Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoe is het gegaan Marjah??

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ja, Marjah, hoe was het?

Lente; fijn dat jullie even je zinnen konden verzetten tijdens je vakantie. Nu je cryo aan boord, spannend weer hoor!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    MARJAHHHHH
    Hoe is het gegaan???

Als je niet heeel snel ff dat komt vertellen ga ik je sms'n hoor!!!

Ben zo benieuwd over welke weg jullie nu in gaan qua welk ZH!!

Made in Germany/ Deutsch Design?

Made in Utrecht?

;)

4. lente67

lente67 Niet meer actief

hee meiden, even een vraagje. Zaterdag was de tp en vandaag en gisteren bij het opstaan een heeeeel klein beetje roze bij het afvegen en daarna niets meer. Zou dit een innesteling kunnen zijn, de embryo is nu circa 7 dagen. Wat een onzekerheid allemaal. Ga maar weer eens wat afleiding zoeken.

Groetjes,
    Lente

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    lente; oei, wat spannend. Heb eigenlijk geen idee wanneer in een IVF cyclus je een innestelingsbloeding kan verwachten.
    Ik geloof zelf wel erg in innesteling als symptoom van een zwangerschap (heb dat twee keer gehad, helaas 1 x MA)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Spannend Lente!!

Bij een IVF zou een embryo ook gewoon tussen de 5 en 9 dagen na de bevruchting moeten gaan innestelen, in geval van innestelen...
    Kan dus beide kanten op. Bij vrouwen die een innestelingsbloeding hebben gehad, hoor ik wel vaker over iets van roze.
    Bij mij echter betekend het meestal balen, maar het kan net zo goed de andere kant op gaan, dus heel spannend!! Ik hoop het beste voor je!!

So.
    heb zojuist Marjah maar ff gesms't of ze nu gewoon alvast in Utrecht bijft voor een stimulatie ;)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    WHAAA

Ik heb Marjah sms...
    maar ze hangt hieronder, dus zal zo wel komen vertellen!!

SMAK

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Whoehahaha wat LIEIEIEF dat jullie zo aan me denken :)

Sjorrie ik was te werk gegaan vanmiddag. Mijn eerste dagje na mijn vakantie :(. * schaamt zich diep dat ze jullie even was vergeten* Nu wordt ik gewoon bestookt met sms-jes :$:D

Nou, ik heb wel eens gelezen dat we een soort jehova getuige voor DD hebben (die laatst niet helemaal tevreden was met DD), maar deze mafkees heeft toch haar zin gekregen ;) Maartje... ben blij dat je me (met enige vertraging van mijn kant) over hebt gehaald om eens over mijn grensjes heen te kijken ;).

In het kort:

DD/Ned (=Utrecht/Alkmaar)
    DD: he, je hebt tenminste laten zien dat je het kunt (zwanger worden)
    Ned: ach ja, alle IVF's zijn mislukt (maar we weten dat JIJ het anders ziet vw de mk)

DD: het wordt moeilijk, maar er is waarschijnlijk nog wel een beetje hoop
    Ned: stop maar, de zaak is bekeken. We doen alleen een volgende poging omdat JULLIE dat willen.

DD: aardig
    MCA: hard en zakelijk
    UMCU: aardig en redelijk meegaand

DD: we gooien het over een andere boeg: menopur + cetrotide oid, waarover een goede verklaring over hypofyses enzo.
    Ned: kop in het zand en we gaan door op dezelfde manier. Waarom: Daarom!!! het is niet bewezen dat iets anders beter werkt en je moet al helemaal geen antagonist geven bij poffertjes!!!

DD: meer behandeld al individu (heb gevoel, op basis van ervaringen van anderen)
    Ned: Je hoort in dit protocol, dus zo hoort het.

DD: als je nog wilt moet het snel
    Ned: jahaaaa het klokje tikt heel hard en over een paar maanden kan het te laat zijn, maaar we laten je wel nog een paar maanden wachten.
    (sta nu wel al gepland in nederland hoor)

DD: pro DD
    MCA: anti DD
    UMCU: je moet doen waar jij je goed bij voelt, dus als je echt alles geprobeerd wilt hebben? succes in DD

DD: verdere onderzoeken (nog te plannen)
    MCA: geen verdere onderzoeken
    UMCU: gelijk door voor het COLA onderzoek (okee vast in hun eigen belang, want dan hebben ze weer een patient meer in hun cohort (aantal patienten in een onderzoek)

Maar goed, het blijft natuurlijk ook:

DD: Menopur (en worden zij er beter van om dit te geven?)
    Ned: Puregon als huis-dealer??? contract bij farmaceut?

