Begin en eind tijd verjaardag, raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Flutterby, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk ook dat het idd aan ligt wat je gewend bent en wat voor mensen je uitnodigt. Ik zou het wel normaal vinden als iemand die tijden erop zet, maar bij ons is het niet nodig. Ik breng ons meisje tussendoor wel naar bed, douchen hoeft toch niet per se. Mijn zusje en zwager en een vriendin blijven ook altijd langer hangen, dat weet ik eigenlijk al van te voren, ik vind het ook wel gezellig. Ons meisje is al die drukte en gezelligheid wel gewend. Maar er zijn vast ook kids die er niet tegen kunnen om zo naar bed te gaan.

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zetten bij kinderverjaardagen ook altijd een tijd erbij en al onze vrienden ook!

3. Locusta

Locusta Niet meer actief

Pppff.... lang geleden, maar volgens mij zetten wij vroeger altijd op de uitnodiging iets als "je wordt rond 17.00u weer thuisgebracht". Ik vind het dus ook helemaal niet gek als je een eindtijd noemt bij een feestje. Sterker nog: ik zou het juist fijn vinden :)

4. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik vind het totaal niet gek hoor als je tijden 'hangt' aan een verjaardag. Is voor iedereen duidelijk met-of zonder kinderen en voor jullie eigen gezin toch ook fijn. Het is sowieso al druk voor en na een verjaardag dus ik vind het niet gek om te doen. Wij doen dat ook vaak :)

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou hier niet hoor,hier mogen ze blijven zolang ze willen,alleen gaat alles hier wel door, we gaan gewoon eten,en als ze mee eten gezellig en anders niet.
    en als het bedtijd is voor de kids gaan de kids gewoon naar bed toe,maar dan hoeft de visite niet weg.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Doen wij ook, van 2 tot 6. Standaard.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind het persoonlijk wel raar, een eindtijd aangeven. Bij ons (in de familie en bij vrienden) is het heel normaal dat mensen blijven eten bij een verjaardag, op welk tijdstip die ook gehouden wordt. Hier staat er bij een kinderverjaardag dus op: vanaf 15u tot ....
    Onze eigen verjaardagen beginnen rond 20u en dan wordt er ook eerst gegeten, soms koud/warm buffet en soms bbq, ligt eraan waar we zelf zin in hebben.

Klinkt misschien raar, maar ik vind het juist vreemd als je zegt 'ik heb geen zin in 30 eters'... ik heb er ook niet altijd 'zin in' maar mensen wegsturen rond etenstijd met een lege maag vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen omdat niemand die ik ken, het zo doet en ik zou het zelf ook niet als prettig ervaren denk ik.

En zeker is het die dag druk voor ons kind, maar ze ligt die avond toch niet om 19u in bed en ze heeft er verder geen last van, dus tja, waarom niet denk ik dan.

Maar goed, dat is zoals het hier gaat, iedereen moet gewoon doen zoals het het beste voelt lijkt me!

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook tijden, maar dat is omdat we de visite in 2 'shiften' laten komen. We kunnen bij slecht weer de mensen anders echt niet kwijt.

Onze vrienden komen tussen 11.00 en 16.00 en onze familie komt vanaf 16.00 en blijft gezellig mee eten.

Ik vind het dus niet raar.:)

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik vind het ook niet raar.. wij hadden voor vandaag hetzelfde gedaan.. van 13:00 tot 16:00 Mensen blijven dan toch vaak nog ff hangen.. Voordat iedereen hier weg was, was het ook al 17:30..

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heel normaal hoor hier ook vaak gezette tijden. in ieder geval begin tijd ivm slaapies. ik heb geen zin aan visite als het feestvarken nog in bed ligt. soms hebben we eindtijd soms niet.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zie volgende

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik doe het zelf ook, helemaal niet raar. waarom zou je het jezelf onnodig druk maken. Meestal wel ook 2 verschillende dagen.

13. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn z'n verjaardag hebben we ook zo gedaan en ik vond die paar uurtjes meer dan genoeg :) Ik denk dat ik dit jaar m'n eigen verjaardag ook zo lekker duidelijk aan ga geven aan iedereen nu ik zwanger ben, en wie er een probleem mee heeft komt maar niet. Er is toch altijd wel iemand die wat heeft te zeuren. :)

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    helemaal niet vreemd ik weet niet beter in mijn familie word een kinder verjaardag altijd zo gevierd

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ook niet vreemd hoor, ik doe het zeker als ik een verjaardag overdag vier, anders komt iedereen de hele dag door.

En natuurlijk hou je altijd wel een paar eters over, maar ik bestel meestal chinees dan ;)

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik vind het ook niet vreemd. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als een ander een klein kindje heeft dat die misschien veel later komen ivm slaaptijden en dus korter kunnen blijven.

17. Samama

Samama Niet meer actief

Ik vier de verjaardag van onze dochter ook altijd op gezette tijden.
    Sowieso om mee-eters te voorkomen en buiten dat om kan ze dan ook nog even bijkomen en met al het nieuws spelen voordat het tijd is om naar bed te gaan.

18. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    helemaal niet vreemd wij doen ook die tijden voor de kinderverjaardagen

19. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    ligt er denk helemaal aan wat je gewend ben in de familie.
    wij hebben nooit tijden en als kinderen jarig zijn komt iedereen automatisch in de middag en bij de volwassen meestal rond etenstijd :)
    ja bij ons is het sowieso altijd iedereen eet mee.
    mijn moeder is surinaams en daar is dat gewoon normaal geen koffie en gebak op een verjaardag maar gewoon een maaltijd voor iedereen.

Deel Deze Pagina