Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi allemaal!!

Quinty... Wat lees ik nu??? Zijt gij een dwergie van 1.75 kort??? :$:$:$:$:$:$ Whahahaha!!!
    1.75 is best lang voor een gemiddelde Hollander, maar vergeleken met Lange Slungel en Lange Slungel is het weer zo'n matige lengte :p
    Ik hoop niet dat je je in de minderheid voelt :p
    Laten we het eens met zn allen hebben over broeken kopen. Elke beetje lange slungel heeft er genoeg rampeverhalen over te vertellen!! :D

En Lin... JAAAAA jij kunt ook echt meekletsen over Lange Slungel zijn :p 1.85... NETJESSSS voor een beetje lange slungel!!! :D

Behalve dat ik inmiddels weet dat Lin en Quinty ook behoren tot het volk der beetje lange slungels, weet ik niet zo veel van jullie. Wel uiteraard dat jullie eierstokjes nou ook niet echt bepaald zich jeudig gedragen... Maar ik wil MEEERRRRRRR weten. Vertel dus: wie is vader en wie is je moeder en houd je ook van hobby's?? :D Ik wil alles weten!! Ook de genante details!! :D

Lin en Marjah werkgeneuzel. Getsie. Houd ik niet van. Werk is niet altijd het je van het. Oplossing: ergens anders solliciteren!!!
    @t Marjah: ik moet je zo ff per MSN spreken over werk :D)
    Maar ook over werkgeneuzel geld hetzelfde als over de ik-houd-van-hobby's: ik wil alles weten :D (Ik moet ten slotte wel een beetje eenvoudig en schnell mein wartwochen door kommen :p Und schnell bitte!! Genauuuuu!!!!! :D

Ik wil jullie trouwens ff mededelen dat ik vandaag 2 weken en 6 dagen zwanger ben. Vannacht de eerste lasten daar al van gedragen. Ik werd namelijk om 4 uur wakker om te gaan plassen en viel vervolgens pas weer om 6 uur in slaap!!! :$:( Assiemenou!!!! :p
    Verder wil ik ff meedelen dat ik niet aan zwanger voelen oid doe. Heb ik namelijk al zo vaak gedaan en elke keer eindigt het weer met een hoop snot en tranen. Ik ga trouwens straks ff mn prachtige blasto'tje ff in mn verborgen fotoalbum showen. Niet-vriendjes: ff schnell vriendjes mit Maartje worden zodat jullie mijn meest recente wondertje ('waar ik 2 weken en 6 dagen zwanger van ben') kunnen bewonderen!! :D
    Verder denk ik dat ik straks gewoon ongi ga worden, althans: dat probeer ik mezelf kalm en wijs voor te houden... Terwijl ik natuurlijk gruwelijk hoop dat ik straks 'naar de andere kant' ga en daar een paar mooie plekjes voor jullie mag gaan warm houden!!!

En voor dat ik het vergeet: Marjah, vertel me alles over je gevoel en denken en plannen!! SMAK

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    MSN over werk... kom je sollicteren op mijn functie??? erg leuk hoor... met vlagen.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hmmm is ook een idee voor mij, als zaadmonster zijnde ;)

Maar helaas, moet je terleurstellen. Wil je gewoon ff iets cools vertellen.

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oei...

1) gevoel
    waar zal ik eens beginnen?
    a) Ik heb vanochtend onbedaarlijk zitten huilen bij een topic over: IK BEN ZWANGER, maar ik durf het mijn MMM-din niet te vertellen...

b) Verder heb ik eigenlijk gewoon het gevoel dat het niet meer gaat lukken. Het zwanger zijn is niet voor me weggelegd en ik kom er wel mbv adoptie of pleegzorg

c) ik heb het gevoel dat ik ongesteld wordt... ff checken...
    Nee... loos alarm
    Progynova ligt trouwens wel klaar bij de depotheek, want ja we zijn te klein voor het tafellaken, maar te groot voor het servet. Dus dan heb je geen apo- maar depotheek in de bush bush :)

d) oh ja over het niet zwanger worden. Ik kan me er eigenlijk op dit moment niet druk om maken, behalve af en toe zoals vanochtend.
    Adoptie kindjes kunnen ook heul lief, leuk en ardig zijn. Je hoeft niet per se een super-SN kind op te nemen, een beetje kan ook. Ik bedoel, een kind met HIV, mist een arm en een been en heeft een hartruis en een enorme schisis en is daarnaast zwaar geestelijk gehandicapt... dat gaat me echt te ver. Maar een lichte schisis of missen van een onderarmpje of een operabel probleem of ... eehhhh er is vast wel meer dat ik denk dat ik aan kan. Maar een geestelijke beperking gaat mij te ver. Ik ben niet in de wieg gelegd voor geestelijk gehandicapten-zorg, dus zal ik me maar niet vrijwillig aanbieden voor zo'n kotertje (hoe leuk mongooltjes dan weer kunnen zijn, hmmm dilemma). Kijk als het mijn eigen kind is, dan... SO BE IT!!! Maar om er bewust voor te kiezen...

e) was ik bij e??? Nou ja niet-zwanger worden heeft nog een voordeel. Meerdere bedenk ik me nu:
    - geen bekken instabiliteit (soms blijvend)
    - geen pijn in de rug
    - geen bevalling
    - geen striemen
    - geen bloederige geplette egel verhalen
    - geen bloedverlies
    - geen inknippingen
    - geen borstvoeding (lijkt me dan op zich wel weer erg leuk..., dus dit gaat bij alles wat ik mis)
    - geen gebroken nachten om kind te voeden
    - je weet niet wat je krijgt (is het wel gezond)

De nadelen van niet zwanger worden zijn:
    - geen beeb ins bauch
    - geen eerste trapjes
    - geen borstvoeding
    -geen echo's (maar die hebben we al genoeg gehad, dus die kennen we ondertussen wel)
    - je hebt een kleurtje om uit te kiezen (bruin, zwart, geel, met kroes, zonder kroes)
    - je weet wat je krijgt (hij/zij is voorgescreend ;))

Hmmm de lijst van voordelen is langer dan die van de nadelen... Maartje: je kunt nog terug hoor, voordat je naar de andere kant gaat.

Sjorrie er schijnt wat cynisme door in mijn berichtje denk ik...

f) ben wel wat onrustig in mijn hoofd, ik merk dat ik moeite heb met concentreren. Maar dat kan toch ook stiekenm komen van de narcose of omdat ik niet zo lekker werk.

g) werk is wel leuk, maar ze moeten geen grappen uithalen

h) ik zie op tegen de functioneringsgesprekken

i) ik zie op tegen mij eigen functioneringsgesprek

j) ik moet eea met collega's bespreken waar ik geen zin in heb

Dit allemaal grotendeels ter info voor de rest van de POFFERTJES, wan jij Maartje ken waarschijnlijk al het grootste gedeelte van mijn rare gedachte kronkels ;)

Dit was deel 1) gevoel...
    Deel 2) denken, 3) plannen volgen nog

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    2) denken
    ik denk dat je bedoelt wat ik verwacht dat er gaat gebeuren?

a) ik denk dat ik poging 5 gewoon zwanger ben

b) als dat niet lukt gewoon zwanger wordt via ECD

c) dat ik mama wordt

1) gevoel (val ff terug)

j) Ik ben nog steeds bang dat mijn ECD zich terug trekt...
    gewoon omdat de regelgeving zegt dat het niet anoniem mag zijn. Mijn donor wil het eigenlijk gewoon niemand vertellen...

3) plannen

1) Herr Onderbroek bellen over wat er gezien is (heb ik nog niet gedaan)

2) Scholtes mailen over vraag IVM en andere medicijnen zoals gewoon-weer-terug-bij-af-Puregon. Had tot nu toe het beste resultaat...

