Begin 30 en verouderde eierstokken/lage eicelreserve?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Brigges, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, vorig jaar om deze tijd zaten wij ook nog in hetzelfde bootje. Je hele leven draait op den duur om het kinderen krijgen en de behandelingen. Helemaal als je een mogelijke zwangerschap in het verschiet had en nu blijkt dat die droom weer in duigen valt. Feestdagen werken meestal ook niet mee :(

Hoop dat jullie samen deze teleurstelling weer te boven komen en daarna weer de kracht vinden om verder te gaan. Ik gun het jullie zo (en iedereen hier) om dit wonder mee te mogen maken..

Liefs en knuffel

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

sorry hoor, ik ben ff niet zoveel hier geweest, omdat ik het gewoon een beetje druk heb en ten tweede ben ik het babyrinth even aan het volgen, aangezien er van alles is gebeurt met Maartje. Mogelijke MK, aar ukkie houdt gewoon lekker vast en zit nog steeds lekker te knipperen in Maartbuik. Ook ben ik met mijn hoofd best veel met adoptie bezig (positief gezien), en houik me tot nu toe niet bezig met marjah-mans negatieve kijk op de adoptie. Oh ja, en vakanties bekijken... ook hel belangrijk :), al is et nog niet duidelijk of we weg kunnen.

Brigges: je bent depri... vind je het gek??? je krijgt ook wel lekker wat voor je kiezen. Helaas kennen we allemaal het gevoel en we weten ook dat er soms toch ook weer ergens zomaar hoop om de hoek komt zeilen. k hoop dat jij deze hoop binnenkort ook weer ff vind, zodat je even kan genieten van je rust.

heb je een strijdplan? behalve:

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    net eigenlijk een best goed gesprek gehad met mijn lieftallige zwager...
    maar ik voel me zooooo kut.

ik heb het gevoel dat ik gewoon niet weet wanneer ik nu iets goed doe. Het was heel verhelderend, maar ik heb het gevoel dat hij sommige verantwoordelijkheden bij mij neer legt, terwoijl mijn schoonmoeder ook heel erg verantwoordelijk is voor onze communicatie over de mmm. Nu MOET ik van hem, zijn moeder gaan vertellen hoe het elke keer is geweest in DD, terwijl ze er mij nooit naar vraagt en zij haar zoon zo'n 10 uur op een dag kan lastig vallen met dit soort vragen. Pffff dat zie ik ook niet helmaal zitten. Ben nu dus eigenlijk gewoon depri hierover. (niet overdreven... ik ben echt verdrietig en ik voel me weer in een hoek gedreven...) PEEEEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWW! (ik weet niet of iedereen dit woord kent, maar het beteknt iets met janken, zaniken, zeuren, grienen en alles wat er tussen ligt.... )

4. brigges

brigges Niet meer actief

Een strijdplan hahaha..nee niet echt... 't is meer Go with the Flow... en we zien wel waar het schip strand... 't is zo moeilijk om het allemaal los te laten maar het zal wel moeten.. heb er geen controle over. Ben het weekend wel ff lekker "los" gegaan... we zijn heerlijk met zijn tweetjes uit eten geweest...was echt al heel erg lang geleden. Nieuwe huistelefoons gekocht en een mediaplayer en heb gisteren lekker bankgehangen en films gekeken. Even tijd voor elkaar.

fijn he schoonfamilie perikelen.. Wij zitten net op dit moment ook met een hoop gesodekutstraal. 't komt erop neer dat manlief al jaren niets te maken wil hebben met broer en moeder probeert alles om die twee maar samen te krijgen. Moeder is gek op broer en daar moet alles voor wijken. (voorbeeld: moeder verwacht dat wij komen op 2e kerstdag... geen twijfel mogelijk wij komen... maar over broerlief en vrouw wordt gezegd: "ik hoop dat ze willen komen" (krijg de schijt denk ik dan...........)

Nu heeft (schoon)moeder dus tegen broer verteld dat we aan het ICSI-en zijn en dat is dus echt tegen het zere been van mijn man. Dat is dus echt super prive en broer had dat never mogen weten. Mijn hubbie heeft dus zijn moeder flink de wind van voren gegeven en is nog nooit zo boos geweest. Dit gesodemieter gebeurde dus vlak voor onze ICSI poging..en je voelt 'm al aankomen. Pa en Moe hebben dus niets laten horen na de ICSI, hebben niet gevraagd hoe het met man ging, hoe het met mij ging en hoe het met de narcose was gegaan... of er bevruchting was etc etc.. En dat terwijl ze na elke afspraak aan de foon hingen tot vervelens aan toe.

