BEGIN Juni 2012 mama's !!!!!!! Deel 1

Discussie in 'De mama's' gestart door jewe, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blays

Blays Niet meer actief

Ja haha heb een quinny! En volgens mij kan die buggyzit idd plat, maar eens proberen binnenkort.
    Benjamin wil ook niet meer liggen in de wiegenbak, als ik hem dan rechtop zet erin is het goed gek jong ;)

Heh bah wat naar Jewe! Snap je dubbele gevoel heel goed. Je kindjes begrijpen het vast wel, je wil nu nog even bij oma zijn voordat ze weg is. Zij voelen vast wel dat jij het ook vervelend vind veel van ze weg te zijn op dit moment. Heel veel sterkte meis

Wat ik trouwens thuis doe met de kleine is even spelen op de grond op het speelkleed met wat speelgoed en blokken enzo. Lekker kietelen, vliegen, op de bank onder de deken tv kijken hihi, zingen en dansen :D

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jeetje Jewe wat verschrikkelijk..
    Ik snap je wel maar je moet je echt niet schuldig voelen tegenover je kindjes, logisch dat je nu bij je moeder wilt zijn. En je kindjes hebben het vast heel goed bij je schoonouders.
    Heel heel veel sterkte vanaf hier...

Hier ook een Quinny (oud model) en een Koelstra duowagen, die bak is nog veel kleiner en smaller.

3. Blays

Blays Niet meer actief

Benjamin is weer een beetje aan het minderen met zijn flessen :( Hij wil zijn tweede fles steeds later, het is nu al 13.00/13.30 ipv 12.00 uur. En drinkt al een paar dagen steeds minder. Na de fles van 13.00 nu drinkt hij rond 16.00/17.00 heel weinig en rond 19.00/19.30 een hele fles van 200 met 2 schepjes rijstebloem. Hij mag nog niet naar 3 flessen toch? Hij drinkt nu heel onregelmatig en weinig, ongeveer 500-600 per dag. Mix nu nr 1 en nr 2 door elkaar zodat zijn darmen kunnen wennen aan nr 2.
    Iemand tips?

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi

@joyce ja hier precies t zelfde gedoe met flesjes. Van nr 2 mogen ze minder pd tussen de 600/800 is het maximale. Het vult meer.
    N doet ook raar met de 2e fles en smorgens slaapt ze langer en smiddags wil ze ook later gaan slapen dan eerst. Ik kom ook id warrie met t schema. Ti's nu zo
    8-200
    9.45-fruit (125gr + halve liga)daarna 2 uur slapen
    12-klein beetje drinken 100
    14-weer 100 drinken daarna naar bed
    16-200/235
    17/18-groente(125gr)
    19-200 met 2 eetlepels rb. Daarna naar bed

Ik zit nog niet op nr 2 heb vorige wk 1 fles geprobeerd en t ging goed nr 1 is bijna op dus dan gaat ze over op nr 2.
    Ik denk ook dat ze naar 3 flesjes moet en ze mag ook brood gaan wennen. Ik dacht eraan om t als we met nr2 beginnen zo te doen.

8-200ml
    9.45-fruithap met hele liga
    10-bed
    12-brood
    14-235ml
    14.15-bed
    16.30-groente
    19-235 pap
    Is dat wat? N is volgende week 6mnd en ik schat 8,5 à 9 kilo

Jewe. Sterkte met je mams. Je kindjes begrijpen het vast wel niet schuldig voelen hoor.

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Oja wandelwagenbak was N al snel uit. 4,5 maand toen lag ze steeds klem. We hebben de mura4. Ook geen grote bak. Nu ligt ze in het Bruggie gedeelte lijkt wel op de wagenbak. Soms even rechtop ik wissel het af. Zit n dikke voetenzak in die helema tot d'r kin Is. Van jolijn niet de officiële van maxicosi vond t echt niet nodig om 60 euro meer eraan uit te geven.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @lin, waarom doe je liga door het fruit? Dat werkt verstoppend dacht dat je daarom fruit was gaan geven.

