Begin het nu echt te geloven

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Muis87, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het nu al bijna 4 weken, maar begin het nu echt te geloven. Veel onzekerheid door de miskraam van vorige maand. Dat was met 5+6 dus ik durfde nu niet blij te zijn tot ik daar voorbij was. Heb de hele vorige week ook niet durven testen met de clearblue (hoewel ik rationeel al wel wist dat die 3+ zou gaan aangeven, met 4+2 gaf die al 2-3 aan). Vanochtend 6+1 gehaald en eindelijk de durf gehad om de clearblue te pakken en ja hoor die gaf mooi 3+ aan :).

Dit keer testte ik al heel vroeg de eerste keer positief, heb zo vroeg getest omdat mijn moeder zei dat ik volgens haar hartstikke zwanger was. Eerste positieve test was met 3+2 :$. Die was toen net zo duidelijk als vorige keer de eerste test met 4+0. Eerste 2 weken veel getest en daarna durfde ik niet meer tot vandaag. Begin nou toch wel echt te geloven dat het weer zo is :D.

Nu moet ik toch echt beginnen met genieten, hopen op een goede afloop. Woensdag de 1e echo, ben heel benieuwd wat daar op te zien is.

Bijgevoegde bestanden:

• 6+1.jpg
      6+1.jpg
      Bestandsgrootte:
      17 KB
      Weergaven:
      2
  2. miracle150

16 jun 2014
    39
    0
    0
    De zorg
    NH
    Wauw wat spannend. Succes op de echo

3. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Het blijft toch wel spannend hé, ik duim voor een goede echo!

4. swagartist

swagartist Niet meer actief

Gefeliciteerd!

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan heb je de echo bij 7 weken? Ik heb de mijne nu bij 8+1 maar ben zo onzeker dat ik ook overweeg om eerder een echo te plannen. Maar hoe vroeg kan het? Wanneer zien ze het hartje? Ik ben zo inzeker deze keer en bedenk van alles- leeg vruchtzakje, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, geen kloppend hart, noem maar op. Ik kan het deze keer ook moelijk geloven dat ik zwanger ben maar heb geen tests meer gedaan, want ik zie mijn buik gewoon al groeien. We gaan in juli ook op vakantie en ik wil niet vlak voor vertrek te horen krijgen dat het mis is. De laatste keer zou ik de avond van de (tweede) echo vertrekken naar Azie voor mijn werk. En toen werd de MA geconstateerd en ging dat dus niet door.
    Dus, vanaf wanneer is het zinvol om een echo te hebben? Toch op 8 weken houden of kan het ook een week eerder?

6. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zomersproet een week eerder is heel goed mogelijk vanaf 6+ week kunnen ze als het goed is een hartje zien kloppen, maar als je het dan nog niet ziet hoeft het niet te betekenen dat het mis is. Dan moet je een week later weer.
    Bij de 1e echo ben ik volgens mijn berekening 6+5 en ik hoop dat ze dan toch in ieder geval al een hartje kunnen zien kloppen.
    Als ik jou was zou ik even aan je verloskundige vragen of ze daar een vroege echo doen bij een zwangerschap na een miskraam, bij mijn praktijk dus wel, maar ik weet dat lang niet alle praktijken hetzelfde aanbieden. Op zich is een echo met 8+1 ook al vroeg, dan hoef je nog maar 2 weken en 3 dagen te wachten, al snap ik heel goed dat je het liefst nog eerder wil.

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk, nog maar 2 weken en 3 dagen tot de echo! Dat is veel minder dan het nu voelt... Ik denk er nog even over na. Ik wil me in principe niet zelf gek maken of opjagen, maar ja, zo gaat het dan toch.
    Natuurlijk is het wel fijn als er al echt iets te zien valt. Ik vind het in ieder geval belangrijk om het hartje te zien, dus sowieso even wachtentot na 6 weken. Ik ben in behandeling bij de gyn in het zoekenhuis, weet eigenlijk niet hoe ze het daar handhaven. Toen ik belde had ik de assistente aan de lijn en zij had de afspraak gewoon op dit datum gezet (8 + 1) De laatste keer was dat ook bij 8 weken, vandaar dacht ik er niets bij. Maar nu ik hier overal lees dat het ook eerder kan lijkt me dat heel aantrekkelijk :)
    succes wens ik jou bij de echo! Spannend :) Gaat vast goed deze keer. Je bent nog jong, 24, toch?

8. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    ietsje ouder dan 24, 27 ;). Maakt voor vruchtbaarheid nog niet veel uit in ieder geval. Was ook snel weer raak. Vorige keer in 1e ronde en nu meteen na de miskraam.

9. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja natuurlijk, 1987 tot 2014 = 27 :) :) haha
    Ik ben al 41, dan scheelt leeftijd helaas wel. Ik hoop dan ook dat het goed gaat deze keer. Ben verder namelijk wel fit en leef gezond, maar ja, de eicellen zijn wel al 41...

10. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Snap dat je het dan helemaal spannend vind. Zoveel meer risico's die er dan ook bij komen kijken. Ik zal voor je duimen voor een goede zwangerschap!

11. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd. X

12. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824