BEGIN Juni 2012 mama's !!!!!!! Deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door jewe, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor de tips. N.oud heeft net voor het eerst bloemkool op. Een paar hapjes. Hij trok soms gezichten erbij. Morgen weer een paar hapjes. 24 uur mag zo'n potje open zijn toch? Zal wel veel weggooien maarja.
    @linn fijn dat de peer goed helpt dat ze zo goed poept.
    Weet wel dat er 3 standen speen bestaan van difrax

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja d'r staat ook 123 op maar snap d'r niks van.

O grappig he dat happen. Hier voor de 2e dag peer ! Gaat als n trein en ze poept al n ketter. :)

We zijn dit wknd aan t klussen. Op n d'r kamer een borduurwerk van w&p door oma gemaakt opgehangen.

De Canvas id hal hangt.

M'n vriend is buiten t hout aan t behandelen (huis id stijgers) maar is erg nodig.

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Lin; je zou een maat M of L kunnen proberen, ik vond die 1,2,3 spenen van difrax 3x niks hihi..

Annelies; Potje mag idd 24 uur open.. Ik maak vers, dus haal per dag eruit wat ik nodig heb.. Maak 1x in de zoveel wat hapjes en dat vries ik in.. Begon met 1 blokje, vanavond had meneer er bijna 4 op :) Tomaat had hij opnieuw :D

Jaymee heeft vanmorgen veel geslapen.. Tot half 8 vanmorgen, toen om half 9 tot 10.. Kwart voor 11 tot kwart voor 2! Om 10 uur fruit, en 2e fles dus pas om kwart voor 2.. Daarna om half 5 weer een fles.. Kwart voor 6 tomaat, en om kwart over 7 weer, alleen die ging niet op, maar ook niet zo gek hihi.. Tussen 15 en 16 nog geslapen.. Daarna nog een napje van half 7 tot 19 hihi..
    Is nu op zijn rug in slaap gevallen, ik legde hem even neer en meneer sliep bijna gelijk, dus maar laten liggen..

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Lin, Ik geef de rijstebloem met een 1 2 3 speen van difrax en gaat prima. Je moet zorgen dat het streepje onder de neus zit dat is de stand die eruit komt. Ik begin met standje 1 en halverwwege de fles draai ik hem naar standje 2.

Geloof dat ik nog de enigste ben die nog geen vaste voeding geeft. Haha. Nog 2 maandjes dan mag Jens ook gaan proeven. Ik heb nog niet zo'n haast ermee en ach ze groeien er toch nog niet van.

@Joyce, Hoe gaat het met B? Zit hij alweer wat beter in zijn velletje? Slaapt hij al wat beter?

Etentje was erg lekker gister avond. Was bij een heel sjiek restaurant waar ze echt geweldig lekker eten hebben. Was ook voor het eerst sinds Jens er is dat we weer eens samen weg zijn geweest dat was ook wel weer een keer fijn.

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi
    Ik had de 123 nog
    Liggen van m'n flessen avontuur;)
    Papje ging d'r goed in met die speen.
    Had 150/5 en 1,5 rb gedaan. Ff voorzichtig proberen..
    Voeding ja begonnen op advies cb ivm ceel obstipatie nu kakt ze goed op die paar lepels fruit.

O lekker ff weg he jewe!

6. Blays

Blays Niet meer actief

Haha volgens mij geeft eevie ook nog geen bijvoeding toch?
    Dus je bent niet alleen Jewe! :p
    Met Benjamin gaat het beter! Voelt soms nog iets warm maar hij drinkt beter (vandaag geen geworstel gehad!) en huilt minder.
    Hij wordt nu wel vaak wakker snachts.. Eerst om 03.00 toen 03.30 en net om 05.00 weer! Ff speen erin en hij slaapt weer maar toch vervelend..
    Heb al wel 1,5 schep rijstebloem in z'n fles maar dat helpt dus nog niet echt haha ;)
    Morgenavond maar ff 2 scheppen proberen en dan met de 1-2-3 speen, hij viel vandaag halverwege de fles in slaap terwijl hij normaal nog redelijk wakker is na de fles.
    Hoop dat hij snel weer doorslaapt, ik ben nu al vanaf 03.00 klaar wakker ;)

Fijn dat je een geslaagde avond hebt gehad, lekker van genoten zo te horen! :D

7. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    @linn lekker aan de klus is altijd weer een fijn gevoel hè als alles weer netjes en opgeruimd is.
    @nanni ik ga denk ook over naar vers. Dan kan je het toch invriezen in van die ijsblokzakjes?
    @jewe fijn dat het etentje zo geslaagd was.
    @joyce gelukkig dat het weer wat beter gaat net Benjamin.
    Irritant is dat hè als ze minden in de nacht komen, en als je dan de fop geeft weer verder gaan. Heeft n.oud ook een paar nachten gehad dan werd hij wakker om half 3 en voordat ik weer sliep kon ik er weer uit voor me werk. Gelukkig slaapt hij nu weer tot 6:00 hoop dat er binnenkort weer 7 uur is.

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hier ook verse hapjes.
    Of uit de vriezer.
    Is goedkoper en echt niet veel meer werk.

Pap is goed gegaan met de 123.

@joyce o balen van Benjamin dat ie niet lkr is.
    En dat je zo vroeg wakker was.

@annelies ik heb dat boek van Ah (opperdepop) heel handig.
    Ja inderdaad fijn als t weer gedaan is.

