Goedemorgen allemaal, Had zelf al een topic geopend maar kreeg een tip van marjah om hier eens te komen kijken. Sinds 6 okt. weten wij dat we niet in nederland voor IVF in aanmerking komen omdat in mijn bloed is gezien dat ik lekker opweg ben met de overgang. Maar goed dit was voor ons een grote domper. Nu is onze gyn een brief aan het verzenden naar mijn zorgverzekering om toestemming te krijgen voor Gent. Zelf hebben we ook DD geoppperd maar onze gyn werkt veel samen met Gent vandaar de keuze. IK mag mijn stimulatie als ik goedkeuring krijg ook in onze eigen kleine streekziekenhuisje doen en het enige voor de punctie en TP moeten we naar gent. We zijn dan eigelijk wel verplicht om hier een paar dagen te blijven omdat wij in noord oost groningen wonen. Maar ach er zijn ergere dingen. Ik ga hier maar een beetje rond lezen .
Hoi Lin, Welkom hier. Als ik het dus goed begrijp wil het ziekenhuis in NL je niet meer behandelen?? Mag ik vragen wie je streekziekenhuis is? Woon zelf nl ook in het Noorden, Ben niet in de overgang maar heb maar 1 eierstok waar een dermoidcyste inzit. Wij kregen destijds te horen dat als we kinderen wilden dat we dan moesten opschieten. We zijn begonnen met IUI's maar ik was heel moeilijk tot niet te stimuleren. Voor de ICSI zijn we naar Duitsland geweest, in Leer. Dit was voor ons een half uurtje rijden en ik moet zeggen dat ze daar erg kundig zijn. Je zal wel een groot gedeelte zelf moeten betalen. Ze stimuleren ook nav je labwaardes en zo had ik uiteindelijk 21 eicellen, 2 teruggeplaatst en nu nog 12 in de vriezer en in 1 keer zwanger. Wens je heel veel succes. Liefs Joontje
Het ziekenhuis in Meppel wil geen IVF bij mij doen. na aanleiding van mijn bloedwaardes. Het gekke was ik moest maar IUI doen en als ik met een jaar niet zwanger zou zijn mocht ik terug komen. Bij na vraag gaf de arts aan de bloedwaarden alleen maar verslechteren , dus wij snappen die opmerking ook niet. Maar mijn eigen streek ziekenhuis laat ons niet in de kou staan. Het gaat om het ziekenhuis in Delfzijl.
Hebben ze je AMH ook gemeten?? Dus Meppel wil niet, UMCG ook niet. Grappig mijn streekziekenhuis is ook het OZG maar dan de andere locatie In geval van zwangerschap kom je ook bij ons bevallen
Nee dat hebben ze niet gemoeten volgens mij. Alleen mijn FSH, LH en Estrediol of zoiets. Mijn eigen gyn zei als Meppel het niet wil dan zal het UMCG het ook niet doen is zijn ervaring. Ben regelmatig in het OZG jouw lokatie geweest voor IUI of FM. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap.
Wanneer kan je dan ongeveer starten met de IVF? Wel fijn dat je alleen voor de punctie en tp naar Gent hoeft. Hoop dat jij ook snel zwanger mag zijn. Nog even een beetje nieuwsgierig: welke gyn heb je?? (de eerste letter is ook genoeg hoor )
Ik ben hierrrr!! Het ging eerst zeer, zeer belabberd met mij. Maar om eerlijk te zijn gaat het nu wat beter. Gisteren zijn Marjah en ik naar een heel leuk feestje geweest en hebben we wat zorgen uit onze lijven kunnen dansen. Marjah viel trouwens ook erg in de smaak bij mijn dinnetjes, dus voor wie het nog niet wist: Marjah is heel erg leuk!!! Maar goed, de ellende van mijn 6 follikels, 11 eicellen, 7 bruikbaar en daar slechts 2 van bevrucht zorgde bij mij voor zeer depressieve gevoelens. Echter, vanmorgen heb ik met Dr. U. gesproken, de embryoloog en hij heeft mij weer wat zon laten schijnen. Het schijnt zo te zijn dat niet alle 7 eicellen rijp waren. Er waren slechts 4 rijp en die andere 3 waren niet rijp genoeg. In het lab hebben ze nog geprobeerd die rijper te laten worden door ze nog wat op te broeden en vervolgens toch nog geinjecteerd. Helaas was toen het bevruchtingsmoment al voorbij, want toen ze het alsnog bevrucht hebben was het te laat: die 3 eicellen stonden er niet meer open voor. Maar zonder ff op te broeden waren ze sowieso niet bevrucht geraakt. Van die 4 