@ djaar: is er nog een tussenweg dat er 1 of 2 bijna op springen staan dan dat je niet hoeft te wachten?
Als er te veel eitjes zijn mogen we waarschijnlijk niet klussen om te kans op een meerling uit te sluiten. Maar als er nu gewoon 2 te zien zijn bestaat er een kans dat 1 van de 2 doorgroeid en gaat springen. hoop dat je het snapt
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07, het wordt ICSI. Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 tummetje: Bezig sinds mei '08 Tante Mars : Bezig sinds okt '05 Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 Afspraken maart: Maaik, HSG 04-03: Kleintjevoorons, IVF/ICSI voorlichting 10-03: Zethu, fertiliteitsarts 12-03: Sikki, IVF/ICSI voorlichting 12-03: Milk, HSG 13-03: Ladouce bloedprikken CD21 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 23-03: Quirine: bespreken onderzoeken. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. 24-03: Diaan bespreken hoe nu verder 25-03: Ladouce HSG 31-03: Ladouce uitslagen bespreken begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek mei: Sikki, uitslag chromosoomonderzoek Medicijnen Djaar77 gestart met clomid 26 febr. Barleeus start clomid zodra cd 3 zich aandient Tante Mars start clomid zodra cd 3 zich aandient tummetje start 02-03 met primolut, daarna clomid Behandeling in MMM Melissa79: 1e IUI 22-2-09 (zit op wachtbankje!! [-o< ) Veel succes bij voorlichting vanavond, kleintjevoorons!
@ Djaar, ik hoop ook stiekem op twee eitje hoor! Voor je gevoel heb je dan toch meer kans als maar 1 ei, maar aan de andere kant ben ik al blij als ik een ei zie na de vorige keer. Heb van de week gedroomd dat er 15 eitjes waren ging het natuurlijk weer niet door . Verder ben ik er helemaal niet mee bezig hoor!
@ djaar: ik snap het hoor @ kleintjevoorons: veel succes op de voorlichtingsavond! @ barleeus: wat een droom zeg!
@all; *KNUFFEL*! Ik ben vanmorgen dus voor de echo geweest en helaas leken de eitjes (ze waren er wel en dus meer als 1!) nog niet op schema te groeien. Ik mag dus zondag weer terug komen. De arts had het zelfs over de mogelijkheid dat ik weer een ronde provera kon gaan krijgen en de volgende ronde op 100mg clomid kom. En......ik zit daar te wachten, de deur gaat open en wat denk je..... mijn nichtje met haar man komen naar buiten oeps.... op weg naar mijn werk maar even gebeld en beide blij dat we nu iemand gevonden hebben om eea mee te delen, erg grappig en fijn. Dus meiden ik ga aan mijn werkdag beginnen.
@ djaar: als ik het goed begrijp zitten je nichtje met man ook in de mmm? Is dan wel fijn om alle ervaringen en frustraties te delen. Ff offtopic: ben vandaag naar de arbo geweest ivm mijn burnout. En ik wordt voor 5 uur betergemeld. Vanaf volgende week dus iedere dag een uurtje werken. 2 dagen thuis, 3 dagen op kantoor. En proberen er een half uurtje aan te plakken. Dat dan 2 weken volhouden en dan weer een half uurtje erbij. Over 4 weken (2 april) weer terug. Daarbij zou mijn teamleider proberen vandaag met zijn manager mijn contract te bespreken
Hallo dames, Het is rustig hier de laatste tijd! Veel mensen die aan het wachten zijn op de volgende stap.. Volgende week staat er voor een aantal dames weer wat op het programma zie ik. Kleintjevoorons, hoe was de voorlichting gisteren? Djaar, wat vervelend dat de eitjes nog niet goed groeien. Hopelijk is het zondag beter! En wat een toeval dat je je nichtje daar tegen kwam! Wel fijn dat je nu iemand in de omgeving hebt waar je mee kan praten. Hier is alles rustig. Ik moet nu dus wachten tot ik ongi ben voordat ik een afspraak voor de HSG kan maken. Eigenlijk moet ik het pas volgende week woensdag worden maar ik denk dat het deze maand eerder komt, rond zondagavond. Ik heb in elk geval het gevoel dat mijn eisprong eerder was. Het vervelende is nu alleen dat ik al de hele dag een beetje een vervelend gevoel in mijn buik heb. Het lijkt een beetje op ongikrampen, maar dat kan toch nog niet? Dan zou ik wel een hele korte cyclus hebben deze maand. Daarnaast, als ik het voor zaterdag word kan de HSG misschien weer niet doorgaan omdat ik dan weer geen vrij kan op de dag dat de HSG moet plaatsvinden. Ik hoop dus echt dat het nog even uitblijft. Dames, fijne avond!
Hello ladies, Gisteren heb ik mijn HSG gehad. Vooraf de pijnstiller, die ik van de gyn had gekregen, genomen. Ging allemaal vrij vlot. Moet zeggen dat het wel ongemakkelijk is zo met twee assistentes, een gyn, eigen mannetje en een man die het apparaat bedient en de foto maakt. Lig je daar met je blote onderkantje in de spotlights Ze waren allemaal erg aardig en begripvol. Eerst de eendebek, dan wordt de baarmoedermond met jodium schoongemaakt en allerlei attributen om het slangetje voor het inspuiten in te brengen. Het is niet prettig, maar ook niet pijnlijk. Ik vond dat gewroet het vervelendste eigenlijk. Het inspuiten van de vloeistof is klein beetje een naar gevoel. Verder konden we meekijken op de schermen en kregen we in de repeat uitleg over wat we zagen. Met eileiders is ook alles goed. Je zag de vloeistof zich verdelen en door de eileiders stromen. Allemaal goede tekenen. Rest van de dag nergens last van gehad. Wel een dag bloedverlies (of is dat jodium?). Neem voldoende maandverbandjes mee. Zo heel verhaal, maar dan weten jullie een beetje wat je van de HSG kan verwachten. Nu gaan we de natuur maar weer even haar gang laten gaan. Iedereen alvast een fijn weekend!
He Billie, Fijn dat alles goed was en dat je het geen enorme pijn vond doen (stelt mij ook weer een beetje gerust)
Heeey Allemaal, Heeeeeeel erg bedankt dat jullie allemaal aan mij gedacht hebben! Was wel raar gisteren. We stonden te wachten voor de ruimte waar de voorlichting gehouden werd samen met al die mensen. En gek dat die allemaal met het zelfde probleem zitten en dezelfde wens hebben. En zo veel uiteenlopende type mensen. Een stel waren echt van die carrieremensen, man in pak en zo'n kakker vrouwtje maar ook een bouwvakker met een extreem geblondeerde vrouw (niemand moet zich aangesproken voelen) en daar zaten wij dan ook tussen. In eens voelde het allemaal erg "echt". De voorlichting zelf voegde niet zo veel toe. Eigenlijk alles wat ze vertelde wist ik al via het forum en een boek dat ik een tijd geleden gekocht had. Maar nu weet mijn mannetje het iig ook. We hebben een hele eerlijke voorlichting gehad en het is echt niet zo dat ik er "dood" van ga. Ben dus wel heel erg door gerustgesteld. Dus we gaan er voor! Morgen bellen voor een afspraak met de fertiliteitsarts en als het chromosoomonderzoek verder goed is mogen we daarna naar de IVF verpleegkundige voor alle recepten en instrukties en worden we ingepland. Kan allemaal nog wel een maand of 2 duren maar het gaat nu echt beginnen. Zo nu zijn jullie ook weer in gelicht. Sorry dat ik niet op jullie persoonlijk reageer maar ben ook een paar dagen niet online geweest dus ook niet alles precies gelezen.
Billie: bedankt voor je duidelijke uitleg. @ maaik: hoop voor je dat het niet eerder komt, want dat zou toch wel heel sneu zijn. De HSG moet dat ook op een bepaalde cyclusdag gebeuren dan?
@ kleintjevoorons: ja lijkt me idd ook erg raar om dan daar te staan. Wel grappig hoe je de mensen om je heen omschrijft. Ik vind het wel jammer dat je voor jezelf geen extra info hebt gekregen. Maar wel goed dat je mannetje het nu allemaal wel weet. Lijkt me wel spannend voor je dat het nu echt allemaal van start gaat.
