Zoals de titel al zegt gaan wij begin juni naar Salou. Nu dacht ik dat het dan ook al lekker warm zou zijn (als in: ik kan in een topje en kort broekje lekker in de zon wandelen). Echter zie ik nu dat het begin juni waarschijnlijk nog niet zo heel warm is (22 graden). Is iemand al eens begin juni naar Salou geweest en hoe was het weer toen? Hebben jullie daarnaast nog tips wat we kunnen doen in Salou? We hadden al gekeken voor PortSalou en Aqualeon maar beide gaan pas in juli open.
Ik ben eens in mei naar een plaatsje in de buurt van Salou geweest en wij hadden heerlijk weer. Lekker naar het strand geweest, we hadden een huisje gehuurd met een zwembad erbij en elke dag kunnen zwemmen, super. Was juist wel fijn dat het niet zo bloedjeheet was, maar gewoon een graad of 25.
Dankje voor je reactie! Ik hoef ook echt geen 30+ graden. Dat is fijn als je een vakantie hebt waarbij je alleen maar aan het strand of aan het zwembad ligt maar met een kleine van dan bijna 2,5 zullen we niet vaak de kans krijgen om stil te liggen Echter hoop ik wel het strand op te kunnen en eventueel te kunnen zwemmen in het zwembad of de zee. Maar dan vind ik 22 graden te koud. 25 graden is een ideale temperatuur.
Wij zijn eind mei begin juni ietsjes noordelijker geweest En was heerlijk weer, gewoon in jurkjes rondgelopen... Avond wel vestje aan, prima te doen... Mss kun je Barcelona bezoeken? Pretpark?
Twee jaar geleden half tot eind juni ietsje noordelijker geweest (Platja d'Aro). Het was wel mooi weer, maar niet overdreven warm (20 graden, af en toe es 25). Hebben op 2 weken tijd 3 keer gezwommen ofzo. Op 't strand zijn we niet eens geraakt. 's Avonds koelde het ook vrij snel af. Mijn neef kwam direct na mij en die heeft wel twee weken schitterend en warm weer gehad. Het verschilt elk jaar dus. Eventueel een (half) dagje Tarragona doen? En Lleida - in 't binnenland - schijnt ook de moeite te zijn. En een dagje een boottocht - als er gaan die kanten - is ook altijd wel es leuk. Met een peuter erbij zou ik dan weer niet beginnen aan Barcelona. Te groot, te druk, ... hou dat maar voor als je nog es teruggaat en hij is wat ouder.
Wij zijn vorige zomer de eerste helft van juni in L'estartit aan de Costa Brava geweest en hadden echt prachtig weer. 2 weken lang elke dag tegen de 30 graden. Wel 2 keer wat regen rond etenstijd. Maar dat is niet meer dan logisch. We gaan dit jaar weer in juni die kant op.