Nu dus helemaal niks nakkes nada.

Ja zondagmorgen om 10:00 uur....stond moeder voor de deur met een paar sinterklaasletters in cadeaupapier... "Jullie hebben zeker geen tijd voor een bakkie" nee zei man en hij pleurde zo de deur voor haar dicht.

Ik ben er zo klaar mee.. hebben we dit gedoe er ook nog eens bij terwijl we onze handen vol hebben aan ons zelf!

Marja, ik kan me indenken dat je er de kracht niet voor hebt om alles maar te moeten toelichten, voorlichten, linksom rechtsom aan iedereen moet denken. Lief dat ze meeleven, maar soms ben je na een afspraak ook echt "klaar" en ben je te moe om het nog een keer te moeten vertellen. Herken het hoor. Misschien dat je man het allemaal tegen zijn moeder wil vertellen? Dat scheelt weer?

En wat goed dat je zo positief bent op dit moment en dat je je afleiding vindt in de adoptieprocedure. Zo'n fijn idee dat je weet dat je echt mama gaat worden. Sta je al op de wachtlijst?

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Op de rug lig-knuffel!!

Brigges: wat verdrietig allemaal!! Het is mijn ergste nachtmerrie bij de ivf's: geen tp... Snap best dat je hier je flink kut van voelt. Heel veel sterkte gewenst!!

Marjah lieve meid... Waar haalt je zwager het lef vandaan om JOUW te verplichten om je sl te MOETEN informeren????? Mijs had in haar onderschrift steeds staan: mijn mmm, mijn eigen weg (oid)
    Essentie: joe binnen NIEMAND verplicht te moeten informeren!!! Alleen doen als jij dat wenst!!! Niet omdat dat lullige zwagertje wil dat jij je sl alles verteld!!!
    Maar snap wel dat je flink van streek bent na zo'n preek!! Maar hij is stom, niet jij!!!'SCHMACK!!!!!!

Heb weer geen bloed gezien!!! Nog 9 uur tot aan de echo!!!

6. brigges

brigges Niet meer actief

Hey maartje, wat goed dat er geen bloed en krampen meer zijn!! Ik heb al vaak ff stiekem meegelezen hoor vond het alleen niet altijd even gepast om in een topic "in te breken" ... meelezen is in mijn geval dus echt meeleven met je!

Over 9 uur weer een echo..nou dat gaat helemaal goed komen...Jij ziet je jochie weer hoor!

En Marjah, precies wat Maartje zegt... Jij moet helemaal niets ;)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx Brigges! Lief van je om mee te lezen/leven. Maar inbreken mag wel in het babyrinth hoor!! Tis een maf topic waar iedereen welkom is!!!

Smak

8. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Pfffffff wat een gedoe weer met die schoonfamilies.
    Marjah gewoon niks vertellen. Als je zwager alles zo goed weet doet hij dat zelf maar, waar bemoeid hij zich mee. Je doet het op je eigen manier en dat is goed zo........ Marjahpowerrrrrrrrrrrrrr

Brigges en nu 2e kerstdag wel naar schoonpapa en schoonmama of gaat dat niet door. Wat ontzettend lullig dat ze niks van zich hebben laten horen na de punctie. Helemaal zuur na de teleurstellende afloop van deze poging.
    Sterkte ermee.

Maartje, las dat je pas aan het einde van de middag een echo hebt. Nou dan moeten we nog maar even wachten, spannend. Ben er van overtuigd dat er een mooi hartje te zien is!!! MOET gewoon..

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden! mijn humeur is weer wat beter (ook al heb ik net een begrafenis achter de rug (oom van hubbie)).

