Het is zo frustrerend omdat je het niet kunt voorspellen he? Als je wist van oke het duurt een jaar kon je je daarop instellen. Maar je weet het niet. Maar niet bij iedereen gaat het vanzelf hoor, misschien ook niet bij je vriendinnen al lijkt dat mss zo. Drie vriendinnen van mij hebben er 1, 1.5 en 2,5 jaar over gedaan! En bij de tweede was het meteen raak bij twee van de zelfde drie stellen! Het kan verkeren dus he. Het lichaam is een raar iets. Ik ben net ongesteld geworden en we gaan nu de zevende ronde in. Is echt niet dramatisch, maar toch had ik gedacht dat het al 'lang' raak zou zijn. Maar goed, meis gezien je korte cycli kun je altijd naar de huisarts gaan. Zeg 'gewoon' dat je nu een jaar bezig bent en dring ana op een doorverwijzing. Is er niks aan de hand, dan weet je dat ook gelijk en is het een kwestie van doorgaan en een keer geluk hebben. Is er wel iets aan de hand, dan kun je er wellicht mee aan de slag. Succes!
Maar 9 maanden voor de eerste is dat lang ?? En wanneer is je echte 1e menstruatie dag ? Als het helderrood is? En als mijn menstruatie niet doorbreekt kan ik alsnog zwanger zijn? Boh wat een vragen en wat een onzekerheid!
De exacte cijfers weet ik niet, maar ik meen dat een groot deel voor zes maanden zwanger is en een eveneens aanzienlijk deel 'pas' tussen zes maanden en een jaar. Dus nee, negen maanden is niet lang, maar het voelt wel zo. Pas als het na een jaar nog niet is gelukt, dan KAN er iets aan de hand zijn, maar zelfs dat is dan lang niet altijd het geval. Je eerste menstruatiedag is het moment dat je bloed verliest. Dat kan bruinig zijn. Als het doorzet en echt rood wordt, dan is het duidelijk een menstruatie. Als je afscheiding (want je bent nu nog niet ECHT aan het vloeien begrijp ik) blijft zoals die nu is, kan het een innesteling zijn. Maar (tja sorry) ook hier geldt: het hoeft niet! De enige manier om het zeker te weten is om een test te doen.
hey jaysa, ook ik wil je even een hart onder de riem steken!! kop op meiss! jullie tijd komt ook echt!!! ik ben zelf pas een half jaar bezig maar om de 1 of andere domme, naïeve manier dacht ik ook 'zo' wel even zwanger te worden... en zo ben je alweer een half jaar verder! kan er wel verdrietig om worden hoor, maar ik probeer maar te denken dat het veel erger kan... ook vind ik het fijn om hier af en toe even lekker te kletsen of te klagen, want ik kan en wil er verder ook met niemand over praten in mijn vriendenkring! gelukkig dat we het forum hebben he! probeer je niet blind te staren op alle info op internet want dit alles klopt niet altijd en neem gewoon effe contact op met je huisarts als je het niet vertrouwd, daar is hij/zij uiteindelijk voor!! nou meiss succes verder, je geduld wordt echt wel beloond hoor!! en *dikke knuf* voor jou!
@Jez Super bedankt voor je lieve bericht ! Heel erg fijn! Ik ben er misschien wel teveel mee bezig ! Ben jij ook voor je eerste bezig!? Wel vervelend als je niemand hbt om erover te praten dan is het idd handig dat we dit forum hebben! Dus jullie zijn ook al 6 maanden bezig wanneer nemen jullie de stap om naar de dokter te gaan? Ik denk dat ik over 2maanden de stap ga nemen' m'n cyclus is zo kort en onregelmatig er is geen touw aan vast te knopen! Hoe oud ben jij als ik vragen mag en je partner! Hoop dat het voor jullie ook snel mag komen ' dikke knuffel
Heb je ergens zelf ook een gevoel of het goed zit of niet goed zit?? Je cyclus is wel erg kort.. Misschien eens proberen te tempen? Dan heb je in ieder geval zekerheid of je een eisprong hebt. En voor een gyn is dit ook handig om te zien. Ben je wel elke maand echt ongesteld of verlies je ook weleens beetjes bloed?? Ik verloor wel elke maand wat bloed maar ik had geen eisprong, beide zwangerschappen heb ik hormonen gebruikt en zonder kregen wij dus geen kindje. En teveel ermee bezig zijn geloof ik niet in dat het daarom niet lukt... Wel als er veel stress bij komt kijken want dat is ook niet goed. Maar als je in de mmm zit ben je er ook dagelijks mee bezig en zie daar mijn banner..
