Hoe weet ik of ik weer zwanger kan raken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Victoria25, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Ik heb afgelopen vrijdag (9 maart) een curretage gehad, het hartje klopte niet. Op dat moment zou ik iets meer dan 12 weken zwanger zijn. Het kindje is waarschijnlijk niet ouder geworden dan 5,5 week.
    De dinsdag voor de curretage ben ik begonnen met bloeden, wat elke dag heftiger werd met af en toe zo'n kramp dat het (naar mijn idee) op weeën leken.
    Op de dag voor en de dag van de curretage heb ik redelijk wat bloed verloren, ook met stolsels. Maar het kindje kwam er niet uit.
    Volgens de gynaecoloog ging de curretage erg makkelijk, omdat mijn baarmoeder al goed open stond en het kindje al redelijk goed los was.
    Na de curretage had ik al bijna geen bloedverlies meer, iig bijna geen vers bloed meer. Sinds gisteren heb ik niks meer in mijn maandverband.
    Gisteren eens een zwangerschapstest gedaan, om te kijken of er nog HcG in mijn lichaam zit. Deze was positief...
    Nu vraag ik mij af hoelang het ongeveer duurt voordat het HcG uit mijn lichaam is, of ik dan steeds zwangerschapstesten moet doen daarvoor en hoevaak ik dit moet doen. Ik neem ook aan, dat zolang deze testen positief zijn, het ook geen zin heeft om met ovulatietesten te beginnen.
    Ik ben bang, dat als ik denk dat mijn ongesteldheid uitblijft en ik weer een zwangerschapstest zou doen, deze misschien een valse uitslag kan geven (omdat het HcG van de vorige zwangerschap nog steeds niet uit mijn lijf is). Kan iemand van jullie mij helpen deze onduidelijkheid weg te nemen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Victoria25,

het hCG blijft onder tot 4 weken na de curettage in je lichaam. Na 4 weken zouden de testen weer negatief moeten zijn. tussendoor testen heeft dan dus geen zin. Je mag gerust proberen zwanger te worden intussen, maar je moet dus een paar weekjes geduld hebben tot het hCG uit je lichaam is.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina