hier: moe en nog steeds buikpijn, maar mag niet klagen . Want ja, ik ben nog in de race . Weet niet hoe het zal verlopen, maar ik ben gewoon al blij dat er een tp is geweest (ook al zijn de emmies bagger), nu is er tenminste nog altijd stiekem toch meer hoop voor een volgende keer. Maar die vervelende duiveltjes van musketiers. Mij zo laten schrikken . Ik hoop dat ze mij volgende keer weer laten schrikken met een posi-testje . Maar ja, ik blijf dromen tot volgende week donderdag . Pfff dat duurt nog lang! Kn niet wachten!!! trappel trappel trappel! (hadden de musketiers eigenlijk paarden?) Vandaag een beetje e-mail ruzie gehad met een vriendinnetje die dacht mij goede adviezen te geven, ik moest namelijk wel leuke dingen blijven doen. Nu weet ze dat ik met IVF bezig was (want dat had ik er vrijdag uitgeflapt) en dat ik zaterdag niet naar het festival ging. Okee ik had al eerder gezegd dat ik niet naar de kermis ga (ik kom uit noord-holland, dan heb je die ellende... kermis = heilig). Maar ik moet wel leuke dingen blijven doen en dat ik me niet moet laten kisten door de ellendige situatie bla bla bla... schoot ff verkeerd. Dus ik heb gemeld dat ik geen goede adviezen nodig heb... Is volgens mij nu weer redelijk rechtgezet. Maar ja die stomme hormonen werken niet echt mee . Vrijdag krijgen we sollicitanten , ik ben benieuwd wat het wordt. We zijn nogal veeleisend, dit keer. Iemand met ervaring (of de capaciteiten), die leuk is en ook nog eens fulltime wil werken... en dan ook nog eens bij ons wil komen werken tegen dat salaris. Ach ja, onze baas betaald misschien niet bijzonder veel, maar zorgt goed voor ons . Vertel dat maar eens aan je sollicitanten .
Sikki, wat een vervelend nieuws. kan me voorstellen dat je man eerst wil proberen zelf de kwalitieit te verbeteren. Hopelijk werkt het en wie weet groeit hij anders langzaam naar het idee toe om toch maar een zaaddonor te gebruiken. Poeh, moeilijk allemaal. Een dikke knuffel, Lente
Morgen zal sneeuwwitje kijken of de 7 dwergen al groter zijn geworden. De vruchtbaarheid druipt ervan af (sorry voor de plastische beschrijving) en het kan niet anders dat vrijdag de punctie is. De decap houdt de eisprong(en) toch tegen, hopelijk? Zal op de gyn. moeten vertrouwen. Zit morgen pas op dag 10 en vrijdag zou dag 12 zijn en zonder hormonen had ik dan meestal een pos. ovu test. Heb inmiddels talloze duimers op mijn werk. Ze leven super mee en heb al besloten om maandag een dagje "verlof" te nemen voor de evt. TP op zondag. Maandag is altijd een stress dag op werk en het lijkt me niet slim om dat meteen op te zoeken. Een vertrouwelijke collega heeft me dat ook aangeraden dus een dagje voor mezelf en de evt. dwergjes. Voel nu al kriebels in mijn buik ......
Marjah: wat kunnen goed bedoelde adviezen soms toch kwetsend zijn! Afgelopen weekend had mijn schoonzusje (een enorme flap-uit die altijd nogal ondoordacht dingen zegt) stiekum een kaartje in mijn tas gestopt, nadat we op vaderdagvisite waren geweest. Zij is één van de weinigen die ik van mijn miskramen heb verteld, omdat ze me op moederdagvisite (déja vu!) op een ongelukkig emotioneel moment op het toilet aantrof. Op het kaartje had ze gezet dat ik moest zorgen dat ik een rustpunt in mijn carière zou creëren, dat ik bewezen had dat ik supervruchtbaar ben en dat als ik wat meer tijd aan mijn lichaam zou besteden, ik zou zien dat het dàn wèl goed zou gaan... Ik weet dat het goed bedoeld was, maar samen met de hormoonschommelingen las ik alleen maar: "je bent gewoon te druk met je werk, dus het is je eigen schuld dat je deze kindjes niet vast kon houden!" Viel dus volkomen verkeerd bij mij. Heb haar achteraf ook wel gebeld om te zeggen dat ik het heel lief vond dat ze aan me dacht, maar dat ze met dit soort teksten toch een beetje voorzichtiger moet zijn. Sikki: wat een naar nieuws van die zaaduitslag! Hoop dat er met supergezond leven wat te bereiken valt. gaat hij nu extra vitamines enzo slikken? Lente; wat spannend! hoop dat je 7 dwergjes flink doorgroeien! Hier niet veel nieuws. Wacht bericht van de gyn af om te zien of ik wat meer kan doen, maar deze cyclus is toch alweer begonnen, dus op z'n vroegst volgende maand.
Hee meiden, Hoera, mijn dwergen zijn flink aan het groeien. Een paar van 18cm, in ieder geval 5 grote en nog 2 kleinere. Mag nog 3 dagen door spuiten en dan maandag de punctie Heb er dit keer een erg goed gevoel over. Er is voor de zekerheid ook bloed geprikt en die waarden waren ook goed. Ook begon ze over het formulier voor de goedkeuring voor het invriezen van evt. embryo's terwijl het de vorige keer meer een formaliteit was. En ze zou ook langer de zuiger erop houden. Ze is echt super. WannaBmum en Marjah, vervelend al die goedbedoelde adviezen:x. Daarom heb ik nu heel sneaky tegen vrienden en familie gezegd dat we een zomervakantie hebben ingelast. Niks geen adviezen, vragen maar heerlijk rust. Op mijn werk weten ze het wel en daar zijn ze super lief en leeft,bidt en duimt iedereen met me mee. Ik ben natuurlijk ook om de haverklap even weg dus dan is het ook wel handig en ik kan meteen mijn ei kwijt (hahaha niet letterlijk dan) O ja, kom nu minder vaak posten om mezelf in bescherming (en vooral mijn vriend die wordt hier erg zenuwachtig van) te nemen. Dus zo ongeveer 1 keer per dag of om de dag. X Lente
Fijn dat je dwergjes aan het groeien zijn! (Ik hoop wel dat je 18 millimeter bedoeld en niet centimeter ) Succes komende week!
Haha, ja... 18 cm! en dan 5 stuks. Dan heb je echt de buik van een moeke met olifantendracht (maand of 16? of zo )! Mooi te horen dat alles er zo positief uitziet. Ik hoop op mooie cryo's voor je... maar alleen al een pracht emmy die terug te plaatsen is, is ook al leuk . Jaja, weet er alles van. Je hoopt op het allermooiste, maar uiteindelijk ben je blij met een "halfdooie mus" . Mijn lover werd ook helemaal gek van m'n zp... dus zo gek is dat niet dat je even afstand neem. als je ons maar komt vertellen over het wel en "wee" in babywensland. WannaB, wacht ze... De goed bedoelde adviezen... hmmm tja... soms komen die nou echt op het foute moment. Heb vandaag het berichtje aan een collega laten lezen en ze was het toch wel met me eens (het lag dus niet aan mij). Maar je schoonzus... eentje die knippert naar haar man en ze is al zwanger? Nee meid! lekker werken, want dat geeft tenminste afleiding. Okee, het moet niet te gek worden, maar lekker bezig zijn kan geen kwaad. Dikke knuffel voor Sikki en Sikkiman! hop... aan de wortels! drank aan de kant en sigaretten een slinger geven. Ik duim voor jullie dat dit dé oplossing is. Zou toch wel heel erg mooi zijn . @hier: alles gaat nog lekker traag (ben nooit traag, ik stuiter de hele dag). Kan ook niet anders want als ik flink doorstap/fiets dan lijkt er iets dwars te zitten. Als het nou een kind was....? Maar dat is wel lekker. Ben gewoon aan het werk, meestal aan het prutsen. Of zeef aan het spelen , haha ik ben echt soms iets kwijt. Vandaag gehoord dat mijn collega (zelfde tijd ook een miskraam) weer zwanger is. Leuk! Vorige keer had ik het al eerder door dan zijzelf, maar nu zie/voel ik echt helemaal niets. Mijn HcG sensor staat uit... hmmm daar moet ik wat aan doen.... volgende week staat ie misschien weer aan . Kan niet wachten met testen!!!! waaaaaaaaahhhhhh! Maar ja dat komt gewoon door de vorige poging. Ik heb te hoge verwachtingen, al probeer ik die in te dammen.
Marjah: oei, zeker omdat je de vorige keer wel in verwachting raakte, al was het maar kort, is het moeilijk om nu niet te hoge verwachtingen te hebben. Oempf, wat een zware wachtweken! Wanneer wil je gaan testen?
Graag jullie mening hierover! Ik zou morgen al gaan testen... hahaha okee Ik zou morgan al willen testen.
Whahaha, hoezo beetje vroeg Heb net bericht gehad van de gyn. Met endometriumdikte van 6-7 mm adviseren ze toch om geen hormonale ondersteuning te geven, geen bewijs voor positief effect. Dus voorlopig hopen dat er toch een nieuwe zwangerschap komt die wèl goed gaat!