@joyce, als hij het op 3 flessen ook goed doet is het prima toch? Hij krijgt ook volledig fruit en groenten daar zit ook vocht in. Probeer je niet te veel vast te houden aan schema's en tijden. Daar raak je alleen maar gestrest van. Kijk gewoon goed naar je kleine wat hij wil en op kan en wanneer hij daar zin in heeft. Je eet zelf ook niet elke dag evenveel en op dezelfde tijd. Dus waarom zou je kind dat wel moeten?

Jens doet het nog prima op de flesvoeding. Hij begint wel interesse te krijgen voor ons eten dus over een paar weekjes mag hij ook langzaam aan gaan proeven.

7. Blays

Blays Niet meer actief

#1167 Blays, 25 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2012
    @Lin, Dat lijkt me een heel mooi schema hoor!

@Jewe, thnx! mag hij ook al tussendoortjes ofzo? Lees veel dat de fles rond 16.00 wordt vervangen door een danoontje of rijstewafel ofzo. Zal inderdaad eens kijken wat hij met 3 flessen doet, misschien dat hij dan eens zijn flessen leeg drinkt. Hij heeft vandaag 130, 130 en 200 gedronken. Wel een potje fruit op en straks weer een half tot heel potje groente, ligt eraan hoeveel hij wil. Ja dat klopt! Mama en papa eten sowieso weinig ;) dus het goed doen met weinig zit in de familie haha.

Hihi wat leuk dat Jens nu ook interesse krijgt in jullie eten! Hier is niks veilig haha alles gaat (als het aan Benjamin ligt) in zijn mondje :D

Benjamin heeft vandaag eens lekker geslapen joh! Normaal doet hij echt powernaps van 30 minuten tussendoor, nu heeft hij gewoon 1x van 13.30 tot 16.15 geslapen!

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Ze gaan nu ook richting de 6 maanden dan gaan ze meestal sowieso hun ritme een beetje omgooien weet ik nog bij Tygo. Ik zag net in Tygo zijn boekje dat ik hem met 6 maanden 's ochtends pap met de lepel ben gaan geven en vanaf 7 maanden kreeg hij brood. Tussendoortjes mogen volgens mij ook al vanaf 6 maanden maar Tygo kreeg dat volgens mij pas vanaf 7 à 8 maanden.

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Joyce, heerlijk dat hij zo goed geslapen heeft!
    Ben het met Jewe eens dat je het wat meer los moet laten, hij neemt echt wel wat hij nodig heeft en hij krijgt ook al groente en fruit erbij. En hij groeit netjes dus hij heeft hiergewoon genoeg aan.

Hier krijgt ze 4 flessen van 180+6 waarvan de laatste met rijstebloem maar die gaat vaak niet op. Met groente ben ik weer gestopt aangezien ze dat helemaal niks vond en nu red ze het weer makkelijk op dr flessen.

Noa heeft vanmorgen ook uitgeslapen tot 8 uur, ik wist niet wat me overkwam! Normaal is ze echt elke nacht tussen 4 en 6 wakker en dan slaapt ze van 6 tot 7 nog een uurtje (beetje jammer dat de rest er dan al uit is ;)) maar nu alleen paar x speentje gedaan om 4 uur en toen dus geslapen tot 8! Verder heel de dag veel geslapen voor haar doen.

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @jewe ja dat was zo 2mnd terug maar gaat nu heel goed met d'r stofwisseling dus krijgt ze m of id hand of door d'r fruit. Vandaag niet gedaan. Maar t gaat nu goed. Ze krijgt ook bij d'r hapjes water en diksap.

@didlm.wat fijn van t slapen!

11. Blays

Blays Niet meer actief

Haha lekker zeg Diddle! Hoop dat ze nu ook nog zo lekker slaapt 's ochtends ;)

Benjamin ligt nu ook nog steeds te slapen vanaf een uur of 11? Na zijn fruithapje in ieder geval. Hij heeft vanochtend ook 'veel' gedronken voor zijn doen. 200cc van nr2 en een potje fruit rond half 11. Dus hij zal wel lekker vol zitten haha. Misschien dat hij nu echt overgaat naar maar 3 flessen, ik zie het wel.
    Hij is nu ook wat aan het snotteren :( Het heerst wel hier.

