koffiedrinken...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hee meiden een vraagje, hoe drinken jullie koffie met een dreumes erbij? Ik bedoel.. Ik heb haar in de kinderstoel en geef haar drinken en een koekje, in no time is dat op, dan heb ik nog geen slok gehad.. Ik drink vaak thee dat is ook nog een extra heet.. Ik probeer haar dan ergens mee af te leiden maar dat lukt meestal niet. Ze smijt alles weg en wordt driftig.. vanmorgen dacht ik: Vooruit, dan maar spelen. Maar zodra ze op de grond is wil ze dus bij mij op schoot. Nou had ik daar eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan,
    1- gevaarlijk die hete thee
    2- ze wil niet zitten maar gaat staan en wil alles hebben wat ze ziet, op tafel kruipen enz.
    3- even een bakje drinken is toch wel ontspannen.. Ze laat me al geen tel met rust..

Conclusie: Eigenlijk zou ze dus nog even in die stoel moeten blijven, maar hoe..

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Om deze reden drink ik dus praktisch nooit hete dranken waar de kleine bij is, ik krijg het gewoon niet snel genoeg op ;):D

Ik zou zeggen: probeer haar bijv. te laten kleuren ofzo in de kinderstoel, wil ze dat niet, prima. Dan mag ze spelen op de grond. Zolang mama nog hete koffie/thee heeft, kan ze niet op schoot. Dat kun je haar ook uitleggen. Dat vindt ze wellicht niet leuk, dat is dan jammer! Ze zal toch moeten leren dat ze niet ALTIJD bij mama kan zitten als zij dat wil.

Wat je evt. ook kunt proberen is om haar bijv. een boekje voor te lezen terwijl zij in de kinderstoel zit? Of is dat ook niet interessant genoeg?

En ik ken het hoor... ik kan hier ook geen moment rustig zitten zonder dat zoonlief komt 'mama klimme!'

Als het manneke dus op bed ligt, zet ik heerlijk een potje thee voor mezelf :D

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nee voorlezen is ze veel te ongedurig voor ;)
    Kleuren is best een goed idee.. Kan dat nu al dan..

En verder wilde ik dat dus ook proberen, mama drinkt nu thee dus niet op schoot. Een drama zeg! Ze wordt dan helemaal overstuur.. (Is ze altijd snel.) En dan drink je ook niet echt lekker meer.. Ik zette haar bij de speelgoed bak en ze speelde lief, ik ging zitten en ze huilde echt hartverscheurend! :(
    Tot twee keer toe. Ook op de stoel naast me wilde ze niet, ze was helemaal over de rooie. Wat doe je dan dus.. Op schoot nemen :D

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik zet de koffie of thee laat dat zo veel mogelijk afkoelen en ga het dan drinken:p
    Nee ik drink vaak als mijn zoontje op bed ligt en anders zet ik het op een tafel/kast waar hij niet bij kan en neem af en toe een slok. Lastig...
    Soms zit hij wel bij mij op schoot bumba te kijken en ik drink dan gewoon maar drink me koffie eerder koud dan warm;)

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Herkenbaar ;)

Kleuren kun je altijd proberen. Hier vindt mijn zoon het echte krassen op papier nog niet reuze interessant, maar het spelen met de potloodjes wel. Dus in de emmer, uit de emmer, in de emmer, uit de emmer, etc. etc. Houdt hem allicht een tijdje bezig, haha

En het is natuurlijk wel zo dat je in de dreumesleeftijd gaat beginnen aan het verkennen en afbakenen van grenzen. Zoontje vindt het ook niet altijd leuk als hij niet op schoot mag, maar mama houdt vol. Nu gewoon even niet. Hij moet het toch leren. En die dreumes-driftbuien kunnen idd erg vermoeiend zijn...
    Op schoot nemen is dan idd een oplossing voor de driftbui, maar niet voor de langere termijn.
    Je zou ook altijd nog de tv kunnen proberen, maar tis maar net of je dat wilt ja of nee!

Succes!

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oja net als de knijpers dus ;)
    Ik ben grieperig anders ging ik meteen om potloodjes!

En nee een TV hebben we niet.
    Ik wil het koffiedrinken er wel in houden, het is een rustmoment vind ik. Bovendien zijn we vaak bij anderen aan het helpen s ochtends en dan 'moet' ze het ook zo... Dan lijkt me het het beste om haar in de stoel te houden tot na het drinken. En anders dus consequent zijn.. Ik voel me zo hard met een huilend kindje aan mn been en dan zelf lekker drinken..

7. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    ik zet mijn koffie al een min of 5 van te voren.
    dan kan het al wat af koelen.
    de kleine krijgt dan eerst een koekje samen met mama.
    En tegen de tijd dat die op is drinken we samen.
    De koffie van moeders is dan ver genoeg afgekoeld.

En als mijn koffie nog niet koud genoeg is,gebruik ik dat moment altijd om liedjes te zingen of een boekje te lezen...

8. adi

adi Niet meer actief

Ik drink zelden koffie en thee als kinderen aan het spelen zijn, om praktische reden dat ik daar amper tijd voor heb.

