BEGIN Juni 2012 mama's !!!!!!! Deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door jewe, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Tandjes komen door hier! Gezellige boel:(

2. Blays

Blays Niet meer actief

Ooh bah Lin :( zo vervelend, hebben ze altijd zo'n last van :(
    Heb je nog even bij kunnen tanken?
    Hopelijk knapt je meissie snel een beetje op!

Heb trouwens nog geen houdbaarheidsdatum gevonden whaha :p

3. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ Lin; nu al?!?! Ze is 3 maanden!! Jeetje wat snel..

Hier nog steeds n snotverkouden meisje... Erg zielig. Maar ze is heel erg lief. Ben zo moe, heb al n paar uur op de bank geslapen. Nu m'n bed in!

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Eleny is nu 3.5 maand oud en sinds gisteren neemt ze ineens een ander ritme aan lijkt wel.
    Om 9 uur is ze weer wakker nadat ik haar om 8 uur na het flesje op bed heb gelegd. Kan het zijn dat ze rond 15 weken ineens een ander ritme krijgen ?

Ik denk dat wij straks met de 2e fles haar een paar hapjes gaan geven.
    Ze is nu 15 weken en ik heb het gevoel dat ze er aan toe is.
    Kan toch gewoon ?

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja 15 weken 3,5 mnd is ze. Voel bobbels en ze kwijlt bijt op alles diarree luiers huilerig rode wangen. Chamodent werkt goed.
    T is vroeg maar dr zijn ook baby's die al n tand bij de geboorte hebben..

Hapjes ja ze zeggen minstens 4 mnd ivm de darmen.. Wij wachten nog ff 2 weken.

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Lin: Wat snel! Maar het kan idd! Hier dacht ik ook bobbels te voelen, maar manlief voelt niks..

eev: jaymee doet gezellig mee met de verkoudheid

wennekej; hier al hapjes, zijn echt maar hapjes 4-5 ofzo, maar hij vind het erg lekker, word er gewoon echt wakker voor (oke vanmorgen niet voor het fruit) en hij heeft totaal geen last van zijn darmen

Jaymee heeft vandaag veel geslapen, heb hem zelfs wakker gemaakt voor een fles, ik vond 5,5 uur ertusen wel lang genoeg hihi..
    Hij is wel erg verkouden, dus afgelopen nacht niet zo lekker geslapen, zijn bedje zat ook helemaal vol snot :)

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ff kort ego; J heeft gisteren om 20.30 de laatste voeding gehad en kwam pas om 05.30 weer!! :S Ik lag natuurlijk al vanaf 04.30 wakker.... Ze kan nu dr tut aanpakken als je die voor dr gezicht houdt, en dan in dr mond stoppen!! Trots!

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Dat is lekker! Fijn!!!

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier druk met inpakken voor het verhuizen over 1,5 week,
    Maarja moet natuurlijk tussen de schooltijden, flesjes en gewone huishouden door dus heb hier wel steeds bijgelezen maar geen tijd om te reageren gehad.

@ Lin, toch de beslissing genomen dus. Goed hoor!!
    Beter nu dan dat er dalijk echt een bom barst.
    Nu al tandjes, sterkte!

@ Eevie, ach arm meisje. gaat het al beter?
    Fijn voor dr. zo'n goede nacht.

@ Nanni, ook al verkouden en een lekkere slaapkop!

Noa kan nu ook omrollen van buik naar rug. En ze wordt al zo groot, gaat echt hard!

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Thanks. Ik krijg n niet goed wakker voor de laatste voeding. (alles al gedaan) maar drinkt ze tussen de 50-100 en komt vervolgens voor nachtvoeding en drinkt dan gelijk 200..
    Tips?

11. Blays

Blays Niet meer actief

Koos radeloos hier.. Benjamin weigert alweer steeds te drinken en raakt helemaal overstuur. Hij drinkt nu al een hele week bijna niets, vanaf vorige week woensdag door z'n sprongetje, daar is hij nu sinds zondag vanaf maar blijft slecht drinken.. Telkens maar 70-100 en hij komt nu zelfs maar 4x voor de fles ipv 5x sinds gisteren.. Zou toch denken dat hij dan juist meer honger heeft en meer wil drinken?
    Weet het echt niet meer, ben zo bang dat hij veel gaat afvallen en hij is al zo tenger van zichzelf.. :(

@Eevie, fijn zo'n goede nacht!

@Diddle, oh lekker binnenkort verhuizen! :D

@Nanni, bah ook al verkouden :( beterschap! Hoop dat je knulletje snel opknapt!

@Lin, drinkt ze ook niet door in der slaap? Benjamin niet hoor haha snap ook niet hoe andere mama's dat voor elkaar krijgen ;)
    Ik zou het niet weten, misschien gewoon zo laten, misschien dat ze dan straks wel veel drinkt voor het slapen gaan en dan doorslaapt? Succes iig!

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Is je speen nog goed? misschien dat hij te hard moet zuigen? Of misschien spruw? Last van zijn darmpjes? Poept hij goed geen last van verstoppingen omdat hij al vast voedsel krijgt kunnen zijn darmpjes geprikkeld raken. Ik noem maar wat?

13. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    @linn Hoe gaat het met N en met der tandjes heeft ze er veel last van? Kwa voeding weet ik ook niks. Misschien toch maar die nachtvoeding erin houden.
    @eevie lekker dat je meisje langzaam aan gaat door slapen. Wat goed dat ze zelf der speen pakt!
    @diddlemouses succes met verhuizen. Snap best dat je wat minder tijd heb nu, succes met verhuizen. Is het huis wel al helemaal klaar?
    @joyce wanneer moet je weer naar het cb? Misschien kunnen hun je raad geven?

Wat is het weer wennen zeg om te werken. Moet echt weer ff me ritme vinden.
    N.oud doet het opzich wel goed. Merk wel dat hij momenteel minder gaat drinken. laat heel vaak 50 cc staan.
    Maak me er niet zo druk om hij is er best aan en zal het momenteel wel niet nodig hebben.
    Hij kijkt momenteel echt het eten uit me mond maar wilt toch nog ff wachten om met potjes te beginnen.

14. Blays

Blays Niet meer actief

@Jewe, gebruik al geen nutriton meer en heb al een zachtere, flexibelere speen met een groter gaatje, geen spruw gezien en hij poept lekker door hihi daar gelukkig geen last van. Pff!

@Annelies, pas 8 oktober weer! Als hij zo door blijft drinken bel ik morgenvroeg op. Blijf hem nu gewoon 5 flessen doen, dan drinkt ie iets meer hoop ik. Gisteren maar 500cc gedronken terwijl meneer normaal zo'n 800 drinkt. Vandaag 265 gedronken probeer zo nog een fles.

Haha leuk hè als ze echt naar je eten gaan kijken, ik zeg altijd tegen Benjamin: moet je ook een hapje? En dan gaat hij helemaal lachen en zich verstoppen achter z'n handjes zo lief haha
    Fruit vreet meneer wel naar binnen, bijna een heel potje in 15 minuten! Mama lette even niet op en het potje was zo al over de helft ;)

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    2 witte puntjes bovenin zichtbaar nu... het zijn gewoon echt de tanden. wel erg snel he!

Dus gewoon niet wakker maken voor de late voeding? en haar laten komen? komt het dan een keer goed?
    kan natuulijk ook ad tanden liggen want heel dr schema en ritme ligt op zn gat nu...
    ze slaapt veel ook.

wow wat veel al joyce. met het fruit!

didlmouse. ja ben ook heel blij dat we het doorgezet hebben! zn opluchting en krijg ook steeds meer signalen dat het de juiste keuze is geweest. :)

16. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    @ ik zal der niet wakker maken en gewoon laten komen snachts.
    Het moet vanzelf een keer goed komen.

17. Blays

Blays Niet meer actief

Idd lekker laten slapen! Kijken wat ze doet! Benjamin ging ook steeds langer slapen en slaapt nu van 20.00 tot 08.00!

Ja echt ineens veel fruit, was helemaal niet de bedoeling haha
    Gelukkig goed gegaan met z'n darmpjes, meneer lag heerlijk te slapen daarna haha had een hele volle buik :p

Hij dronk net alweer ietsje meer, om 16.30 125cc en net om 19.30 150cc! Gaat de goede kant op gelukkig

18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ok. Volgende vraag.. Haha

Het is kouder aan t worden wat trekken jullie aan?
    Jasje/ vest/ en wanneer?
    Maxicosi (heeft n t snel warm) auto
    Wagenbak
    Draagzak
    Etc....

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De beste richtlijn is meestal wat je zelf ook aan doet. Niet te snel te dik aan gaan kleden. Straks wordt het winter en kun je hem nniet meer warm krijgen.

20. Blays

Blays Niet meer actief

Goeie vragen hoor! Ik twijfel ook vaak!
    Als ik met Benjamin ga wandelen alleen de deken over hem heen, hij frummelt graag haha. Als het straks nog kouder wordt een vestje en daarna een jasje erbij met eventueel een mutsje.

In de maxi in de auto eigenlijk niets.. Als het wat kouder wordt een vestje en eventueel een mutsje als we naar buiten gaan.

In de draagdoek ook zo min mogelijk extra, hij heeft al 3 lagen extra plus mijn lichaamswarmte. In de draagzak nog niks extra, ook ivm mijn Lichaamswarmte. Straks een vestje en mutsje.

Benjamin heeft het trouwens altijd snel warm is mij opgevallen. Heeftie niet van z'n moeder ;)
    Ik loop de hele dag te bibberen en te bedenken of ik hem niet te koud aankleed haha. Komt m'n vriend thuis, zegtie: nou, ik heb de hele dag in m'n tshirt gelopen! Zit ik daar op de bank met een dikke trui of vest aan hahaha.
    Ik heb Benjamin nu alleen wel al in een dikkere slaapzak liggen, maar het tocht hier ontzettend, je voelt gewoon de wind als je voor het raam staat.

Deel Deze Pagina