DD: Doet alles voor geld (spreekt voor zich)
    Ned: Doet alles voor cijfertjes en voor het geld van de verzekering, of te wel... zij zijn niet gebaat bij idiote stug volhoudende maar kansloze dame te helpen

Dus wie spreekt de waarheid??? Die ligt vast in het midden! Hopelijk wel iets meer aan de kant van DD

Vanmiddag assistente D aan de lijn gehad en gelijk alles in werking gezet. Echo al gepland voor 13 sep :)

Maartje: We weten nog niet wat we gaan doen, er is nu afgesproken IVF. Maar ja, misschien beslissen we starks wel anders. Dus wat voor brief moet de zorgverzekeraar nu hebben? En het kan dus achteraf???

Nu alkmaar nog zo gek krijgen dat ze de echo's gaan doen. Anders gaan we Den Helder, Hoorn of Purmerend vragen SO!

Lente: wat fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad. Wel spannend, hoor! weer een tp. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ie lekker aan het nestelen is. Zo niet, dan doet ie dat gewoon in de komende dagen :)

Hoe is het met de rest van de mmmeisjes?

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje: wat is er nu eigenlijk precies uitgekomen? Wat voor immunomonster is het? en heb je al een arts gesproken over wat er aan te doen is?

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Stom he, zo'n banner van Joontje...
    Beetje confronterend, maar sooooo hoopgevend :)

11. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Haha en Joontje is ook in Duitsland zwanger geworden en is zeeeeeeer positief over onze duitse buren!!!!!!!!!!!! Vind het hier maar een beetje kwakzalverij, heb ook een vriendin die net haar derde ICSI heeft gehad en het gaat allemaal volgens een vast plan. Ze kijken niet verder naar de mens en haar eventuele gebreken. Ik heb trouwens de eerste dagen gestimuleerd met menopur en gonal-f en ben daarna doorgegaan met gonal-f met mooi resultaat. Ik spoot hier in NL voor mn IUI's al 150 puregon voor 1 ei en op den duur geen resultaat meer.

Dus 13 september je eerste echo, spannend!!

Maartje, hoe gaan jullie nu verder??

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sollllllllllllllllly dat ik zo'n volhardende Jehovagetuige op het DD-gebied ben. Maar als je straks hartstikke zwanger bent, dan zeg ik je: I told you sooooo... ;)

Ik ga daarvoor hoor!

Goed, duidelijk en helder verhaal.

Klopt wel helemaal dat DD heulemaal PRO-money is, maar ja: die mooie BMW of Mercedes of weet ik veel wat voor duur kreng Uber S. op de weg heeft te houden rijdt ook niet op water. Mij kan het niet verrotten wat het allemaal kost en hoeveel winst Uber S. zal draaien... Als ik en jij en IEDEREEEEN maar hartstikke zwanger gaan raken!!

So!!!

Ut mot en sal!!

@t immunologisch onderzoek: kom maar ff gluren in het babyrinth.

SMAK

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hihi :)

Tja zou sooooooo mooi zijn, met z'n allen zwanger in duitsland :).
    Het maakt mij ook niet zo heel veel uit dat het gaat kosten. Maar ik bedoelde ermee te zeggen: DD is gewoon veel positiever dan nederland... omdat??? ze echt heel veel hoop hebben, of ze geven je iets meer hoop om lekker te gaan verdienen?

P.S. ik ga gluren in het babyrinth!

14. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden, vandaag geen roze meer dus wie weet idd. een innesteling???

Spannend Marjah, ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.

In ieder geval weer goede hoop.

X
    Lente

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dat zou toch wat zijn Lente! Ga je inderdaad wachten tot de bloedtest volgende week vrijdag? Sterkte met wachten!

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Go Lente! Go Lente!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klinkt goed, Lente!! :D

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje: weer een vraagje over de zorgverzekeraar...
    Uber S weet nog niet wat hij precies gaat doen (volgens assistente D), dus dan kan hij de brief nog niet schrijven, zegt ze. Is dat zo?

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nou, lijkt me niet.

Je weet toch al dat het IVF dan wel ICSI gaat worden??
    Meer hoeft de zorgverzekering niet te weten.

Uber S hoeft alleen te schrijven:

Hi zorgverzekering,

Ik heb Marjah hier gehad. Marjah probeert nu voor X aantal jaar zwanger te worden en heeft een lage AMHwaarde waardoor haar eitjes bijna op zijn/een hoge FSHwaarde en ik vind dat zij voor IVF dan wel ICSI (afhankelijk van de zaadkwaliteit op het moment van punctie) moet gaan.
    IVF kost bij mij 1300 euro, ICSI 2300 euro, dit is exlusief bloedprikken en narcose.

Groetjes,

Uber S

Schrijf Uber S. anders ff een mailtje dat het voor jou belangrijk is dat hij ff het briefje schrijft. En als hij het idd volgens de assistente nog niet kan gaan doen, vraag dan welke onderzoeken je eerst nog moet gaan hebben. Heeft trouwens Irma dat gezegd tegen jou of de assistente van Irma? Heb het idee dat die laatste nog een hoop moet leren... :)

SMAK

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ja... het was assistente van Irma (diana?)

Ik ga scholtes mailen :) thanx

Deel Deze Pagina