@ kleintjevoorons: fijn dat je het nu gehad hebt en dat jullie samen hebben besloten om er helemaal voor te gaan. En toch ook fijn dat er geen onverwachte schokkende dingen zijn die je nog niet wist, met het internet tegenwoordig kan ik me ook niet voorstellen dat dat nog gebeurt. Spannend hoor dat het nu echt gaat gebeuren! Hoop voor jullie dat jullie niet nog heel lang hoeven te wachten. @Billie: Fijn dat je de HSG gehad hebt en dat het voor jou meeviel, helaas betekend dat niet dat een HSG dus geen pijn doet dat is voor iedereen verschillend. Maaik ik wil je niet gelijk weer bang maken maar je moet er op voorbereid zijn dat het niet voor iedereen het zelfde is. Mijn gyn zei ook dat de één denkt is dit het nou en de ander ligt met tranen in haar ogen. Helaas viel ik in de laatste catogorie en dan is het wel iets meer als "gerommel" Staat er nu verder voorlopig niet op de planning? omdat je zegt dat je de natuur nu verder zijn gang laat gaan? @Djaar: wat jammer dat er nog geen goed eitje in zicht was, wat een teleurstelling is dat hé? je gaat er toch verwachtingsvol naartoe, ik tenminste wel.Ik ga voor je duimen dat er zondag wel een goed eitje is. Wel vreemd hoor om op zondag te gaan, toen wij gingen waren de poli's echt helemaal leeg. De afdelingen liggen natuurlijk wel voor maar bij de poli's was het echt uitgestorven. Heel vreemd gezicht als het normaal overal druk is. Succes weer @Zethu: Fijn dat je weer een paar uurtjes aan het werk mag, dat betekend dat het langzaamaan steeds een beetje beter met je gaat en dat is altijd goed! en dan ik nog, aan het wachten of en wanneer ik ongesteld ga worden. vervelend zeg als je niet weet wanneer het gaat gebeuren. Heb dit één keer eerder gehad en toen dacht ik dat ik zwanger was. Heb in een week geloof ik 6 testen gedaan dacht iedere keer, nu zal hij toch wel positief zijn! tot ik natuurlijk toch ongesteld werd. Nu weet ik iniedergeval dat het aan een late eisprong ligt en dat scheelt wel een hoop stress dus daar ben ik wel blij mee. liefs
@djaar; fijn dat je het met je nichtje kunt delen. Mijn mannetje wil het ook met niemand delen. Succes dit weekend met de eitjes! @zethu; nog nieuws over je contract? Hsg moet voor de eisprong plaatsvinden. Mij is verteld ergens rond dag 10. Succes bij de arts! @kleintje voor ons; fijn dat jullie nu aan de slag kunnen. @barleeus;hsg is idd voor iedereen anders! Ook als je zo de verhalen op dit forum leest. We zouden op een natuurlijke manier zwanger kunnen worden, omdat alle onderzoeksuitslagen goed waren. Dus we gaan verdere behandelingen voorlopig nog even uit de weg. Bij mijn moeder duurde het ook 13 jaar..... @maaik; sterkte met wachten. @sikkie; veel succes de 12e @milk; sterkte met de HSG de 12e. Hoop voor je dat het meevalt. @Ladouce; succes met bloedprikken Ga een weekje op vakantie. Sterkte met alles meiden! KNUFFEL groetjes, Billie
Billie: ik weet niet of je dit nog op tijd leest maar fijne vakantie! Geniet ervan (eneh....je bent komende tijd extra vruchtbaar na de HSG dus doe je best! ) Liefs
hallo, Ook wij gaan vanaf 27 maart de medische molen in. Hebben wel wat vooronderzoek gehad al via de huisarts en dat was allemaal goed. Vindt het erg spannend allemaal en hoop dat ik snel met een 'behandeling' kan gaan beginnen. Heb zelf wel het idee dat wij het met een hormoon kuur wel kunnen redden, heb namelijk niet elke maand een eisprong en mijn cyclus is onregelmatig en duurt tussen de 5,5 en 8 weken. Wie kan mij zeggen hoe zo'n eerste gesprek/ de eerste onderzoeken eruit zien?
Hoi Hanneke (helaas) welkom hier, tuurlijk ben je welkom maar we zouden ons natuurlijk liever aanmelden bij het zwanger zijn forum. Wat je bij een eerste gesprek kan verwachten hangt denk ik sterk af van wat je bij de huisarts al aan onderzoeken hebt gehad. Normaal krijg je een algemene vragen lijst voor jou en je vriend/man. Wat je klachten zijn, of je veel buikpijn heb tijdens je ongi, of je ooit geopereerd bent in je buikstreek en voor je man of hij ooit een liesbreuk heeft gehad of andere dingen wat schadelijk kan zijn. Verder zul je een inwendig onderzoek krijgen om een uitstrijkje te maken en een inwendige echo om naar je eierstokken te kijken. Dit is verder niet pijnlijk alleen de eendebek is wat ongemakkelijk (deze is voor het uitstrijkje niet voor de inwendige echo) en misschien bloedprikken en een afspraak voor je man om de zwemmers te bekijken. Maar misschien heb je dit al gehad. Een tip voor als je naar de gyn gaat is om wat langs aan te trekken (een tuniekje ofzo) dan sta je niet zo in je blootje als je van het kleedhokje naar de stoel moet lopen. Mij maakt het niet zo veel uit maar er zijn een hoop vrouwen die zich dan net even iets zekereder voelen. zo een heel verhaal ik hoop dat je er iets aan hebt. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel. Liefs
Welkom hier (helaas). Je verhaal lijkt wel een beetje op het mijne. Kijk maar even naar mijn belevenissen hier in het forum (eerste pagina's) en als je vragen hebt dan hoor ik het wel