Prima! Ik probeer zaterdag zeker even op de site te komen. Maar ik dat ligt eraan hoe ik me voel. En eigenlijk moet ik nog op komen draven voor het kesrt diner bij mijn schoonouders. Hadden jullie ook zo'n gevoelige huid (van het spuiten)? Ik zit nog op mijn werk, maar wordt hier niet echt blij van... Zit ff in een dipje . Liefs, Marjah
HOi meiden! weer ff een ego berichtje (moet opzitten en pootjes geven bij de schoonouders). Ik ben net steil achterovergeslagen! Ik had 6 eitjes . Wat de arst ook tegen ons gezegd heeft, hoe negatief ze ook was... de wnderen zijn de wereld nog niet uit. Maandag horen we meer en dinsdag is dan de terugplaatsing. Heel grappig, ik lag met een bekende op de uitslaapkamer... hoe toevallig. Kus, Marjah Tot snel! P.S. Sikki: veel plezier op vakantie!
Hoi, vind net dit topic op het forum. Ik heb op 25 november te horen gekregen dat ik nog maar weinig eitjes heb. Was voor een onderzoek naar mijn korte cyclus verwezen van Nieuwegein naar het UMC Utrecht (voor de COLA-screening). Waarom mijn cyclus zo kort is weet ik nog niet, maar dat ik nog weinig eitjes heb wel. De gyn in Utrecht zei dat we maar gelijk moesten stoppen met iui en door met ivf. Nou, had net de dag daarvoor iui 6 gehad. Frusteert wel dat ze het in Nieuwegein niet eerder hebben gezien, dan had ik vorig jaar of een half jaar geleden al aan de ivf kunnen beginnen, maarja. Ben nu wel in Nieuwegein boven aan de wachtlijst geplaatst. Heb afgelopen maandag de intake gehad en zodra ik ongi wordt ga ik beginnen met de eerste poging. De angst dat ik nooit een kindje zal krijgen is aanwezig, maar probeer toch hoop te houden. Vind het knap dat sommigen van jullie al adoptiepapieren hebben ingevuld, maar hoop toch dat jullie zelf zwanger zullen worden. Vind het ook wel fijn dat ik niet de enige ben, al gun ik het niemand. Fijne dagen toegewenst.
Hoi Teddy, wat vervelend om te lezen dat je ook maar weinig eicellen over hebt. En ja, 6 IUIs is wel wat laat om daar achter te komen, normaal gesproken zouden ze dat toch al veel eerder moeten kunnen zien. Frustratie is wel een beetje op zijn plaats! Wel spannend, je eerste IVF. Nou Bij mij zou er eigenlijk geen hoop zijn en moet je nu eens kijken. 6 eitjes! NU nog tig stappen te doorlopen, waarop het mis kan gaan, maar toch... Er is weer hoop. Echt waar, de arts zij dat we IVF konden proberen, maar eigenlijk alleen omdat we dan over tien jaar niet zouden denken dat we niet alles geprobeerd hadden. Zij raade ons zlefs aan om de adoptiepapieren alvast in te vullen. Het heeft mij heel veel rust gegeven om alle stappen goed door te nemen en constructief met mijn gezin bezig te zijn. Dus dat ik al mee schrijf op eiceldonatie fora en de adoptiepapieren al heb ingevuld hoort juist bij mijn overlevingsdrang: HET GEZIN KOMR ER... HOE DAN OOK! Het geeft me rust, zodat niet alles van deze IVF af hangt. Mijn leven gaat door, ook al was ik niet te stimuleren en IVF nooit zou gaan helpen. NU staat ik er weer helemaal anders in, ik heb hoop op een eigen kindje... Iets wat ik niet gedacht heb te hebben. Dit is ook weer moeilijk, want mijn zekerheid is op een een of andere manier weg. Ik vind het eng. Want wie hoog klimt, kan heel hard vallen. Woensdag nog geen echte hoop (eerst zien, dan geloven) tot nu een vol adrenaline gepompte stuiterbal. Ik ben er nog niet, maar heel veel hobbels hebben we al achter ons gelaten. Laat de volgende hobbels maar komen. Dus, kop op meid, het gaat lukken. We gaan er voor. 2010 wordt ons jaar . Liefs, Marjah En nee, je bent niet alleen, dus kom zo vaak langs als je wilt .
