I join the club van zieke verkouden kindjes. Gisteravond klonk hiij al een beetje verkouden en een paar uur later was hij ineens snotverkouden en helemaal overstuur. Heel de nacht bezig geweest om hem in slaap te krijgen. Om 3 uur heb ik hem maa wat sinaspril gegeven en heeft hij even door geslapen tot kwart over 5 en toen maar even tussenn ons in genomen. Heb hem net lekker in een warm menthol badje gedaan en met wat luuf op zijn borstje ligt hij nu alweer een paar uurtjes te slapen. Dus ik heb goede hoop voor vanacht. (Knocks on wood)
@ Lin, zooo he maat 80 al! Mijn moppie van 3 jaar draagt maat 86 Hihi, nou is lot wel klein natuurlijk, maar toch @ Jewe, onee, Jens ook al.. Sterkte!! Hier zijn de nachten nu ook echt drama, logisch als je niet lekker bent maar hoop maar dta ik dr als ze weer beter is wel weer in dr wiegje krijg. Loop nu al 2 nachten beneden met dr en dat vind ze wel wat
Diddl: Ach jeetje wat sneu dat ze zo slecht slaapt, en jij dus ook! Gelukkig is het hier een kwestie van een speentje geven en hij slaapt weer verder, al is het soms 5x per nacht.. AB kuur lijkt te werken! Snottebellen worden minder, en hoesten ook! Vanavond heeft hij ook aan mij laten zien dat hij kan draaien van rug naar buik Jeeej.. Tanden zijn nog een drama, schieten niet echt op.. Wel knarsetand hij onwijs, dat deed djayson ook altijd als hij tanden kreeg, brrrr rot gehoor!
Hier ook bij t CB geweest. J is nu 65cm en 6500gr. Ze zit op de -1lijn, maar dat is haar groei gewoon. Klein ding! Ze loopt qua ontwikkeling wel wat voor: ze schuift achteruit door de kamer, zit op handen en knieën en is nu met duim en wijsvinger alles aan t pakken. Ze ontdekt ieder labeltje; ook al zijn ze verstopt!! Ze kletst heel wat af; mamamamanma en babababababa. Superleuk! We zijn bezig met rapley, ze heeft nu banaan, peer, mango, wortel, komkommer en aardappel op. Allemaal prima! Vooral komkommer is favoriet. Ben zo ontzettend verliefd op haar... Ik kolf nog steeds op m'n werk, al begin ik het wel beu te raken. Maar goed, zolang ze geen tandjes heeft krijgt ze nog bv!
Familie snotter meld zich ook! @Diddle, heh wat sneu dat ze zo slecht slaapt. Benjamin spookte vannacht ook veel rond, zal ook wel last gehad hebben van zijn verstopte neusje. @Nanni, fijn dat AB helpt! Nu hopen dat het snel helemaal weg is! Aah knarsetanden, daar kan ik ook niet tegen. @Eevie, ach die lijn, als ze haar eigen lijntje volgt is het toch goed. Ze groeit, dat is het belangrijkste! En wat goed van der! Al die groentes en fruit! En wat goed van jou dat je het nog zo lang vol houd met de bv! @Hier, Benjamin is druk aan het kruipen.. In de achteruit! Hahaha gek jong. Ziet hij een speeltje, wil hij het pakken, doet hij alles goed om te kruipen alleen hij moet nog even de 1 zien te vinden Zo sneu net, hij lag in zijn even bedje even een tukkie te doen want hij voelt de hele dag al wat warm aan.. Wordt hij ineens krijsend wakker en helemaal heetgloeiend en bezweet Zo sneu! Maar even een mini paracetamolletje gegeven (van 60mg) die helpen hem vaak nog ff weer wat beter te voelen. Hoop dat die stomme verkoudheid snel over is en weg blijft.. Is nu al de tweede keer dat hij snotverkouden is. Vinden jullie het trouwens leuk om een kerstkaartje te ontvangen? Ik heb nog een paar over
