Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah; wow, gefeliciteerd met je 2 emmy's. Ik ga heel hard voor jullie duimen. Succes met broeden en afwachten.

Joontje en Teddy; welkom hier. Kom gezellig meekletsen.

Teddy; ik heb nu 2 puncties achter de rug. Ik heb beide keren een erg sterk goedje ingespoten gekregen middels een infuus. Ben de naam even kwijt.... Daar raakte is zo van van de wereld, dat ik het niet echt meegekregen heb.
    Ieder ZH heeft zijn eigen medicatie voor wat betreft de puntie, dat verschild heel erg. Maar ik vond het echt goed te doen.
    Voordeel is misschien dat er bij mij maar maximaal 6 follikels zaten. Dat scheelt. Is vast minder pijnlijk dan 25 follikels.

Ik ben vandaag weer bij het Geertgen geweest. Evaluatiegesprek van de mislukte ICSI.
    Op advies van de acupunctuur gaan we nu 1 of 2 maanden niets doen, althans geen hormonen.
    Maar op ons verzoek krijgen we toch een IUI in eigen cyclus. Gewoon voor mijn eigen gevoel, toch iets te doen deze maand.
    Ik geef het weinig kans van slagen, maar onder het mom; 'niet geschoten is altijd mis', dus een IUI.

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Pil...? Krijg je een verlengde (normale) kuur?

Volgens mij hadden wij (sikki, ieoor, en ik) een verkorte boost kuur. Dan begin je op dag 1 gelijk met decapeptyl en op dag 3 de uitgangsecho en start met puregon oid.

Over de goedbedoelde adviezen ben ik nu redelijk duidelijk. Ik ben in de overgang en de artsen hebben gezegd dat het heel moeilijk gaat worden en dat we ons moeten voorbereiden op eiceldonatie of adoptie. Zo... en dan zijn ze stil. Daar moet je alleen wel de kans voor krijgen, natuurlijk. Dat lukt ook niet altijd. Mensen met wel veel geduld neem ik natuurlijk iets langzamer en voorzichtiger mee in mijn verhaal.

En de punctie vond ik echt wel mee vallen. Je bent lekker wappie van de slaapmiddelen en ja je voelt de prikken. Maar gelukkig is die stekende pijn ook weer snel weg. Daarna nog een aantal dagen een beetje ongi gevoel met krampjes. Al met al moet je niet een rondje gaan hardlopen, maar gewoon rustig aan doen en dan komt het allemaal weer goed.

Liefs, M

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ja inderdaad. Wij hadden allemaal het korte protocol.
    Op dag 1 start Decapeptyl. Vanaf dag 2 kwam daar bij mij 375 eenheden Fostimon bij.

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sorry... ik wilde je niet bang maken, Teddy...

Starten met de pil is het normale protocol, dus de arts zal wel een reden hebben om het eerst zo te proberen. De arts ziet het in ieder geval positief in, zullen we maar zeggen :). Op naar een mooie stimulatie en een mooie positieve test :).

Kus, Marjah

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He meiden!

mag ik hier meekletsen en meelezen?
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik een mazzelaar hier ben, ik heb namelijk al een kindje, maar de wens om een tweede te krijgen is wel heel groot.
    Na bijna twee jaar (en 1 x MA met curettage) was ik zwanger en we hebben een prachtige zoon gekregen. De placenta zat erg vast, dus opnieuw gecuretteerd. Na de bevalling kwam mijn menstruatie niet meer goed op gang (ik gaf geen BV) Tja, dat wacht je dan eerst 4-5 maanden af. Daarna dachten ze door mijn eerdere curettages aan verklevingen (dan ben je met kijkoperaties zo weer een klein half jaar verder) Nu hebben ze twee weken geleden voor het eerst bloed geprikt en blijk ik een oestradiol van 64 en FSH van 10 te hebben. Volgens mijn gyn past dit bij verminderde ovariele reserve. het speet haar dat ze er niet eerder aan had gedacht. Ik wacht nu nog op de AMH uitslag, maar ze denkt sowieso aan verminderde vruchtbaarheid. Dit kwam nogal als een verrassing, aangezien ik ook dacht dat ik nog wel een paar jaar de tijd had. Mijn cyclus is nog wel regelmatig. Ik hoop stiekum dat het "vanzelf" nog goed komt.
    Ik lees hier dat veel van jullie in een IVF traject zijn beland. Is dat de volgende stap als verminderde ovariele reserve is bevestigd??

liefs,
    Wanna

6. Teddy13

Teddy13 Lid

20 sep 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg geen roesje. Ze gaan alleen mijn vaginawand een beetje verdoven. Ik weet gelukkig waar ik het voor doe en ben de hsg ook door gekomen.

Ieoor. Vervelend om te lezen dat de ICSI mislukt is. Hoop dat de volgende raak is. Goed dat je een iui doet, ook al is er niet veel kans. Net wat je zegt "niet geschoten is altijd mis".

