Hallo daar! Lauw: las dat de emoties hoog komen bij je, toch wel heftig dus, die hormonen?! Hopelijk is het allemaal om de goede reden Marnat: las dat je bloeddruk nog steeds te hoog is, wat ontzettend balen zeg. Wat zijn nu de volgende stappen? Hier: al twee witte testjes gehad, waaronder vandaag. Die progesteronbollen houden dit keer flink mijn ongi tegen dus (maar niet de steken, auch). Zucht, laat me maar gewoon ongi worden en beginnen met IUI nr 1!
milk morgen nog 1 keer testen en dan af wachten wat er gaat gebeuren word zo moe van wachten he dokter en zieken huis heben contact met elkaar dus tja we horen het wel neem ik aan
@ MilkHd: he joh.. balen al 2 negatieve testen... maar al 2 dagen overtijd.. wanneer moet je stoppen van de gyn met de progesteron?? want op een gegeven moment moet je de ongi toch door laten komen?? Hoewel ik toch nog hoop op een positieve test voor je.. En anders met frisse moed starten met de 1e IUI.. Ik betwijfel of mijn emoties van de hormonen komen.. moeilijk te zeggen natuurlijk.. kan wel.. maar je weet het niet zeker... maar ja.. ze zijn er jammer genoeg... @ Marmat: ik duim voor je dat morgen de bloeddruk iets lager is.. en ja.. laat de rest maar aan de dokters over.. die zullen het wel weten... succes.!!!
lauw dankje help ik ben toch niet gek ja blond maar hihi ik was de laatste keer 22 oktober ongi ik heb een cyclus van 28 daggen dan moet ik het vandaag toch worden? van wegge de operatie mocht ik niet zwanger worden dus
@ Marmat: volgens de calculator op deze site zou je gisteren al kunnen testen...!!?? Maar ja.. als je het veilig hebt gedaan kun je ook niet zwanger zijn... Misschien door de spanning is ie wat later...
mijn berekening klopt dus wel ja we hebben het veilg gedaan. alleen toen we wisten dat het niet door ging niet ik overleg wel met manlief ga er van uit dat het spanning is jou ongi ook nog steeds weg
volgens mij zijn alle cycli hier op het forum in de war ofzo Lauw, ik ben al sinds maandag van de progesteron af hoor, dus verwacht ongi echt.
@ Marmat: nee hier nog geen ongi (gelukkig).. maar ik verwacht hem zowiezo (nog) niet.. mijn LF is altijd netjes 13-15 dagen.. @ MilkHd: sinds maandag al er vanaf.. dan klinkt het allemaal erg gunstig... spannend hoor...
Hallo allemaal! Eindelijk heb ik nog eens tijd en puf! om te komen reageren. Een druk (werk)schema en moeheid is geen goede combinatie, maar ach, alles voor het goede doel. Maandag j.l. de intake bij de verloskundige gehad, en meteen ook weer een echo gemaakt. De kleine was met de uitwendige echo al goed te zien, ligt met groeien mooi op schema, en we hebben het hartje zien en horen kloppen. Hij/zij bewoog zelfs wat. Zo mooi! Nu op naar de 12 weken echo op 7 december. Ben wel weer wat angstig geworden door het bericht van een mede-juni-mama dat het hartje bij 10 weken was gestopt met kloppen, slik... @MilkHD: jammer, helaas weer ongi, alvast succes in de volgende ronde. En het spuiten valt ontzettend mee, hoor. De eerste keren is even onwennig, maar je went er snel aan. @Marnat: misschien had je het al geschreven, maar weet je al wanneer de vleesboom weggehaald kan worden? Had begrepen dat de vorige ingreep niet kon doorgaan vanwege je bloeddruk.