Eevie: Ieder kind volgt zijn eigen lijntje, en ja als zij zo druk is met ontwikkelen gaat het groeien niet zo snel hihi.. Mag ik vragen hoe jij de komkommer geeft? Jaymee vind stukjes ook erg lekker, dus dacht laatst kan ook wel komkommer proberen, maar doe je dan gewoon kleine blokjes? Joyce: Ahhh arm mannetje! Hou hem maar goed in de gaten, niet dat hij straks hoge koorts heeft! Ennu kerstkaarten zijn altijd leuk hihi Jaymee weet nu echt hoe het moet, rollen en rollen en rollen.. Ook probeerd hij vooruit te komen ineens, alleen dat levert tot nu toe alleen nog maar een zere neus op hihi.. Wel trekt hij zichzelf op tot staan aan me vingers.. Stomme vraag maar wanneer zetten jullie de box en ledikant omlaag?? Ledikant kan hier op een tussenstand dus dat scheelt, maar de box niet.. Bij Djayson deed ik hem volgens mij omlaag toen hij ging rollen, want vrij snel daarna ging hij staan (die stond met 6 maanden aan de tafel en bank enzo) Ik ben liever te vroeg dan te laat Verder is Djayson zo nu en dan erg dwars pfff.. Hij is echt toe aan school! Hij vraagt ook heel vaak wanneer hij naar de basisschool mag.. Laatst zei hij al s morgens: ik denk dat ik vandaag maar naar de basisschool ga.. Vrijdag maar even bellen om wen afspraken te maken Dan kan hij mooi in het nieuwe jaar starten met wennen hihi
@nanni, hier is het bed en box al naar beneden omdat hij al op handen en knieën ging zitten. Komkommer geef ik gewoon in schijfjes en die sabbelt hij op. Jens krijgt nu ook vaste voeding op de rapley methode en hij vind het geweldig. Aardappels, wortels, broccoli, komkommer, tomaat, banaan,kiwi en mango zijn favoriet. Sperziebonen is hij niet zo kapot van. @eevie, lekker op haar eigen lijntje goed hoor. En wat knap dat je nog steeds bv geeft.
Aah Benjamin vanavond weer krijsen joh! Heb hem nog nooit zo hard horen gillen Getempt en hij was maar 35,6!!! Heb twee keer gedaan dacht dat ik hem de eerste keer er misschien niet goed in had gedaan maar dus toch wel.. Pff arme knullie.. Strakjes weer wakker maken om even opnieuw te tempen. Hihi Nanni PB me je adres maar dan komt er eentje jullie kant op! Andere dames mogen zich ook melden hoor
Ff snel, moet écht slapen, heb t zóóóóóó verschrikkelijk druk op m'n werk. Ben kapot!! Nog 2 dagen en dan 2 weken vakantie!! Komkommer snijd ik in de lengte in vieren, zodat je repen krijgt. Ze knaagt eigenlijk het zachte deel er vanaf. Ze kijkt er erg gelukzalig bij, haha! Werkt ook fijn voor pijnlijk tandvlees! Ach en die lijn; ik ben ook klein dus ik verwachtte al geen groot kind. Vind t wel fijn! Ze probeert ook vooruit te komen, maar eindigt dam idd ook op de neus of een stuk naar achter. Oh ik hou zo veel van haar!! hihi.... (Ben trouwens ook trots op mezelf dat ik nog steeds bv geef. Geniet er nu ook echt van. En zij ook; ze blijft de borst omhelzen en liefkozen, haha! )