Marjah, wat gaaf!!!!!!! Oooh, ik ga heel hard duimen voor hele mooie bevruchtingen en als ik volgende week weer terug ben uit de Big Apple dan ben jij gewoon een beetje soort van zwanger Teddy, welkom meid. Bij mij in het streekziekenhuis zijn ze er ook niet direct achter gekomen dat mijn eicelvoorraad erg laag is. 'Gelukkig' is de zaadkwaliteit van mijn man te slecht, waardoor wij sowieso gelijk voor ICSI in aanmerking kwamen. Pas bij de eerste ICSI zijn we er achter gekomen. Nu zie ik langzamerhand zelf steeds meer en meer symptomen. Kom lekker meeschrijven meid! Ieoor, met jou alles goed? Meiden, ik piep er een weekje tussenuit!!! Toedeledokie!
Hier een hyperventilerende Marjah!!!!morgen tp om 11.00 uur. Zo... dat we toch nog op dit punt zijn gekomen is echt een wonder. Pfffff, nu een koppie thee
Haha, van de week berichtte ik jullie over het feit dat ik tegelijk met een bekende in de uitslaapkamer lag... Nu hebben zij om 10.45 hun terugplaatsing. We kunnen gaan carpoolen, want ze wonen hier 2 minuten vandaan. Maar goed, ik weet niet hoe ik me morgen voel, dus we gaan lekker op eigen gelegenheid. kus, M
Marjah; wow wat goed Weet je al hoeveel bevruchtingen er zijn? En hoeveel krijg je er terug geplaatst? Ik duim voor je morgen. Sikki; je leest dit niet meer denk ik. Maar heeeel veel plezier in New York. Ik ben jaloers op je. Groetjes,
Hee meiden, ik heb vanochtend de tp gehad en het is er niet een, nee het zijn er twee! Okee, ik was blijer geweest met 1, want dat had betekent dat het een toppertje was, maar twee is ook mooi. Ze lijken gewoon meer op hun vader , ook zo'n treuzelkont. Als ze van mij hadden waren ze al 18-cellig . De ene was 4 cellig en de ander was 5 cellig. Tot nu toe was het al onze maand, dus ik heb goede hoop op een fantastische uitslag. Zo nu weer ff lekker niksen . Marjah
Hoooi, lees hier al een tijdje mee. Wat een mooie score, 2 terug geplaatst!! Nu ze bij jou ziten zullen ze zich dan wel heeeeeeel snel gaan delen En als ik het goed begrijp het je nu nog 1 emmy in de vriezer?? Succes en ik hoop dat ze lekker warm bij je blijven zitten. Liefs Joontje
Nee, helaas... de ene was echt te slecht om in te vriezen . Maar goed, alle hoop is nu op deze beauties. Liefs, M Leuk Joontje dat je ook af en toe komt koekeloeren .
