Lin: Je betaald dan per uur voor de middag, meestal is dit wel een vast aantal uur. Bijvoorbeeld van 13 tot 18 ofzo, dus 5x uurprijs, en dat geef je dan op aan de belastingdienst. Die vragen hoeveel uur je gebruikt maakt per maand voor opvang, en dan de uurprijs. Misschien kan je beter kijken voor ene gastouder? Die rekent per uur En meestal betaal je dan ook het aantal uur die je werkelijk afneemt
Jewe: Fijn dat ze thuis is! en dat de morfine pleisters werken! Jaymee was afgelopen nacht wat ornustiger, wilde vaker zijn speentje.. Viel wel weer gelijk in slaap.. Vandaag weinig doen, einde van de dag naar me schoonouders, schooonmoeder is jarig
@jewe. Fijn dat je ma thuis is en de pijnmedicatie aanslaat. Heftig hoor. Knuffel @nani ja maar op Kdv leert ze ook goed met anderen spelen. Ze is op do is ze al samen met d'r neefje bij souders. Maar mocht t niet gaan dan gaan we daar is naar kijken.. Gefeliciteerd Ga ma even bellen of ze dat doen en zoja gelijk een kijksfspr maken. Wel leuk want d'r wonen veel kids hier en ze gaan allemaal daarheen. Basisscholen zitten in t zelfde gebouw ook.
Gastouder is vaak veel goedkoper idd. Als ik al kijk wat ik elkke maand teveel betaal. Hier gaan ze allbei 1 dag. Een dag betaal je van 7 tot 19. Ik breng de kinderen pas om 9 uur en ze worden om 5 uur alweer opgehaald. Dat is per week voor 2 kids al 8 uur teveel. dat x 6.50 per uur is 52 euro per week te veel. Ik heb ze nu ook uitgeschreven omdat ik toch geen werk meer heb mar als ik ooit weer ga werken dan ga ik zeker voor een gastouder. Let ook op de nieuwe regels dat je ze alleen mag wegbrengen als je op dei dag ook werkt. Er wordt gekeken naar de persoon met het minste aantal uren. Net even langs de prenatal gereden wilde nog wat kleding voor de winter vor allebei, maar ze hadden echt niks leuks. Van de week komt de kinderbijslag weer volgens mij. Ga ik van de week wel een shoppen hier in de stad zonder me schuldig te hoeven voelen Tygo moet zowieso nieuwe schoenen hebben voor de winter denk dat zijn schoenen bijna te klein zijn.
Ja je mag ze alleen brengen ahv het aantal uren dat je werkt! En er is ook nog een max van de prijs dat je terug krijgt, het is niet zo dat als je KDV 7,50 per uur kost je daarvan dan bijv 3/4 krijgt. Max staat nu op geloof ik 6,35 ofzo.. Hier scheelt het enorm! Als ik ze op een KDV moet doen, dan moet ik ze 3 dagen doen omdat een KDV geen wisselende dag kan Dat is per kind 33 uur per week! Dit ben ik bij de gastouder nu per maand kwijt En daarbij kost mijn gastouder 5 euro per uur, en het KDV waar ik werk is 6,35 per uur, dus reken maar uit mijn winst haha
Ooooo dat wist ik niet. Maar hoe checken ze dat dan dat je ook op die dag werkt? Want mijn rooster is soms di en woe 2nachten dan slaap ik dus overdag maar dat telt toch gewoon als woe werken.. Ook al zijn de uren tussen 22-7? Ik heb dan alleen opvang nodig tussen 13-18 Heb ik vroeg dan is m'n vriend tot 13 thuis en kan ik ophalen maar omdat ik nooit zeker ben van Hoelaat ik klaar ben. Heb ik opvang tussen 13-18 nodig zodat m'n vriend kan halen. Bij laat breng ik om 13 weg en haalt m'n vriend op.. Is dan 5uur per week opvang en Kdv vraagt. Ik zie trouwens dat t mogelijk is in overleg om 5,5 u te doen.. 6,46 per uur.
Ik werk 9 u per dienst soms meer en heb 5 u opvang nodig, klopt dan toch? En hoe vind je dan n geschikte gastouder?
