@hier; onverwachts een vrije dag Ik zou vanochtend werken, op bezoek bij een conculega om een apparaat te gaan aanschouwen. Maar helaas, hun nieuwe apparaat heeft even een paar mankementen (staat er net een paar dagen, dus dat is niet heel gek). DUs... wat ga ik vandaag doen? Misschien toch ff Maartje haar nasespray terugbrengen? Misschien ook naar de kapper? Weet niet. Heb gisteren te horen gekregen dat mijn nichtje gaat trouwen en ik weet dat dat 1 ding betekent... ze willen kindjes. Zo stom, maar ik raakte er behoorlijk van van slag. Zij heeft straks nog eerder een beeb dan ik... terwijl er van ons nichtjes (4 stuks in totaal) werd gezegd, dat wij kindervrees hebben en dat wij pas rond onze 40e aan kindjes gingen beginnen. Zo'n idee had ik eigenlijk ook wel bij haar (ook al wist ik over mezelf wel beter), maar nu dit... Ik weet dat ze eerst gaan trouwen voordat er kindjes komen, want dat hebben ze ooit wel gezegd. Dus, toch komt dit sneller dan ik dacht. IK WIL NU ALS EERSTE!!!! GRRRRRRRR IK HEB GEEN ZIN OM IEDEREEN MAAR VOOR TE LATEN GAAN!!!! Gisteren vertelde manlief dat hij ook heel veel moeite heeft met kleine kinderen. Zelf heb ik de meeste last van zwngeren en baby's maar als ze eenmaal 2 jaar of ouder zijn, dan gaat het wel weer. Maar nu blijkt dat die arme jongen ook daar zelfs moeite mee heeft. Zo sneu . Verder is hij volledig over de zeik vanwege zijn bedrijf. Er loopt gewoon niets hoe het zou moeten lopen. Alles wat hij probeert/moet doen kost veel meer tijd dan gepland en/of er valt zoveel regen dat hij daar weer schade/tijdsvelies door oploopt. Of er gaat een machine stuk, of mijn vader komt het op slinkse wijze onder druk zetten (zij hebben samen een handeltje). Ik ken dat van mijn vader en ik heb me er aardig van gedistancieerd (hoe schrijf je dat?), maar manlief dacht altijd dat het wel mee viel en heeft dus nooit een grens gesteld. Kappen met het handeltje is geen optie, want het brengt een basis inkomen binnen. Manlief zit in de agrarische sector en daar vallen al jaaaaren grote klappen. 2002 ziekte in gewas, 2003 markt klapt in elkaar, 2005, markt klapt nog verder in elkaar en het bedrijf gaat bijna failliet, 2005 verkoop deel van het bedrijf en veranderd teelt en gewasverwerkingsplan, 2008 start economische crisis. Ook al wordt hij er niet heel hard mee getroffen door de exclusiviteit van zijn produkten, maar toch... er komt geen plus, het is kostendekkend. Dus de arme knul heeft zorgen tot en met. En dan komt dit gezeik er ook nog eens tussendoor. Stomme MMM, stomme iedereen die gewoon ff kinderen krijgt, stomme opmerkingen van iedereen die denkt het goed te bedoelen, maar het daardoor alleen maar erger maakt, stomme tijd en energie die je erin moet stoppen en die je gewoon niet terugbetaald krijgt in de vorm van een beetje geluk (=beeb). Wanneer zit het (zijn werk) hem gewoon eens mee? Ik zie liever een blije vent, waarmee ik samen kan vechten, dan dat ik dit steeds meer alleen moet doen. Hij voelt zich dus ook enorm schldig dat ie morgen niet mee gaat naar de FM en dat ie niet mee is gegaan naar DD voor de uitgangsecho. zo... ff snarken of ons wel en wee
hehe, ben weer ff lekker uitgesnarkt! lucht op zo'n stukkie schrijven ga mannetje zo ff bellen om te vragen hoe het gaat.
hij heeft goed geslapen, na zijn gesnark van gisteravond. Heerlijk woord: snarken , 't zegt precies wat ik bedoel. het is geen geklaag, het is geen gemopper, het is geen boosheid: gewoon... Snarken! Ga het opzoeken in de dikke van dale.. vraag me af of het een westfries woord is of niet (nee!!! ik woon niet in friesland, ik woon in noord-holland, in westfriesland om precies te zijn. ook zoiets om over te snarken , want hoe vaak moet ik dát uitleggen).