jaysa wat vervelend dat je nog niet zwanger bent, je wilt het graag en dan het liefst snel natuurlijk. Helaas werkt het niet altijd zo en het is heel normaal dat je er een jaar over doet om zwanger te worden. Dit is helaas ook hetgeen waar je vanuit moet gaan, en eerder naar de huisarts gaan heeft ook niet zoveel nut. De meeste huisartsen sturen je dan nog niet door naar de gyn. Waren de ovulatietesten die je gedaan hebt, wel echt goed positief, als in, een even donker streepje als de controlelijn? Want een zwangerschapstest is een streep een streep, hoe licht ook. Maar voor een positieve ovulatie test moet de testlijn echt even donker zijn als de controlelijn, dan pas heb je echt een eisprong. Ik denk zo je cyclus verhaal te lezen, dat je lichaam eerst een aantal maanden nodig heeft gehad om echt de weer op gang te komen na het stoppen met de pil. Aangezien je nu pas met 2 maanden een betere cyclus hebt, denk ik dat nu alles pas weer een beetje op gang is. Ook iets om rekening mee te houden, wellicht heb je niet alle cyclussen een eisprong gehad. Ik las ook dat je nog geen foliumzuur slikt, dat zou ik wel gaan doen. Het advies is om dit al een maand voor de conceptie te gaan slikken omdat je dan een bepaalde hoeveelheid in je lichaam hebt. Aangezien je vantevoren niet weet wanneer je zwanger word, kan je het beste zodra je met de pil stopt, foliumzuur gaan slikken. Daarbij geeft het niet als je het lang slikt dus als een zwangerschap wat langer uitblijft, krijg je niet teveel binnen. tot slot heel veel sterkte met zwanger worden, ik hoop voor jullie dat het snel lukt
eens met babyD, een cyclus van 18 tot 20 dagen is vaak te kort voor een eisprong. Een eisprong heb je 14 dagen voor het einde van je cyclus. Dus als je maar een cyclus hebt van 18 dagen, zou je je eisprong hebben op dag 4, en dan ben je meestal nog ongesteld.
Bedankt voor jullie reacties! Nou m'n laatste 2 menstruaties waren weer als vanouds als toen ik nog aan de pil was! Maar die daarvoor waren allemaal heel weinig alleen best lang. Nu begint het met bruinverlies.. Ik hoop op innesteling! Dan moet de menstruatie niet doorbreken' ik ben zo ontzettend gelukkig met m'n vriend en we willen dit super graag' maar heb echt het idee dat er bij 1 van ons iets mis is .. wat ik absoluut niet hoop! Zou gewoon fijn zijn als je wat meer zekerheid had !! De ovulatie test was zeker weten postief toen! Ben nog niet gaan tempen moet nog even uitzoeken hoe dat werkt! Iemand een korte uitleg voor?
Hoi Jaysa! Wat ontzettend balen dat het doorgezet heeft nu. Ik begrijp hoe je je voelt, wij zijn inmiddels zeven maanden bezig en nog geen positief resultaat. Deze maand werd ik ineens eerder ongesteld en het zag er ook anders uit. Dacht dus misschien wel een innestelingsbloeding, maar helaas, het heeft doorgezet nu. Sinds ik gestopt ben met de pil (nov 2010) is deze ongesteldheid nu pas zoals hij was voor de pil. Veel pijn in mijn buik en erg moe. De afgelopen zes maanden was dat niet het geval. Dus misschien is e.e.a. nu eindelijk weer een beetje biologisch terug naar hoe het was. En hopelijk geeft dat meer kans op een zwangerschap. Dus als je het zo bekijkt zijn we nog niet zo lang bezig . Het is idd moeilijk om er niet mee bezig te zijn, want dan ben je wel!! Ik hoop voor jullie dat het snel mag gebeuren! En geniet in de tussentijd van het oefenen
He wildlove! Bedankt voor je berichtje !! Ik vind het wel leuk om met elkaar erover te praten want ik ben dus aug 2010 gestopt! Kun je ook op een andere manier met elkaar praten of kan dat alleen via een nieuwe topic? Heb jij er ook behoefte aan? Lijkt me wel gezellig ' ben echt een beetje wanhopig aan t worden xx
Lijkt me leuk om te kletsen! Volgens mij is het ook mogelijk om priveberichten te sturen, maar heb nog niet gekeken hoe dat precies werkt. Vast en zeker via berichten ofzo. Het is zo fijn om een forum te hebben en gevoelens hier te delen, juist omdat je er niet echt met naaste vrienden en familie over kan/wil praten omdat die dan iedere maand gaan vragen of denken, zou het al zover zijn.... En dat soort vragen heb je nou juist niet nodig als het wat langer duurt dan je van tevoren gehoopt had....
