Mei mama's 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Sammie1, 15 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zijn er meer moeders die zin hebben om te kletsen?

Ons zoontje is nu 2 dagen oud.
    :D

2. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Hoi Sammie,

Ik hoop gauw mee te mogen kletsen, hier nog even volhouden....

3. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Meldt mij!

Onze dochter is de 12e geboren,
    Hoe voel jij je sammie1? Om mij mag deze week snel voorbij gaan, ik kan moeilijk wennen aan het afhankelijk zijn van anderen, en het huishouden aan iemand anders over te laten.

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    He Ingtwiede :)

Gefeliciteerd!

Ik ben echt heel erg moe. de twee andere kinderen zijn ook moe en prikkelbaar. Maar ik moet echt in bed blijven uit zelfbescherming.
    We hebben een hele fijne kraamhulp, ik ben blij dat ze zo goed ool voor de kinderen zorgt :)

geef jij bv?

5. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Fijn he dat de kraamhulp met de andere kids overweg kan. Mijn dochter (2jaar) kan het ook goed vinden met de kraamhulp, af en toe denk ik pak eens door en doe even iets meer in huis, maar dl is tevreden mijn toilet is schoon en er wordt gegeten dus verder moet ik ook niet zo piepen.

Ik moet eigenlijk ook in bed blijven maar vind het zo moeilijk, maar heb aardig pijn door mijn knip en een kneiter van een blauwe plek ernaast.
    Ik geef bv, jij ook? Heerlijke stuwing op het moment maar ons meisje drinkt liever vaker kleine beetjes dan veel in 1x dus ben er aardig druk mee. Vooral 's nachts.

Jij was ingeleid met tabletten toch? Of verwar ik je nu met iemand anders?

6. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    @Ingtwiede...ik had de vorige keer ook een enorme blauwe plek naast/op mijn knip. Kraamhulp adviseerde arnicadruppels, zo nam de zwelling en de blauwe plek sneller af. Hopelijk vliegt deze week voor jou voorbij! Erg herkenbaar dat je jezelf zo ellendig kunt voelen terwijl je een heerlijk kindje in je armen hebt!

Arnica? A.Vogel Arnica D6 | Homeopathische druppels

7. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Ik gebruik idd arnica druppels 3x daags en daarnaast infrarood licht en vallen en stoten zalf.
    Eromheen wordt al geel er zit alleen nog een mooie zwarte stip in het midden.

Jij nog op het wachtbankje?

8. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Yep....vandaag wel ff vk gebeld. Misschien morgen vervroegde strippoging. Stond eigenlijk voor donderdag 40.5 gepland....

Ben lijfelijk zo brak dat ik als een soort kasplantje de dagen uitzit/lig....

Maar alles voor het goede doel, 't wordt in ieder geval mei en geen juni hihihi!

Sterkte met de genezing, gele rand klinkt goed, zwarte stip klinkt pijnlijk!

9. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik kom me ook melden ;)
    Leuk om hier verder te kletsen!

10. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Goedemorgen!
    Hoe gaat het met de kersverse mama's?
    Milou komt sinds gister om 22.00-2.00-6.00 heerlijk ritme wat ze om mij wel vast mag houden.
    Alleen jammer dat ik nog zo'n last heb van mijn tepels, door de stuwing kon ze niet goed aanhappen waardoor ik wondjes heb 😔

Inmiddels heeft ze de luier meer dan vol gescheten dus zal ik aan het verschonen

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen!

Hier is de bv ook lekker op gang. Voeden duurt daardoor wel wat langer, het komt zo snel dat ie na een paar minuten stopt en dat eerst moet verwerken voor hij verder kan drinken. Anders stroomt ie over ;)

Meneertje kwam hier gisteravond elk uur ongeveer, om 2330 is hij eindelijk langer gaan slapen tot 0330. Daarna kwam hij om 0745 weer.
    best netjes dus!

12. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Lekker zo'n nacht 😃
    Dl is weer op geboortegewicht, en morgen alweer laatste dag kraamhulp, dan sta ik er alleen voor met mijn dames.
    Ik merk wel dat als ik wat ompak in huis of mijn oudste dochter wat meer til dat ik gelijk wat zeurderige buik/rugpijn krijg en mijn stuitje gelijk voel.
    Zal een hele opgave worden om de eerste dagen niet teveel te willen doen.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo dat gaat snel he! Hier is de kraam vrijdag voor het laatst..
    Tot nu toe is een 30 min. beneden zijn wel de max. Ik ben nog zo moe! en bekkenpijn :(
    Mijn man heeft volgende week ook vrij genomen. De jouwe ook?

Deze keer hebben we een hele fijne kraamhulp. Mijn man hoeft echt niks te doen (hij is wel thuis), zij doet alles, ook de verzorging van de andere kinderen. Maar hij? Hij heeft steeds aanvaringen met de kids, is extreem moe terwijl hij snachts ook niks doet.
    Hij kan voor mijn gevoel net zo goed gaan werken want de sfeer in huis lijkt er niet echt beter door te worden zo.

