Overgewicht en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roos36, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb even een vraag. Het zit zo. 5 jaar geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Daar voor had ik nooit last van overgewicht. Helaas kreeg ik door de zwangerschap ernstige bekkeninstabiliteit die chronisch is. Ook een afwijking aan ruggewervel. Ik kamp nog steeds met veel klachten. Hier door kan ik niet goed meer sporten en ben behoorlijk zwaar geworden. Ik heb zeker 12 kilo overgewicht. Nou heb ik altijd een sterke kinderwens gehad maar mijn man wilde niet meer. Tot hij 2 weken terug ineens het licht zag en wel wilde.

Ik heb altijd gehoopt dat ik een kindje zou krijgen als onze dochter 2 was omdat dat leuker is voor haar.

Nu willen we het gat niet nog groter laten worden en aangezien je niet weet of je uberhaubt wel snel zwanger raakt willen we er nu voor gaan.

Maar de dokter begon over mijn gewicht en dat het de eisprong in de weg kon staan..:( Ik kon beter eerst gaan afvallen. Heb er al 100 pogingen opzitten..

Zijn er hier dames die dit herkennen? Hebben jullie besloten om toch ondanks overgewicht voor een kindje te gaan?

Of eerst afvallen? Ik begrijp het volkomen en wil graag afvallen maar dan tikt de tijd ook door.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

2. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi roos

ik heb zelf ook behoorlijk wat overgewicht en wilde ook graag afvallen, maar wilde ook graag een 3de kindje. eigenlijk zou ik 20 kilo lichter moeten wegen. ik heb toch gekozen om niet te gaan afvallen, maar dat te doen na de bevalling. gewoon opletten met wat je eet en zo lang mogelijk borstvoeding geven helpt ook.

zoals je aan mijn banner kan zien ben ik zwanger en dat is meteen in de 1ste ronde gebeurt. ze zeggen dat het langer kan duren, maar dat hangt natuurlijk ook af van je vruchtbaarheid.

het is dus wat je zelf wilt en aan kan natuurlijk. succes.

groetjes natasja.

3. Linana

Linana Niet meer actief

tsjah... wat is overgewicht...
    Ik denk dat veel meiden het toch proberen hoor, ondanks dat er wat kilo's teveel op zitten.

en het hoeft de eisprong natuurlijk niet in de weg te staan.
    Veel familie aan mijn vriend zijn kans, mannen en vrouwen, zijn te zwaar en die baren kinderen alsof het niks is (de vrouwen dan he :p)

Maar misschien dat iemand anders ervaringen heeft van zichzelf, die overgewicht heeft.
    Ik heb zelf wel wat kilo's teveel, maar ik kan gewoon sporten etc want heb verder geen klachten.... Maar ik heb nog geen baby gehad.
    dus veel meer dan onze lovehandles kan ik niet met je delen ;) (helaas)

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier 2x gelijk zwanger hoor ondanks mijn forse overgewicht. Wij zijn het gewoon gaan proberen..ik was wel wat aan het lijnen enz maar niet super streng.

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier niet echt over gewicht wel een bmi van 27 dus weet niet wat je verstaat onder overgewicht. maar hier lukte het niet. heb pcos en dus moeizamer zwanger worden dan gewone meiden.
    mijn vriendin heeft echt giga overgewicht en die was zomaar zwanger. dus het hoeft niks te betekenen. anders begin je met een dieet en dan zie je wel wanneer je zwanger raakt misschien is dat een idee

liefs

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aangezien overgewicht een negatieve invloed heeft op je vruchtbaarheid, betekent dat tegelijkertijd dat het je vruchtbaarheid niet bepaalt. Als je al moeilijk zwanger wordt, zit overgewicht extra in de weg, (op meerdere manieren dus ;)), maar als zwanger worden geen probleem is, zal dat met overgewicht niet ineens heel erg lastig en moeilijk worden. Enkel wat moeilijker.

Ik zou gewoon echt goed letten op gezond eten, maar tegelijk zwanger worden niet uitstellen. Maar ik heb zelf geen overgewicht, dus da's makkelijk praten ;)

7. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik heb ook ongeveer 20 kilo overgewicht en ben niet eerst gaan lijnen voor we stopten met de pil. In de 5e ronde was het raak en zoals je in mijn banner kan zien, zitten we met spanning te wachten of onze knul zich deze week of volgende week aanbied :D

Mbt mijn gewicht is deze zwangerschap juist goed voor me. Ik ben in het begin 5 kilo afgevallen (niet van overgeven, ik at juist meer dan normaal, maar de kleine gebruikte mijn reserves) en daarna slechts 6,5 kilo weer aangekomen. Ik zit nu dus 1,5 kilo boven mijn begingewicht. Als de kleine geboren is, dan ben ik dus zo wie zo lichter dan voor mijn zwangerschap :D

Meid, ik zou doen waar je je goed bij voelt. Als jij eerst wat wilt afvallen, dan moet je dat vooral doen. Als je niet kan wachten, dan zou ik lekker aan de slag gaan met je mannetje. Succes!

