@lin, ik vind het maar onzin hoor. Wat doet zo'n kleintje nou de hele dag? Beetje liggen spelen en slapen. Het gaat niet goed in de kdv branche dus hoe langer op de opvang hoe meer ze verdienen natuurlijk. @joyce, kijk goed gescoord. Niet te lang in de loopstoel doen hoor. Vanaf 6 à 7 maanden ongeveer 15 min per dag. De manier dat ze in het stoeltje hangen is heel slecht voor de heupjes. Net op pad geweest voor een nieuwe bril. Over 2 werken is hij klaar. mijn oude bril wordt nu echt slecht.
Thanks dat dacht ik ook ze komt daar kan bijna direct door voor ruim 2uur slapen en de overige 2,5 tot 3 uur is t verschonen 1 fles en misschien n fruitje en ff wat spelen. Maar wil niet straks spijt hebben als m'n vriend de woe niet meer flexibel is ivm ander werk dat ik dan hierdoor in n andere stad/dorp beland want dit is super dichtbij wat tijd scheelt. En de aansluiting met de kleuterschool is ook soepel zit in t zelfde gebouw dus kent ze wel vast wat kindjes en is ze gewent om een juf te zien etc. Maar kindje met 7mnd n hele dag is best lang maar ze willen daar dat ze goed gewent is en met n halve dag is dat moeilijk. Toch gek want nu is ze steeds n halve donderdag bij m'n souders en daar gaat t super. Ook nog gezegd dat wisseling in opvang niet zo goed was. Nou dat ene dagje opa en oma en die halve Kdv is toch prima verder is of papa of mama thuis.
Hoeveel kilo moeten jullie nog? Hier nog 4,5 waarvan 2,5 van N is de andere 2 Vd eerste zwangerschap(mk) En pas op 2broeken na alles weer krijg ze wel aan maar zit niet lekker
Bedankt voor de tip Jewe! Zal daar dan rekening mee houden. Oh fijn een nieuwe bril, ik moet ook eigenlijk.. @Lin, ooh ik durf niet eens op de weegschaal te staan haha. De laatste paar keer moest ik steeds nog 8 kilo haha
Zo hoest hier? Ik had weer nachtvoeding vannacht.. Verder gaat t wel goed. Helaas de groente en fruithapjes niet (buikpijn) Net de tuin gesnoeid opgeruimd (n id wipper vond t prachtig)en zo ff strijken. N slaapt nu. Wat hebben jullie op de verlanglijstjes voor de feestdagen staan? Ik kom nietverder dan een 123 schommel en boekjes. Nog tips ? Fijne dag !
Hey ladies, ben weer ns wakker na n nachtvoeding. J komt weer 8x per dag, maar ze is ook heel hard aan het groeien!! Ze heeft vandaag haar 2e prikjes gehad en alles was in orde: 61cm en 5600gr. Netjes denk ik zo. De arts gaf aan dat ze erg vlug is. Zd kijkt helder rond, wil rechtop zitten en als klap op de vuurpijl kan ze zich sinds vandaag officieel van haar rug naar haar buik rollen!! zo stoer! Echt ook d'r armpjes onder zich uit trekken enz. Ze huilde trouwens alleen even tijdens de prikjes, maar toen ik haar op had getild was het al weer goed. Ik ben zó ontzettend trots!! Ik heb alles wel gelezen maar weet niet alles meer. (Maar het is dan ook 5 uur s nachts!) @gewicht: ik ben alle kilo's kwijt! Nu hopen en werken voor wat extra eraf. @feestdagen: ik weet niet of wij eraan gaan doen. M'n vader z'n relatie is na 10 jaar sinds dit weekend over. Zal denk ik geen Sinterklaas worden. Ben er erg verdrietig om; we hadden ook stiefzusjes en n stiefbroertje. (Puber-leeftijd). Ik weet ook niet wat ik dan zou moeten vragen, maar dat zou speelgoed worden denk ik. En boekjes. Ik ga snel weer slapen. Xx
Eevie. Wat knap! En vlug! 8 voedingen deed N ook en sinds n maand doet ze 5 à 6 voedingen. (Soms komt ze snachts en dat is dan 6) Wat naar zeg sterkte en dikke knuffel! En je schoonfamilie geen feestdagen? Hier 21 uur laatste fles en ze was om 4.30 ff aan t jengelen maar sliep verder en ga d'r zo wakker maken. Gister overdag bijna niet geslapen. Ga vandaag ff naar de stad. Hoest bij jullie druk met werken denk he?
Goedemorgen meiden, Ik ben er nog hoor, alleen sinds maandag weer aan het werk Viel gelijk met mijn neus in de boter want moest maandag van 9 tot 22 uur werken ivm cursus kindermishandeling. Pfff wat is dat heftig die cursus nog 3 avonden heb ik hem.. Het werken zelf gaat wel goed, alleen wel weer erg wennen, en gister avond was ik kapot! Djayson en Jaymee hadden nog lekker papadagjes deze week dus dat scheelt hihi! KDV: Ik snap het idee van de halve dagen van jullie wel, maar als je voor een kindje die een halve dag komt 1 man extra personeel moet hebben is het hoe lullig ook, niet rendabel. Maar fijn Lin dat het bij jullie wel kan! Voedingen; Jaymee zit weer op de 4 voedingen, en als hij echt honger heeft dan 5, en dat gaat prima! Rollen; Jaymee heeft een paar keer laten zien dat hij van buik naar rug kan rollen, maar verder niet. Wel vind hij ene nieuw speelding in de box erg leuk en die hangt aan de box zeg maar dus moet hij iets meer zijn best doen als hij op zijn rug ligt hihi.. En daarbij is Jaymee ook 3 weken te vroeg, en dat kan gewoon 5 weken schelen met een kindje die 2 weken te laat is geboren Opzich valt 5 weken mee, maar qua ontwikkeling kan dat best een hoop zijn.. Ik hoop dat het weer een beetje droog blijft, want moet om half 11 naar de fysio en manlief heeft de auto mee.. Jaymee moet met mij.. Om half 12 heb ik gesprek op de PSZ ove Djayson, peuterestafette noemen ze dat omdat hij in januari naar de basisschool gaat!
