Hallo allemaal, Deze maand gaf mijn man aan klaar te zijn voor een kindje. mooier nieuws kon ik niet krijgen van hem! Ik zelf wil het namelijk al veel langer maar heb netjes op mijn man gewacht. Toevallig op de dag dat hij me dat op een romantische manier vertelde was de 1 of 2 dagen ervoor mijn eisprong geweest. Wel had ik op en rond die dag (26 nov) wit/doorzichtig slijm (sorry..) we hebben meerdere keren gevreeen die week. Ik heb al sinds die eerste dag buikkrampjes. Die lijken nu erger te worden. ook jeuk aan mijn tepels, meer plassen dan normaal en ik ben alles kwijt.. ik ben in april dit jaar et de pil gestopt en sindsdien is mijn cycles tussen de 27 en 30 dagen in. o en mijn eetlust is ook belachelijk.. Ik zou wachten met testen tot na mijn NOD maar toch vandaag een eerste test gedaan ik zou het vrij/zat of zo normaliter ongesteld moeten worden. Ik weet het.. ik had moeten wachten maar ik las dat hij bij wel vrouwen toch al een licht streepje te zien was.. Nou bij mij was hij direct negatief en dat bleef ook zo. Nu vraag ik me af of het gewoon allemaal tussen mn oren kan zitten? Ik weet dat ik moet wachten..maar er schuilt een kleine controlfreak in mij en ik heb echt moeite met onzekerheid..en dit is pas de eerste maand.. (help )
Had net heel verhaal getypt, valt mn internet weg. Maak er nu dus even een korte samenvatting van. Ik denk dat dit gewoon heel normaal is, iedereen krijgt symptomen en gaat vroeg testen. Ik had het zelf ook heel erg, en ik was zo onregelmatig ongesteld dat ik soms een periode van langer dan 5 maanden had. En zelfs ik testte in die tijd na 28 dagen stipt. Inmiddels niet meer, het gaat wel over. Na 21 maanden test ik nu pas echt na mijn NOD. Doe gewoon wat goed voelt, denk dat dat het belangrijkste is. En als je pas hebt geklust na je ei, dan is de kans niet zo heel groot dat je zwanger bent. Maar het kan altijd. Gewoon even een paar dagen wachten en nog een keer testen.
Dank voor je reactie, Al 21 maanden aan het wachten op positief nieuws dus? Ik voel me dan wel een zeur hoor.. Ja en inderdaad pas na mijn eisprong dus ik heb weinig hoop. Toch voel ik me wel zwanger. al durf ik dit niet hardop uit te spreken. Bang dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben. Ik zal moeten wachten.. Ik hoop voor jou dat je snel een mooie uitslag hebt!
heel normaal hoor. je wilt natuurlijk het liefst dat t gelijk raak is en gaat op alles letten. ik dacht ook elke maand dat t raak was en ging dan testen. kan geen kwaad toch?? ik hoop voor je dat t wel snel raak is!
Mag ik vragen hoe je weet dat je toen je eisprong hebt gehad? Is dat omdat je temperatuur bijhoud? ovulatietesten? Of omdat het elke maand rond die tijd is? Anders is er een kans dat je misschien een laat ei hebt gehad. (wil je geen valse hoop geven, maar er zijn vrouwen die dat hebben).
@wannebemommy ik weet het inderdaad niet zeker.. menstruatie was van 11 t/m 16 nov. 26, 28 en 30 nov geklust Maar mijn cycles is tussen de 27 en 30 dagen.. mij ei zou dus ussen de 24 en de 26 nov moeten zijn.. denk ik zou dus weer 8,9 of 10 dec ong. moeten worden
Denk ook dat de kans heel klein is dat het raak is na ovulatie! Maar je bent van april van de pil af,vreeën jullie dan met condoom??
Als je je ei de 26e hebt gehad, en de 26e geklust hebt. Is er nog wel een kans. Maar het is beter om er niet vanuit te gaan, want dan ga je jezelf pas echt gek maken. Hoe moeilijk het ook is.
ja inderdaad ik probeer te denken: ''ik ben niet zwanger'' maar toch dat kleine stemmetke die zegt: misschien toch? haha vandaag ook zo chagarijnig pfff en het erge is mijn man en ik willen het geheim houden tot we 2 a 3 maanden zwanger zijn dus er is niemand waar ik het in real life mee kan delen... vreselijk vindt ik dat. Op het werk riepen ze gister naar me: ''ben je zwanger of zo? je bent steeds alles kwijt''.. heb ik dat..
Dat kleine stemmetje in je hoofd kan je helemaal gek maken hé. Niemand in je omgeving weet het? Knap hoor, ik wilde dat ook doen, maar omdat we in de MMM kwamen moest vriendlief wel iets zeggen op zijn werk en heeft daar maar gewoon de waarheid verteld, en als hij er dan over kan praten met anderen, krijg je daar zelf ook wel meer behoefte aan. Dus sindsdien heb ik er met 2 mensen over gepraat. Verder houden wij het ook stil hoor. Succes met wachten.
Sorry maar dan is de kans dat je zwanger bent echt maar 1% Vrijen met condoom en ook nog na ovulatie is zeker geen kans op zwangerschap. Succes volgende ronde
Dat was voordat ze voor een kleintje gingen, deze maand hebben ze zonder gevreën ze is ook al een hele tijd van de pil af, dus zeker maakt ze kans deze maand @Truffeltje, succes meid, ik hoop dat het raak is
Truffeltje ik herken me wel in jou.. Wij zitten nu in de 3e ronde, en ik sleur mn man zo ongeveer t bed in als ik mn eisprong aan voel komen. Dat wil ik helemaal niet, maar ik raak een soort van in paniek ofzo.. veel te bang dat we dat ei laten passeren.. Ik heb niet veel goede raad voor je, maar ik voel wel met je mee! Veel succes!
@lov4; dank je idd deze maand zonder haha. Ik hoop het echt. we liepen gisteren avond met zn tweeen buiten en toen zagen we een vallende ster.. zo eentje met een hele lange valstreep. heel bijzonder.. maar ik wil niet te veel hopen. @lely27 haha ik ben bang dat ik ook zo ga reageren als ik ik mijn eisprong weer heb. (als het nu idd niet zo mag zijn..) vandaag zelfs een tijdschrift over zwanger zijn gekocht.. jij ook succes!! @wannebemommy ja en ik zou er graag met mn moeder overpraten. Ik ben 26 en heb nog een broertje van 6 namelijk. Dus voor haar is het nog niet zo lang geleden. Mijn man zegt als het niet lukt met een paar maanden kunnen we het altijd nog delen met anderen.. wel goed dat jij je ei ook kwijt kan (klinkt nu een beetje raar ) hoop echt dat jij ook gauw geluk hebt!
Doe vooral waar je je goed bij voelt... Jammer genoeg kan je lichaam je behoorlijk voor de gek houden. Ik duim in ieder geval voor je! Hier kan ik me ook na 42 maanden proberen me soms ook nog niet inhouden om eerder te testen. Overigens beide keren dat ik zwanger was (vmk en MA) teste ik 2 dagen voor mijn NOD positief.
@flippo123 wat een sterke vrouw ben jij! 43 maanden wat een tijd. Echt sinds deze maand heb ik 1000 keer meer respect voor vrouwen gekregen die zo lang moeten wachten. Ik hoop voor jou dat je wens snel in vervulling gaat
Als het voor jou belangrijk is om het er met je moeder over te hebben moet je dat wel tegen je man zeggen. Denk dat het heel belangrijk is dat vrouwen zulke dingen met hun moeder kunnen/willen delen. Maar dat is aan jou. Leuke woordspeling! Ik hoop het ook, ook voor jou!
Heel erg herkenbaar. Ik heb elke maand wel een test gedaan sinds we besloten hebben een kind te nemen. De symptomen zitten tussen je oren, want de maand dat ik zwanger werd had ik het echt niet verwacht! Ik voelde helemaal niks, geen krampen etc.