8. wendypas

wendypas Actief lid

5 mei 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat eigenlijk met een beetje hetzlefde probleem.
    Ik heb erg veel overgewicht, maar mijn vriend is al een stuk ouder dan mij, hij wil daarom liever niet nog langer wachten. Ik ben inmiddels wel al bijna 10 kilo afgevallen, maar nog lang niet genoeg. Ik ben ook best bang voor negatieve reacties van andere mensen.
    Toch ben ik nu een tijdje geleden met de pil gestopt en ik heb een cyclus van 31 dagen. Allemaal erg netjes, of ik nu ook snel zwanger wordt weet ik dus nog niet (hoop ik natuurlijk wel!!)
    Maar tot die tijd probeer ik gewoon gezond te eten en hopelijk zijn er dan nog een paar kilo af.
    Ik heb het er dus ook best moeilijk mee. Maar ik probeer me voor ogen te houden dat zo veel andere mensen met overgewicht dit ook kunnen. Dus waarom ik niet????

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik denk dat je echt je eigen gevoel moet volgen.Wat denk je echt? Zou je niet op een gezonde manier bezig kunnen zijn en proberen zwanger te worden?Ik zou persoonlijk geen crash dieet doen terwijl je zwanger wil worden.Maar gewoon goed opletten en goed bezig zijn lijkt mij prima toch?

Ik heb zelf fors overgewicht.Heb al 2 kindjes.Ik had een normale cyclus (alleen wel langer),maar menstrueerde wel gewoon.Bij de oudste was het na 1,5 jaar raak ,bij de jongste na 2 maanden.
    Dus tja,het kan alle kanten uit.

Wendy,wat knap dat je al 10 kilo kwijt bent!!Goed dat je cyclus netjes is.Ik ben zelf pas met de pil gestopt en hoop ook een nette cyclus te krijgen.We willen graag nog een kindje,maar ik denk dat het in mijn situatie wel verstandiger is om eerst af te vallen.
    Dat lukt alleen nog niet zo.Het blijft lastig helaas.

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb zelf ook flink overgewicht, heb een BMI van 37..
    Ik ben in september 2010 met de pil gestopt en d8 ik ga niet afvallen als ik zwanger wil worden... 3 maanden geleden toch aan een crash dieet begonnen omdat ik d8 het moet er toch eens van komen..
    In 3 weken 8 kilo afgevallen en wat denk je zwanger :p
    Ben dus snel weer gestopt en inmiddels 1,5 kg aangekomen..

Ik voel me verder goed en als jij dat ook hebt waarom dan w88..
    Tuurlijk is het beter om af te vallen, ook voor jezelf omdat je dan kans hebt op een makkelijkere zwangerschap maar tsjaa.. Hoeveel vrouwen die te zwaar zijn krijgen ook gezonde kids en een super zwangerschap..

Kort gezegd, als je je goed voelt doen!!

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik denk idd ook dat je het beste goed op kunt letten wat je eet; veel groenten en gezonde vetten enz.
    Daarnaast hoef je niet te gaan sporten, maar je kunt bv ook gewoon gaan wandelen.

Ikzelf heb BMI van 27, licht overgewicht. Ik heb precies hetzelfde gedaan, vanaf januari gestopt met alles, daarnaast goed en gezond eten, en in mei was er 4 kilo af.
    En zwanger!!

12. Merelleonie

Merelleonie Actief lid

14 mrt 2011
    180
    0
    0
    Office Manager
    Alkmaar
    Dag dames,

Wat goed om dit allemaal te lezen! Ik heb zelf ook overgewicht en ik ben in januari gestopt met de pil. Mijn cyclus is redelijk stabiel, dus dat is fijn. Maar het duurt nu toch alweer vijf rondes, dus ik begin wel steeds 'zenuwachtiger' te worden. We hebben geen haast, zijn allebei nog jong (25), dus we nemen er de tijd voor. Maar toch... daarom erg fijn om hier mee te lezen!

We sporten wel actief, hoor. Alleen om de een of andere reden wil mijn gewicht niet zakken. Ik gok er nog steeds op dat ik vooral spieren aan het kweken ben en dat mijn vet zich om zet in spierweefsel (spieren zijn immes zwaarder dan vet). En op een gegeven moment moet dat afvallen wel komen. Crash dieeten heb ik vaak genoeg geprobeerd en dan val ik veel af (15 kilo in achter weken), maar zodra ik ook maar een week stpop, zit alles er in tweevoud weer aan. Dus dat is niet aan mij besteed. Lekker sporten blijven, dus...

Mag ik vragen hoe zwaar jullie zijn en hoe lang en hoe lang het duurt(de) voor je zwanger was?

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik had voor de zwangerschap een BMI van rond de 30-31. Mijn gyn heeft er nooit een woord over gezegd. Ik had dan ook wel een goede cyclus, met eisprong. En inmiddels dus ruim 21 weken zwanger. Wel twee MA's gehad voor deze zwangerschap, maar er is nooit een link gelegd met mijn gewicht.

14. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Dank jullie wel lieve meiden. Ik heb er zo'n steun aan. En bedankt voor alle reacties.

@Wendypas en Lizzy1986, wat super knap dat jullie afgevallen zijn.

Het stelt me wel gerust dat er een aantal meiden best snel zwanger zijn ondanks hun gewicht.

Het probleem zit em er bij mij in, dat ik dus behoorlijk rug en bekkenklachten heb. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ongeveer 35 kilo... aangekomen. Ik at waar ik zin in had en snoepte teveel.. Eeuwig spijt.

Ik heb er wel van geleerd maar nu is mijn gewicht dus toch nog 15 teveel. Ik ben maar 1.62 en weeg 80 kilo.. Ziet er nogal dik uit. Ik wil het wel maar heb het al zo vaak gedaan en ben er klaar mee. Ik wil zoooo graag zwanger worden en liefst nu nu nu haha, net als iedereen.

Maar overgewicht heeft veel risico's en ben daar bang voor. Misschien ongerecht maarja je wilt het beste voor het toekomstige kindje en jezelf.

Ik vind het best een moeilijk dilemma en merk om me heen veel ongegrip dat ik zwanger wil worden met dit gewicht.. Dat doet me wel verdriet want ik ben niet alleen een gewicht. Ik zelf wil nu niet echt aan een dieet. Ik moet er zo voor knokken om uberhaubt af te vallen gezien mijn beperkingen..

Gelukkig krijg ik hier wel steun en begrip en begrijpen jullie me wel. Ook al ken ik jullie niet.

Bedankt hoor. En natuurlijk hoor ik graag zoveel mogelijk ervaringen.

15. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ik heb besloten om een soort compromis te sluiten. Ik ga proberen wat af te vallen en als ik dan in de tussentijd toch zwanger raak dan is het voorbestemd. Ik hoop dat ik er wat kilo's af krijg. Ik ga er dus nu toch al wel voor ook al zegt iedereen inclusief de dokter dat ik eerst moet afvallen en dan proberen zwanger te raken.

Ik ben al heel wat jaren verloren omdat mijn man eerst niet meer wilde en nu wel.

Met dit idee heb ik wel vrede. Mijn man hoopt ook dat ik wat afval want hij is bang dat ik anders zo vreselijk veel aan kom dat het er daarna nooit meer af gaat.

Duimen jullie voor me dat het me nu is lukt?

16. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Precies, je moet je gewoon gevoel volgen!!! Ik heb een bmi van 34-35 en was al in de 3e ronde zwanger! Heel snel dus...Ik was net begonnen met een dieet en 1 dag later had ik een positieve test:D. Nouja, dat dieet komt na de bevalling wel;)

17. wendypas

wendypas Actief lid

5 mei 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Roos tuurlijk lukt dit je ook!! Ik heb het er ook erg moeilijk mee. Gisteren nog een discussie met mijn vriend gehad. De laatste tijd gaat het weer helemaal mis met eten, te veel snoepen. En hij dacht omdat we nu de knoop hebben doorgehakt dat we kinderen willen, dat ik dan nog meer op mijn eten zou letten en dus afvallen. Ik heb het er dus ook moeilijk mee. Ik weet niet wat me tegen houdt met afvallen.

@all Ik heb, denk ik, wel wat meer overgewicht als sommige andere. Ik heb een bmi van 40. Helaas dus niet een paar kilo...
    En we zitten nu in onze tweede ronde

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Het blijft moeilijk he? Ik ben 1.72 en rond de 80 kg op het moment. Dat was eerst 86, vorig jaar 2 kg afgevallen, nu dus 4.
    Ik was na 5 maanden zwanger.

Ik denk dat je zo een goed compromis sluit Roos. Je moet doen waar je je goed bij voelt!!!

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heb een bmi van 37, ook flink te zwaar dus en was in ronde 7 zwanger:D

20. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    @wendypas,ik heb net als jij ook een bmi van 40 .Baal er enorm van...Ik ben nu bijna 8 weken goed bezig met lijnen/opletten.Alleen val ik nauwelijks af.Bij eerdere lijnpogingen viel ik wel altijd af.
    Door al dat ge`jojo lijkt m`n lijf echt in de war te zijn en er niets meer van te snappen.

Het is zo`n gevecht altijd he ... Maar ik wil echt dat het nu wel gaat lukken!

Zet hem op allemaal!!!

Deel Deze Pagina