BEGIN Juni 2012 mama's !!!!!!! Deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door jewe, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

@lin heel veel sterkte... hopelijk gaat het snel heel goed !

Eleny heeft hier gisteren heel de avond geslapen, vannacht doorgeslapen en nu slaapt ze weer :( Ik weet niet wat ik meemaak.
    Herkent iemand dit vele slapen ? Normaal slaapt ze snachts en in de ochtend en is ze de rest van de dag wakker.

Ook drinkt ze nog steeds haar flesjes niet leeg, vanmorgen weer 40cc van de 180 laten staan *zucht*

Verder is ze wel weer wat rustiger en lacht ze onwijs veel.
    Ze heeft ontdekt dat ze haar tut zelf terug kan duwen in haar mondje, erg leuk om te zien.

Ff foto om te spammen :D

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja vanmorgen 120op net 180! ze sturen ons pas weg als ze t goed pakt.. Ben echt zo moe en m'n boobs lopen vol. Kolf schema voor gehad daar kan ik zondag al vanaf zijn...

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @wen, ah lieve foto. Slapen heeft Jens vanaf begin af aan al veel gedaan dus ik zou zeggen misschien nog in een sprongetje? Kost misschien veel energie dat ze nu wat meer slaapt?

@lin, en heeft ze nu wel de fles op? De zusters wilden stoppen bedoelde je dat of wil je zelf ermee stoppen omdat je bang bent dat ze niet genoeg binnen krijgt? Anders misschien een topic openen bij baby en dreumes of er moeders zijn met dezelfde ervaringen misschien dat iemand een goede tip voor je heeft?

@sprongetje, ik heb geloof ik te vroeg geroepen. Heel de middag ineens huilerig, niet willen slapen alleen als je hem vast hebt. Drinken doet hij wel gewoon goed. Dat vreetzakje laat echt geen druppel staan.

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    De nachtzuster wilde stoppen waardoor ik t ook niet meer zag zitten. Gelukkig een overtuigende dagzuster waar ze nu 2x bij gedronken heeft. Straks komt papa de volgende 2 flessen doen en dan om 21u naar huis. T was geen onwil ze snapte de techniek niet. Ik ga ff een uurtje plat.

5. Blays

Blays Niet meer actief

@Wenneke, inderdaad misschien nog moe van het sprongetje.. Benjamin heeft gisteren ook de hele dag geslapen overdag, terwijl hij normaal altijd zo wakker is!

@Lin, wauw wat goed! Hopelijk blijft ze het nu zo goed doen!

@Jewe, haha lekker ventje :D

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @lin, gelukkig dan maar dat de dag zuster het wel voor elkaar krijgt. Ik snapte je post niet helemaal goed wat er bedoeld werd met stoppen.

7. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    @diddlmouses. Je kleine meid is goed gegroeid zeg. Wat zielig dat ze wel last heeft van der prikjes. Hoe gaat het nu met der?
    @jewe Ook al zo lekker gegroeid. Gelukkig dat hij niet zo veel last van zijn prikjes heeft gehad. Wat vervelend dat je werkgever stopt. Ga je nog iets nieuws zoeken? Of blijf je lekker bij je kindjes thuis?
    @wennekje. Wat een lieve foto. Hier slaapt n.oud de ene dag ook meer als de andere dag. Hoop dat ze snel weer de flesjes leeg gaat drinken.
    @linn fijn dat ze bij de dag zuster wel heeft gedronken. Is het nu ook gelukt om bij papa te drinken?

Lekker dat sommige nog even kunnen genieten van de kleintjes.
    De weken vliegen voorbij.
    Hier is n.oud weer lekker onrustig. Altijd in de avond. Vindt dat soms wel is irritant hij wilt dan helemaal niks. De rest van de dag heeft hij nergens last van.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Lin, en is het gelukt om bij papa de fles te drinken?

@Annelies, Ik krijg eerst nog 3 maanden ww tot 100% aangvuld via de werkgever dus tot het nieuwe jaar blijf ik zowieso lekker thuis en dan ga ik even nadenken wat ik ga doen. Nu zegt mijn hele gevoel om lekker thuis te blijven en voor mijn kindjes te zorgen. Maar misschien dat ik na die maanden toch besluit om iets te gaan doen.

Vanmiddag nog een gezellig rondje kermis gedaan met de kindjes. Nou ja Jens heeft overal doorheen geslapen maar toch hij is er geweest ;):D Tygo heeft er in elk geval super van genoten. Vandaag was de laatste dag gelukkig heb die kkermis nu wel gezien.

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Lin, fijn dat de dagzuster het wel voor elkaar krijgt.
    Hopelijk blijft het goed gaan nu, succes!!