@Lin, Fijn dat het met fruit nu goed gaat!
    Haha had Benjamin laatst ook een liga in z'n hand gestopt. Gelijk als een holbewoner lopen kauwen :D maar zodra hij is stukjes brak keek hij me echt heel vies aan whahaha :D

Waarvoor dient diksap eigenlijk? Gewoon als afwisseling van water ofzo?

12. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja is voor de afwisseling:)
    Zo das n aardig poosje! Lekker rustig)

13. Blays

Blays Niet meer actief

Ooh oke hihi :D

Ja hahaha heb hem om half 3 maar wakker gemaakt voor een fles ;)
    Hij heeft vandaag zijn eerste dagje op 3 flessen gehad. En hij heeft het de hele dag echt prima gedaan! Dacht echt dat hij misschien niet tevreden zou zijn, maar hij was lekker vrolijk en heeft helemaal niet vervelend gedaan ofzo. Hoop dat hij vannacht lekker slaapt :) Hij viel halverwege zijn fles in slaap hihi, is ook al lang geleden dat hij zo lekker in slaap viel. Laatste tijd veel huilen voor het slapen, misschien dat dit toch beter werkt.

Morgen trouwens een fotoshoot voor Hippe Luiers :D
    Hihi ben benieuwd hoe hij het gaat doen, mama's kleine model :D

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mmm, het doorslapen is alweer over hier, ze is weer gewoon stipt om 4.00 wakker ;)
    Wij zitten nog op 5 flessen, ga vanaf maandag weer beginnen met groente, hopelijk gaat het nu beter!

Ik zag een hele mooie foto van Benjamin op facebook, leuk :)

15. Blays

Blays Niet meer actief

Aah balen diddle! Ach ze heeft in ieder al even geoefend met doorslapen hihi
    Hopelijk gaat het straks idd beter met de groente, maar dat komt allemaal wel :)

Hihi bedankt! Was zo trots :D krijg straks die foto nog op poster en nog 5 andere foto's op cd :D

Hier gaat het goed met 3 flessen! Mini heeft het laatst zelf geregeld toen hij zo lang sliep en sindsdien elke dag rond 08.00 -14.00 - 19.30 een fles van 200 helemaal op. Rond 11.00 een heel potje fruit en rond 17.00 een half of heel potje groente. Hij is nu ook veel meer tevreden dan de laatste paar dagen van die 4 flessen.

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @joyce, zie je wel ze kunnen het prima zelf regelen met wat ze nodig hebben. Lekker hoor! Leuke foto van hem op fb.

@diddle, hmmm jammer dat ze het door slapen toch niet helemaal heeft door gezet. Ach je weet nu in elk geval dat ze het wel kan het komt vast wel goed.

hier hebben we al het geregel en de crematie van mijn moeder achter de rug. Het was een mooie uitvaart. En nu is er alleen nog het gemis erm de leegte. Tygo en Jens hebben de kaarsjes aan gestoken voor oma.

17. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hè Jewe, is jouw moeder al overleden?! Gecondoleerd meis. Fijn dat het een mooie uitvaart was. Hoe gaat t nu met je? Knuffel voor jou.

18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Jewe. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Dikke knuf.

19. Blays

Blays Niet meer actief

@Jewe, ja gelukkig! Ben er blij van dat het in een keer zo goed gaat.
    Fijn dat de uitvaart mooi was. Het verlies verwerken heeft tijd nodig meis, vooral nu met de feestdagen zal het even moeilijk worden, maar ze is altijd bij jullie, in je hart. Lief dat je kindjes een kaarsje hebben aangestoken voor haar. Hele dikke knuff!

20. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ook vanaf hier een hele dikke knuf Jewe. Fijn dat het een mooie uitvaart was maar snap dat het gemis enorm is..

Hier vandaag Sinterklaas geviert en mn meisjes (en wij ;)) zijn allemaal flink verwend. Lisa en Lot vonden het helemaal geweldig, zaten er helemaal in :D

Deel Deze Pagina