Wat knap Eevie! Wat is je meisje snel zeg! En lekker gegroeid! Hier 4 voedingen en 1 fruithapje. Benjamin doet de laatste paar dagen wel raar bij de fles, zodra je hem aan z'n lippen zet wordt hij helemaal hysterisch.. Als je dan even vol blijft houden drinkt hij vaak wel gewoon normaal, maar als dan ook maar even de fles er weer uit is geweest begint het weer opnieuw. Weet iemand wat dat kan zijn? Snap er niks van, komt zo opzetten. 's Ochtends geen last van, alleen bij de middagfles van 12 uur en soms in de avond ook. Helemaal panisch maar als je 5 minuten die speen in zijn mond houd drinkt hij gewoon normaal en rustig. Hij heeft geen spruw, en wel gewoon honger. Zat te denken dat hij dan misschien te moe is om te drinken? Hij valt dan nl altijd zo in slaap na een paar slikken. Andere speentjes ook al geprobeerd, en met die wat ik nu heb drinkt hij het beste (Difrax Kers M). @Nanni, heftig zo'n cursus, en gelijk zo'n lange dag op je werk! Gelukkig heeft je man nog een paar papadagjes hihi. @Cadeau's, pff zou het ook niet weten! Misschien wat voorleesboekjes ofzo? Heb nu trouwens een heel knus voorleeshoekje gemaakt bij Benjamin op zijn kamertje Als hij dan weer zo moe is dat hij moet huilen lekker een voorlezen en meneer slaapt zo <3 Ik heb trouwens op Facebook 2 gebreide berenkoppen in kleur naar keuze gewonnen, zo leuk!
Joyce; dat deed jaymee vorige week ook met zijn fles, heel lastig.. Nu gaat het weer goed, zal wel een fase zijn.. Cadeaus; jaymee krijgt een bad/douche stoeltje.. Dan kan hij straks zitten onder de douche als hij kan zitten.. Verder weet ik nog niet..
Leuk winnen joyce! Grote zoon heb je al naar de basisschool! Nani Hier beetje moe (m'n ma was d'r ff) maar dan heb u m'n handen vol. Die is zovol Vd kleine dat ze niks meer omzichheen ziet.. Irritant! Ik ga ff gezellig doen
@Joyce, Leuk gewonnen? Is dat zo'n berenkop van het merk baby's only? @Eevie, Trotse mama en terecht! Super goed hoor van je meisje. @Lin, haha ja wen er maar aan. Vroeger kwamen de ouders op visite voor jou maar nu komen ze voor de kleine dat jullie er ook nog zijn is bijzaak haha @Voeding, Jens krijgt nog 4 flessen. 3 van 180+6 en 1 van 180+6 met rijstebloem daar slaapt hij op door van 19.00 tot 7.00 uur. Heerlijk! Vindt het vooral heerlijk dat die fles van 23.00 uur eraf is...daar had ik echt een hekel aan om daar voor wakker te blijven.
Echt he jewe! Ze doet ook zo hyper.. Vraag over flesje.. N wil de laatste dagen eerder d'r laatste fles dus hoef d'r niet wakker te maken om 23 maar ze gaat gewoon niet eerder slapen of wordt na een uurtje (20 uur)weer wakker en gaat brullen tot ze die fles gehad heeft. Dan vind ze t grappig om om 4.30 te gaan roepen id bed maar als ik niet reageer slaapt ze verder tot 8. Is ze misschien toe aan pap? Wat geef ik dan want Vd hapjes krijgt ze buikpijn. Ze zat vandaag op 6flesjes 990ml maar raar verdeeld soms doet ze 5 grote.. Moet ik daar mee?
@Jewe, ja die berenkoppen! Ooh lekker zeg die laatste fles eraf, heerlijk! Idd niet meer opblijven en je hebt de avond even lekker voor jezelf en je man @Lin, hier komt m'n schoonmoeder ook alleen nog maar voor de kleine hoor haha. En moet hem dan het liefst de hele tijd vasthouden en rondlopen en trekken en doen, das wel vervelend soms haha. Je kan idd proberen om in die fles van 20.00 wat rijstebloem toe te voegen, ga ik vandaag ook proberen, Benjamin wordt de laatste tijd ook steeds vroeg wakker en als ik idd niet reageer of ff z'n tut of speen geef slaapt hij weer verder tot 08.00/08.30.
@lin, je kunt het voorzichtig proberen want rijstebloem kan verstoppend werken. Dus ze kunnen er buikpijn van krijgen. Ze zijn er langer voldaan mee en er zit verder niks in waardoor je het al vanaf 4 maanden mag geven.
Hier zijn de 3e entingen een feit, ze heeft nergens last van gehad gelukkig. Laatste fles mag eraf, hoe hebben jullie dat gedaan? Ze weegt nu bijna 6400gr en is nu 64.5cm lang, volgens het cb bovengemiddeld. Ik zit nu thuis met vreselijke nekklachten die doortrekken in mijn rug en arm Iemand een Chicco lite way te Koop ? Of ken je iemand? Omgeving n.Brabant.