Joontje, je schrijft in je onderschrift dat je een teratoom hebt op een eierstok en daarna zeg je dat de eileider open is. Hoe zit dat nu? Kus, M
Jammer dat je laatste emmy niet in de vriezer mocht. Maar deze twee die je nu aan boord hebt is ook een geweldige score, tweelingetje is denk ik wel welkom Ik heb alleen nog maar mijn linker eierstok en eileider. In het midden van mn eierstok zit een teratoom, hier kunnen ze helaas niks aan doen. Als dat ding gaat groeien dan blaast ie ip mn eierstok op (is ook met mn re eierstok gebeurd) Tijdens mn laparoscopie hebben ze mn eileider doorgespoeld. Wij gaan straks ook voor IVF dus ben ook heel benieuwd hoe dat zal gaan met eventuele follikels. Spuit nu met mn IUI's 150 puregon voor 1 en heel af en toe 2 eitjes. Maar moet zeggen dat mensen zoals jij de medemens toch weer hoop geven Liefs
Hihi... dat zie je zelf toch altijd weer anders. Ik haal mijn hoop uit de verhalen van anderen. Ik spuit nu 300 IU Puregon en dat gaat bij mij dus geweldig goed. Al waren er maar 2 follikels groot genoeg, 2 echt "te klein" en de rest was prut. Toch zijn er 6 eicellen uitgefriemeld. Hmm... Wat is er dan bij jou te zien? 1 of 2 mooie grote follikels en daarnaast zit dan helemaal niets? I.i.g. zelf met 2 follikels is er een mooi reaultaat te behalen . Je hebt er maar 1 nodig... Je spuit nu al 150IU Puregon, en daar reageert je teratoompje niet extreem op, dus misschien met een iets hogere dosis ook niet. Normaal hebben hormoon gevoelige gezwellen toch geen drempelwaarde nodig om te gaan reageren, ze reageren meestal gelijk als ze een hormoontje ruiken. Of te wel, hopelijk valt IVF alles mee... Dat zou toch geweldig zijn. Wat zegt de dokter ervan? Wat gek dat jullie nog steeds voor IUI gaan. Als je mannetje nou ook niet echt geweldig zaad heeft, dan zou je toch denken dat ze iets eerder overstappen naar IVF. In elk geval heel veel succes met IUI numero 6. Wanneer heb je je IUI (gehad) en wanneer mag je testen? Liefs, Marjah
Teratoompje is het afgelopen jaar stabiel gebleven maar denk niet dat hij hormoon gevoelig is, er zit nl lichaamseigen materiaal in zoals haren en tanden (ze worden wel wondergezwellen genoemd, nou ik vind er niks wonderbaarlijks aan ) Maar omdat ie echt in het midden zit is mn eierstok nu ook al vergroot en ik weet ook niet hoe de kwaliteit van de eitjes zijn.. Gyn zegt er niet zoveel van, heb laatst gevraagd of hij nog dacht dat IUI zin had bij ons, maar zolang hij een eitje zag was er hoop. En mannetjes zaad is goed genoeg voor IUI Zijn nu met IUI nummero 6 bezig, denk ongeveer begin volgende week de inseminatie.. Zit een beetje te rommelen met mn luteale fase, nu met utrogestan 10 dagen. Hoop gewoon dat als we straks voor IVF gaan dat ze alles goed bijhouden en uitleggen, dan heb ik er hopelijk ook wat meer vertrouwen in. Maar jij doet het hopelijk vandaag even lekker rustig aan en laat je maar lekker verwennen door je mannetje. Je hebt natuurlijk nu een heel belangrijke taak nl broeden!!! liefs
Hoi Marjah, wat super. Ga zo erg voor je duimen. Snap wat je bedoelt met het invullen van de adoptiepapieren. Je bent dan wel bezig met een gezin. Ik ben in Nieuwegein bovenaan de wachtlijst geplaatst voor ivf. Denk dat ze in Nieuwegein ook zoiets hebben van waarom hebben wij dit niet eerder gezien. De COLA-screening is een onderzoek naar de cyclus van de vrouw, als hij erg onregelmatig is en nog iets. Soms heb ik op dag 3 van de cyclus al een follikel van 2 cm. Ze dachten eerst dat er nog wat zat van de vorige cyclus, maar dit was niet zo. In Utrecht had ik op dag 1 al een follikel van 1,2 cm. Hadden zo ook nog nooit meegemaakt zeiden ze. In Utrecht konden ze het ook niet echt verklaren. Vanochtend ongesteld geworden, dus ga vanavond beginnen met de pil. Dus het circus begint vandaag . Fijn dat ik met jullie mee kan kletsen. Het is toch wel fijn dat je af en toe je ei kwijt kan aan mensen die weten waar je over praat. Praat zelf niet zoveel hierover met anderen, want ik ben de goedbedoelde opmerkingen zat. Je weet wel: het komt wel goed en dat soort dingen. Dan denk ik: hoe weet je dat. Ik snap ze wel, maar wil ze niet meer horen. Oja, nog een vraag. Wat vinden jullie van de punctie? Is die wel te doen? Vind het toch wel een beetje eng. Tjuus.