Ooh lekker Eevie, bijna vakantie! Haha lief dat knuffelen met de borst! Pff Benjamin zijn temp is nog verder gedaald, naar 35,1. HAP gebeld, en die zegt dat wat ik nu doe goed is. Dikke slaapzak aan, dikke deken erover en een kruikje in het bedje. Straks nog even voelen en kijken hoe hij er bij ligt, en als ik het niet vertrouw weer tempen. Mocht het dan nog onder de 35 zitten willen ze onderzoeken waardoor zijn temp zo daalt Heh bah, mijn kleine knulletje toch
Pff het gaat gelukkig alweer iets beter met Benjamin. Temperatuur zit rond de 36,9. Lachen, sjansen en fruit (vr)eten kan hij ook alweer, dus het gaat de goede kant op! Vraagje dames! Hoe kan ik het het beste aanpakken met de laatste fles? Benjamin eet nu rond 17.30/18.00 een potje avondeten, eerder heeft hij gewoon geen honger, en daarna samen met mama een kom yoghurt. Daarna is hij moe en gaat hij slapen maar hij wordt vervolgens niet meer wakker voor een laatste fles.. Als ik hem wakker maak heb ik drama, mini helemaal overstuur en wil dan ook niet meer drinken. Er gaat dan hooguit 50cc in en dan slaapt hij de hele nacht door en wordt de volgende dag om 08.00 weer wakker. Moet ik hem wakker proberen te houden tot een uur of 19.30 voor zijn fles? Vind dat zo vroeg na elkaar, hij is vaak pas rond 18.00-18.30 klaar met eten. Als ik hem wakker maak is dat rond 20.00/20.30 maar hij slaapt dan zo vast.. Als ik hem laat doorslapen ben ik bang dat hij midden in de nacht komt voor de fles of gewoon veel te weinig binnen krijgt. Zijn schema is nu ongeveer dit: 08.00/09.00 200-250cc papfles of 200cc pap van lepeltje 11.00 fruithapje 200ml 12.00 spelen met brood 14.00 fles melk 200cc 17.30 avondeten 200ml + toetje yoghurt ??.?? laatste fles
Joyce: Fijn dat het beter gaat met Benjamin! Qua eten zit het hier s avonds ook kort op elkaar.. Het is niet anders.. Nu had hij bijvoorbeeld om 18.00 uur gegeten en om 19.30 zijn laatste fles.. Heb ik met Djayson ook zo gedaan, en hoe meer hij ging eten, hoe minder fles hij nam.. Zo laatste volledige week zit erop, alleen maandag nog werken.. Kregen afgelopen maandag ons kerstpakket, met een brief erbij.. Stond er in de brief dat we onze eindejaarsbonus niet krijgen dit jaar grrrrr... Normaal krijgen we die gelijk met ons laatste salaris van het jaar (En dat is dus morgen al) Al mijn collega's waren best een beetje boos, omdat we het pas zo laat horen en dan ook nog via een brief bij je kerstpakket Ik had nog 1 voordeeltje, ik werk nu 3 dagen ipv 4, maar krijg net zoveel betaald hihi
@ Eevie, idd respect dat je nogsteeds BV geeft! En idd kleintje maakt niet uit, zolang ze dr eigen lijntje maar volgt. Lot volgde vanaf 3 maanden dr eigen lijntje al niet meer en dat is altijd zo gebleven. @ Nanni, zo da's minder zeg, snap je collegas heel goed dat ze boos waren het pas zo laat te horen, je rekent er dan toch op! @ Joyce, fijn dat het weer beter gaat met Benjamin. Ik zou het idd dan ook maar wat dichter op elkaar doen. Hier wilt ze nogsteeds geen groente eten. We zitten nu ook weer op 7 flessen.. Het gaat wel weer beter met dr.