SMAK op Snarkmarjah Wil hier ff opscheppen over hoe gezellig Marjah is en zeggen hoe wonderbaarlijk het is hoe weinig hormoonmonster Marjah is met 450 Pure Menoootjes in haar lijf heeft!!
Marjah: heerlijk is dat he om even alles van je af te schrijven! Mijn vriend ooh is nu man heeft ook moeite met kinderen misschien beetje maneigen.... Jij vandaag toch follikel meting? laat je even weten hoe het is gegaan! Hoop genoeg om IVf te gaan uitvoeren! ik duim heeel hard. Maartje: en jij ben je inmiddels begonnen met hormonen of waren cystes nog niet weg? Ook voor jou ga ik hard duimen! Hier eigenlijk alles rustig eindelijk is bij ons thuis niet meer het krijgen van kinderen het gesprek van de dag geeft toch wel veel rust moet ik zeggen. Morgen lekker naar Schiermonnikoog met vriendinnetje erg veel zin in! Dikke knuffel voor allemaal!
Wat een ontzettende klote kutzooi!!! GROM!! Je zei al niets te voelen... Wat is dit toch ontzettend #%^&$#@$%^&*()&%^$@#!!!! Wilde dat ik iets voor je kon doen!!! Megapletknuffel voor joe!!! @t Quinty... Ik start vandaag weer met spritzen!!
Wat een klotenzooi inderdaad. Misschien kunnen jullie net als wij ook een IUI doen dan heb je niet voor niks gespoten! Wanneer weet je of het wordt afgeblazen? Dikke knuffel!
K*T een ander woord heb ik er niet voor. Je schrijft dat het waarschijnlijk wordt afgebroken. Wanneer hoor je daar dan definitief iets over? Gaan jullie voor de vorm nog wel een escape IUI doen? Hebben wij ook wel eens gedaan. En zeer waarschijnlijk lukt dat niet, maar dan is het niet helemaal voor niets geweest.... Sterkte.
hee, heb heel even pauze en daarna een heeeel belangrijk gesprek. IK HEB ER HELEMAAL GEEN ZIN IN!!! Ik ben doodop. Maandag gaan we nogmaal voor FM, maar ik weet het niet. Moet ik wel doorgaan met IVF/ICSI als de oogst zo minimaal zal zijn? We gaan wel voor een escape IUI. Den Helder wil meewerken! Maartje: SMAK je bent lief (en leuk en gezellig en je weet zo veel/wilt zoveel weten, bakken vol energie om je voor van alles en nog wat in te zetten en en en en...) Quinty: veel plezier op schiermonnikoog! Lekker uitrusten en leuke dingen doen Ieoor: Hoe gaat ie bij jou? ga naar de bespreking Kus, misschien tot vanavond (als ik puf heb)
hee meiden, ik las net ff terug en ik bedoelde dat we er nog niet uit zijn: ICSI of IUI. Beide kan op dit moment. Maar wij hebben beide het gevoel dat als ze allbei doorgroeien dat we voor ICSI moeten gaan. Ik schrijf ICSI, want we willen absoluut geen IVF meer. Ook al denkt uber S er anders over. Ik heb zo'n slecht gevoel bij IUI... en daarnaast: wordt het ooit nog beter? Hebben jullie ervaring met dag 3 punctie eicellen emmys -------------------------------------- 2 follies: 9 follies: 6 eicellen: 2 emmys 6 follies: 4 follies: 4 eicellen: 2 bagger emmys 4 follies: 3 foliies: 2 eicellen: geen emmys 4 follies: 2 follies: 2 eicellen? denken jullie dat het ooit nog veel beter