9. Blays

Blays Niet meer actief

@Annelies, ja heel irritant! Hoop echt dat hij snel weer door gaat slapen, of leert z'n speen goed om in z'n mond te stoppen haha. Ik kom heel vaak op zijn kamer en dan heeft hij zijn speen vast, in zijn mond gestopt, maar verkeerd om :p En dat zuigt niet lekker :p

@Lin, kun je dat boek gewoon bij de AH kopen? Lijkt me een heel leuk en handig boek!

@1-2-3 mama's :p, hebben jullie ook zo'n ring erbij? Die heb ik niet en snap niet echt hoe je hem dan draait naar het volgende standje #blond :p

@Hier, gaat weer een stuk beter met Benjamin! Hij heeft vandaag ook geschaterlacht :D Hij had zo'n lol met zijn nijntje tril ding aan de wiegenbak, zo leuk! :D
    Morgen vroeg alweer naar het CB, ben heel benieuwd hoeveel hij is aangekomen en gegroeid aangezien hij zo slecht drinkt iedere keer. Sinds ik hem 4 flessen geef ipv 3 gaat het wel beter maar nog niet optimaal.

10. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    @linn ik heb dat boek al in huis idd net ff ingekeken staan wel goede tips in.
    @joyce hoelaat kwam Benjamin vanacht?
    Ik heb een avent fles gekocht met een 123 speen die is makkelijk en hij drinkt er goed uit. Met de dr Brown fles moet hij zoveel moeite doen ook al zit er een papspeen op.
    Succes morgen bij het cb.

Heb vandaag even van die ijsblokbakjes gekocht dan kan ik dinsdag beginnen met koken voor n.oud morgen gaat het niet lukken moet de heelde dag werken.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Joyce: Fijn dat het beter gaat! Las net in het oei ik groei boek dat kids rond de 4 maanden vaak een periode hebben met slechter drinken, hoort er dus een beetje bij.
    Leuk schaterlachen!

Annelies: Als je niet genoeg hebt aan de ijsblokjes bakjes kan je ook die zakjes halen, alleen dan moet je wel heel dunne voeding hebben hihi..

Jaymee heeft vandaag veel geslapen, afgelopen nacht veel wakker geweest, ook ivm speen.. Echt iets pakken begint hij nu net pas mee, dus een speen lukt hem nog niet.. Heb gelukkig wel de difrax combi dus maakt nie uit hoe hij die in zijn mond doet hihi..
    Hij heeft wel last van zijn tandjes, bij eentje lijkt het of ik al een puntje voel dus dat scheelt!

12. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Nanni bedankt voor je tip dan moet het zeker wel heel vloeibaar zijn.

N.oud is opzich wel een hele makkelijke drinker hij drinkt uit alle flessen en spenen wel alleen de difrax speel vindt hij helemaal niks.

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Qua groente lukte hier qourgette wel goed om erin te krijgen..
    Fruit de meeste wel, behalve banaan en appel..

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Joyce, Ik heb ook geen 1 2 3 ring. Je draait gewoon de fles rond en op de speen kun je zien naar welke stand hij draait. De stand onder de neus is de snelheid waar het er mee uit komt.

@Nanni, Bijna alweer een mijlpaal dus dat eerste tandje. Leuk! Gek idee he dat er straks een klein tandje in je kleine babietje staat.

@Kookboek, Opperdepop heb ik ook en paar weken geleden heb ik ook nog een baby/kinderkookboek gewonnen bij de wij jonge ouders daar stonden ook een heleboel leuke recepten in.

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Jewe; ja heel gek, dan is het baby er helemaal zo af vind ik:):(
    Maar ja an hem niet teug stoppen hihi..

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Vanavond is de 3e dag dat de laatste fles weg is.
    Om 20.30 krijgt ze 200cc met rijstebloem.
    De eerste nacht kwam ze om 6.35 en afgelopen nacht om 3.30.
    Honger heeft ze niet, ze valt altijd zo weer in slaap.
    Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Morgen een midweek naar Center parks, erg veel zin in !!!!
    Hopelijk bemoeid mijn schoonpa zich niet teveel met de kleine (af en toe behoorlijk irritant) en ik ben heel benieuwd naar het babyzwemmen.

Ik ga nu een ibuprofen innemen en lekker naar bed.
    Pijn in mijn nek en arm blijft in vol ornaat aanwezig.

Fijne week allemaal.

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @joyce ja gewoon bij Ah (zou ook ff op mp of hier bij tekoop kijken) ik weet niet hoeveel die kost was n cadeautje.

Hier vandaag appelmoes ,bloemkool, peer,banaan in blokjes id vriezer.

Nu nog ff 1pagina terug lezen hoor

18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @wenj. O veel plezier. Soms zijn ze irritant he opa's en oma's
    Balen Vd pijn

Welterusten allemaal

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Wen: veel plezier! Laat je schoonvader je week niet verpesten!

Vandaag een babygym op de kop getikt! Een chicco met herrie haha.. Merk dat hij liedjes en lichtjes erg leuk vind.. Je kan hem ook in de box hangen! 10 euro gewoon in mijn woonplaats!

Boek opperdepop ookmaar eens kopen!

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Pff ben echt Zow moe...
    Kon gister niet slapen toen sliep ik wilde N om 3.30 eten...terwijl ze al ad max zat van 1dg.. Maar gegeven d'r laatste voeding was met bambix. Iemand n idee wat ik t beste kan doen met de flesjes?

Deel Deze Pagina