@Annelies, hij kwam om 5 uur! Dus lekker 2 uur langer doorgeslapen al, en de hele nacht zonder speen! Om 5 uur speentje gedaan en toen sliep hij verder tot 07.30. @Nanni, oh fijn dan hoort het er idd een beetje bij! Lucht me wel weer wat op hihi. Ooh al bijna een tandje, wat leuk! Vind dat zo schattig 1 of 2 van die tandjes in zo'n klein mondje Haha terug stoppen gaat nu wel heel moeilijk idd En ook een goede deal die babygym! Haha leuk he al die geluidjes @Jewe, oh dus ik draai gewoon de fles bij? Mijn schoonzus had het al over de fles weer losdraaien en dan de speen omdraaien naar de andere stand en dan weer de speen erop draaien, lijkt me een heel gedoe! Oh leuk een kookboek gewonnen! @Wenneke, heel veel plezier in CentreParks! Leuk! Balen van de pijn, hopelijk voel je je nu al wat beter. @Lin, balen dat je zo moe bent, hopelijk kun je vandaag tussendoor nog even wat slaap pakken. Hoeveel flesjes geef je nu? En hoe laat? Hier is het ritme ongeveer: 08.00 - 12.00 - 13.30 fruit - 16.00 - 19.30 maar de soms ook wel eens een half uur eerder ofzo. Heeft ze ook een speentje? Misschien heeft ze snachts ook gewoon zuigbehoefte? Benjamin namelijk wel, die valt dan zo weer in slaap als hij zijn speentje heeft. @Hier, bij het CB geweest, Benjamin deed het super! Hij huilde harder toen die vrouw hem pakte met haar koude handen dan toen hij geprikt werd haha. Ik mocht hem ook gewoon fruit geven als hij daar behoefte aan had. Hij is nu 62,5 cm en weegt 5805 gram. Ondanks het worstelen en slecht drinken dus toch wel gegroeid en goed aangekomen gelukkig Hebben jullie nu trouwens ook pas weer een afspraak in December?
@joyce wat n ukkie is b! En n n reusje ze was de laatste keer 7250 en 62cm(wij zijn zelf lang maar wel slank) Uh ritme? Welk ritme? Het is nu meestal 8.00-11.00-13.00-16-19.30-22.30(pap) Voeding 2 en 3 wisselen Weens een half uurtje want heb m vandaag om 11.30... En fruit doe ik nog niet op n vast moment vind t ritme lastig omdat ze vaak ook n halve fles laat staan... Dus ik hoor graag wat handig is. En hoeveel aanbieden
O ja speen heeft ze maar spuugd ze vaak met dezelfde vaart uit en ligt dan naast d'r bed. Ze wil m niet vaak
@Lin, hahaha ik vond hem al groot Zou wel heel leuk zijn om alle beebjes naast elkaar te zien Ik deed in het begin fruit als Benjamin slecht dronk, en dus ook een halve fles ofzo liet staan. Eventjes wachten en een uurtje erna ofzo dan wat fruit proberen. Hoeveel krijgt ze in een fles? Haha dat doet Benjamin ook met de Difrax spenen Heb nu de Bibi speen en die houd ie vaak wel in, maar gaat er ook vaak weer net zo snel uit hoor haha. Hij heeft hem echt om weer in te slapen.