Ik moet eerst met de pil beginnen en dan vanaf dag 15 met decapeptyl en dat na ongeveer 10 dagen met puregon. Dit is in overleg met het umc utrecht gegaan. Mijn cyclus is soms heel kort. Soms heb ik al een eisprong op dag 6 van mijn cyclus dus is het te kort om te stimuleren. Ik heb dus een aangepast schema.

Fijne dag en dikke kus.

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Welkom WannaBmum,

Oei wat vervelend dat je je misschien ook tot deze club mag gaan toetreden... Ik hoop dat het allemaal mee valt. Hebben ze ook al een uitgangsecho gedaan om te bevestigen of er weinig eiblaasjes zijn? Maar volgens mij ligt het een beetje aan dat aantal of je direct door gaat voor de koelkast, eehhhh ik bedoel IVF. Al er nog een aantal eiblaasjes te zien zijn, dan kun je misschien zoals Teddy eerst IUI proberen. Maar misschien vinden de artsen zelfs dat nog niet nodig.

Bij mij was er gewoonweg niets te zien, naast enorme cysten. Tja en dan ga je met spoed op de IVF lijst. FSH en oestradiol waren niet betrouwbaar omdat de cysten enorme ladingen hormonen produceerden. Dus zelf weet ik nog steeds niet precies wat mijn FSH en oestradiol is.

In ieder geval hoop ik dat je snel wat meer zekerheid krijgt. Succes in de geweldige wereld van de mmm...

@ Teddy; in Alkmaar krijg je geen roesje maar even een slaap middeltje en een paar verdovingen in de vaginawand. Maar nog steeds is het goed te doen, hoor ;).

Ik begrijp nu waarom je een aangepast protocol krijgt. Het klinkt wel logisch. Heel veel succes de komende weken. Wanneer gaat nu je eerste follikelmeting ongeveer zijn?
    29 december+14 dagen = 12 januari + 10 dagen = ongeveer op 22 januari? Wow, spannend ;). Ik hoop zo voor je dat er dan een paar mooie eitjes klaar liggen.

Liefs, M

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Fijne jaarwisseling!

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Fijne jaarwisseling en een geweldig en vruchtbaar 2010!

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

hebben jullie oud op nieuw overleeft?
    Wij nauwelijks... of in ieder geval ons huis :(. Jemig wat is het elk jaar weer een bende. Dit jaar kon ik voor de tweede keer in 3 jaar (!!!) de vloer op nieuwjaarsdag in de was zetten... Een paar debielen dachten dat als je op een bankje zit en je blijft er met je volle gewicht (2 grote kerels) op blijf zitten, je makkelijk de bank naar voren kunt schuiven. Ik hoorde boven 20 man en de tv uit dat het krastte... en ik zat aan de andere kant van de kamer. Als je bij een van de twee met je schone vinger het stucwerk aan raakt, dan gaat hij al door het lint en nu zegt hij met zijn dronken hoofd doodleuk dat de kras wel mee valt en zet er vervolgens gewoon wat over heen :(... Grrrrrrrrrr Zijn vriendin deed het ook al niet echt goed bij mij vanacht. Ze was aan het zuigen, net zo lang door gaan tot dat ik boos werd. Gelukkig heb ik haar net op tijd weten te negeren en werd zei alleen maar boos.

Verder.... Ja verder was het weer erg gezellig (zeg ik terwijl mijn lover aan het stofzuigen is...). Het was ook voor iedereen een enorme verassing dat we aankondigden dat we gaan trouwen. Ze begonnen gelijk al aan de stukjes :( oh nee, waar zijn we aan begonnen. Er is namelijk veel te vertellen over ons... Stunts en andere (liefdes)escapades ;). Maar goed... Wat doe er tegen?

Oh ja, het was gisteren ook de dag van het rondvliegend voedsel :)... Vriendlief kiept 2 bakken chips op de grond (begin van de avond), neeflief geeft een schaal met hapjes door aan iemand anders die net heel enthousiast zijn arm omhoog gooit... Jawel de hapjes lagen achter de bank en vervolgens gaan de coctailprikkers in het rond en daarna laat een vriendin bijna de bitterhapjes in haar wijn verdwijnen. Okee, op zich was dat allemaal wel grappig. Vooral de chips, want ik weet dat vriendlief wel eens stunt kon uithalen, maar dit was echt een topper. Ook iets voor in het stukje voor de bruiloft?!?

Zo nog even naar alle ouders en schoonouders (gelukkig allemaal nog netjes bij elkaar, zodat je niet 4 stellen langs moet ipv 2).

En... wat hebben jullie meegemaakt?

Kus, Marjah

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden, wat is het hier rustig op zp? Is iedereen nog aan het uitslapen van oud op nieuw?

LIefs, Marjah

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Happy New Year!!!

Marjah, ten eerste, gefeliciteerd met je emmy's!!!
    Super meid, dit had toch niemand gedacht aan het begin van dit traject!!! Volgens mij moet je nog een klein week je broeden. Hoe gaat het?

Ieoor, dus jullie is ff rust geadviseerd.
    Is misschien ook wel goed. En een IUI is nooit verkeerd.
    Onder het mom, niet geschoten is altijd mis!

Teddy & WannaBmum, welkom hier.

WannaBmum, ik ben wel benieuwd naar je AMH.
    Mijn oestradiol was 98 en FSH 7,6 en AMH 0,39.
    Maar dit was alweer een jaar geleden.

Hier was de vakantie heerlijk. Gisteren terug gekomen.
    New York is echt geweldig!
    Een betere plek om de gedachten te verzetten zou ik niet kunnen noemen. Ik heb echt een week lang nergens meer aan gedacht. Ben helemaal relaxed!
    Op de jetlag na dan...

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Marjah en Sikki: dank voor jullie welkom!
    Mijn AMH weet ik nog niet. Werk zelf in het ziekenhuis, dus check regelmatig of de uitslag er al is, maar zal door de feestdagen wat langer duren :(
    Ik begreep van een vriendin die gynaecoloog is trouwens dat er voor FSH een grens wordt aangehouden van 10 waarbij je niet meer in aanmerking komt voor IVF e.d. omdat ze verwachten dat er niet genoeg te stimuleren valt. Nou is mijn FSH precies 10, dus vraag me af hoe ze daar mee omgaan. Hoe meer ik erover hoor en lees, hoe somberder het me maakt...
    Voor het geval er toch nog spontaan een ei is gesprongen hebben we in ieder geval maar goed geklust ;)

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sikiiiiiiii!!!! heb je gemist!
    Lekker joh, dat je zo genoten hebt van je vakantie. Lekker nergens aan denken, heerlijk. Ik hoop dat je genoeg energie hebt opgedaan voor het nieuwe jaar, want het wordt vast en zeker (voor ons allemaal natuurlijk) een toppertje! Binnenkort gaan we gewoon met z'n allen zwanger door het leven (vind ik!).

WannaBmum: Ja klussen moet je blijven doen, hoor... je weet nooooooit waar het goed voor is ;). Maar de ene meting is de andere niet, dus misschien is een volgende FSH meting wel weer heel anders. Wacht op je AMH en vooral ook op de dag 3 echo. En, (denk desnoods aanmij ;) ) als je op de dag 3 echo nog steeds niets ziet, dan gewoon een keer IVF proberen. Je weet ook nooit waar dit goed voor is. In ieder geval heeft mijn arts het ons aangeraden, zodat we over 10 jaar geeen spijt hebben dat we het niet geprobeerd hebben. Ook al zag zíj het somber in. Gyntje heeft 33 jaar ervaring, is heel direct en flapt alles eruit. Van enig tact is dus ook geen sprake... ;).

Ieoor; sorry... door de vraag van ieoor ben ik je ook helemaal vergeten te vertellen dat je groot gelijk hebt om eerst weer een keer IUI te doen. Succes met deze poging en zet 'm op!

Goed, ga weer eens de rest van zp bijlezen.

Liefs Marjah

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Marjah: ik ga heel hard voor jullie duimen dat je de tiende een positieve test mag hebben! Spannend hoor!
    Mijn gyn zei dat het niet zo zinvol is om FSH te herhalen, omdat het nogal kan varieren per cyclus en 1 verhoogde waarde ook al betekent dat je verminderde reserve hebt (bij uitsluiting van andere oorzaken natuurlijk) Als ze zouden besluiten om geen IVF aan te bieden omdat ze een FSH van 10 te hoog vinden, dan is het dus puur toeval, want in een andere cyclus zou ik ook een FSH van 9 kunnen hebben.
    We klussen goed door hoor ;) Komend weekend mijn NOD, maar ik verwacht er niet veel van.

16. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hey Marjah,

hoe gaat het?? Nog 2 nachtjes slapen en je mag testen!! Spannend hoor, duim voor jullie..

Liefs Joontje

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

ik hou me een beetje rustig op het forum... zolang ik niet aan de ivf denk, maak ik me ook nog nergens druk om.

Ik vind het spannend, maar ben niet echt zenuwachtig. Eerst zien en dan geloven...

Kus, Marjah

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Oooh Marjah, spannend hoor!!!

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Kwam even checken of er al nieuws was van Marjah...
    Hier helaas ondanks goed getimed klussen door naar de volgende ronde, maar goed, dat had ik ook wel verwacht.
    Heb contact met de gyn gehad. AMH was nog binnen de norm, maar met dat hoge FSH lijkt de kans op spontane zwangerschap niet 0, maar wel kleiner. Hun voorstel: 6 maanden (nu nog 5) probren en dan toch maar wat hulp proberen. Ook opnieuw weer bloed laten prikken, 3 keer deze cyclus en maar weer afwachten.

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

ik heb nog niet durven testen... Maar er is wel bloed afgenomen (op zondag ochtend 10 uur s'morgens, na een zeer geslaagd feestje...)
    Wees gerust, ik was BOB!.

Morgen om 8.30 ga ik bellen naar het zh.

WannaBmum; ai, toch weer ongi geworden... Ik hoop dat het lukt binnen het halve jaar ;).

Kus, Marjah

Deel Deze Pagina