yvy@ vandaag voor de laatste keer bij de ass geweest voor bloeddruk meten die was goed 135/85 nu tel afwachten van ziekenhuis wanneer het wel gaat gebeuren normaal was ie er al uit maar door te hoge bloeddruk niet dus
ja heb er medicatie voor gekregen die werken geen koffie meer minder zout pas me dus nu aan meer lezen over mij topic vleesboom verwijderen hoe gaat het met jou
@Lauw, Lief dat je het vraagt! Ben helaas ongi geworden vandaag... Zit er een beetje doorheen, misschien niet "eerlijk" tegenover sommige meiden.. We moeten nu nog 2 rondes zelf proberen en mogen/moeten daarna terug naar de FA. Weet niet of ik het nog trek allemaal.. Wat opzich een goed vooruitzicht is dat mijn nod op 2e kerstdag valt, misschien een geweldig kerstkado maar ik hoop nergens op. Had laatst ook mijn nod op m'n verjaardag en das ook niks geworden helaas. Ik kan gewoon ff niet meer hopen, zit echt in een dipje Misschien mag ik niet klagen, ik ben natuurlijk wel 1x zwanger geweest maar het doet allemaal zo'n pijn. Ik voel me nu echt zo'n zeikerd omdat het bij sommige meiden nog veel langer duurt, en omdat sommige meiden nog meer pijn hebben... Ik ga nu ff terug lezen meiden, hoe het hier gaat.
@MilkHd, Wat balen zeg weer ongi Gaan jullie morgen al voor de startecho? En gaan jullie dan voor IUI? @Marnat, Gelukkig is je bloeddruk weer goed! @Lauw, Hoe is het vorige week vrijdag gegaan? Las dat je moeder mee ging? Wat lief van haar! Ik duim voor je! @All, Ik vraag me wel eens af, wát is nou een goede kwaliteit van het zaad? Vanaf hoeveel % bewegelijkheid enz? Wij zijn daarover namelijk niet zo goed geïnformeerd. We weten alleen hoeveel % bewegelijkheid mijn man heeft.. Maar verder ook niks (hij is alweer iets van 8 maanden geleden getest).
2005: Tante Mars: Bezig sinds oktober '05 (zwanger!) 2006: Ikke1980: Bezig sinds oktober '06 2007: Mariska165: Bezig sinds Januari '07 Norwegian-sky: Bezig sinds april '07 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) (zwanger!) Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 loekie1981: Bezig sinds augustus '07 puck1234: Bezig sinds september '07 lilmomo: Bezig sinds september '07 Chichi: Bezig sinds september '07 zonnetje1980: bezig sinds september '07 Lidi: Bezig sinds september '07 (na dochter 2006) Angelea: Bezig sinds oktober '07 (zwanger!) Maaik: Bezig sinds november '07 (zwanger!) Traantje: Bezig sinds november '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 (zwanger!) Sikki: Bezig sinds december '07 (het wordt ICSI) 2008: Kleintjevoorons: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) (zwanger!) Sinja: Bezig sinds januari '08 (het wordt ICSI) Melissa79: Bezig sinds februari '08 (1e iui) MilkHd: Bezig sinds februari '08 (het wordt IUI) puk25: Bezig sinds maart '08 Diaan: Bezig sinds maart '08 (zwanger!) Timon: Bezig sinds maart '08 Tessa8: Bezig sinds april '08 Douglas84: Bezig sinds mei '08 Barleeus: Bezig sinds mei '08 (4e iui) Sammie88: Bezig sinds mei '08 Loe: Bezig sinds juni '08 Djaar77: Bezig sinds september '08 Muppet80: Bezig sinds september '08 (het wordt ICSI) Zethu: Bezig sinds november '08 Cyntje78: Bezig sinds november '08 Yvy30: Bezig sinds december '08 (zwanger!) Charpi: Bezig sinds december '08 Afspraken: 13-11: Lauw IUI 30-11: Muppet80 Uitslag chromosomenonderzoek ik en hij NOD: 18-11: Milk 28-11: Lauw Medicijnen: Milkhd: 09-10 gestart met Utrogestan 200mg Lauw: 03-10 gestart met Clomid 100mg, 11-11 Pregnyl 10000 Behandeling in MMM: Sikki: 1e ICSI 04-05 mislukt, 2e ICSI 20-06 mislukt Sinja: 1e ICSI 17-08 mislukt Timon: 1e IUI 19-08 Mariska165: start ICSI?? Lauw: 1e IUI 13/11 Voor het kopieren van de lijst: -de lijst quoten. -dan links boven [quote + naam ] en rechts onder [/ quote] weghalen -natuurlijk veranderen wat je wil veranderen -aan het plaatje hoeven we niets te doen! succes Heb mezelf van de NOD lijst afgehaald en zie dat Milk er ook nog opstaat, maar wilde je er niet zomaar vanaf halen..
