Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ieoor, ik ga heel hard duimen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim

    Marjah, ik denk dat het daar misgaat. Dat zaad moet ook niet in de neus :D:D:D
     
  2. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    wijs-neus!

    Ik heb blijkbaar ook al geen wijze neus... (ik zal je ff voor zijn)
     
    Kyra77 vindt dit leuk.
  3. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gistermorgen om 9.00 uur belde het ZH.

    Van de 3 eitjes waren er maar 2 goed genoeg om te injecteren.
    Van deze 2 is er 1 bevrucht.

    Morgenvroeg om 9.00 uur moeten we zelf het ZH bellen ofdat er morgen al dan niet een TP is...... (zucht...).
     
  4. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jeetje Ieoor, wat een spanning!!!
    Ik snap helemaal hoe je je voelt! Bij onze eerste poging was er maar 1 eitje gevonden. We moesten afwachten of die bevrucht was en toen weer afwachten of die verder ging delen. Pffff, wat een spanning meid!
    Ik ga weer heel hard verder duimen die ie goed deelt en dat er morgen een tp kan plaatsvinden!!!
     
  5. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh wat vervelend allemaal. Al dat wachten en al die onzekerheid.
    Ik hoop zo voor je dat in ieder geval die ene goed genoeg is om terug te plaatsen. Meisie toch, wat zul je er een zorgen om maken.

    Ik hoop dat je lekker slaapt en dat je morgen goed nieuws te horen krijgt.

    Kus, Marjah
     
  6. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    We hebben straks om 12.30 uur een TP!!!!!!!
    Het embryootje heeft een cijfer 8 tot 10 gekregen!!!! Goed he!

    We zijn alle 2 behoorlijk onrustig nu! Hihi.
     
  7. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

    Goed zo Ieoor!
    Nu al een vechtertje! Met de hoogste scores!

    Kan me voorstellen dat jullie helemaal opgewonden zijn.
    Word ik ook al van :D
    Voor nu een kleine overwinning!

    Maar de komende 2 weken zal je waarschijnlijk nóg onrustiger worden :D

    Ik denk aan je om 12.30 uur!
    Toi toi toi
     
  8. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Gefelicteerd Ieoor :)

    Wat goed, dat je toppertje had om terug te plaatsen. Hij/zij heeft een goede start gemaakt, dus wiie weet?

    Ik hoorde van mijn arts dat goede embryo's stoffen aanmaken om het te laten lukken. Echt slechte embryo's maken stofjes dat de innesteling juist remt. Dus wat dat aan gaat... :)

    Ben zelf even druk met andere dingen en ik vlieg morgen naar Stockholm. Lekker "even" bij een vriendinnetje op bezoek. Het wordt (voor zeweden) best goed weer, dus ik ben benieuwd. Het schijnt een enorm mooie stad te zijn.

    Dus, ik hoop jullie maandag weerte "spreken".

    Kus
     
  9. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Veel plezier in Stockholm!!!!
     
  10. Funkie

    Funkie Bekend lid

    13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    #110 Funkie, 9 dec 2009
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
    hii marjah..

    IK heb niet alle pagina's gelezen.
    Maar ook bij mij is er verleden jaar sep geconstateerd dat ik verouderde eierstokken had.. ik was toen nog maar 26 jaar!!!!
    Ik had een FSH van bijna 18. Terwijl dat onder de 10 hoorde te zijn. Ik had nog wel een ei-reserve maar ook idd op 1 hand te tellen, en terwijl ik nog zo jong was was er geen tijd te verliezen
    Ik ben toen gelijk (nou ja) in Feb begonnen met IUI. en Hormoonstimulatie..
    Ik kreeg gonal f en voor de eisprong Pregnyl.
    De ene keer maakte ik 2 eitjes aan de andere keer weer 4 maar dan bv die keer erop maar weer 1 het was heel verschillend..
    De eerste 2 mislukte.. De 3de zwanger maar vmk.
    Maandje rust en de 4de ook weer een vmk jammer genoeg.
    Tot sep dit jaar had ik mijn 7de IUI
    en tot onze grote verbazing ben ik nu 14 weken ver.

    Ik wens jou en je vriend heel veel succes met de medicatie en de behandeling en dat het maar niet al te lang hoeft te duren allemaal.. het is al zo een ellende. :)
     
  11. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee Funkie,

    Lief dat je hebt gerageerd!

    Ja wat goed zeg, dat je zwanger bent :). Ik had al eerder iets van je gelezen, dus ik was al een beetje op de hoogte.

    26 jaar is wel heel erg jong, maar goed dat je er redelijk vroeg bij was. En je hebt het zelfs nog voor elkaar gekregen met IUI. Wel fijn, hoor! Hoe kwam jij erachter dat je mogelijk een laag eicelreserve had? Had je al vreemde klachten, of kwam de gyn erachter, nadat je al jaren bezig was met kinderen krijgen?