Lin; je zit qua uren prima! daar moet je niet druk om maken! Het gaat erom dat je niet meer uren opvang gebruikt dan dat je werkt! (Waren mensen die werkten 2 dagen en kids 5 dagen opvang, en dus ook 5 dagen vergoed, nu kan dat niet meer) Gastouder heb ik gezocht via gastouder bureau's hier in de omgeving en via marktplaats! Contact met een paar gehad, langs geweest bij de gene die ons aansprak, en dat klikte gelijk! Djayson wilde niet meer weg, en vroeg de volgende dag, wanneer gaan we weer naar die mevrouw toe Je zou ook mensen in je omgeveing kunnen vragen of die iemand weten
Wat vinden jullie ervan als opa's oma's of partners van hun gaan vliegeren met je baby? Ik krijg t idee dat we ons aanstellen maar wij vinden het niet prettig (ivm spugen en omdat ze nog klein is) Maar als we t zeggen luisteren ze niet of praten t goed.. Of vinden dat t wel kan.. Wat moet ik daarmee ( zulke dingen gebeuren altijd in n volle huiskamer met visite ) Wat vinden jullie? Wij vliegeren wel maar dan als we zelf op de bank liggen. Partner van m'n pa deed t vandaag vanaf de stoel en m'n ma n tijd terug staand!
Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee maar als jullie je er niet prettig bij voelen gewoon zeggen. En dan kunnen ze lullen wat ze willen maar jullie zijn de baas. Ik zou dan gewoon zeggen doe dat maar niet want...met de reden waarom jullie het niet willen. En als ze niet luistren pak je haar gewoon terug. Maar waarom vind je het vervelend dat de opa en oma's het ook doen als jullie het zelf ook doen? Dan is ze toch net zo klein en kan ze toch ook spugen?
O omdat wij t bij de bank doen en hun Boven n tafel of staand. Daarbij spuugd ze snel en had ze net gegeten. Werft ze er heel druk van waardoor ze niet wilde slapen. En ze doen t niet voorzichtig ze gooien d'r nog net niet omhoog. D'r nek en schudden is ook niet zo best toch? Ja m'n vriend heeft t gezegd maar niet geluisterd. Dus vind dat niet kunnen.
Gewoon afpakken dan en zeggen dat dat ten koste gaat van haar slaapjes. Ik ben daar altijd heel makkelijk in staat iets me niet aan dan zeg ik er wat van, luisteren ze niet dan pak ik hem af en zeg ik gewoon geef hem dan maar hier. En in discusie ga ik al helemaal niet. En nek schudden een beetje wild doen kunnen ze wel hebben hoor ze zijn niet van porselein .
@jewe thanks ja doen we in t vervolg ook. T is allemaal ff wennen hoor Hier uitgeslapen 8.30 maar wakker gem voor de fles!
Hier ook maar om 7.30 wakker gemaakt anders loopt heel me ochtend in de soep want dan zul je zien dat ze dan allebei tegelijk uit bed willen haha wat een luxe probleem.
Hahaha Jewe! Luxeprobleem idd Hier om klokslag 08.00 uur wakker. Hij had ook al lang genoeg geslapen Van het weekend lekker naar de rommelmarkt geweest! Zaterdag met vriendlief, en zondag met de buurvrouw haha. Voor Benjamin zo'n loopstoeltje gescoord waar die in moet zitten (wou vriendlief graag hebben) en een loopwagen van vtech waar hij achter kan leren lopen. Mijn vriend zat eerst te zeuren 'kon je niet afdingen naar 5?' (ik had 7,50 betaalt) maar zodra hij al die knopjes en geluidjes ontdekte raakte hij al lichtelijk verslaafd haha. Hij vond hem dus toch wel leuk, lol. Nu Benjamin nog
@joyce haha koopjesjager die man van jou! Kdv vraagje. Vanmorgen gebeld gaven aan dat het pedagogisch beter is om minimaal 1 hele dag opvang te doen. Maar zou kunnen dat dit id toekomst gebeurd maar nu is dat nog niet nodig en ook te kostbaar. Is dat echt zo? Kleuters gaan toch ook maar 1ochtend naar de crèche. Heb d'r nog nooit van gehoord. En ze is dan net 7mnd! Ze slaapt dan nog dus komt daar rond 13uur en om 18uur zijn wij er weer. Met n gastouder zou dit dan ook zo zijn. Vind t n beetje overdreven klinken. Ze gaan de mogelijkheid bekijken en bellen me terug deze week. Wat zouden jullie doen? Scheelt wel 70 euro id maand. Een hele dag of 5uur
Haha ja echt he! Volgens mij heeft ze er toch ook nog niet zo veel aan als ze zo vroeg al een hele dag gaat? Had mijn psych het laatst over Zij deed haar dochtertje van 9 mnd toen ook een hele dag naar het kdv, maar daar is ze na een tijdje mee gestopt want ze had er nog niets aan aan al die andere kinderen enzo. Ik zou haar gewoon die 5 uurtjes doen hoor. Over dat afpakken, daar moet ik ook nog steeds aan wennen hoor. Merk wel dat ik iets 'harder' ben geworden. Nee is nee, klaar. Ik zou het ook wel eng vinden als anderen gaan vliegen boven de tafel of alleen al staand. Gewoon zeggen als je het niet fijn vind, dat ze het beter lekker zittend op de bank kunnen doen ivm de veiligheid van je kindje.