Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

Wat jammer dat je ook in de mmm zit... :(, ik hoop dat dat niet al te lang meer gaat duren.

Wat ik je kkan vertellen is dat je (waarschijnlijk) op dag 3 ook een echo krijgt. Hierin kunnen ze zien, hoeveel antrale follikels je hebt. Dit zie je als kleine zwarte "balletjes". Er zijn richtlijnen voor wat hoog (PCO), normaal :))) en laag (zoals wij) is. Daarnaast kan er nog AMH (?) worden gemeten, maar dat wil mijn arts niet, want de echo's zeggen haar genoeg.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

Liefs, Marjah

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey Marjah,

Jullie zijn van start toch?? Wat staat er op de planning??
    (lees:wanneer moet ik gaan duimen??)

Sterkte meis!

Grtz,
    Koosje

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Nana; bij mij zijn er geen extra onderzoeken gedaan om te kijken hoe het met de eicel voorraad is.
    Mijn arts gaat af op de aantallen eitjes die er aan het begin van de cyclus klaarliggen. En aan de grote hoeveelheden medicatie die ik nodig heb om tot een eitje of 3-5 te komen.

Heel veel succes.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Marjah & Ieoor: Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden, hier heb ik wel wat aan! Tot nu toe heeft m'n gyn nog niets gezgd over een echo op dag 3 - terwijl we bijna door alle onderzoeken heen zijn. Ik heb wel eens een echo gehad, maar dat was veel later in m'n cyclus. Ik zal dit de volgende keer zeker aankaarten (vinden die gyns toch altijd zo fijn, al die bijdehante patienten ;)).

Heel veel succes met zwanger worden!

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee Koosje en andere meiden!

Ja, gisteren is de eerste prik er in gegaan (al was dat niet van harte...). Alleen had ik gisteren nou niet echt een goed humeur, want het ziekenhuis berichte mij gisteren dat de vu een patienten stop heeft voor kerst en ou en nieuw :(. Ja wat nou.... dan hadden ze me even een paar dagen langer provera moeten laten slikken, dan was ik in januari uitgekomen. Maar goed, ze zouden het nog navragen en mij er tussen proberen te schuiven. Morgen hoor ik meer (CD3 echo).
    Ik zat ff bijna te hyperventileren aan de telefoon, de stommelingen :(.

Maar goed, eerste spuit is gezet, dus dat is alvast weer een stap. Het komt vast allemaal wel goed.

Liefs, Marjah

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah; nee wat K*T toch weer!
    Communicatie in ziekenhuizen is echt zo slecht soms. Maar het zou echt nog veel erger zijn als deze poging nu niet van start zou kunnen....
    Wanneer laten ze horen of je er nog tussen kan?
    Ik duim voor je.

(ohja; ik wilde zeggen fijn dat de 1e spuit erin zit.....)

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Morgen om 9.45 heb ik de dag 3 echo.... Dan hoop ik meer te weten. Maar ik VIND dat het gewoon doorgaat!

ben nog op mijn werk, spreek jullie later weer :)

M

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Heel veel succes morgen. Niet over je heen laten lopen, en gewoon eisen dat het doorgaat!!! (ik hoop dat het in de praktijk ook zo makkelijk is, als hoe ik het schrijf).

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ja, ze krijgen anders een probleem...;) Tegen mensen war iets mee heb (op mensen die net iets verder staan kan ik slecht boos worden (collega's en misschien wat kenissen), maar als je dicht bij me staat (vriend/familie) kan ik heel boos worden omdat ze je (hoogst waarschijnlijk) toch niet laten vallen, maar redelijk onbekenden.... oehhhhh daar kan ik heel vervelend voor zijn. Dus daar valt nu mijn gyn ook onder. En sinds vanmiddag ook onze psych, we hebben deze achter de hand omdat mijn vriend niet stevig in zijn schoenen staat en ik ook af en toe lekker kan dippen. Hij heeft me vandaag voor niets laten komen :(, omdat hij ziek was. Okee dat kan, maar bel dan af. Maar volgens zijn collega had hij ons nummer niet (had hij wel en ook ons e-mail adres). Nu heb ik allerlei afspraken om hem heen gepland en dingen moeten verschuiven (inclusief de jaargesprekken die ik nog moest voeren). Grrrr! Hij belt morgen, nou... hij kan dan wat verwachten :x.

Hehe, wat lekker om ff lekker stoom af te blazen :). Dank jullie wel ;).

Oh ja, nog iets. Ik heb voor de eerste keer in tijden (misschien wel een jaar) weer enorme puisten en enorme buikpijn nu ik ongesteld ben. MIsschien een goed teken?