@ Jewe, fijn Jens ook goed gegroeid!
    En Jens doet toch ook aan sprongetjes :D

@ Wen, ik zou ook zeggen sprongetje! Wat een lieve fotos!!

@ Annelies, Noa heft nu geen last meer van dr prikjes gelukkig.
    Wel van een sprong (wie niet op het moment ;))
    maar ze heeft het bellenblazen nu ontdekt :D
    Vervelend dat N. altijd onrustig is in de avond.

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Gelukt zijn thuis. Morgen vroeg ff n ander maatje speen halen dus pakte de thuis maar 50ml. Lees morgen ben stuk!!! Zzzz

11. Blays

Blays Niet meer actief

@Annelies, vervelend dat Noud savonds zo onrustig is. Heeft Benjamin ook wel eens.

@Jewe, oh wat fijn dat Jens overal heerlijk doorheen slaapt! Haha ja je bent er best vaak geweest toch? Fijn dat Tygo zich weer zo goed heeft vermaakt iig.

@Diddle, haha bellenblazen wat leuk! :D

@Lin, super dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk gaat het nu thuis ook zo goed!

@Hier, Benjamin was wat onrustig gisteravond, kreeg z'n fles om 19.30 en sliep rond 20.30 tot vanochtend 6.30!! Toen wat gepruttel en maar wakker gemaakt met vriendlief die naar het werk ging.
    Net weer onrustig na z'n fles, en slaapt nu eindelijk na heel wat gekriebel over z'n neusje :D
    Vandaag weinig op de planning, zag dat ze bij de DA de zwitsal in de aanbieding hebben, 40% korting! Dus strakjes eens kijken of er nog wat over is ;) en vanavond de stad in om een cadeautje te kopen voor m'n schoonvader, die is zondag jarig.
    Oh we hebben nu trouwens een bad! :D haha wel een zitbadje, maar vind het heerlijk :D gisteravond lekker in zitten chillen haha

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @lin, fijn dat jullie weer thuis zijn. Hopelijk gaat ze thuis gewoon lekker door met drinken.

@joyce, wat goed van b zeg. Hij slaapt lekker. We zijn elke dag naar de kermis geweest. We houden van gezelligheid haha.

@diddlemouse, ah bellen blazen lief.

13. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Zo nu even uitgebreid reageren va de laptop. (toch even iets makkelijker hoor)

N. pakt dus nu goed zonder protest de fles. Vanmorgen om 8.00 uur snel de juiste difrax s-fles gehaald want we hadden de M speentjes op de avent in huis en dan verslikte ze zich en wilde ze dus ineens niet meer na 50ml. Dus aangezien ze nog sliep! Van 23-8!! (doodop geweest) snel dat ding gehaald en om 8.30 dus 180/6 aangeboden waarvan ze 120 op heeft. Het is nog even zoeken naar de juiste hoeveelheid maar ik moet 3,5 tot 4 uur aanhouden omdat n voldoende trek moet hebben om de ‘moeite’ te doen de fles te pakken en zoveel mogelijk te drinken. Zo schijn je ook beter een ritme te creeeren. Dit geld trouwens voor overdag ’s nachts slaapt ze door. Dus we bieden gewoon aan en dan even aankijken wat ze opdrinkt en even bijhouden.
    O ik ben echt zo enorm opgelucht alsof ik 10 kilo afgevallen ben. Ik hoop dat de fles van tussen de middag ook goed gaat. Want vanmorgen is papa begonnen en nam ik het halverwege over en dat ging dus prima.
    Wat was dat moeilijk in het ziekenhuis (gillen en overstuur) hopen dat ze niet ging reageren of ziek werd. Gebeurde dus ook niet, helemaal geen koemelk reactie ze drinkt nu dan ook gewone nutrilon 1.
    We hadden toen de kruidvat 1 geen idee of dat uit heeft gemaakt. Het boeit me ook helemaal niks meer. Ben zo blij dat de bv klaar is. Het voelde echt niet fijn meer, veel onrust ad borst en gewoon niet goed. Ze drinkt nu relaxt de fles. Hoop dat het poepen beter gaat straks. De melk die ik afkolf die gooi ik ook weg. Was bij sommige zusters een beetje een verhaal van ‘zonde’. Maar omdat ik alles nu ook weer eet en we niet helemaal zeker weten of ze niet ergens anders op reageerde en ik nu gewoon weet wat en hoeveel ze binnen krijgt en ritme daarom gooi ik het weg. Met de kolf ben ik het aan het afbouwen. Die lactatiekundige die wzzappte me gisteren over hoe ik kon beginnen en mailt me vandaag een verantwoord schema. Ik heb namelijk enorm veel melk (150 tot 200ml per borst elke 4 uur) en ik wil geen ontstekingen dus doordat mn verof nu ook langer is heeft mn lijf ook daar de tijd voor en dan kan ik daarna ook weer de pil aanvragen en aan wennen. Ik heb een heel gevoelig lijf voor hormonen dus wil dr geen stres over hebben. Want ik wil ook mn werk goed kunnen doen enzo. Daarbij kunnen nu de oma’s aan n gaan wennen en proef gaan draaien met oppassen en als het echt zover is dat ik werk is ze ruim 6 maanden. Zoveel relaxter. Wel mn vriend nog even moeten overtuigen aangezien het wel even wat inhoud financieel maar we leven nu ook veel te riant dat kan best wat rustiger aan. Het is alleen een maand of 6 eerder dat mn contact een dag minder is en nu 3 maanden 25% minder salaris. Maar dan ben ik wel thuis. Ik kan bijna niet uitleggen hoe blij ik ben.