@ Tessa: och meis toch... ik zie dat je ongi geworden bent... *knuf*... en natuurlijk mag je verdrietig zijn en even lekker klagen.. dat moet gewoon af en toe om je hart te luchten... Maar wij snappen je frustratie dus je hoeft je nergens voor te schamen... Ik hoop dat je met kerst een super kado krijgt... en dat je zwanger het nieuwe jaar in gaat... Ik duim voor je.. ...En ja, hartstikke lief dat mijn moeder mee wilde gaan... mijn mannetje kon echt niet.. en anders moest ik alleen.. en aangezien ik in een ziekenhuis loop waar ze de zaad voorbereiding niet doen, moest ik eerst 1/2 uurtje rijden naar een ander ziekenhuis.. daar 1 uur en een kwartier wachten en daarna weer terug naar "mijn eigen" ziekenhuis.. dus we waren al met al wel even zoet... Maar alles voor het goede doel...!!!! Hier is het wachten... wel moeilijk moet ik zeggen.. maar eerlijk gezegd heb ik goede hoop... (zie mijn tempkaartje, inclusief tempdipje hihi) Over de kwaliteit van het zaad: Volgens mij is 1 miljoen de grens dat ze of IUI doen of IVF. (erboven kan IUI). Maar hoe meer hoe beter natuurlijk. sommige mannen zitten zelfs ruim boven de 100 miljoen. maar de beweeglijkheid is een iets ander verhaal.. je kunt wel veel zaadjes hebben maar als ze niet goed bewegen is bevruchting moeilijk. als ze echt helemaal niet bewegen kom je in aanmerking voor ISCI. (tenminste dit dacht ik, pin me er niet op vast hihi, ben ook geen deskundige)
@Lauw, Dankjewel! Het lucht ontzettend op om het even van me af te schrijven.. Soms moet je het gewoon delen met meiden die weten hoe het allemaal voelt. Dankje dat je voor me duimt, wij hopen het ook zo graag dat we zwanger oud en nieuw mogen vieren! Want vorig jaar hadden we een "speciale" vuurpijl afgestoken voor "ons".. En samen gewenst dat we dit jaar zwanger zouden zijn en met de volgende oud en nieuw zwanger zouden zijn of een beeb zouden hebben... Hopelijk is dat nog haalbaar (zwanger zijn met oud en nieuw) al ga ik er maar niet op hopen. Ik kijk maar gewoon uit naar januari.. Maar wat heb jij een mooi kaartje zeg! Zie dat je eisprong op dag 14 geweest is deze keer, mag ik vragen komt dat door de clomid? Of had je altijd al clomid? Wat naar dat je zo ver moest rijden naar dat andere ziekenhuis, ben je inderdaad wel even zoet zeg met alles. Maar zoals je zegt, alles voor het goede doel!!! Bedankt voor je uitleg over het zaad! Ik ga er gewoon nog een keer naar vragen, denk dat ze het toch wel weer gaan testen als we weer terug komen. Of doen ze dat niet als het eerst wel goed was?
@ Tessa: ik hoop dat die wens vuurpijl nog uitkomt... Ik gebruik al maanden clomid 50 mg, daarmee was mijn eisprong meestal rond dag 16, behalve de laatste ronde met 50 mg toen was hij pas op dag 26 dus lang moeten wachten. maar er stond toen al in de planning dat we de volgende ronde zouden beginnen met IUI, daarbij gebruiken ze bij ons standaard clomid 100 mg (dit om de kansen te vergroten, door meerdere eitjes). dus daarmee heb ik mijn eisprong lekker op tijd gehad... daarbij is dit ook de 1e ronde met Pregnyl geweest, dus dat kan het trouwens ook verklaren (mijn eitjes hadden de neiging om door te groeien naar 26-28mm voor ze sprongen.. Om een zaadonderzoek mag je de volgende keer wel vragen bij de gyn. bij ons was het zo dat we toch met IUI zouden beginnen en daarbij zou je dan ook uitslagen krijgen.. dus extra onderzoeken was niet nodig.