Liefs, M

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dank je :)

Jij ook succes met zwanger worden en met je gyn terroriseren ;)

Liefs, M

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, vandaag je eerste echo toch? Spannend!
    Kom je ons snel vertellen hoe het was?
    Ik duim voor een paar mooie follikels!

Ieoor, hoe is het met jou? Je zit nu toch ergens 10 dagen na tp? Begint spannend te worden meid!

Nana, weet je al wat meer over je FSH en oestrogeen uitslagen?
    Ik had vorige jaar een FSH van 7,6 en oestradiol van 98. Deze laatste zou een iets verlaagd zijn, maar volgens de Nederlandse gyn niets bijzonders.
    In Duitsland hebben ze m'n AMH getest op 0,39 wat duidelijk wijst op een lage eicelvoorraad. Later hoorde ik ook dat een normaal FSH met een verlaagd oestradiol toch een voorteken is.
    Maar mij is ook op het hart gedrukt, dat een lage eicelvoorraad op onze leeftijd niet automatisch een slechte eicelkwaliteit hoeft op te leveren.

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden!

Goed nieuws! De IVF wordt gewoon geregeld, volgens het ziekenhuis was daarover geen discussie mogelijk :).

Verder: de echo was goed, geen echte cystesn (2,5 bij 13), maar hoeveel eiblaasjes er klaar liggen weet ik even niet. In alle commotie en emotie ben ik da even vergeten te vragen. Maar zoals ik zag, was het geen enorm aantal. MAAR: we mogen van start, de eerste hobbels zijn genomen :).

Liefs, Marjah

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ahhhhhhh ik ben blauw....
    Ja, nu na een paar dagen prikken heb ik het opgelopen, een enorme blauwe linker buik....

gr Marjah

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh ja, ....
    het wordt nu allemaal wel heel erg echt :).

Gisteren heb ik (waarschijnlijk) mijn jurk uitgezocht:).
    Totaal niet de jurk die ik in eerste instantie had gedacht: geen halter (pijn in mijn nek), geen bloemetjes, geen strikjes en en niet stapless. Wel een blikvanger; kleur, kraag, vorm oid.

Nou de blikvanger is het heworden.... met halter en rozetten ;).
    De halter wordt nu vast gezet met met gekruiste bandjes op mij rug en de roztten horen er nou eenmaal bij...

Ik heb mijn (schoon) ouders vandaag wat foto's laten zien en ik denk dat ze ermee kunnen leven. Mijn ouders zijn dik in de 70 (bijna 80) en mijn schoonmoeder heeft een hele eigen (duidelijke) mening.

Haha, mijn vriendinnen wisten tot gister helemaal niets. (zelfs jullie wisten al meer dan zij ;)). Ze waren erg blij en helemaal vereerd dat ze mee mochten.

Ik heb al met al een fantastische dag gehad.

gr. Marjah.

Oh ja, en vandaag zijn we even bij het "party centrum" geweest.
    Oh, het gaat echt goed :).

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Marjah, heerlijk dat je je jurk hebt gevonden!
    Ik zei ook altijd, ik wil geen sluier! En ik had er toch 1...
    Zo zien je maar weer :p
    Heerlijk dat je je hier op kan storten!!!

Hoe is het verder met het spuiten? (op de blauwe plekken na dan ;))
    Wanneer heb je weer een echo?
    Ik hoop zo op een paar mooie follikels!

Ieoor, hoe is het met jou meis?
    Jij mag toch vandaag of morgen een keer testen???

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hoi meiden.

Sorry, ik ben wat afwezig de laatste dagen.

Sikki; jullie poging is weer mislukt lees ik. Arme meid.
    Hoe gaat het met jullie? De klap alweer een beetje te boven?
    Sterkte.

Marjah; wat leuk; allemaal bruilofts dingetjes aan het regelen.... En natuurlijk dé jurk. Zo leuk.
    Ook ik kwam thuis met een hele andere jurk dan dat ik gedacht had.... Zo raar. Pas als je gaat passen zie je welke jurk al dan niet bij je past.
    Bij mij was het wel een crime; dé jurk vinden. Ik heb minimaal 50 jurken gepast denk ik....
    En inmiddels al een beetje blauw van de prikken.....
    Hoe voel je je verder?
    Wanneer moet je weer terug voor de 1e FM?
    Succes.

Helaas ben ik vanmorgen weer ongesteld geworden. Ook poging nummer 8 is bij deze mislukt.