2,5) was wat vergeten: start VIA

3)poging 5
    - progynova erin proppen, samen met utrogestan voor 3 weken
    - ongi worden
    - naar DD uitgangsecho
    - starten bij >5 follikels, maar kan ik me inhouden bij 4????
    - lekker junken
    - 18 eicellen eruit persen
    - waarvan 12 bevruchtingen via ICSI
    - enorm swang raken
    - en nog 10 emmies ins frier

4) count my losses

5) ECD in gang
    - Gesprekken met onze donor voortzetten
    - Op naar onze eerste afspraak voor ECD
    - met donor en man naar het AMC
    - ff lekker spiegologies onderzocht worden
    - pil
    - start ECD
    - 18 eicellen eruit persen
    - waarvan 12 bevruchtingen via IVF
    - enorm swang raken
    - en nog 10 emmies ins frier

6) tja en nu?

7) ECD 2 met zelfde donor of spanje?

8) ondertussen raadsbezoeken gehad

9) uiteraard goedgekeurd

10) hoop opgegeven

11) start adoptie procedure

12) wachten

13) in de tussentijd pleegkindjes in de weekenden

sooo

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Idd een oei... Maar dat geeft niet. Hier mag je oeien!!

a) huilen bij topics over swang niet durven te zeggen tegen mmmeisjes... Dat soort dingen moet jij en ik en de rest van mmmeisjes niet gaan lezen en ook niet dat soort topics opzoeken, oke!!?!?!??!!
    Maar snap het ook wel weer. Ik zoek soms ook rare topics op. Om vervolgens me weer af te gaan vragen waarom ik mezelf dat soort kwellingen aan doe door dat te gaan lezen... :(

b) Sommige kindjes groeien in hart ipv in buik. En ik weet dat jij steeds langer hoe meer het gevoel krijgt dat jij een kindje niet uit buik zult krijgen, maar uit hart. Maar ik ben daar niet zo zeker van voor jou!! Jij hebt namelijk geshowt dat jij zwanger kunt raken!! JAAA jongedame!! Jij kunt zwanger raken. Ik weet dat je daar geen ene fuck aan hebt nu met lege buik en fucking oneerlijke geen bevruchtingen... Maar het kan dus wel!! En als het uiteindelijk zo zal gaan zijn dat het niet met eigen eieren lukt, dan is dat godgruwelijkviezevuileklotekutzooi... En dan zul je daar heel verdrietig om zijn en om zullen rouwen... MAAAAAAAAR na rouwen komt ECD. En jij hebt zo'n 'huplakeeee-dr-op-en-zwanger' donor. Ik weet dat je dat niet wilt. Dat je een echt mengelmoesje gaat krijgen tussen Marjahman en Marjah zelf... En die kans bestaat nog... Maar als die kans ooit toch niet meer bestaat... Dan heb jij wel hele goede kansen op een liefbeebje uit buik en hart....
    Dit alles neemt niet weg dat je er niet verdrietig om mag zijn!! Sterker nog: het is gewoon een viezevuileklotekutzooooooi!!! En boehoeee je mag er om huilen en snotteren en janken en blehren en weet ik veel wat nog meer... Maar als je even het heel erg donker in ziet... Denk dat even aan mijn 'wijze woorden'... SMAKJE

c) Loos alarm!! Hoop dat je niet veel last van je ongi-bende zult gaan hebben. Depotheek nog nooit van gehoord, maar ik geloof je ;)

d) Snap je helemaal. Niets aan toe te voegen, al kan ik wel met gehandicapten werken... Het 24/7/12/365 om je heen te hebben is toch denk ik wel anders... En hoeveel je er ook van zou gaan houden en hoe het ook welkom zou zijn als het je eigen vlees en bloed is... Ik vind het niet meer dan normaal dat als je zo'n tijd al in de klotekutzooimmmolen hebt gezeten, dat je dan niet in molen van verstandelijke beperking, met hazelip, hartproblemen, HIV met het ontbreken van elk ledemaat en ontbreken van ogen en gehoor in wilt stappen. Is niet slecht ofzo. Is gewoon begrijpelijk. En knap van mensen die dat wel kunnen... Aan dat soort mensen sta ik ook graag mijn plekje af.

e) Nadeel van niet zwanger is ook verhoogde kans op borstkanker.
    Maakt de ene lijst weer ff wat langer. Net als nooit oma worden als iedereen loopt te pronken met foto;s van kleinkinderen. Huil.
    Ik hoop dat ik een plekje naast mij warm mag houden voor jou. Nogmaals huil.
    Nicht sjorrie, is normaal.

f) onrustig hoofd... Ehh wat moet ik daar nou weer op schrijven??

g)

h)

i) eigen functioneringsgesprek: joe binnen goed dus niet zo tegenop kijken!!

j) Vertel ze maar ff flink de waarheid!!