Oke dan probeer ik wel een beetje ritme te krijgen dat hij tot 19.00/19.30 wakker blijft.. Ff spelen ofzo, wandelen misschien. Meneer valt dan toch nooit in slaap want alles is zo mooi om te zien Thanx meiden! @Nanni, oh wat kl*te zeg van je werk! En dan ook nog via een brief in je kerstpakket! Belachelijk, een kerstpakket moet iets leuks en vrolijks zijn.. Niet zo'n bericht brengen op het laatste moment. Snap heel goed dat jullie boos zijn! Pff vandaag boodschappen gedaan voor eerste kerstdag. We gaan dan brunchen met mijn schoonfamilie. Mijn 'taak' is om een kersttaart te maken en zoete snacks zoals cupcakes enzo. Nu wil ik natuurlijk wel een beetje de show stelen en heb dus allemaal fondant, marsepein, botercreme en vormpjes gehaald Iemand ervaring met zulke taarten bakken? Hahaha wij hadden hier een heel fijn winkeltje zitten met allemaal zulk soort artikelen, alleen die is nu weg net nu ik biscuit wilde halen voor de taart, dus als iemand dit vaker gedaan heeft; kan het ook met gewone cake? Niet dat straks alles in elkaar zakt door het gewicht van de fondant whaha
@joyce, cakebeslag zou ik niet doen dat wordt verschrikkelijk droog door het vocht van de fondant en marsepijn. Mijn zusje en ik bakken regelmatig taarten en cupcakes. @nanni, ik kan me voorstellen dat sommige best pissig zijn. Je hebt er maar genoeg die het geld al uit gegeven hebben misschien met het idee dat ze toch nog geld krijgen. @diddlemouse, wat een lieve foto. Ze ziet er al zo lekker wijs uit. En wat een haar al. Bij Jens begint het nu eindelijk waar harder te groeien en dikker te worden. Vandaag Jens alweer 6 maanden. Pfff waar blijft de tijd. Bij de eerste kan het soms niet hard genoeg gaan. Maar nu heb ik echt zoiets van stop niet te snel gaan jij. Blijf nog maar lekker even baby. Vandaag ook op het bureau geweest. Hij woog nu 8176 en was 70 cm. Flinke knul zei ze maar hij groeit gewoon lekker zijn eigen lijntje dat was allemaal prima.
Ik voor mn meiden hun verjaardagen ook altijd zelf marsepein taarten. Ik zou idd ook geen gewone cake gebruiken. Maar bij Jamin verkopen ze het tegenwoordig ook he, weet niet of er een jamin bij je in de buurt zit? @ Jewe, grote knul hoor die Jens! En is echt zo he, bij een 1e kan het je niet snel genoeg gaan maar bij een 2e (of 3e ) heb je het graag wat langzamer. Nou was mijn 2e wel erg langzaam (liep pas met 27 maand en ook dr groei gaat erg langzaam) dus ik heb heel lang van mn kleine meisje kunnen genieten.
Joyce: Hier gaan we gewoon om 18.45 uur douchen hihi, werkt ook goed... Ik maak normaal alleen simpele cupcakes dus weet niet hoe je het zou kunnen doen.. Jewe: Wat een lange jongen heb je! Ennuuhhh toch de 23e pas 6 maanden? Jaymee is ook langzamer dan Djayson, Djayson stond zelf met 6,5 maand hihi, maar daarin tegen is Jaymee wel gezelliger Dit lacht heel veel, en kletst ook onwijs veel.. Djayson huilde veel, was gefrusteerd omdat iets niet lukte enzo (nu trouwens nog hoor) Jaymee heeft echt onwijs veel last van tandjes Zijn wangen zijn echt knal rood, en zelfs zijn rug begint wat eczeem te vertonen Ben maar snel begonnen met koelzalf te smeren, die we voor djayson gebruiken, die had het met het krijgen van tanden ook zo erg, hele plakaten op zijn rug.. Jaymee kwijlt ook ontzettend, een shirtje is met 5 min nat.. Slabber heeft weinig nut, want die is ook zo doorweekt
@nanni, hij is op de 23e geboren idd maar niet elke maand heeft even veel dagen dus als je in dagen telt is hij precies 6 maanden (zie banner)