wordt (ik bedoel het aantal follikels bij punctie)? Ik heb echt het idee dat ik moet roeien met de riemen die ik heb... Maar goed husband en ik zitten wel op 1 lijn . ben wat jankerig, maar verder gaat het wel. Okee ik ben kapot, ik ga zo naar bed. Van de week zei een van mijn collega's (waar ik leiding aan geef), dat ze het allemaal zo knap vind dat ik alles toch maar ff blijf doen. Vandaag was het mijn assistent die vroeg (na het verhaal over manlief en zijn bedrijf) of ik wel blijf?? Want we hebben je nodig... Piep.... zit ik weer te piepen. Lekker zo'n leidinggevende 8), maar blijkbaar gaat het allemaal nog goed. Ze zei ook dat ze me in de gaten houden en dat ALS het fout gaat, dat ze aan de bel trekken en me 1) naar huis suren, 2) (als dat niet werkt) mijn baas vertellen dat ie me naar huis moet sturen. Dus de angst van mijn baas kan ook in de ijskast, dat regelt "mijn clubje" zelf wel . Ze zijn zo lief . Ik leg alleen de lat zelf zo hoog... ik vind zelf dat ik steken laat vallen. En dat valt blijkbaar mee, maar het voelt gewoon zo naadje. Ik ben ook gewoon te veel een control freakje... oh nee dat ben ik niet... ik ben iemand die lief, aardig, goed, geweldig gevonden wil worden en dus zichzelf het liefste wegcijfert. zo... jullie zijn weer op de hoogte van mijn debiele gedachtegangen Kus
inbraak.. lieve Marjah, heb je je al eens ingelezen over imsi ? Zou dat geen optie zijn? geen hormonen spuiten, gewoon uit je buikkie plukken en dan groeit het in het lab verder. Als ik t goed heb hoor, de arts begon er over toen ik nog donor was van Dees, dat ook zulke behandelingen waren, maar niet in dat ziekenhuis en nog zeker niet voor donors. Ik gun jullie zo erg gewoon een kindje echt uit jouw eitjes en alles ondanks de kans zo klein is. Jij MOET eerder dan zusje kindje krijgen. lieve Marjah dikke kussss ik duim elke dag voor je
hmmm, het is een idee, maar ik heb zo weinig follikels om mee te beginnen en blijkbaar na een paar dagen spuiten ben ik alweer een aantal follikels verloren die niets doen. Want met IMSI zul je toch een paar dagen moeten stimuleren, toch? Dus ik weet niet wat dit voor voordeel zal hebben. Maar bedankt voor de tip, ik ga het zeker met Uber S overleggen . Wat lief trouwens dat je af en toe hier komt spieken. Het "andere topic" vind ik blijkbaar toch nog een beetje eng. Eiceldonatie is zeker een optie, en ik sta er helemaal achter, maar toch het helemaal opgeven van deze droom... kan ik pas als het einde komt. Dat einde is nabij, maar ik weet nog niet of ik na deze poging al gelijk voor ECD ga. Het is wee een stap dichterbij het naderen van de laatste optie om zwanger te worden. ECD heb ik: check! verwijsbrief van alkmaar heb ik: check! lef om de verwijsbrief alvast op te sturen en een afspraak te maken heb ik: check! lef om afscheid te nemen van deze optie heb ik: NIET Tja, daarom ben ik niet vaak meer in het ECD topic te vinden...