Marjah rare kronkels??

Misschien zegt het iets over mij dat ik die dingen niet als rare kronkels benoem :p

7. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Wat gezellig hier op de donderdag middag.Maartje wat vreselijk spannend allemaal!
    Hier klein stress probleem: nog niet ongesteld geworden gebruik wel utrogestan maar ging nergens van uit nu begin ik ineens te hopen.zwanger van een iui kan gewoon niet zou een wonder zijn en wonders komen niet voor in mijn leven!heb wel steeds buikpijn en gevoel dat het elk moment kan komen...wil niet testen!
    Zo dit ben ik even kwijt.ben zo thuis dus dan zal ik mijn hobby's eens even op papier zetten!

8. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Nu zijn jullie weg!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee hoor!! Ik loop niet zomaar weg!!

Probeer alleen mn RSI-polsje weer ff toestemming te vragen weer een lange reactie te schrijven ;)

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    sjorrie...

ben ff bezig met een MMM-projectje van me :)
    Ik heb een wild plan opgevat en dat ben ik aan het uitwerken voordat ik er mee voor de dag kom.

Maar eeeeeh hoeveel dagen ocer tijd ben je nu?
    Gewoon testen, wat is er erger? de onzekerheid of de zekerheid dat je WEL zwanger bent of niet zwanger bent.

Succes met nadenken...

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hobby's hobby's
    !!!!

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hobbies:
    schilderen (lees kliederen en kladderen)
    volleybal (schouder uit de kom, dus mag niet meer),
    spinnen (is GEEN hobby) (fietsen zonder ooit op punt B te komen)
    Ik ga graaaaaaaag en veel uit eten :)
    Duiken

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hmmm over eten gesproken?
    wanneer gaan we daten?

14. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    denk nog even na van zieknhuis heerenveen mag ik pas vanaf as maandag testen dan is het drie weken na iui.mmm overtijd wat is dat? haha gebruik de utrogestan dus die stelt altijd je menstruatie uit dus weet niet wat normaal is. maar zit in elk geval 17 dagen na de iui.
    Genoeg hierover!
    Hobby's:
    We hebben al iets gemeen Marjah ben ook dol op uit eten gaan en op wijntjes drinken!
    Hou van kletsen kan beter kletsen dan schrijven vind ik zelf zeker als ik me met jullie vergelijk jullie raken niet uitgeschreven nou ik raak nooit uitgepraat!
    Andere hobby's zijn tennis (moet eerlijk zeggen doe ik dit jaar niet) vind het erg leuk om met een sloepje over het water te varen en dan natuurlijk heerlijke hapjes en drankjes mee!
    Van de sportschool probeer ik mijn hobby te maken helaas lukt dat maar steeds niet....
    mijn werk: heb zeven jaar als intercedent gewerkt op een uitzendbureau. Vorig jaar was ik daar helemaal klaar mee en heb toen besloten eens even te gaan nadenken wat ik nou eigenlijk wel wil. Kan jullie vertellen weet het nog steeds niet. Gelukkig dat ik mijn tijd een beetje kan vullen met in een kledingzaakje in groningen werken. Nu erg druk aan het solliciteren op eigenlijk van alles en nog wat.
    en wat willen jullie nog meer weten?

15. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    jaaaah leuk daten!

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Nou...
    Ik heb Maartje anderhalve maand geden ontmoet en toen wist ik niet wat me te wachten stond.

Wij lullen 5 kwartier in een uur... kun jij het verbeteren?

Hak op de tak, daar zijn we ook goed in ;)

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    daten = eten????
    joepi

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009