Hey ladies, Hier weer eens achter de computer, maar J is aan het miepen. Ga toch ff proberen een verhaal te schrijven! @ Nanni; hoe gaat het met het doorkomen van de tandjes?! @ Jewe; ik geef idd ook nog geen bijvoeding, hoor! Wij gaan samen Rapley-en toch? @ Wen; veel plezier in CP!! @ Lin; hoe gaat het met N en dr buik? Gaat dat goed met fruit? Logisch dat je moe bent! @ Joyce; fijn dat het goed gaat met Benjamin! (Heb dit hier onder ff gekopieerd uit n ander topic waar ik schrijf, hoor! J is zo onrustig!) Hier gaat alles goed. Gisteren was mijn laatste verlofdag, vandaag is officieel mijn ouderschapsverlof begonnen. Wat dus wel inhoudt dat ik morgen weer moet gaan werken Aan de ene kant heb ik erg veel zin om weer te werken en niet alleen maar "mama" te zijn, aan de andere kant voelt het heel raar. Echt het besef dat ons meisje zo hard groeit. Morgen heeft Eevieman haar voor het eerst de hele dag alleen thuis. Hij vindt het erg spannend! Zal vast goed gaan. Die 2 zijn zo gek op elkaar! J is trouwens ook al een dagje gaan oefenen bij de GO. Ze vond het volgens mij wel prima! Nou mag ze woensdag en vrijdag officieel! Ik weet niet of ik het verteld had, maar ze kan sinds vorige week omrollen. Van haar rug naar haar buik én terug! En inmiddels heeft ze door dat ze het beide kanten op kan! Ook is ze aan het ontdekken dat ze voeten heeft; erg grappig. Het CB vond haar heel snel. Ze is inmiddels 61cm en 5600gr. Afgelopen weekend zijn we heerlijk naar zee geweest. J in de draagzak en lekker op het strand gelopen. 's avonds de open haard in het huisje aan en van elkaar genieten. Was geweldig.... J zit trouwens nog steeds op 7 tot 8 voedingen per dag... En de laatste weken weer iedere nacht een voeding. Hopelijk gaat dat beter als ik aan het werk ben!! Ze heeft ook al weer 2 weken niet gepoept... Het schijnt te mogen, maar ik vind het wel erg zielig. Nu zijn we ook iedere dag bang voor de poepexplosie! Nou, ik ga die kleine druktemaker entertainen! xx
@joyce ik bied altijd 190/6 aan (voor t poepen) maar vandaag drinkt ze dan 8u-100 (uurtje slapen) 11.30-150 13-fruit ( is n paar hapjes peer) daarna lang slapen 2/3 uur 15.50 ? Nu bezig maar denk dat ie n eind komt Vind t echt niet te volgen maar probeer nu de middag fles van 13 uur eraf te laten en dan fruitje en daarna slapen. Dan hoop ik dat ze grotere flessen pakt en minder vaak komt.. Hier ook bobispenen maar had ze vooral behoefte aan toen ze over ging van borst naar fles.
@eevie wow wat knap N rolt soms van buik naar rug maar ze zit iedere keer nog te kijken van huh? Ja peer gaat erg goed doe nu ook bambix bij de laatste fles gaat ook. Heb veel peren dus laat d'r ff rustig aan wennen vlgnde wk appel etc
Hallo meiden, Ik wil me graag aanmelden bij deze topic daar onze zoon, Daan, vandaag 4 maanden oud is geworden en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu pas deze topic zie, haha. Na enige tijd getwijfeld te hebben wat wij willen doen met de voeding hebben wij net besloten dat wij Daan vandaag voor het eerst zijn groente/fruithapje willen geven. Als hij straks wakker is zal hij dit hapje voor het eerst krijgen. We zijn heel erg benieuwd en ik vind het zo leuk, ben helemaal opgewonden, haha. Het is ook best wel een grote stap vooruit natuurlijk. Maar ik lees hier dat al veel meer ouders de kleine dit al geven. Bevalt het goed? Groetjes van mij
@Lin, op zich kwam je gisteren al wel redelijk overeen met het ritme hier! Mocht ze te weinig drinken, kun je haar na het fruit nog een beetje aanbieden, deed ik ook met Benjamin dan dronk hij nog zo'n 30-60 erbij. Ik denk dat als je het zo een wetje volhoud ze wel grotere flessen gaat drinken ronddeze tijden. Benjamin dronk eerder ook elke 3 uur en kreeg dan 165cc maar liet op een gegeven moment steeds rond de 100 staan, toen ben ik elke 4 uur gaan aanbieden en nu drinkt hij bijna elk flesje van 200cc leeg. @eevie, succes vandaag met je eerste dag! Je mannetje doet het vast goed met J Lekker naar het strand geweest, heerlijk! En al 2 weken niet gepoept, ik zou ook bang zijn voor een poepexplosie haha @Ikzelf, welkom hier al wel fruit en het gaat super! Hij heeft echt zijn favoriete smaakje en daar kan hij soms al wel meer dan een hele pot van op haha. Hij hapt nu ook al echt van het lepeltje en als ik niet snel genoeg bent zegt ie: aaah aaah! En staat dat mondje wagenweid open en zittie te schoppen en te doen, haha
Ff snel va m'n gsm hoor kan ff niet overal op reageren Iemand ervaring met simplydry van pampers? @joyce thanks Zat gister op 5 flesjes en 1x fruit. Had ze 860ml (incl pap) Om 4 u hoorde ik d'r wel maar ze is weer gaan slapen..