Ik snap zwagertje wel, zijn moeder wil gewoon graag op de hoogte zijn. Dat ZOU ook wel heel handig zijn aangezien hubbie samen met zijn pa&ma een bedrijf heeft. Soms maakt het sommige dingen een stuk simpeler als je wel open bent. Maar ja... hubbie ziet zijn pa&ma zowat 10 uur op een dag 6 dagen in de week, maar vertelt blijkbaar te weinig. Zo ben ik er een maand of 3 geleden pas achter gekomen, dat ze niet wist dat ik in de overgang zit. Tja, ligt dit aan mij, haar of hubbie? Ik denk dat hubbie dat tochh wel had moeten vertellen. Maar over de andere kant, soms weet ik ook niet helemaal wat er allemaal blijft hangen. IVF is toch een beetje (te) ver van hun bed show. Zij hebben er ooit voor gekozen om de mmm te laten voor wat het was (extreme endometriose en jaren mmm). na 7 jaar kwam er toch een ukkie (hubbie) en zelf nog een zwagertje erachter aan. Adoptie zijn ze al helemaal niet voor. Zwagertje (ras-echte-anti-niet-kaukasische-medemens-lievend-persoon. althans als ze werken en normaal doen gaat het goed, hij heeft zelf met een "buitenlander" samen gewoond (vriend van hem)), kon misschien nog wel aan het idee wennen dat er een negertje zou kunnen komen... als ie maar kan voetballen, dan vind hij alles best :).

Ik snap mjjn schoonmoeder wel hoor, maar vraag het me gewoon. Of kom eens langs... Zij snappen gewoon niet waar we mee bezig zijn en daardoor kunnen ze niet genoeg begrip op brengen dat hubbie af en toe zomaar een dag weg is. Dat maakt het voor hubbie weer erg lastig, want zij worden ongeduldig (omdat ze niks weten). VERTEL HET DAN.... Hij loopt tegen mij te zeuren dat IK mijn ouders meer moet vertellen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Nou ja...

Omo!!!! Goe so Maartje. Ik wacht met spanning op uitslag echo. Bijt mijn vingertoppen er ook gelijk af, bij gebrek aan nagels... die had ik van het weekend er al af gekauwd.

Brigges, lekker is dat :(, fijn zo'n schone familie. SL heeft het vast niet zo bedoeld om jullie pijn te doen door het je zwager te vertellen, maar wel jammer dat zij gelijk niets meer laat horen. Denk je dat afgelopen weekend een verzoeningspoging was (op haar manier)?

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten, ik ben dan wel niet begin 30, ik ben 38, maar ik heb wel een lage eicelreserve.

Ik hoorde 2 weken geleden bij mijn uitgangsecho dat uit mijn bloedonderzoek kwam dat ik een lage eicelreserve heb. Daarom moest ik maar beginnen met Gonal-F doses 300.

Dit heb ik nu 10 dagen gespoten en vanmorgen FM gehad en er groeit niks, helemaal niks,niet 1 eitje en mijn bms was maar 4mm. Nu moet ik doorgaan met de gonal en vrijdag terugkomen en als er dan nog geen verbetering in zit dan is voor de voor de maand december afgelopen (het ziekenhuis waar de punctie en de terugplaatsing gaat plaatsvinden, Dusseldorf, heeft vanaf maandag 13 dec een stop tot begin jan 2011).

Ik weet niet wat mijn waarden zijn maar de gyn zei dat mijn eicelreserve heel erg laag was en zij zag het somber in.

Mocht dec niks worden (wat eigenlijk wel zo is) dan willen ze in januari opnieuw beginnen met een ander hormoon, welk ander hormoon kan dit zijn???????

Ik zal mij verder even voorstellen. Mijn naam is Nataly, ik ben 38 jaar en ik woon in Hengelo. Ik woon samen met mijn vriend die ik op mijn 31 ste heb leren kennen en we hebben een zoontje Luca die 26 december 2 jaar wordt. Op mijn 33ste zijn we gaan proberen zwanger te worden en een paar maanden voor mijn 36ste verjaardag was het dan zover. Van Luca was ik met de 4e IUI zwanger (met wat we dus nu weten is dat een echt wondertje geweest). Toen wist ik nog niks van mijn lage eicelreserve, ik wist alleen dat ik verklevingen in mijn eileiders heb waarvan de linker helemaal dicht zit, vandaar de IUI's. Sinds september 2009 zijn we bezig voor een 2e wondertje maar dat wil dus niet echt lukken en de vraag is dus of er ooit een 2 kindje komt.

Ik ben niet zo'n schrijver, dus zal je niet iedere dag van mij horen maar ik lees wel mee.

Veel liefs
    Nataly

11. brigges

brigges Niet meer actief

@Marjah, nee was geen verzoeningspoging...ze pakt elk jaar chocoladeletters in en gooit ze door de brievenbus... Ze had dus deze zondag gehoopt dat we, of nog boven waren, of nog in bed lagen. Vandaar haar actie om om 10:00 uur aan te komen zeilen. Van de week had ze trouwens gebeld en gevraagd aan hubbie wat er aan de hand was... hubbie zei dat hij er later op terug kwam want hij was te boos.. waarop zei zegt.. "ja maar ik ben ook boos hoor, omdat jij boos bent" Zucht........zucht........en een nog diepere zucht.... Hij gaat er vanavond naar toe om eens even goed te praten. Bah.

