Weer een topic uit nieuwsgierigheid! Ik lees regelmatig hier dingen zoals Ik voelde mijn eisprong. Nou heb ik het geloof ik nog nooit gevoeld maar hoe en wat voel je dan voor de mensen die het wel voelen..
Ik voel hem niet altijd, maar vaak wel en er is dan ook met een echo bevestigd dat er een eitje zat. Ik voel dan aan één van mijn eierstokken (waar het eitje dan zit) een soort knellende zeurende pijn.. echt alsof er iets op knappen staat
Ik voel het als een zeurderige pijn met af en toe steken aan de zijkant van mijn onderbuik. Houdt meestal een paar uur aan en zakt dan weg.
Ik voelde voor mijn eerste zwangerschap nooit iets. Toen we voor de tweede gingen voelde ik de ene keer een aantal dagen behoorlijk buikpijn, en de andere keer niks
Precies dit! Het zeurderige gevoel (alsof mijn buik opzwelt en er vanbinnen iets op knappen staat) houdt meestal een paar uur tot een dagdeel aan, en als het wegebt is ook mijn eisprong geweest. Dit is bevestigd door middel van echo’s en bloedonderzoeken in het ziekenhuis. Ik voel mijn eisprong elke maand, behalve de ronde na mijn miskraam en de ronde na mijn HSG, omdat dat (achteraf bezien) zwakke eisprongen waren.
Ik voel het niet lichamelijk, maar merk het wel aan mijn stemming en libido, enz! Ben soms een paar dagen van tevoren een beetje zenuwachtig, of gespannen.