dus wel rijp genoeg waren zijn er 3 bevrucht, maar eentje abnormaal. Dit moet wss komen van een factor afkomstig uit mijn eicel. Volgens dr. U. moest ik dan ook weten dat er van de 11 slechts 7 bebruikbaar waren voor ICSI maar dat er 3 niet rijp waren. Van de 4 zijn er 3 bevrucht, alleen eentje abnormaal. Daardoor dus slechts 2. Hij heeft uit eigen initiatief ook nog in de computer gekeken naar de andere ICSI's van die dag om te kijken of die wel goed zijn gegaan of dat er die dag een laborant een slechte dag had, maar van die andere stellen is wel veel beter gegaan. Het ligt dus echt aan onze eitjes/zaadjes. Hij vond dat het absoluut niet zo was om ons nu als Koos en Toos Kansloos te bestempelen. 1) er was bevruchting 2) er is niets over te zeggen over of ze goed of slecht zijn 3) dat er slechts 2 goed bevrucht zijn zegt niets over of die 2 bagger zijn 4) hij wilde nu wel ff in de broedstoof spieken hoe het met mn emmy's gaat maar daarbij loop je altijd een kans op schade toe te brengen, hij bleef dus liever er van af maar als ik het wel wilde... NEE DUS!! 5) als ik woensdag voor 10 niet gebeld ben zijn ze goed genoeg voor een TP 6) hij zei dat tot dag 5 het altijd 50% tegen 50% is dat ze dag 5 behalen. 7) misschien volgende keer (hij vind als dit hem niet word dat we best een volgende keer kunnen proberen) een ander medicatie schema gaan gebruiken 8)pff de rest ben ik kwijt. SMAK
Jeetje Maartje wat een verhaal!fijn dat het allemaal wat positiever is nu heel gard duimen voor vrijdag.kan me voorstellen dat het eg spannend is zo lang wachten.als het goed is heb je dan woe gelijk tp? Nog vraagje hebben jullie nog bijwerkingen gehad van femara? Ik ga heel hard voor je duimen en hopelijk goed nieuws woensdag! Dus...marjah is heel leuk haha dat gevoel had ik ook al wel een beetje.wonen jullie vlak bijelkaar? Xxx
Mijn eigen gyn is dokter D ( de belg ). Welke dokter heb jij dan? Jee Maartje wat een verhaal zeg. Ik duim voor jullie. @ Quinty : Ik heb zelf Femara gebruikt en toen ik 1 tablet had had ik nergens last van. Bij 2 tabletten alleen last van opvliegers verder niets en meestal 2 eicellen met Femara.
Mmm dus heel veel heeft femara dus ook niet gedaan bij jou.ik word behandeld door dr S uit dusseldorff.Maartje en marjah ook.reageer heel wisselen op hormonen afgelopen maand maar 2 follikels maar ook maand gehad met 7 bij max hoeveelheid hormonen 450 menopur.wat krijg jij dan nu?
Maartje, ik ben aan het duimen voor 2 top embryo's woensdag!!! Wel fijn dat jij en Marjah zoveel steun bij elkaar kunnen vinden Lin, ik had de enige vrouw van het stel. Omdat ik ook in het ziekenhuis werk en het altijd niet even soepel liep sta ik nu onder controle in het Martini.
Ik heb femara gebruikt tijdens de IUI's . En dan ook alleen maar Femara verder niets. Ik moet nu wachten op groenlicht van mijn zorgverzekering om naar Gent te mogen voor IVF/ICSI DIe heb ik ook een paar keer gehad en geloof me ik kan dat mens niet uitstaan. Heb het haar ook gezegd dat ze misschien een cursus moet volgen hoe ga ik met vrouwen om die een MK hebben gehad na 15.6 weken zwangerschap, niet door te zeggen sommige mensen hebben domme pech grrrrrrrrr
Helemaal mee eens heb de fertiliteitsarts uit het martini ook gehad voor de iui's vind dat ze weinig gevoel heeft en heel kil is.ook heeft ze niks gedaan met een verhoogd fsh bij mij neem ik haar nog kwalijk hadden we misschien eerder met IVF kunnen beginnen was in mijn geval wel noodzakelijk.lin hoe hoog is jou fsh en heb je ook al overgangsverschijnselen? Marjah: ben je hard aan het werk is na al die berichten ineens erg stil aan jou kant. Xxx
Mijn FSH was 15,2 . Het enige wat ik heb zijn opvliegers verder niets wat ik weet. En jij? Mijn gn zei dat de grens officieel tot 10 is in nederland. Daarom heeft Meppel mij geweigert en mag ik nu dus naar gent mits mijn zorgverzekering het goedkeurt.
Wat raar ik ben ook in Zwolle geweest en daar gaan ze wel een stimulatiepoging proberen ook al is die 20.mijn fsh varieert heel erg.laatste keer was die 8,6 maar hij is ook wel eens 16 geweest geloof dat geen maand hetzelfde is.welke verzekering heb jij en wordt dit je eerste IVF poging?ik Zit bij unive deze hebben alles goedgekeurd bij mij.missch als je verzekering niet meewerkt kun hè in Januari overstappen.
ik zit bij CZ. Zeker vreemd maar goed het stond in de brief uit meppel in verband met mijn FSH kwam ik niet voor IVF in aanmerking.
Wat stom inderdaad!bij het beeld van ons is het zowiezo beter om naar Belgie of Duitsland te gaan. Wanneer hoor je meer van de verzekering volgens mij vergoeden de meesten wel maar dan wel alleen het Nederlandse tarief. Las ik nou goed dat je 1 kindje hebt?is dat wel allemaal volgens de normale weg gegaan?
Klopt wij hebben een dochterje van 3 en daarvan was ik gelijk zwanger. Ben ondertussen al wel weer zwanger geweest alleen is dat een MA geworden met 15.6 weken. En dat is weer een curretage geworden. 24 november hebben we weer een afspraak bij onze gyn en dan horen we hoe en wat betreffende de verzekering. WIj hebben CZ en die schijnen regelrecht aan het ziekenhuis in Gent te vergoeden. Dus dat stemt ons goed en positief.
Whahahaha maffe muts , ik moet zeggen dat ik me juist enorm heb zitten (staan/dansen) vermaken met jouw dinnetjes. Joontje (geloof ik): Moet zeggen dat ik het ook erg prettig vind om een "maatje" te hebben in deze barre tijden die weet wat ik door maak. Maaaarrrrr die muts moet natuurlijk niet zo enorm zielig doen over het Toos en Koos kansloos zijn . Het zijn gewoon 2 toppers! en ze bloijven nog plakken ook... Besef me wel dat zij dán eentje is van "de andere kant". Soooooo scheisse... dan moet ik ook maar gauw swang bekommen mit bebie ins bauch. Dream on..... zucht.... Verder: ik was gisteren bek af toen ik thuis kwam en eigenlijk vanochtend nog steeds. Vandaag te werk geweest en ik was pas om 18.15 thuis en eigenloijk vidnd ik gewoon dat ik een klote dag heb gehad. Erg emo en labiel, maar daarnaast hangt er iets als een molensteen aan mijn nek en die is er nog niet af... Maaar..... in eens is de deadline naar morgen middag opgeschoven . Daardoor kan ik het niet naar behoren afronden, moet ik iemand teleurstellen en ik ben niet tevreden over het resultaat (en dus stel ik mezelf teleur). Door die hele IVF ben ik nu steken aan het laten vallen en baal ik enorm. Mijn lat ligt hoog... dat weet ik... dat maakt het juist zo frustie. Straks nog ff te schilderen en morgen is mijn vervolg van mijn film carriere In het chinees en hindi whahahahahaha wat een grap. Ik moet 1 zin zeggen in 4 talen: "Internationaal is noord-holland-noord dé regio voor z..dv.r.d.l.ng..." Ben bang dat we tot take 8573639 gaan komen Oh ja... Maartje mag ook NOOIT meer zeggen dat ze een lange slungel is met een pruil lip. Maartje is de beste lange slungel die er op deze aardkloot rondloopt... eeeeh naast Marjah natuurlijk . Lopend als een `Hollands Next Topmodel` in haar mooiste jurk en op superrrrr hoge hakken . Ze lijkt wel 3 meter 80, maar dat maakt niets uit . NOOIT MEER onzeker zijn! whahahaha We staken wel overal boven uit, he... Vonden je dinnen dat niet vervelend???