We gaan vandaag nog contact opnemen met de acupunctuur waar wij altijd heen gaan.
    Hij zegt steeds dat mijn lichaam niet in balans en daardoor niet klaar is voor een zwangerschap. Zoals het nu is zal het zeker niet gaan lukken.
    De laatste keren zei hij dat het al wel beter aan het worden was.
    Nu willen we met hem overleggen. Als hij zegt dat over bijvoorbeeld 4 behandelingen mijn lichaam wel in balans is, en dus zwanger zou kunnen worden. Dan willen we liever een paar weken/maanden wachten met de volgende ICSI poging.
    We hebben nu nog 3 ICSI pogingen te gaan qua verzekering (ik krijg 5 ICSI pogingen vergoed).
    Maar het gevoel dat de 3e poging (de komende poging dus) voor de meeste, in ieder geval voor heel veel mensen, de laatste kans is. Maakt me toch zenuwachtig. Zo van; het is nu erop of eronder.
    Straks dus even met hem bellen. En met het Geertgen.
    Wordt vervolgd....

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jeetje Ieoor, jij dus ook...
    Sterkte meid!
    Maar volgens mij hoor ik wel een strijdlustige Ieoor. Goed zo!

Hier ook een strijdlustige Sikki.
    De acupunctuur heb ik afgezworen (werd er alleen maar onrustig van), maar we gaan in januari op gesprek en ik wil dan een bloedonderzoek. Op stolling e.d.
    Ik ben nl altijd maar max 2 dagen ongi. Met veel stolsels.
    Ook nu weer na de ICSI, maar 2 dagen.
    Misschien schort er iets aan de doorbloeding in de baarmoeder.
    Wil dus de cryo's niet 'zomaar' terug laten plaatsen.

Maar je gevoel herken ik Ieoor.
    Ik behoor ook tot die groep waarbij het in 3 pogingen niet gelukt is...
    Maar ik ben van plan om bij die groep te horen, waar het uiteindelijk wél lukt!

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    He, wat vervelend Ieoor. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. I.i.g. heel veel sterkte en een heleboel knuffels.

Ik loop zelf ook bij de acupunctuur, maar ik weet het niet. Ik heb in de tijd voordat ik daar kwam nog nooit zoveel cysten gehad. Ik had het gevoel dat er te veel energie naar mijn baarmoeder ging en dat daardoor de cysten alleen maar groeiden en de rest geen kans kreeg. Okee, dit hoeft natuulijk allemaal niet. Het kan ook toevallig zijn.

Sikki; tja alles laten uitzoeken... wie weet wat ze vinden (en kunnen ze hopelijk verhelpen).

Verder gaat het bij mij goed. Sinds gisteren heb ik mijn eerste blauwe plek (en het is een goeie, hoor). Spuiten gaat eigenlijk wel soepel. Woensdag heb ik mijn eerste fm. Ik ben echt zo benieuwd ;).

Liefs Marjah

P.S. Ik had van het weekend ruzie met de vriend van mijn nichtje. Ik dacht al dat hij het hele verhaal niet kende en dat heb ik hem tot 2x toe gevraagd. Maar hij bleef doorzeuren over dat ik alles maar overhaastte en dat ik binnen een paar jaar echt wel kinderen zou hebben, ik moest me niet zo aanstellen etc etc etc etc etc. Ik ben maar even boos weggelopen. De volgende dag waren ze hier op de koffie (ik had ze uitgenodigd). Op een gegeven moment, dacht ik: nu begin ik over IVF en de mmm.... Toen schrok hij. Wat zijn mensen toch af en toe dom en luisteren ze niet eerst naar het hele verhaal.
    Okee, helaas doe ik dat ook wel eens :(. Ook voor mij dus weer een wijze les.

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Waaaaaaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb 2 mooie follikels en 2 minder mooie follikels en een kleine cyste :). Verder is mijn hormoonspiegel top.

Morgen Pregnyl en 2e kerstdag punctie. Omdat het kesrt is zijn er wel wat logistieke problemen in de VU, maar daar gaan we wel uitkomen. Vriendjelief mag gewoon 2x naar de VU toe rijden, ipv 1x. Hoe ik in het ziekenhuis kom weet ik nog niet. Nog even iets om over na te denken.

Misschien tot vanavond!

Kus van een helemaal happy marjah

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joehoe Marjah!!!!
    Wat GOED!
    Spannend hoor, tweede kerstdag de punctie!
    Laat je wel weten hoe het was?
    Ik ben vanaf zondag op vakantie, dus ik moet wel weten of ik voor je emmy's moet duimen :D

Deel Deze Pagina