Zag op t journaal dat t dktp vaccin van 4jarigen terug gehaald wordt. (Is dit dan anders dan die voor baby's?)
@Lin, geen ervaring mee, heb hier alleen de baby dry liggen. Ben ook wel benieuwd naar eventuele ervaringen en wat betreft het vaccin zou ik het ook niet weten. @Hier, vandaag een niet zoveel puf dag haha Benjamin zegt nu bij elke hap fruit: 'Hmmmmm!' haha lekker ventje Drinken gaat het ene moment beter dan de andere, hoop dat het snel overgaat. Donderdag naar de ha voor m'n blaas, die pillen hebben niet geholpen en wordt er een beetje zat van dat het nog steeds niet werkt.
@joyce o minder zeg! Veel pijn? Vandaag t zelfde ritme als gister! 5 voedingen en fruit en ook de slaaptijden. Veel prettiger zo en N is nog steeds verbaasd als ze rolt! Echt grappig. Jammer dat we hier geen filmpjes kunnen posten..
@Lin, nee nog steeds geen controle over. Voel nog steeds niet wanneer mijn blaas vol zit en ophouden lukt ook nog niet. Mooi zeg dat ze nu een beetje een ritme heeft! En een mooi ritme ook Haha hier ook nog steeds een verbaasde blik als hij zich heeft omgerold, en daarna heel hard lachen haha
Heerlijk! We hebben ook zijn eerste schaterlachje opgenomen, en die heb ik op facebook staan en die speel ik steeds weer af haha, zo lief <3 maakt me altijd weer vrolijk Ja ik denk het! Kan ook door de katheter komen, die hebben ze er echt op gerast omdat B er echt uit moest dus alles moest snel snel. Denk dat ze zo wat kapot hebben gemaakt want als ik plas voel ik ook nog steeds niks. Zie wel wat de arts eraan kan doen, en anders eis ik een schadevergoeding
Ja van N hebben we m ook op film. Zo lief! Ja hopelijk kunnen ze t herstellen. Maar voel je ook niet dat je moet?
Nee voel ik ook niet, en als m'n blaas te lang vol zit krijg ik buikpijn dat is het enige, zo vervelend!
Meiden ik ben er nog hoor! Maar 2 lange dagen gewerkt ivm cursus en ouder gesprekken.. Vandaag een dagje vrij.. Joyce; wat balen van je blaas zeg! en wat leuk een schaterlach! hier helaas nog niet, maar duurt niet lang meer denk ik.. Lin: Jeetje al rollen, knap hoor! En wat fijn een ritme! Ikzelf: welkom Hier een beetje "drama". Hij zit in de nieuwe sprong en daarbij komen natuurlijk zijn tandjes door. Nummer 1 is nu echt een scherpe rand, en door, maar nummer 2 staat nog steeds op "knappen" Zo sneu! Huilt s nachts ook meer dan we gewend zijn van hem. Afgelopen nacht zelfs 3x achterelkaar moeten lopen voor een speentje (2 uur later weer) Als hij dit komende nacht weer heeft ga ik hem e en klein fles geven, kijken of hij dit prettiger vind.. Ik weet nog dat djayson dit ook had in deze sprong. alleen die bleef huilen om een fles en jaymee niet..