Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjah, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee Marjah, het gaat eerlijk gezegd wel. Alsof de klap nu minder hard is omdat ik wist dat het eraan zat te komen. En de eerste keer deed het veel meer zeer. Heb net een stuk pure chocolade met hazelnoten, koffie met sambuco op en lekker in het zonnetje gelezen.
    Woensdag al de evaluatie en wie weet eind september een nieuwe poging of in oktober. Ook goed.
    Ach, dit was pas de eerste ivf en heb er nog twee te gaan. Weet dat er eicellen kunnen rijpen en bevrucht kunnen worden en nu moeten ze nog leren blijven zitten:D Oefening baart kunst;)

X
    Lente

2. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    lente: hear hear!
    we zullen ze leren :)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,447
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    MARJAHHHH!!

Hoe was het bij Uber S?
    Had hij voor jou net zo weinig tijd als voor mij??

SMAK

4. Quinty

Quinty Actief lid

Jun 21, 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    HI Allemaal,

Vandaag follikelmeting gehad helaas er waren maar twee follikels. Hebben de icsi afgebroken. Voor twee eitjes ga ik niet naar dusseldorff. Ze boden in heerenveen in elk geval wel aan om maandag een IUI te gaan doen dat scheelt weer. Denk verzekeringstechnisch ook want nu dus geen vierde IVF maar IUI en die worden altijd vergoed bij mijn verzekering. 19 oktober telefonische afspraak met dr S wat de volgende ronde meer hormonen kan ik niet krijgen zit al op 450. Uit ervaring weet ik dat het volgende maand ineens weer meer kunnen zijn.
    Maar maartje en Marjah hoe waren jullie gesprekken?
    Kort begrijp ik?
    XXXX

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,447
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi Quinty,

Wat ontzettend (*)#%^(#$%^&*!!! dat je poging afgebroken is!! :(
    Kan me voorstellen dat je hier erg van baalt maar tegelijkertijd opgelucht bent dat je niet voor twee follikels een punctie gaat hebben, dus dat je niet voor zo weinig follikels geld hoeft uit te geven. Had je trouwens de medicijnen wel zelf betaald? In geval van nu IUI ook die gaan declareren he!! En mochten deze medicijnen zijn die je bij elkaar gesmokkeld had, dan ff nieuwe medicijnen voor de IUI bij de apotheek ophalen ;)

Gesprek was idd kort. Uber S. had verrekte weinig tijd voor ons, nadat we 7 kwartier te laat werden binnen geroepen. Wel hebben we een paar goede dingen kunnen bespreken.
    Misschien is wat wij hebben afgesproken ook wel iets voor jouw Quinty. Ik moet straks van CD1 t/m CD5 Femara slikken, dan op dag 3 beginnen met spuiten. Volgens Amerikaanse onderzoeken krijg je meer follikels als je Femara slikt. Het is eigenlijk een middel voor borstkankerpatienten maar als het helpt, dan helpt het. ;)

Ik heb trouwens nog wel een geel lichaam of een cyste van 31.5 mm... We hopen dat het een geel lichaam is en dan straks bij de echte uitgangsecho weg is, anders mag ik niet starten. Ik heb al behoorlijke krampen en ook al een beetje 'pre-ongi' bloed dus ik hoop dat het 1 deze dagen goed gaat doorzetten!!

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Sorry meiden, ben lang niet geweest. Wilde even nog niet denken aan de mmm, waar we verder mee zouden gaan in november. Hopelijk hoeft dat niet meer, want... goed nieuws, vanochtend weer een positieve test! Durf nog niet verder te denken en hou nog een slag om de arm gezien de laatste twee vmk's, maar toch... Wie had dat gedacht met een FSH van 14...

7. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wauw WannaBmum: gefeliciteerd!!! Ik hoop zo dat dit een plakkerd is :)

meiden, ik ben jullie niet vergeten, maar zoals ik al eerder schreef (en wat gewist is door de crash) heb ik het echt bizar druk gehad. Ik probeer morgen te reageren. We hebben al 2 feestjes afgezegd, dus dat moet lukken :)

Kus kus

8. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje: dat letrozol (clomid achtig spullie) is die Femara waar jij het over hebt. Gewelidig spul... ik heb helemaal geen bijwerkingen :), iets waar ik onwijs bang voor was vanwege mijn clomid ervaringen.

MAAR... hij schrijft het afgelopen week bij iedereen voor. Ook niet POFfertjes, maar ook IMSI klanten. Ik sprak een dame daar in DD... Dus zijn wij ook voor hem proefkonijntjes?
    Weet nie, ik zie wel. Vrijdag FM1, dan weten we meer. Ik startte trouwens maar met 4 follies :(

9. Quinty

Quinty Actief lid

Jun 21, 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Dan zal S mij dat ook wel gaan voorschrijven de volg keer.
    Marjah wat bedoel je met 4 follikels?eiblaastelling?ben benieuwd wat het nieuwe medicijn gaat doen spannend!
    Heb 19 oktober telefonische afspraak met hem nu maar hopen dat hij wel wat tijd heeft.fijne avond!
    Xxx

10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,447
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    hi meiden,

Allereerst @t wannaBmom:
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Van harte meid!! Ik ga kaarsjes branden, fikkies stoken en kerken in de fik steken in de hoop dat je 9 maanden lang zwanger zult blijven!!!
    Toi toi toi!!

@t Marjah,
    Wij proefkonijnen? Welnee, dit middel wordt in Amerika al veel langer voorgeschreven. Hij heeft hooguit een dealtje gesloten met de fabrikant ;) :p

Hoe dan ook... Enerzijds baart het me zorgen.. Hij heeft zo van die fases waarin hij iets doet.... Tis trouwens wel zo dat wij zelf over 'dat Clomid-achtige-spul' begonnen. Ik vroeg aan hem of hij dat ook verstandig bij ons achtte... Weet je, ik had ZOVEEL vertrouwen in DD, totdat ik er achter kwam dat ze daar ook best wel eens steekjes laten vallen. Uiteraard is het zo dat waar mensen fouten gemaakt worden, maar toch...

Igg fijn dat jij geen nare bijwerkingen er van hebt ervaart. Toppie!!
    4 follies is minder dan 3, of 2, of 1 of niets, maar snap terleurstelling ervan gezien de eerdere ervaringen. Ik duim en steek hier alles in de fik in de hoop dat het jou gaat helpen mooie en goede eieren te gaan kweken.

Hoest het eigenlijk afgelopen met het eiceldonorsollicitatiegesprek?? Ikke benieuwd!! :D Ik kan trouwens ook proberen komend weekend eens bij jou langs te komen om 'samen te snuiven' en samen te kletsen over spuiten en slikken (en snuiven ;)) Oftwel om mn Nasespray op te halen ;) Als het goed is zijn we allembeide hormoonmonster en co... Gezellig ;) :p

--
    @t mn pre-ongi: het leek vanmorgen los te komen, maar helaas, weer gestopt. Ach de dag is nog niet voorbij en anders is morgen of overmorgen ook nog op tijd ;)

11. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    meiden... ik ga het weer ff laten afweten :(
    Ik ben gewoon ff klaar met het moeten... Ik ga nu zitten en niksen, ik loop nu al sinds half september mezelf voorbij te rennen, en elke keer is er wel weer wat/iemand die iets moet/wil.

Dus, het ligt niet aan jullie, maar verhaal volgt.

Maartje: volgende week!!! zal ff mn agenda checken, ik had zaterdagavond/zondagmiddag geloof ik al wel iets.
    MAAR: heb je donderdag wat te doen, zo rond het middaguur? ik ben al in enkuizen-city ;) (voor mijn werk)

Quinty: ik bedoel dus anthrale follikels (het aantal follies die klaar liggen bij de uitgangsecho.

Ik heb ook het idee dat S af en toe maar wat doet, wat in zijn hoofd op komt. En dit geval van een congres.

zit ik hier toch te reageren...
    stoute marjah, je moet buiten gaan zitten :(

Donor was erg lief en mijn ontmoedigings beleid heeft niet gewerkt :). Oftewel, ze is niet bang voor de spuiten, enge overstimulaties etc. Ziet er dus goed uit meiden :)

Kus, nu ga ik buiten in zonnetje zitten :)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,447
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    You've got PB mail ;) SMAK

13. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Van hetzelfde ;)

14. lente67

lente67 Niet meer actief

Lieve Marjah, hier ook al zo'n stresskip:( Ga mezelf weer een flink toespreken en mijn grenzen duidelijker aangeven. Ben al begonnen om mijn teamleider een mail te sturen dat hij zelf bepaalde zaken maar moet oplossen en dat we op zeer korte termijn over mijn taakbelasting moeten praten die op papier al te hoog is laat staan in het echt. Ben in de zon gaan liggen en heb 5 toetsen laten liggen. Pas als ik echt tijd heb doe ik het nakijken eerder niet.
    En... ga me opgegeven voor een cursus werk en privé in balans. Ben het een zat al dat moeten moeten moeten. En IK dan....

Zo, ff girlpower:D Ga nu heerlijk doucen en mijn lief opwachten.

WANNABMUM GEFELICITEERD GEWELDIG :) HOERA HOERA HOERA

XXX
    Blije lente

15. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,447
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Dank voor jullie lieve reacties! Vind ik echt super, want als het voor iemand moeilijk is om te horen dat een ander zwanger is, dan is het wel voor jullie!
    ik durf er alleen nog niet echt in te geloven, gezien de vorige twee keer. ik ben bang dat de innesteling toen niet goed gegaan is ivm te dun baarmoederslijmvlies (bij mijn lage oestrogeenspiegels) En ook mijn laatste paar menstruaties stelden niks voor, dus ik hoop maar dat het toch voldoende is. Voor zes weken durf ik sowieso nog niet te juichen (of in ieder geval niet de hele dag :D )

17. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee Wannabmum, ik vind het juist super dat je zwanger bent en zou het juist moeilijk vinden om te lezen als het niet lukt. Gun het je van harte.
    * juicht een deel van de dag met je mee;) *
    Hopelijk zijn de moeilijke weken snel voorbij en blijft deze goed zitten.

Morgen lekker een dagje sight seeing met mijn klas in Antwerpen:)

X
    Lente

18. Quinty

Quinty Actief lid

Jun 21, 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Goedemorgen dames,

Hoe gaat het met iedereen?
    Marjah heb je het al weer iets rustiger?
    En maartje ben jij al begonnen inmiddels? ben erg benieuwd of dat nieuwe middel werkt! Hoeveel follikels heb jij meestal dan?
    Ik heb afgelopen maandag mijn IUI gehad moet zeggen dat het me niks doet volgens mij was dit al de 12e keer inmiddels.Niet Normaal. Wel fijn dat heerenveen dat aanbood toch niet het gevoel dat ik hormonen voor niks heb gespoten!
    XXX

19. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,447
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Quinty,

Mijn reactie op de hormonen:

Mijn eerste reactie was echt formidabel: 25 eenheden puregon (ovulatie inductie) en 6 uberrijpe eicellen in een paar dagen spuiten!!! :$

Daarna begon de ellende, pas in Duitsland bleek dat ik bezig ben met de vervroegde overgang en dat het wss een lollige eenmalig actie van mijn lijf was.

Ik heb met 225 eenheden Gonal-F met Luverius eens 11 of 12 follikels gehad, daar zaten 9 eicellen in, 5 bevruchtingen.
    Ik heb ook een aantal malen gehad dat ik geen follikels en alleen maar cysten aan maak ;):(
    Maar de laatste keer had ik 300 eenheden Menopur. De eerste FM 2 follikels... :( Maar de FM daarna bleken het er ineens 6 te zijn!! :$:D Groot was de verrassing dan ook dat daar 8 rijpe eicellen uitkwamen!! Helaas zijn daar toen maar 3 goed van bevrucht.

MEIDEN!!! Ik ben vanmorgen ongi geworden!!! Morgen kan ik pas bellen voor een FM, want vandaag is de echopraktijk waar ik mn uitgangsecho ga doen dicht. Maar ik twijfel over donderdag (CD2) of vrijdag (CD3) de uitgangsecho. Wat zouden jullie doen? Ik neig naar vrijdag want die cystegevallen gaan krimpen... Dan is op CD3 de meeste kans op krimpen?? maar ik wil eigenlijk NUNUNUNUUUU al weten of ik door mag... Wat zouden jullie doen???

20. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ehhh maartje... moet je niet al beginnen met de femara?
    In mijn protocolletje staat dag 1-5 femara en op dag 3 menopur erbij kiepen.
    Maar wat de echo betreft... weenie Hoeveel cysten had je de laatste keer en denk je dat ze voldoende geslonken zijn op dag 3 dat het geen kwaad meer kan?
    Succes met beslissen!

Quinty:
    Ik ben nog steeds aan het rondrennen of ziek aan het zijn. Dus echt zin in zp??? nee. Ik ben er ff een beetje klaar mee, ik heb eigenlijk gewoon genoeg aan mezelf op dit moment (nee Maartje... daten kan altijd :), dus ik ben nog steeds van plan om morgen naar je toe te scheuren. okee als je niet net te echo-en bent... )
    zucht...

okee december: 2 follies en rest prut, daar is uiteindelijk 2 grote follies, 2 "te kleine" follies en rest put uit gekomen, maar wel 6!!! eicellen. Bevruchting leidde tot emmy's van matige kwaliteit

juni: 6 follies, die uiteindelijk 1 grote en 3 kleinetjes vormde: 4 eicellen, 2 bevrucht kwaliteit super bagger

september: 4 follies, die uiteindelijk 1 grote en 1 kleintje vormde, NUL bevrucht.

oktober: 4 follies en de rest moet nog blijken.

Pffff 12 x IUI, ik hoop dat door deze bijzondere stimulatie dat het niu wel lukt.

Share This Page