@Nataly, ik ben ook geen begin dertiger meer... ben 41! Ook ik ben er bij toeval achter gekomen dat mijn eicelvoorraad schrikbarend laag is. De 1e IVF heb ik in Nederland laten "doen" maar omdat er maar 2 eitjes groeide is deze omgezet in een IUI. Ik kon niet meteen verder vanwege een wachtlijst tot januari '11 en daarom ben ik uitgeweken naar Dusseldorf. Daar kwam Dr. S. er achter dat ik heel weinig eitjes nog heb. Gelukkig heb ik wel al een zoon van bijna 12 waar ik dagelijks van geniet (alhoewel vanmiddag was hij wel heeeeel erg "darmerig" ;) )
    Mijn huidige man en ik zijn nu al jaren bezig voor een broertje of zusje maar helaas...tot op heden nog geen succes. Ik ben wel kort zwanger geweest na de 1e IUI maar dat eindigde in een vroege miskraam. Voor mijn zoon ben ik ook nog 2 x zwanger geweest, maar beide zwangerschappen gingen mis. 1 met 22 weken en 1 met 10 weken.

In januari gaan we weer richting Dusseldorf en horen we het plan van aanpak weer.

Groetjes,

Brigges

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Brigges; HMMM
    stomme SL, moet verboden worden. Ben wel benieuwd naar "het gesprek"

Nataly;
    gezelliiii! Nou ja ik hoop uiteraard dat je snel "oprot" :D :D naar het joepie ik ben zwanger topic :p:). Want dat zou toch wel het mooiste kadootje zijn!
    Welkom in het land der POFfertjes! Ook al misschien niet eentje die ook voor haar 40e compleet in de overgang zit, maar alle bijna overgangers (op welke leeftijd dan ook) zijn welkom.

Jeempie, komen ze er nu pas met een uitgangs echo achter dat je een laag eicelreserve hebt? mmmm:x Hoeveel follikels had je bij de uitgangsecho? ben benieuwd.

300 IU gonal is eigenlijk niet iets wat ze normaal gebruiken bij IVFs (vooral bij overgangers). Meestal (bij "normale mensen") wordt puregon gebruikt en de volgende stap (overgangers) is menopur. Dit schijnt de eicellen iets beter te rijpen, door de extra LH en het natuurlijke FSH (het is een middel uit overgangs-vrouwenpies)

Mag je de gonal nu wel ophogen? Als ze helemaal niets zien dan heeft het ook geen nut om door te spuiten. Zag het "grijs" op de echo of zagen ze alleen maar hele kleine mini-follikels?

Nou wel vervelend hoor, om zoiets te horen. Je hebt zo'n hoop en dan wordt de grond onder je voeten weggevaagd...
    Ik hoop dat er morgen toch wat te zien is. Heel veel succes en sterkte.

Heb je eigenlijk ook overgangsklachten of heb je echt nog helemaal niets (door). Kus en knuffel.

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Wat raar, ik het ziekenhuis waar ik loop, Enschede, gebruiken ze altijd Gonal-F om eitjes te stimuleren???????? Mijn doses is niet verhoogd voor morgen.

Ik zal dus waarschijnlijk in januari dan menopur gaan krijgen. Ga deze naam goed onthouden en als ik wat anders krijg dan ga ik vragen waarom geen menopur.

Bij de uitgangsecho hadden ze het over 3 follikels van ongeveer 6mm aan de rechterkant, links zat niks en die konden ze ook heel slecht vinden.

Ze zagen bij mijn FM niks bij mij, het was alleen maar grijs. Ik heb 6 IUI's gehad en kreeg daar Clomid 100 bij en daar had ik elke maand wel een mooi eitje, soms zelfs 2. Het kwam voor mij dus als een volslagen verassing dat mijn eicelreserve erg laag is. Mijn eiprong is altijd laat geweest,met Clomid 100 was die meestal rond dag 21. Gisteren was bij mij dag 10 van het spuiten dus voor mij nog erg vroeg dat ze al wat konden zien. Ik hoop dat er morgen wel wat te zien maar ik vrees het ergste.

Ik weet eigenlijk niet of ik overgangsklachten heb, heb wel vaak opvliegers 's nachts maar dat kunnen ook bijwerkingen zijn van de hormonen maar kunnen dus nu ook overgangsklachten zijn.

Wat een gedoe allemaal.

Veel liefs
    Nataly

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Tja, alleen maar gonal F...
    zou zo maar eens kunnen komen door het nederlandse systeem. Er wordt wel eens beweerd dat zh contracten hebben met farmaceuten.

Laat je iig de volgende keer niet zomaar afschepen met iets anders dan menopur. Laat het ze maar goed uitleggen waarom zij denken dat bv puregon beter zou zijn. Menopur is dus een natuurlijk product met extra hormonen (LH) en Puregon/Gonal is een in een bakkie geproduceerd iets.
    Nog een tip: je kunt vragen naar Femara (een clomidachtige) voor de eerste 5 dagen van de cyclus en daarna stimuleren met gonal/puregon/menopur oid. Maar de meningen zijn op dit forum verdeeld. Er is iig 1 Femara zwangere en ik heb een niet zo goede ervaring, maar of dat van de femara was? Ook is er vandaag een emmy teruggeplaatst op dag 5 (na gebruik van een aantal dagen femara + 5 dagen? Menopur), maar ook die kwam met moeite tot stand.

3 follies bij een uitgangsecho is niet veel... dat betent dat je waarschijnlijk ook de volgende keer er niet zomaar 20 hebt. Blijkbaar ben je normaal wel goed te stimuleren vw de clomid. Dus wsc kán het allemaal nog wel. Maar het feit dat het nu "grijs" ziet... niet zo gunstig, ook niet als dit pas vroeg in je stimulatie is. Het kan... maar houdt maar rekening met het ergste :(. (Sjorrie, leuker kan ik het niet maken... ook niet makkelijker).

Heul hard duimen voor morgen!!!! ik heb al wat eelt gekweekt, dus ik houdt dat lang vol.

Knuffel

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @hier:

HEB IK DAT????
    ben ik manlief al tijden aan het beschuldigen dat HIJ de voordeur elke keer niet dicht doet.... (ik ga via de achterdeur, dus IK ben het niet).
    Is het onze k*ttekat. Het stomme beest springt wel naar deurklinken... dat hadden we al door, maar we zagen ook dat ie het nooit voor elkaar zou krijgen door de vorm van de deur klink. Maaar ja, dat was de achterdeur. Mevrouw *ik ben bang voor alles buiten, ik heb het koud en ik krijg natte poten* doet gewoon zelf even de deur open als mevrouw onverhoopt toch nodig moet plassen en zij de kattenbak iets te vies vind.

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik hou ook rekening met het ergste. Deze maand IVF gaat hem niet worden. Ik zal blij zijn als ik ooit 5 eitjes ga krijgen. Ik hoop dat ze me willen blijven controleren en dat er toch nog iets gaat groeien zodat er misschien nog een IUI in zit deze maand.

Het kan wel want ik heb een zoontje van bijna 2 waarbij het met de 4e IUI gelukt is. Ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij dat we hem hebben mogen krijgen wetende met wat je nu allemaal weet, een echt wondertje dus.

Ik heb nog even in mijn boekje van de IVF gekeken en daar hebben ze het wel over Menopur en staat ook een uitleg in over hoe je dat hormoon moet toedienen. De mogelijkheid is er dus toch in mijn ziekenhuis en daar ga ik dan zeker naar vragen en ook naar Femara.

Fijn hoor zo'n kat die de deuren open krijgt:D:D.

Bedankt voor al je duidelijke antwoorden. Jullie zouden al een moord doen voor 1 kindje en ik heb al een kindje dus mag ik eigenlijk niet klagen.

Veel liefs
    Nataly

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    en jij schrijft niet zo veel???
    dan doe je nu flink je best:D

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb soms van die periodes:D:D, ben vandaag ziek thuis (grieperig) en mijn zoontje is gewoon naar opa en oma dus heb ik thuis het rijk alleen en dus ook alle tijd om te internetten.

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    en nu ben ik er zomaar vandoor gegaan, zonder dat ff te melden, terwijl jij ziek thuis zit...

Van harte beterschap iig.

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nataly, Enschede gebruikt echt niet altijd Gonal-F.
    Ik heb mijn eerste 2 ICSI's in Enschede gedaan en beide met Puregon.
    Je kunt dus vast wel via hun aan andere medicatie komen.
    Succes!!!

Marjah, hoe gaat het met je?

Deel Deze Pagina