    Jij was dus goed te stimuleren met Gonal F? of had je in latere stimulaties toch een ander middel?

    Achteraf heb ik al een tijdje vreemde dingen, maar ja daar let je in eerste instantie niet op. Ik heb cysten, ben ook wel erg droog (!?!), mijn temperatuurcurven zijn steeds slechter en mijn cyclus was enorm onregelmatig. Daarnaast ging het kinderen krijgen ook niet vanzelf. De artsen hebben in eerste instantie erg lopen prutsen, ze hebben nooit ontdekt dat ik elke keer een cyste had, als ik op controle kwam. Zij dachten namelijk elke keer dat ik "net voor mijn eisprong" zat (ook op CD30?!?). Maar goed, IUI werd afgeblazen vanwege cyste en ja toen kwam het in een stroomversnelling. Ik kreeg namelijk een andere arts. Na een paar keer doorzeuren over wat pijntjes en geen gewone curve etc, was het gelijk raak. Ik zat in mijn eentje (vriendje ging 1x niet mee), en ja hoor, ik kreeg gelijk te horen dat ik me moest voorbereiden op het ergste, me moest voorbereiden op teleurstelling op teleurstelling en mijn verwachtingen moest ik drastisch gaan bijstellen. Nog geen maand later was het "zeker", okee zeker zijn ze alleen na wegname van je eierstokken en ze onder de microscoop te hebben bekeken.
    Zo ver we nu kunnen zien zijn er elke keer alleen cysten gezien geweest, nooit mooie follikels. Tot mogelijk de laatste keer (cd28) toen was er een lekke cyste en 2 follikelachtigedingen te zien :).
    Dus er gloort nog hoop :). De eitjes zijn hopelijk nog niet op. Misschien als ik eens geen cyste heb, is er eens te zien wat er nog wel zit.
    Verder is van mijn FSH etc is niets te zeggen, aangezien de cysten oestrogenen aanmaken, die de FSH extreem onderdrukken.

    Nu dus beginnen met IVF, eerst provera, want ongesteld wordt ik bijna niet meer vanzelf. Ja wel bleodingen, maar die zijn anovulatoir. Dan spuiten met decapeptyl en puregon en daarna pregnyl. Na de tp utrogestanbolletjes. Hopelijk mag ik begin volgende wek beginnen met spuiten :).

    Ik wens je een geweldige zwangerschap toe. Met niet al te veel kwaaltjes, hoop ik? Je bent weer een van de succes verhalen, bedankt!

    Zo je bent weer even helemaal op de hoogte van mijn wel en wee ;)

    Liefs, Marjah
     
  12. Funkie

    Funkie Bekend lid

    13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Marjah

    Bedankt voor de feliciatie..

    In al de jaren dat ik menstrueerde heb ik eigelijk nooit de pil geslikt..
    Maar in het verleden wel seks gehad, maar eigelijk nooit was het raak.. Toen ik een jaar of 18 was zei ik al tegen mezelf.. Er is iets niet goed.. Het had er ooit een keer van moeten komen als je onbeschermd gemeenschap heb toch??
    Tot dat ik een vaste relatie kreeg.. Daar lukte het ook niet bij.. Althans we waren niet bezig maar nog steeds onbeschermd..
    Eind 2007 ging ik maar eens naar de huisarts om mijn probleem voor te leggen. Maar natuurlijk wel gezegd dat we een wens hadden. anders helpen ze je niet. Dus een leugentje om eigen bestwil kon wel vond ik :)
    Mijn huisarts zei nou ga maar eerst een half jaar tempraturen en kom dan maar terug..
    Zo gezegd zo gedaan ik terug na een half jaar..
    En idd mijn temp schoot niet omhoog wanneer het omhoog hoorde te schieten maar pas veel later.. Heb een regelmatige cyclus van 26 dagen.
    Hij verwees mij door naar het ziekenhuis.. Waar ik intake kreeg en uitstrijkje..
    Daar kwamen ze erachter dat ik een infectie had Garnerella ofzo.
    En dat dat ook de reden kon zijn het niet lukte..
    Infectie was weg en kon komen voor de bloeduislagen die zagen er niet zo goed uit..
    Mijn fsh was te hoog..Het was schrokkend de gedachte dat ik nooit op de normale manier kinderen zou kunnen krijgen...
    Zo ben ik er dus achter gekomen.
    Met mijn vriend was gelukkig niets mis...

    Ik reageerde idd goed op de Gonal. Spoot de laagste 1heden
    Maar werd na de iui al op dag 11 of 12 ongesteld..
    Dus mijn baarmoederslijmvlies brak te snel af.
    Waardoor het embryo (als ik bevrucht was tesnel afgestoten werd)
    Daar kreeg ik ook utrogestan voor..

    Zo is het dus een beetje gegaan bij ons..
    Hoop dat je idd als de cystus weg zijn je fsh weer goed komt
    Met de medicatie daalt het ook weer als het goed is
    Ik hoop dat je snel mag beginnen..
    En goed naar je lichaam luisteren.
    Ook goed gezond leven en positief erin blijven geloven.
    Het is een hele moeilijke pad die je gaat belopen.

    Succes Debbie
     
  13. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

    ff snel een berichtje uit Stockholm! Het is echt geweldig!!!!
    Leuke dingen gedaan en lekker gegeten :). Wel spierpijn in mijn benen van het lopen, maar ja, je moet er wt voor over hebben.

    Okee, kus van mij en tot maandag.
     
  14. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, fijn te horen dat je het helemaal naar je zin hebt.
    Geniet er nog maar even lekker van meid!

    Funkie, wat fijn te horen dat je met een verhoogd FSH toch nog via IUI zwanger kunt worden!
    En dit is uiteindelijk gelukt middels Gonal en Utrogestan?

    Hier is het eerste rood alweer gesignaleerd.
    Alles in mijn lichaam zegt dat het weer niet gelukt is.
    Ik verwacht dat het vandaag of uiterlijk morgen wel weer helemaal zal losbreken.
    Vandaag dag 12 na punctie en 10 na tp. Het lijkt wel of ik iedere keer vroeger begin te menstrueren...
     
  15. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikki; nee wat erg!!!!!
    Ik hoop voor je dat het niet gaat komen; die stomme ongesteld toch ook steeds.

    Ik denk aan je meid.. En stiekum hoop en duim ik op een goede afloop.

    Sterkte met afwachten.

    xxx
     
  16. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nou, hier vanmiddag weer meer rood.
    Nog steeds niet heel veel maar wel iedere keer een beetje meer.
    Dit echt niet te missen rood :(
    Ben van ellendigheid van m'n werk naar huis gegaan.
    Kon daar echt niet langer meer zijn.
    Heb een testje er aan gewaagd en ook die blijft maagdelijk wit...
    Kan gewoon niet meer goed komen lijkt mij :(

    Ieoor, hoe is het met jou?!?!
     
  17. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikki; het is gewoon K*T!!!!
    Ik vind het zo erg voor jullie. En er is niets dat ik kan doen of schrijven om je op te beuren of om het beter te maken.

    Neem even tijd voor jezelf meid.
    Sterkte.

    xxx
     
  18. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah; Stockholm was leuk zo te lezen!!! Fijn.


    Hier gaat het goed. Ik vind de wachtweken reuze meevallen. Dat vind ik trouwens meestal hoor.
    Ik heb erg gevoelige borsten gehad. Waarschijnlijk van de Pregnyl. En af en toe voel ik mijn buikje.
    Gisterenavond had ik het idee dat er een elastiekje knapte in mijn buik. Heel vreemd. Dat gevoel kende ik nog niet. En vandaag een beetje buikpijn.
    Het zegt me allemaal niet zoveel moet ik zeggen. Ik zal echt af moeten wachten tot volgende week!

    Fijne avond meiden.
     
  19. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ach Sikki, wat vervelend :(. Ik kan me voorstellen dat je je ellendig voelde en naar huis wilde. Eigenlijk weet ik niet wat ik nou moet zeggen. Ik denk ook aan je (jullie)...

    Ieoor, we wachten met spanning af... maar een knappend elastiekje in je buik? :$:( Bijzonder!

    Kus!

    P.S. hopelijk morgen ongesteld :). Dan mag ik beginnen met spuiten :).
     
  20. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

    Wat blijft het toch naar om te lezen hoeveel meiden er moeite hebben met zwanger worden :(. Pffff, daar hadden we van te voren dus nooit bij stilgestaan, maar ja t is niet anders. Gelukkig lees ik af en toe toch ook een mooi succesverhaal.

    M'n man en ik zijn inmiddels ook in de mmm beland en ik heb een vraagje aan jullie - ik hoop dat jullie dit niet vervelend vinden. Om m'n eicelreserve te checken laat mijn FA alleen op FSH en oestrogeen prikken op cyclus dag 3. Nou las ik op internet dat deze testen niet alles zeggen en dat je zelfs als deze uitslagen ok zijn nog best een te laag reserve kan hebben. Nu is mijn vraag met welke testen kom je hier dan wel achter? Ik zou dit zonodig graag bij m'n FA aan willen kaarten de vlgnde keer dat ik een afspraak heb.
    Alvast bedankt!

    groetjes, Nana
     

Deel Deze Pagina