BEGIN Juni 2012 mama's !!!!!!! Deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door jewe, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blays

Blays Niet meer actief

@Buren, na 3 keer bellen met de politie zijn ze eindelijk langsgeweest rond 02.00 uur. Helaas werd benjamin rond 03.00 uur wakker voor een fles haha ik was ook net ingedommeld ;)
    Daarna weer geslapen tot 6.30 toen wou meneer nog een fles. Sinds toen maar uit bed gegaan want hij had toch wel slecht geslapen dus was heel erg uit zijn hum.

@Ritme, het zit er hier nu eindelijk weer een beetje lekker in de laatste 3/4 dagen: 3.00-6.30-10.00-13.00-16.00-19.00/20.00
    De voeding van 3.00 vind ik niet erg, dan ben ik rond 4.00 klaar en kan ik nog ff knuffelen met manlief die er om 5.00 uit moet voor z'n werk ;) En als hij weg is kan ik gelijk weer verder met Benjamin om 6.00/6.30 en dan samen lekker uitslapen tot de volgende fles van 10.00 in het grote bed haha :D

@Medicijnen, heb een halve dosering voorgeschreven gekregen omdat ik nog nooit depressief ben geweest en antidepressiva heb gehad, dus denk dat ik het gewoon probeer.
    Wil graag weer volop genieten en weer vrolijk zijn.

@Voorkeurshouding, ik doe hier ook alles aan de andere kant, maar ben gezegend met een heel koppig ventje ;) Net z'n papa.. Mama: 'Ga hier maar links..' Papa: *slaat rechtsaf* :D
    Ik leg hem al andersom in bed, heb zijn Nijntje muziek knuffeltje aan de rechterkant opgehangen in bed, verschonen doe ik altijd al rechts van hem, voeden op mijn linkerarm en heb zijn favo knuffel in de box rechts van hem gelegd maar daar slaat hij gewoon zijn armpje om en tilt hem zo met zijn arm over zijn hoofd naar de andere kant van hem ;) Slim kereltje! Grr! :p
    Morgen aan CB vragen of ze hier een goede kinderfysio ofzo kennen die hem kan helpen.

@Lin en Annelies, wat een supernachten!
    Veel plezier in Bataviastad! Benjamin zuigt hier soms ook op zijn duimpje of knokkels, ziet er zo lief uit hihi dat kleine duimpje in zijn mondje..

@Eevie, aah lief met der armpjes om je borst heen! Zo ligt Benjamin heel vaak op mijn buik te slapen, armpjes wijd uit elkaar om mama heen. Dan smelt je gewoon helemaal weg <3
    Veel plezier met varen!

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    vriendin van mij is linkszijdig verlamd en legde haar zoontje op het aankleedkussen op tafel en zij ging er dan met een stoel naast zitten en gaf zo de fles, misschien is dat een optie ??

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ok, dat wist ik niet.
    Maar je man zou het dan ig wel kunnen doen. Hij geeft waarschijnlijk minder vaak de fles maar alle keren kunnen helpen toch?
    Lijkt me wel lastig overigens voor je, of ben je er wel heel handig mee geworden?

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
  5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @nanni. lief he!

@Wennj. volgens mij doe je al heel veel eraan. Lijkt me inderdaad lastig met zn kleintje. en heb je een idee waarom ze vaak huilt? Misschien is de osteopaat wel een optie? NVO(googelen)

@joyce. ah hier ook ze is nu trouwens ook dr voetjes aan het ontdekken erg grappig. Hoop dat je weer snel kan lachen:)
    Wat een nacht zeg. balen dat ze niet eerder kwamen.

@Annelies. ik heb m gevonden en leeggekocht. Zoveel leuks! ben dr gek op (liefwinkel)

@hier. bataviastad was super. kon ook nog aardig uit de zon en zicht voeden dus prima. Voor N 3 broekjes en shirtjes van lief gekocht nog een cadeautje voor een zwangere vriendin en mn vriend een berg kleding. voor mezelf.. niks! wil eerst de laatste 6 kilo eraf!
    Gisteren per ongeluk kaas op door een gerecht.. jullie raden het al. Alles in hevigheid terug en het is weer bal heel de dag amper geslapen behalve id auto, spugen huilen, overtrekken, uitslag. voor ons is het duidelijk!
    Lactatiekundige heeft vandaag terug gemail vrijdag middag een afspraak ze heeft echt het hemd van mn lijf gevraagd over n de bevalling over de allergie gewichten voedingen etc etc. Nou klinkt allemaal hoopvol en ik ga even heel goed op mn eten letten!
    Hopelijk jullie ook een leuke dag gehad?
    doeidoei

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Lin; fijn dat jullie zo genoten hebbem en goed geslaagd zo te lezen!! ik vind die kleertjes van lief altijd zo schattig!
    fijn dat de lactatie verpleegkundige je zo goed helpt/gaat helpen!! daar heb je wat aan!

7. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dan zou ik haar met rechts moeten voeden wat ik niet kan. Haar voorkeurshouding is vanuit haar met het hoofdje naar links.
    Ik zou als ik haar op tafel leg er recht boven kunnen gaan hangen maar dat is ook niet handig.

Mijn man geeft in de avond vaak de fles, maar van de 5 voedingen geef ik er 4 behalve in het weekend.

Ik ben met veel dingen inderdaad behoorlijk handig met 1 hand en inventief maar wat dit betreft weet ik het nog niet, daar moet ik echt even handigheid in krijgen.

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Anders een zijlig kussen in de box? Dan moet ze wel op een bepaalde manier liggen! Je word vanzelf handig met van alles..

9. MamavanEL

Een zijlig kussen? Die ken ik nog niet, ga ff Googlen :D

10. Blays

Blays Niet meer actief

#230 Blays, 13 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2012
    Lin wat fijn dat ze je kan helpen! En veel vragen is alleen maar goed, des te meer zij weet en des te beter zij kan helpen en dan zie je ook sneller resultaat!
    Het is nu idd wel heel duidelijk dat n KMA heeft als ze al zo heftig reageert nadat jij kaas at.
    Gelukkig toh nog een hele leuke dag gehad, en lekker geshopt. Die kleertjes van Lief! vind ik ook altijd zo leuk :D

Wenneke, jeetje lijkt me erg vervelend, al zal jij er vast wel heel handig mee zijn geworden ;)
    Idd nu ff uitvogelen, wij hebben ook een zijligkussen, maar Benjamin wordt helemaal panisch als we hem op zijn rechterzij leggen in dat ding ;)
    Je zou het zijligkussen van mij wel mogen overnemen als je wilt?

@Hier, rommelige avond gehad, Benjamin bleef maar wakker na zijn fles van 19.00 dus om 22.00 nog een. Toen wakker om 4.30, weinig gedronken dus om 06.00 wee wakker en om 6.30 weer een flesje gehad en ligt nu nog te brullen.
    Straks om 11.00 prikjes :( Manlief moet weer werken vanaf vandaag (had lekker 2 weken vrij ipv 1!!) dus m'n schoonzus gaat met me mee.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Joyce; balen van de nacht.. En dan ook nog zijn prikjes vandaag.. Succes!

Hier een fijne nacht opzich.. Half 8 fles op, al gooide hij daarvan de helft weer uit.. Toen om 2 uur weer en om half 7.. Na die van half 7 was hij klaar wakker en alleen maar aan het lachen hihi..
    Straks voor mezelf naar de fysio.. Verder zien we wel wat de dag ons brengt..

12. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ Wennekej; kan me voorstellen dat jij erg gewend bent aan alles met 1 hand en arm doen. Knap!
    @ Joyce; wat balen van je nacht. Hopelijk valken de prikjes mee!
    @ Nanni; jij gelukkig wel lekker geslapen!
    @ Lin; dat zal idd een KMA zijn. Hoop dat je snel n oplossing vindt. Blijf je de rest van de week wel bv geven?

Gisteren was heerlijk in Amsterdam. Heerlijk met de sloep over de grachten gevaren. J heeft veel geslapen, maar toen ze wakker was vond ze de bruggen heel heftig. Grote ogen, tegen me aan kruipen. Klein ding.
    Ze poept alleen weer niet. Hopelijk vandaag wel; dit is dag 3 al weer...
    Vandaag rustig aan, boodschappen doen en vanavond de baby's van de zwangerschapsgym bekijken. Leuk!!

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bv kindjes kunnen soms maar 1x per week een poepluier hebben hoor. Geeft niks.

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ Jewe; ze poepte eerst 3x per dag!! Sinds de fv poept ze minder...

15. Blays

Blays Niet meer actief

Heb je alweer geprobeerd met de thermometer en een dot vaseline Eevie?

Hier een kleine kanjer! Even brullen toen de spuit erin ging, maar zodra de pleister er ook op zat was het ook voorbij!
    Ben zo trots op m'n mannetje <3
    Hij is nog wel steeds wakker haha ;) Hoezo ze gaan wat meer slapen? :p
    Hij ligt heerlijk in de box te bewegen en geluidjes te maken op de muziek van Mozart hihi

Ook was hij weer gegroeid! Benjamin is nu 55,5 cm en 4410 gram! Dus 2,1 cm groter en zo'n 800 gram zwaarder dan 3,5 week terug!

