begin een beetje wanhopig te worden!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juniper, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Voor mijn zwangerschap woog ik 76 kg. Bij 30 weken woog ik opeens 94 kg (dus al 18 kg aangekomen!) Toen ben ik toch wel meer op gaan letten en alles leek zich te stabiliseren... Vorige week (38 weken) woog ik 96 kg, dus 2 kg erbij in die 8 weken, wat ik redelijk vond. En nu opeens, de laatste dagen: 4 kg erbij! In nog geen week! Hoe kan dat? Heb niks vreemds gegeten en ook niet te veel! Dus in totaal nu 24KG aangekomen....Als het in dit tempo doorgaat....dat komt echt nooit meer goed. Sinds deze week heb ik ook striae boven mijn navel gekregen (eerst alleen de zijkanten, toen onder mijn navel erbij en nu dus erboven). Ik heb het heus graag voor mijn kindje over, maar wie kan me een beetje opbeuren want ik slaap er `s nachts niet meer van!

Sorry voor het zeurverhaal maar zit er echt een doorheen....

X J.

2. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey meisie,

Ik heb al 2 kids en weet dat je na de bevalling al die kilo´s eraf vliegen. Dat was bij mij dan! Ben in totaal 30 kilo aangekomen en viel zelfs 40 kilo af. Dus 10 kilo extra af... :) :)

Dus probeer maar van je zwamgerschap te genieten want het duurt niet lang meer.....

Grt Jeanney

3. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nou ik lig s'nachts ook echt wakker, ik ben nog niet zo ver als jou maar nu al 8 kilo aangekomen :( dus god mag weten hoeveel kilo's er nog bij komen..nog geen striemen te bekennen ( gelukkig ) maar daar heb ik dus echt nachtmerries van :cry: en wat ik hoor is dat er wel kilo's af gaan als je bevallen bent en bij de een gaat dat heel erg snel en misschien ben jij er 1 van :) succes alvast met de bevalling.

4. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    hoi,

hier nog 1, dit is onze 3e kindje en ik ben nu al 2 kilo aangekomen en zit nu op 79 kilo.
    bij mijn vorige 2 zwangerschappen was ik ook van beide zonder pardon 24 kilo aangekomen ( dus per kind!)

ik begrijp hoe je je voel, als ik nu eraan denk dat ik aan het eind van mijn zwangerschap ook nog eens 24 kilo bij moetkomen dan zit ik zelf boven de 100 kg. Denk ook dat het dan ook niet meer goed komt. aan de ene kant denk ik zo van...okay zolang die kleine maar gezond is. Ik eet ook niks bijzonders hoor, drink wel een hoop. maar toch. als je dan verhalen hoor van ja ik ben maar totaal 10 kilo aangekomen bij mijn zwangerschap, ja dan wordt ik ook niet blij van hoeveel ik dan wel niet aan moet gaan komen.

Ik begrijp je totaal, maar ookal wil je het onder controle houden, kan toch niet.
    Je hebt een kleine in je buik, en die bepaald ook wel degelijk of je vocht vasthoud bijv. of niet.
    wat je wel op dat moment lust of niet. Je hormonen zijn nu totaal anders en je proefprikkels ook.
    we zullen geduldt moeten hebben, en toch op moeten letten dat we niet al te veel zoetigheids eten etc.

Je staat er niet alleen voor, kijk mij...
    hier nog zo 1
    (hoop dat dat je misschien ietsje pietsje opbeurt)

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    hmmmmmmm 8 kilo met bijna 26 weken ,vind ik niet echt veel en volgens mij heb jij een heel fijn postuur ,dus lijkt mij heel normaal ..

Juniper ik kan mij voorstellen dat je je zoregn maakt ,maar wat de andere zeggen het gaat er echt snel af je hebt het straks zo druk joh en als je echt niet overdreven eet enzo ,dan zal het waarschijnlijk ook heeeel veeeeel vocht zijn ..
    kom op maak je niet druk het komt allemaal goed !
    en die striemen lijken nu erg ,maar als je buik straks niet meer zo dik is valt dat ook veel minder op hoor ..
    GENIET!
    je hebt een prachtig wonder in je buik!

liefs flower

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben al fors van mezelf en ik ben bij de eerste 2 ook een boel aangekomen. 28 en 25 kilo.
    Toch is het er vrij snel weer afgegaan, Na de eerste niet, maar goed ik was na een half jaar al weer zwanger, dus ja dan val je niet meer af.
    Maar na de 2e was alles er vlug af, en het helpt ook als je bv gaat geven.

En ik denk dat je kleine deze laatse periode een flinke groeispurt heeft gemaakt, waardoor je aanbent gekomen en dan waarschijnlijk ook nog extra vocht vast houden.
    Meid t komt echt goed, geniet van die laatste weken.

7. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ik woog voor mn zwangerschap 72 kg, ben 1.74 m en weeg nu met 35 weken 90 kg... dus 18 kg erbij tot zover...
    ik verwacht ook dat er meer bijkomen, zeker de laatste paar weken... nu de keine ook dik aan t worden is daarbinnen.
    Ik ben meer gaan letten op mijn voeding de laatste paar weken, maar ja, je bent zwanger en je hormonen zorgen er wel voor dat je af en toe zondigd (als in chips of chocolade eten)... in mijn eerste trimester was ik geloof ik al 12 kg bijgekomen, ik moest en zou met chocolade ontbijten anders was mijn dag helemaal verpest! zo´n sterke drang!
    komt goed hoor... ik heb al geaccepteerd dat ik maat kamerolifant ben zo tegen het eind van de zwangerschap... straks verlies ik die kilo´s wel!

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

Laat het alsjebliefd niet verpesten door die kilo's hoor dat is zoooo zonde!
    Je doet er nu toch niks aan!
    Na je zwangerschap moet je verder kijken.
    Ze vliegen er zo weer af echt waar!

Ik ben nu 8 1/2 kilo aangekomen en mijn onderbuik zit al vanaf 20 weken helemaal onder de striemen....en weet je...ze zitten er nu eenmaal dus waarom je nu nog druk gaan maken?

Kop op.....nog eventjes genieten!

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    De norm bij n zwangerschap is om 12 tot 15 kilo aan te komen. Dat je er dan n extra 5 aan komt...ach dat is te verwaarlozen. Kan gewoon vocht zijn die je nu vast houd op t einde. Kan extra vruchtwater zijn. Of toch die extra rondingen. Dat raak je echt wel weer kwijt hoor!

10. zwanger82

zwanger82 Lid

26 mei 2008
    45
    0
    0
    Bij mij vlogen de kilo's er bij de eerste zwangerschap bij een maand of 5 ook aan. Ik woog 60 en aan het eind 83 kilo.

Binnen een jaar kon ik weer maat 36 aan, zonder te sporten of er iets geks voor te doen. Ik heb wel BV gegeven, maak je niet druk, je raakt het gewicht echt wel kwijt

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kind groeit deze week ( en de afgelopen weken ) gewoon nog heel veel in gewicht. en de kilo's zeggen niets hoor. kan ook veel vocht wezen.
    Mijn buurvrouw is 27 kg aangekomen en was het na haar bevalling zo goed als allemaal in 1x kwijt.

12. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    ik schrok ook Vande week heel erg woog voor me zwangerschap 49 weeg nu 72 ...
    terwijl ik ook idd niet gek eet..ik ga er in iedergeval alles aan doen om het na de zw er weer af te krijgen....meer kan ik niet doen..

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Zeur maar even tegen ons aan hoor, Juniper. Helemaal niet erg. En inderdaad, de laatste loodjes wegen letterlijk het zwaarst. De laatste weken gaat het ook heel hard met aankomen.

Ik was bij mijn vorige zwangerschap in totaal 25 kg aangekomen, waarvan er 4 nadien zijn blijven plakken. Dat waren ook echt de 'ik-zit-thuis-en-ik-snoep-teveel-kilo's' van de laatste weken.

Sterkte met de laatste loodjes en onthoud maar dat (de meeste van die) kilo's er vrij snel na de bevalling weer afgaan. En dan voel je je toch ineens een ranke hinde :)

Groetjes, Wendy

14. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik was 20 kg aangekomen en nu 3 weken na mn bevalling is er al 13 kg af, en ik heb er nog niks voor gedaan. En ik had ook wat striae, maar dat is al een stuk lichter geworden,

het komt vast goed, sterkte met de laatste weken en geniet er lekker van.

15. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve berichten! Dat had ik echt even nodig...Ik baalde gewoon extra omdat ik voor de zwangerschap 14 kg was afgevallen....ben zo bang dat het allemaal voor niks is geweest!

X

16. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Aan het begin van de zwangerschap van onze zoon woog ik 58kg en aan het einde 82 kg....vond ik ook veel, terwijl ik er geen rare eetgewoontes op na hield, maar dat gewicht bleef gewoon maar komen..hahaha.
    Maar goed die kilo's gingen er geleidelijk aan toch wel weer af hoor...alleen die laatste 4 kg niet, maar moet zeggen dat ik er dan ook niets meer aan gedaan heb....conclusie: 't komt allemaal goed! geniet nog maar even van je buik :D

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.072
    113
    @Juniper: is toch zeker niet voor niks geweest hoor, anders had je nu die 14 kilo er nog bij op moeten tellen en dan was het toch veel meer geweest? Dat je nu zoveel aankomt is waarschijnlijk vocht hoor, anders gaat het vaak niet zo snel. Ik kwam die laatste weken ook in een keer kilo's aan terwijl ik er nadat ik al 18 kilo was aangekomen toch op was gaan letten, dit was bij mij allemaal vocht. Ik was de 1e week na de bevalling al 13 kilo kwijt.

Ik ben 22 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap van jesper, ook behoorlijk dus. Ik zit nu nog wel steeds 4 kilo boven mijn startgewicht, maar dat is volkomen mijn eigen schuld omdat ik gewoon te veel heb gesnoept.

Deel Deze Pagina