Effe een hele korte reactie. IMSI is niets anders dan ICSI met een sterkere microscoop. Kortom, je zult dezelfde stimulatie hebben. Ik heb al 2 IMSI's gedaan namelijk. Volgens mij zijn jullie in de war met IVM. Marjah, succes! Morgen gaan we 3 weken op vakantie en daarna gaan we ook maar weer eens aan de slag in DD!
Haha, ik dacht net... hmmm dit klopt niet, maar ik zie al dat jij al gereageerd hebt. IMSI, geloof ik niet helemaal in, aangezien manlief best aardig zaad heeft. Okee als Maartjeman superzaad heeft, dan is Marjahman maar een kneusje. Maar goed, ik denk niet dat het heul veel beter kan worden met IMSI. Ga ik navragen IVM: ga ik toch ook naar vragen... wie weet, ik verlies dus ergens mijn kostbare follies. Bedankt Sikki
Sorry voor de verwarring, ben niet helemaal thuis in dat gedoe. Ik weet wat IVF is, ISCI, IUI en ECD en daar houdt het mee op bij mij haha. Maar het is dus IVM, wat ik bedoelde.. En lieve Marjah geeft toch niet dat je nog niet helemaal aan toe bent in het andere topic te kletsen. Ik "stalk"je toch wel . Ik hoop echt dat ECD gewoon niet nodig is voor jou/jullie. En wat ik begreep van de arts is dat bij ivm geen stimulatie of iets nodig is. Dat wordt allemaal in het lab gedaan. Ik heb geen idee welk ziekenhuisen dat al doen, maar ik hoop DD. Zou het in iedergeval zeker bespreken met uber S. Nee heb je en ja kan je krijgen. Ja toch ?
hihi dank je ikdus. Ik ben heel zeker over ECD, maar eerst dit nog @hier: ben moe, en ik heb voor vandaag al een afspraak afgezegd. Okee mannetje moest ook heel hard aan het werk, doordat de afgelopen maanden zo nat zijn geweest. Nu eindelijk kunnen de aardappelen eruit... oh wat klinkt dit weer lekker agrarisch . Ook nog een kinder verjaardag, maar daar heb ik ECHT geen zin in. Dus ook die ga ik afbellen, ik ben alleen moed/energie aan het verzamelen. @FM2 morgen: ik denk dat als het er twee zijn dat we door gaan. Als het er nog maar 1 is, dan blazen we de poging af.... denk ik Ik kan het gewoon niet voor mezelf verantwoorden als het de volgende keer net zo slecht of nog minder is. Dan goien we er maar bakken geld tegen aan. Maar IUI, dat zie ik eigenlijk niet zitten. Dan kunnen we net zo goed zelf klussen. Quinty, oeveel follikels hadden jullie, toen jullie de poging afbliezen? Kus
Marjah: Ik had twee follikels 1 van 18 en 1 van 12. De laatste keer hadden we 7 en de keer daarvoor 5 en keer daarvoor 1 (die dus ook afgeblazen) Moeilijk of je door moet gaan ja of de nee. Ik vond het risico te groot om te gaan ik dacht stel je voor er wordt maar 1 eicel gevonden, straks ook niet bevrucht dan moet ik wel een ICSI behandeling betalen. Ben benieuwd verzekerings technisch met het geld van de hormonen. Apotheek heeft het bij verzekering opgegeven en nog niks gehoord dus hopelijk zien ze dat de medicijnen bij IUI horen en die krijg ik zowiezo vergoed. Wij hebben gezegd bij vier eicellen gaan we naar Dusseldorff. Aanstaande di ik telefonisch gesprek met dr S dus ben benieuwd wat hij me gaat geven hoop toch wel menopur want ik heb nog iets van 10 doosjes liggen. Marjah ik zou echt goed gaan afwegen en inderdaad naar de vorige pogingen kijken want als het er echt niet meer gaan worden begrijp ik best dat je dan wel naar dusseldorff gaat. Ben benieuwd morgen hoe laat moet je heen? Maartje hoe gaat het bij jou druk aan het spuiten? XXX