MAAR, voor als manlief en ik samen thuis zijn en dan wel koffie drinken, of als er bezoek komt, hebben we ze geleerd om niet aan de kopjes te komen. Het heeft heel veel geduld gekost, maar inmidels werkt het.
    Ze willen nu wel 100x met het vingertje het kopje aanraken om vast te stellen dat het inderdaad warm is :)

Maar voor jou: inderdaad even wachten totdat koffie/ thee iets afgekoeld is.

Haar dan in de kinderstoel zetten en 'samen drinken'. Misschien dat je voor haar een plastic kopje en schoteltje kunt aanschaffen, en dan een heel klein laagje water daarin doen. Dan mag ze samen met jou 'proosten' en ook koffie drinken. Dat er wat water op haar terecht komt 'so be it', dat droogt wel op.

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Goed idee, zon kopje hebben we wel. En mijn thee dus even iets eerder zetten.

En bij jullie duurt het dus ook echt maar een paar minuten?? Pff ik vind het fijn om even te zitten maar dat kan ik dus wel vergeten! Want als ze op de grond zit laat ze me geen rust ;)

10. adi

adi Niet meer actief

Zijn er inmiddels bepaalde speeltjes waar ze langer interesse in kan hebben? Bijv. door een kleurrijk boekje bladeren?
    Of een houten puzzel proberen te maken? Of dat je haar bijv. bij je zet, en samen met haar die puzzel maakt, en tegelijk je thee drinkt?

Deze fase gaat ook over, onthoud dat! Over een paar maanden kan zij lopen, en shauwt ze met haar pop/puzzel/knuffel oid door het huis, en kun jij even een kwartiertje rustig zitten :)

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

In de box zetten?

Die koffie is naar mijn idee maar een klein onderdeel van t probleem; het lijkt er meer om te gaan dat zij zich niet kan bezighouden als jij op de bank zit oid.
    Dit kan je kindjes opzich wel leren en idd dan gaan ze ook huilen, maar je hebt er later wel profijt van.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier neem ik wel eens een kop thee als ik mn zoontje zn fruit geef. Dan zit hij in de kinderstoel en das rond half tien/tien uur 's ochtends.

En verder 's avonds als mn zoon op bed ligt...heerlijk op de bank met een kop thee

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja daar heb je wel gelijk. Hoe leer ik haar dat :( In de box is een drama dat wordt niks..

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik geef s middags fruit, en de avond is idd voor ons zelf.. Ik zeur dus eigenlijk wel een beetje he ik wist niet dat jullie ook zo weinig dronken ;)

Ik doe graag lekker wat in het huishouden en dan is koffie wel echt even een rustmoment.. Mja dan gaan we zo maar verder!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb nisjes in de kamer die heel hoog zijn, daar zet ik koffie of thee neer en drink het op als het enigszins is afgekoeld. Meestal neem ik gewoon steeds een slok als ik langs loop.
    Met bezoek is het altijd opletten geblazen, want veel mensen zien het gevaar er niet van in. Zo hebben we iemand die altijd koffie wil drinken met de kinderen op schoot. Ja, dat gaat niet gebeuren, maar dat vindt ze geloof ik nogal onzinnig. Nou, het zal wel, maar ik hoef geen kinderen met brandwonden als dat gewoon voorkomen kan worden.

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ze heeft al heel lang boekjes enzo, is niet meer zo interessant.. ook een nieuw boekje niet, helaas. De houten puzzel kan ze al bijna alleen en als ik daar mee aankom gooit ze m driftig op de grond ;)

Dametje speelt nu met een doos (oude) playmobil van mezelf, waar oppaskindje net mee speelde.. Er zitten veel kleine dingetjes in dus ik blijf erbij. Maar echt ze is muisstil..

17. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ah nee dat kan echt niet!! Dametje wil hier absoluut niet op de grond als er iemand is, (en oke, ik ZIT dan ;)) dus zit ze bij me op de bank of in haar stoel zolang dat goed gaat.. Ze is niet bang daarom snap ik het ook niet..

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hahaha heel herkenbaar!

Ik zet mijn koffie in het midden van de (lege) salontafel en zeg dat het heet is. Hij wil het niet pakken, maar hij gaat er eerder overheen hangen om te kijken wat erin zit en de damp tegen zijn gezicht te voelen. en af en toe wil hij even roeren.

(ik zit er dan echt met mijn neus bovenop he)

19. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier ook overdag geen vast koffie/thee moment voor mezelf. Daar is het gewoon te druk voor. De kinderen hebben alle 2 een ander ritme wat langs elkaar heen loopt. De oudste weet wel dat ze als er koffie/thee op tafel staat niet aan de tafel mag spelen. Dit hebben we haar aangeleerd en dat geeft eigenlijk nooit een probleem. 's avonds om acht uur drink ik koffie samen met mijn man. Dat is ook echt een heilig moment haha. Kan dus echt:x worden als dat om wat voor reden dan ook niet lukt.

20. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    @TS Hoe gaat het nu eigenlijk verder met jullie. Je vorige topic is niet meer zo actief maar neem niet aan dat het nu opeens allemaal anders is. Begrijp dat het rond koffie tijd nog erg lastig is, maar is er over de gehele dag gezien al wat vooruit gang? Ben je nog bij een huisarts ofzo geweest. Hoop dat je weer wat beter in je vel zit.

Deel Deze Pagina