Is dit herkenbaar?

14. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Jeetje, 30 min beneden is nog niet zoveel.
    Fijn dat ml vrij heeft genomen voor volgende week. Kan je wel wat van de verzorging van de baby doen of lukt dat ook nog niet?

Ml is sinds dinsdag weer aan het werk en heeft geen vakantie verder (eigen bedrijf in erg drukke periode) maar ik denk dat ik me wel ga redden. Dl blijft gewoon 3 dagen in de week naar de opvang gaan dus kan dan ook nog wat rust pakken. Ml helpt dan 'à avonds met dl op bed doen maar is overdag van 6.00-18.00 weg met 's avonds nog de nodige afspraken.

Dochter en ml waren hier juist de beste vrienden de afgelopen dagen maar ook ik kon hem soms wel naar het werk kijken en dan maar zeuren dat hij nergens aan toe komt en het zo zwaar heeft (stel je niet aan dacht ik dan) was ook blij dat hij gewoon weer aan het werk is.

15. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Jaa ik kan mij hier ook ein-de-lijk melden! :D (En op het nippertje ook, anders was ik een Juni Mama geweest)
    Onze kleine man doet het super! Aan de flesvoeding, hij krijgt sinds vandaag 20cc per keer. Maar het is nu al een lekkere hongerlap!
    Ik sta zelf nog vrij onstabiel op mijn voeten. Mijn bloeddruk is laag, dus steeds als ik opsta, moet ik me even ergens aan vashouden en wachten tot de kamer weer stilstaat, voordat ik verder kan lopen. Maar ben ik eenmaal aan de wandel dan gaat het wel. (Op het beurse onderkantje na ;) ik heb best een aantal hechtingen, dus waggel als een eendje door het huis :p

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wat fijn dat ie de fles goed pakt!
    Krijg je nu geen stuwing of pijnlijke borsten?

Ben je veel bloed verloren met de bevalling dat je je zo voelt met opstaan?

Hier, is meneer alweer 2 weken! Wat zijn ze omgevlogen zeg! De borstvoeding is heel goed op gang, meneer is in 1 week 460 gram gegroeid. Ik vind het bijna ongeloofwaardig en twijfel of de weegschaal van de verpleegkundige wel goed is ;) haha
    het is een lekker knuffelbeertje, wat ik ook wel erg gezellig vind hihi

17. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    2 weken! Hihi eerst kruipt de tijd, maar als de kleine er eenmaal is dan vraag je je af of iemand met zijn vingers aan de klok zit :p

Stuwing heb ik nog niet. Maar dat kan nog komen zegt de kraamhulp.
    Ik ben niet heel veel bloed verloren! Ik word geadviseerd goed te eten, voldoende zout tot me te nemen en rustig aan te herstellen. Hopelijk voel ik me snel een stuk beter! Ik vind het nu nog eng om met de kleine op mijn arm rond te lopen, bang dat ik onderuit ga..

18. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Pffff ik ben me toch net geschrokken!!

We hadden Mats in bad gedaan, en toen lekker zijn flesje gegeven. Hij lag bij me, lekker in te dommelen na zijn fles... En ineens zag ik hem helemaal verkleuren. Hij werd gewoon blauw! Zelfs de kraamhulp schrok.. ze tilde hem op, hield hem rechtop. Hij werd weer wat wakker, en toen ze hem weer bij me legde, trok zijn roze kleurtje langzaam terug. Daarna getemperatuurd, want dat waren we voor het badje vergeten. 36.1 :$

Verloskundige gebeld, en hop met mats zonder kleertjes aan op mijn blote borst in bed. De vk is gekomen, heeft hem gecontroleerd en ziet vooralsnog geen reden tot zorg. Ook de kinderarts, die ze heeft gebeld, wil afwachten en aanzien of dit weer gebeurt, of hij andere signalen gaat vertonen dat hij bijv. ziek is...
    Pfff ik vond het maar eng, mijn hart zat in mijn keel!

Zijn temperatuur klimt weer, en hij ligt nog steeds lekker bij me. Maar de angst zit er goed in...

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ow! Dat is schrikken zeg!! :( pff fijn dat ie snel bijtrok maar de schrik zit er nu wel in. Dikke knuf!

En ga idd maar niet lopen met hem als je het niet vertrouwt ;)
    Ik ben de eerste week alleen maar boven geweest. Veel in bed, slapen voeden eten. Af en toe even naar de wc f douchen. Wel 1x per dag naar beneden om even een half uur met de andere kids te spelen: lees, op de bank zitten ;)
    Nu had ik een super kraamhulp die alles deed. Zelfs het avondeten koken.

20. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Hoi dames,
    Ik wil me ook graag melden op 15 mei bevallen van een knappe knul 😊

Deel Deze Pagina