BEGIN Juni 2012 mama's !!!!!!! Deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door jewe, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga morgen ook 5x180+6 geven hij komt ook weer steeds sneller.
    Hij is niet tevreden in me ogen. Dus ben benieuwd

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    verpakking staat 2 a 3 schepjes erin. mijn tip: 1 a 2 scheppies doen. gewoon om eerst te wennen eraan. we beginnen er al maand eerder mee dan aanbevolen en tis nieuw voor ze. dus rustig beginnen :) is maar een tip natuurlijk he ;)

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Rijstebloem? Is toch pas vanaf 4 maanden? Of 3? Volgens mij voegt het ook weinig toe als hij al voeding voor hongerige babies krijgt met nutriton. Dat ligt ook al zwaarder op de maag.

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ff snel ja ze wilde meer na de 180/6 fles dus 60 erbij gemaakt.. Ze is toen 4 uur gaan slapen. Toen weer 150/5

Nu slapen:) trusten!

5. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Damn wat drinken die kids grote hoeveelheden! En maar 4 à 5 keer per dag?! :$ ;) J krijgt 2 flessen van 140/4 (dunner vanwege de krampjes) en verder 4 à 5 keer bv. Zit dus nog steeds op 7 voedingen!! Maar dat is volgens mij niet erg, ze groeit en komt iedere 3 uur ongeveer voor eten. Ga wel n iets gtotere fles maken; ze drinkt m nu steeds leeg.
    Ze rolt heen en weer, gelukkig nog niet standaard naar de buik. Ze kan t alleen wel dus ik let beter op.
    Reageer morgen beter; lig nu in bed?
    Trusten.

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hihi wat een gedoe he al die flesjes.
    Maar idd gewoon je eigen gevoel volgen dan zit het meestal wel goed.

@ Eevie, wij zitten nog op 6 voedingen.

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Vraagje; wat is nu slim om als slaapzak te gebruiken? J trapt dr dekens steeds weg. Nu nog een zomerslaapzak of een dikkere met afritsbare mouwen?

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik gebruik voor Eleny een zomerslaapzakje.
    Ze ligt erin met een romper en sokjes.
    Je kan een rompertje aangeven met langere mouwtjes.
    Hier in de flat is een winterslaapzak echt nog te warm.

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

ik zou nu echt nog een zomerslaapzak gebruiken, de laatste 2 jaar is het tot half oktober nog goed weer.
    Een dikke zou ik nu echt nog te warm vinden hoor.

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Zomerslaapzakje zou ik doen idd. Zo'n dikke gewatteerde is al snel te warm. Mocht het iets kouder worden kun je dat aanpassen door een pyjama eronder te laten dragen.

11. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Top! Ik ben helemaal niet thuis in de wondere wereld van de slaapzakken!;) :D Nou slapen wij wel met het raam open en slaapt J bij ons op de kamer, dus vandaar dat ik t niet zeker wist. Ze heeft trouwens toch altijd koude handjes. Ze heeft ook liever zo min mogelijk aan; kan niet tegen warmte!

12. MamavanEL

Dat was ik ook niet, totdat madam een aantal nachtjes bovenin haar bedje was te vinden met het laken helemaal weggetrapt ;)

Eleny drinkt sinds gisteren haar flesjes weer meestal helemaal leeg.
    Nu reist bij mij wel de vraag hoe het zit met de speentjes.
    Ze heeft het flesje binnen 10-15 minuten leeg en heeft de kersspeen 0 van Difrax op haar fles zitten. Wanneer is dit te klein ofzo? Of maakt dat helemaal niet uit?

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    In princiepe is die pas te klein als ze veel te lang gaat doen over een fles waardoor ze te moe worden om de fles op te drinken. Bij sommige kindjes (zoals die van mij) doen de hele looptijd met speentje maat 0 en sommige moeten wel over naar een maat 1. Je krijgt dan 2 gaatjes in de speen maar meestal gaat dit wel en stuk sneller.

Zolang ze nog 15 a 20 minuten over een fles doet is ht gewoon goed.

14. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Opzich drinkt ze dan nog best "snel" 10-15 min! Dus ik zou het voorlopig zo houden!

Ik heb net een DR.BROWN fles gekocht, kijken of Jaymee afkan met JPBM want heb het idee dat dat hem ook erg zwaar op de maag valt..

15. MamavanEL

Dr Brown fles is ideal, ik heb deze ok voor Eleny.
    Als je kleine de speen niet pakt, de kers van difrax past perfect.
    Succes.

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Oke! Thanx voor de tip!

17. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    @slaapzakjes hier ligt N.oud in de puckababy maar dan met zijn armen eruit en onder een dun lakentje in huis is het nog steeds 26 graden en meneer heeft het nogal snel heet.
    @Nanni en hoe bevalt de dr brown fles?
    Ik gebruik hem ook al een heletijd doe nu 2 scheppjes nutriton op 180cc water. En dan de fase 2 speen. dan doet hij er ongeveer 25 minuten over.
    Als ik merk dat het toch te lang duurd doe ik de speen van difrax erop en dan de m het gaatje is toch wat groter als van dr brown

18. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ging super!
    Had nu eerst maat 1 speen met 1,5 schep nutriton, dit ging niet.. Heb toen de maat 2 speen gepakt en dat ging super! 1x ff een beetje moeilijk doen, maar was snel weer over..
    Na de fles wel snel moe en toen eigenlijk gelijk gaan slapen.. Nu hoor ik hem wel wakker worden, dus ik ben benieuwd..

19. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mag ik vragen wat de nutriton doet? J poept nog steeds maar 1x per week en dan is het zó ontzettend veel dat de luier het niet houdt... Blegh!!

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    is voor tegen spugen

Deel Deze Pagina