@Jaysa. Jammer dat je ongestelheid is doorgezet. Ik ben dus ook 12 juni ongesteld geworden na een aantal positieve zwangerschapstesten. Mijn man en ik zijn dus al 9 maanden bezig voor onze eerste wondertje. Als je mijn mail adres wilt hebben, laat het dan maar even weten liefs
Ik snap je gevoel echt, alleen mag je blij wezen dat je nog ongi word, Dan weet je tenmiste dat je de volgende ronde kan proberen. Ik word max 3keer in het jaar ongesteld, dat is echt slopend! ik heb dus ook nooit een eisprong en daar word ik zoooooo depri van.
Hoi dames, Ik lees even met jullie mee, want zoals jullie ook al schrijven, je deelt het niet met anderen maar ook ik heb die behoefte wel. Zelf ben ik sinds jan. 2011 bezig, nu blijkt mijn prolactine gehalte te hoog te zijn, hierdoor geen eisprong. Dus mag ik aanstaande maandag naar de gyneacoloog. Ik maak mij druk om van alles, hopelijk kan het snel en makkelijk verholpen worden. Allemaal succes in de nieuwe maand en hopelijk komt er snel een wondertje voor ons allen. liefs maud
@sterkekinderwen Graag wil ik je emailadres! Kunnen we er samen over praten! Hoe oud ben je? Echt klote dat we ongi zijn xx
Jammer dat je ongie geworden bent.. Tempen, Elke ochtends als het kan rond dezelfde tijd (wekker zetten) je temperatuur opnemen en opschrijven. Niet eerst gaan lopen maar gelijk je temperatuur opnemen. Zou het je echt aanraden want als je geen eisprong blijkt te hebben dan kan eventueel een gyn dat ook gelijk aan je temperatuur zien. Maar hopelijk heb je geen gyn nodig.
@ Jaysa Je krijgt eerst een lichamelijk onderzoek. Met een eendenbek (speculum) houdt de arts de vagina open en kan hij kijken naar de baarmoedermond. Hij neemt een beetje slijm af voor onderzoek. Daarna haalt de arts het speculum uit de vagina en begint met een inwendig onderzoek. Met twee vingers in de vagina en één hand op de buik voelt de huisarts naar de baarmoedergrootte en de eierstokken.Zowiezo moet je minimaal zelf al een basale tempratuur curve bij hebben gehouden van ongeveer 3 maanden, heb je dit nog niet van minimaal de laatste drie maanden dan moet je dat eerst doen van de gyn. Dan volgt er een zaadonderzoek bij de man. Vervolgens krijg je waarschijnlijk een postcoitumtest.Je krijgt opdracht om rond de eisprong met je partner geslachtsgemeenschap te hebben. De dag daarna doet de gyn een inwendig onderzoek bij jou, en zuigt met een pipetje wat slijm uit de baarmoedermond op. De arts beoordeelt de kwaliteit van dit slijm en bekijkt onder de microscoop of er zaadcellen in het slijm aanwezig zijn. De test is goed als er minimaal één zwemmende spermacel in het baarmoederslijm zit. Dan krijg je ook nog een echo om de baarmoeder, de eierstokken etc etc etc te bekijken.
Dan gaat het toch bij ziekenhuizen anders. Want ik heb geen lichamelijk onderzoek gehad alleen een inwendige echo. Idd de templijstjes mee genomen en ik kreeg Primolut en moest in die maand 2 of 3x bloed laten prikken. Mijn man moest zijn sperma inleveren tot 2x toe. Toen het die 2e x wel goed was kregen we Clomid mee. Dat was het bij ons.