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dat wordt steeds minder als ze ouder worden. En met flesvoeding hoeven ze ook niet elke dag te poepen. Zolang ze er geen last van heeft is het niet erg. En anders moet je de flesvoeding wat dunner maken door er meer water bij te doen.
    Zou niet elke keer met een thermometer in de weer gaan dat is helemaal niet goed.
    En als je het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts gaan zodat hun wat voor kunnen schrijven.

Leuke dag in amsterdam gehad dus leuk. Lekker gevaren daar was het weer wel heerlijk voor.

@Wennekej, Lijkt me erg lastig om alles met 1 hand te moeten doen zeg. Is dat alltijd al geweest of is er iets mee gebeurd dat je nu nog maar 1 arm kunt gebruiken?

@Joyce, succes met de prikjes. Hopelijk wordt hij er niet ziek van en slaapt hij er lekker veel van. Kan die weer een beetje bij tanken. Fijn dat je schoonzusje met je mee gaat voor de erste keer. Bij Tygo en nu bij Jens altijd alleen geweest ik hoef daar manlief echt niet mee naar toe te nemen als hij prikjes krijgt. Die vind alles zielig en van prikken moet hij helemaal niks hebben. :D mannen zijn watjes af en toe.

@Lin, Lijkt me heel duidelijk van de kma zeg als hij al zo reageerd op een keer kaas eten. Is wel balen dat ze de fles ook niet pakt zeg. Het is voor haar eigen best wil. Blijf je wel elke voeding een fles aanbieden? Dat zou ik denk ik doen. Elke voeding een fles en dan eventueel nog even laten drinken aan de borst als ze niet genoeg binnen krijgt. Moeilijk zeg.
    Hopelijk kan de lactatiekundige je helpen.

Hier ook weer een heerlijk weekend gehad. Zaterdag middag zijn we naar de Efteling geweest. Mijn god wat was het druk niet normaal meer. Bijna heel de familie was er. Hebben allemaal een abbo ook dus dat was wel erg gezellig.
    Zondag zijn we nog even naar de jaarmarkt geweest bij ons in de buurt en daarna lekker uit eten geweest met de kids. Heerlijk!

En nu liggen allebei de kids weer op bed dus zou nu eigelijk iets moeten gaan doen in huis....maar heb echt geen zin.

17. MamavanEL

Ik weet niet beter en ik kan best veel vind ik zelf maar soms loop ik tegen dingen aan waarvan ik denk hoe moet dat nu, zeker omdat ik ook nog gedwongen links ben hierdoor in een rechtshandige wereld.

Ik was 9 maanden jong toen ik een hersenbloeding kreeg en ternauwernood overleefd heb.

Het is niet makkelijk maar ik sla mij er wel doorheen.

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Jeetje heftig zeg. Ook voor je ouders toen.
    Je wordt er inventief van denk ik. Ergens een oplossing voor vinden zodat je het wel zelf kunt.

19. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @joyce. sterkte met de prikjes.. zo sneu is dat:( ow ik lees dat t goed gegaan is. hoplijk geen reactie he.. kan na 4 uurtjs

@eevie. nou t is maar de vraag of het gaat lukken hoor zou niet even in een week geregeld zijn... ze heeft nare ervaring met de fles (ziek van worden) dus mag m nu niet aanbieden...
    dus ze krijgt bv en ik zit op een streng dieet gisteren n mail gehad met dieet advies voor 4 weken geen ei, melk,soja,lactose of bestandsdelen ervan. net 2,5 uur kwijt geweest met boodschappen halen... ga zo even iets bestellen bij t voedingscentrum dan krijg je een grote lijst met wat je wel mag... al die labels lezen:( pfff
    zo lekker gevaren:) leuk!

@jewe. nope mag geen fles aanbieden.. ga vrijdag alles horen. wat een leuk weekend! kan je dr weer ff tegen he

@wej. ja ik had net al gedoe met de kinderwagen en boodschappen laat staan 1 hand die niet mee doet. nou hopelijk lukt t met de voorkeurshouding.

20. MamavanEL

Absoluut!
    Het heeft mij wel een vechter gemaakt. Ondanks mijn handicap heb ik toch veel bereikt vind ik zelf.

Even een vraag over het slapen.
    Ik krijg Eleny overdag en in de avond niet op bed, zodra ze alleen ligt krijst ze heel de boel bij elkaar, echt overstuur. Ze wil alleen bij mij zitten en af en toe in de box.
    In de ochtend en nacht slaapt ze door, dat dan weer we.

Hoe doen jullie dit met het slapen?

Deel Deze Pagina