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Wat fijn lin. Dat zal een hoop rust brengen . En nu is het tijd om van elkaar te genieten en ach als daar minder salaris tegen over staat dan is het dat dubbel en dwars waard.

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @jewe. Ja dat is het zeker. Zo en zo al even e.a bekenen en er kan veel anders dus ga vd week is even een lijst maken (verzekeringen/gsm etc)
    is de kermis al klaar?

@joyce. o heerlijk he zn bad! ik ga ook regelmatig samen met n erin! Super chil. en wat slaapt die kleine man goed! wauw zeg:)

16. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @wen. o wat een leuke foto reeks!

@Diddlm. O bellen blazen doet n ook! grappig he:)

@Jewe. O ik lees (net terug) dat de kermis klaar is:) fijn dat jullie genoten hebben!

@ iedereen super bedankt voor de lieve berichtjes:) was niet makkelijk daar tussen 'zieke'kindjes klooien en veel alleen zijn maar t is voor een goed doel geweest.

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    weet iemand waar je zn trappelbord kan kopen die je in de box ophangt?

N vond m zo leuk in het ziekenhuis:) dus nu moet dr hier ook 1 komen!

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wat super zeg Lin, wat zal er een last van jou afgevallen zijn!!!
    En je hebt helemaal gelijk hoor wbt het werken, dan maar iets minder luxe maar nu lekker op je gemak van je meisje gaan genieten!!

Enne bij een speelgoedzaak?

19. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    #399 Anneliess86, 23 aug 2012
    Laatst bewerkt: 23 aug 2012
    @jewe fijn dat je nog 3 maanden krijgt doorbetaald.
    Leuk dat Tygo het zo naar zijn zin heeft gehad op de kermis.
    @diddlmouses leuk hè dat bellen blazen. N.oud doet het ook.
    @linn fijn dat jullie weer thuis zijn en dat ze drinkt. Zal zeker een hele last van jullie schouders zijn afgevallen.
    @joyce wat een slaapkopje hebben jullie zeg. Lekker hoor.

Hier werdt N.oud vanacht wakker om 3:00 heb zijn speentje gegeven en is weer lekker verder gaan slapen tot 6:00.
    We hebben via mystery park van center parcs een midweekje weg geboekt. We weten sinds vandaag dat we naar de kempervennen gaan. Ben benieuwd. Vorig jaar zijn we naar het meerdal geweest.

20. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    #400 nanni1996, 23 aug 2012
    Laatst bewerkt: 23 aug 2012
    Joyce; Zo Benjamin heeft lang geslapen!!

Lin; Wat super dat het zo goed gaat! Het kan best zijn dat ze niet tegen kruidvat kon en wel tegen Nutrilon hoor! Djayson kon als baby niet tegen dingen van Nutricia maar wel tegen Friso..

Annelies; Ook al een goede nacht! En wat lekker een weekje kempervennen.. Moet zeggen dat ik dat nu gemist / mis hebt nu we niet zijn weggeweest.. Maar daarin tegen gaan wij als het goed is eind november een weekje weerterbergen doen!

Jaymee is wat onrustiger, “moeilijker” inslapen maar als hij slaapt, slaapt hij lang.. Vanmorgen om 8 uur de fles en toen pas om half 2 weer!!!! Wel wilde hij toen (logisch) een slokje extra hihi.. Hij laat ook onwijs veel winden, en poept veel, ik denk door de Nutriton..

Net bij de Wibra een winterjas gekocht voor hem! Ik wilde er eentje waarvan de capuchon eraf kan want ik vind het niks in de maxi cosi of in de wagen als er zo een dikke prop onder hun zit.. Koop e wel een losse muts bij! Was 10,50 kwijt hahaha… :D

Vanavond voor het eerst weer sporten, bij de bekkenfysio, ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina