Welkom hier, Er komt een spannende tijd voor je aan. Wij zijn er 28-01 ingerolt door een MK, en worden meteen verder geholpen omdat de aanlooptijd(klusduur) te lang is (3 jaar) . Ik moest bloedprikken mannetje moest zwemmers inleveren, bij mij waren de uitslagen niet geheel goed. En mag aankomende week (als ik ongi word) beginnen met Clomid. Ik zou zeggen: laat het rustig op je afkomen, alles komt op ze pootjes terecht.
@ Billie: hoop dat ik er volgende week meer van hoor. Ik ga zowiezo wel ff bij het arbeidsbureau langs om te kijken wanneer dat ze het uiterlijk moeten aangeven, en of ik anders alvast dingen kan aanvragen. Fijne vakantie voor je! @ Hanneke: Welkom hier. Ik moet mijn eerste echt afspraak nog krijgen. Kan het je na dinsdag wel vertellen
Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. @barleeus: Heb idd al 2 onderzoeken gehad, nl een inwendige echo en alles zag er goed uit en mijn vriend heeft de zwemmers laten testen. Ook alles voldoende tot goed. Dus 'gelukkig' zit het waarschijnlijk alleen aan mijn kant. Wel zijn dat zaadonderzoek en die echo in een ander ziekenhuis gedaan als waar ik nu naar toe ga. Denk wel dat ze alles weer opnieuw gaan doen ondanks dat ik een overdracht van de huisarts meekrijg. @zethu Ben benieuwd hoe het verloopt je 1e afspraak bij de gyn. Succes @tante mars Hoop voor je dat de hormonen snel zijn werk doen en dat je snel opnieuw zwanger bent. Heb wel het idee dat ik in dit forum op de juiste plek zit ('helaas' maar waar)
ps die banner zal ik aanpassen wanneer ik weer ongesteld ben, maar ja mijn cyclus duur kon ik niet invullen in de banner. Sorry
Daarom pak ik niet meer de banner van deze pagina. Die ik nu heb geeft niet eens aan of je overtijd bent of niet. Is voor mij een stuk rustiger.
Hanneke welkom! Hoewel ik je volgens mij ook in het topic van Jong en nog steeds NIET zwanger ben tegengekomen Gezellig! Hier ben ik iets activer met posten dan daar Spannend ook voor jouw! Maar de eerste onderzoeken waren goed? Ik moet over 1,5 (eeeeeindelijk) voor het eerst naar de gyn. Vind het ook allemaal superspannend hoewel bij ons de oorzaak nu bekend is (mijn vriend heeft zeer weinig zwemmers) maar ben benieuwd hoe en wat verder! Heb zelf nog nooit een onderzoek gehad dus dat vind ik ook spannend! Succes in de mmm Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger! 8)
deze banner is beter. Oja en iedereen natuurlijk onzettend veel succes en geluk bij het zwanger worden. Hopelijk wordt 2009 ons jaar!
dankje, barleeus, ben helaas een beetje grieperig maar ga er toch maar het beste van maken! We hadden trouwens ook nog gebeld voor de afspraak in april alleen was de agenda nog steeds niet zo ver . We mogen over 2 weken weer bellen. Ben toch wat geruster als die datum gewoon vast staat omdat ik er zo snel mogelijk naar toe wil. @hanneke: welkom! Hpelijk ben je snel zwanger.
Hallo, mag ik ook meedoen hier? Wij gaan 1 april opnieuw de mmm in, in een ander ziekenhuis. Bezig zijn we sinds juni 2008. omdat ik veel buikpijn had na het stoppen met de pil en echt vreselijk misselijk was en ik hartproblemen heb, mochten we naar de gyn......daar was een laag progesteron te zien bij mij: 15 en 18. Maar zij vinden voldoende. Van anderen hier op zw pagina heb ik gehoord dat het niet genoeg is. Zaadtest van mannetje, schrik niet: 292 miljoen zaadjes (tja,en ik nog niet zwanger, wie snapt het nog.....). Wel maar 8% normaal ogende zwemmers, terwijl dit minimaal 15% moest zijn. Morfologie noemden ze dat. Maar dat ze er afwijkend uitzagen, was geen enkel punt zeiden ze. De hoeveelheid en het goed zwemmen was van belang. Nou ja, meer dan 75% zwemt, EN zwemt in de goede richting, dus tja........ Maar ja, misschien is die progesteron en morfologie toch belangrijker dat zij dachten.........want we zitten reeds in ronde 8.......ben al 33, dus alle tijd heb ik niet meer (zo voelt het tenminste). Djaar, ben blij dat ik je nog geschreven heb, en dat je nu in de MMM zit (nou ja, niet blij,maar je snapt me wel he). Dus............op aanraden van een mede paginaaster een ziekenhuis wat hier nog enigszins in de buurt ligt uitgezocht en daar gaan we dan......... 1 april. Dus.........ik zou graag met jullie meepraten. oja, bij een echo bij, zag hij wel meerdere eitjes, zeven aan de ene kant en vijf of zeven aan de andere.........maar absoluut geen pco zei hij. Geen kralenkrans dat niet........maar ja, bij hoeveel eitjes heb je pco he..... Denken jullie dat ook?
@ barleeus: Ohhh wat een lief plaatje! Dank je wel @ kleintjevoorons: wat jammer dat je nog geen afspraak kon krijgen Zo ben je alweer aan het wachten! @ loe: natuurlijk mag je meedoen hier! Zo zijn we met meer mensen die elkaar kunnen steunen he. Wel vreemd hoor wat ze tegen jullie gezegd hebben en wat de meeste meiden te horen hebben gekregen. Het zou allemaal veel handiger zijn als ieder zkh dezelfde richtlijnen aanhield.
Welkom loe en welkom Hanneke.. Loe ik kan je geen andwoord geven omdat ik hier geen ervaring mee heb. kleintjevoorons,ind. je allerlei mensen groot,klein dik dus aso ofkakker je kan niet aan mensen zien of ze moeite hebben om zwanger te worden. Het is best raar,ik heb gewoon altijd al geweten dat moeder worden voor mij niet op een normale manier kon. Al is er nooit aanleiding tot geweest(of was het mijn grootste angst) En soms zie je mesen op straat of op tv,die hebben bijv. wel 5 kinderen terwijl ze er niet eens 1 kunnen verzorgen.. Heel oneerlijk allemaal. billie12,ind. lig je daar met je benen open,voor hun is het misschien de normaalste zaak om al die vrouwen zo van onderen te zien maar voor ons is het toch een beetje genant,wel fijn dat de pijn mee viel en ind. nu de natuur zn gang laten gaan. Melissa79,ik zie dat jij vandaag kan testen en en. Hoop zoooh dat het raak is. barleeus,wat een lief plaatje,waar vind je ze allemaal? Zethu,fijn dat je weer een beetje meer kan werken,of niet? Bij mij gaat het ook wel redelijk,had donderdag een beetje ruzie met mn vriendje hij vind dat ik me veel te veel roep dat hij geen drank meer mag en niet meer mag roken,hij heeft ook wel een beetje gelijk.. Maar het komt denk dat als ik niet meer mag roken of drinken(wat ik niet doe) dan heb ik het zelf in de hand nu moet ik het overlaten aan hem,al kan ik hem niet verwijten dat hij iets fout doet. En nu doordat we het er zo over hebben gehad geeft het mij rust,gek he. Nou meiden fijn weekend. Was ffies niet meer online geweest dus hoop dat ik niemand ben vergeten. Kuss
@loe; welkom hier (helaas). Het is hier een fijne groep meiden die allemaal in dezelfde fase zitten (zo ongeveer dan) @all; Vanmorgen dus weer een FM gehad maar helaas geen vorderingen. Woensdag weer terug op cd 16. Eerlijk gezegd baal ik wel hoor. Ziet er naar uit dat deze ronde niks gaat worden en ik over ga naar clomid 100mg. fijne dag nog allemaal.
Hoi, Wij gaan deze week voor de 1e keer naar de huisarts sinds we in April 2008 groen licht hebben gehad van de huisarts. Ik zal zo even terug lezen en kijken of ik wat info zie hier en daar kan vinden wat me te wachten staat en wat ik kan vragen. Iedereen heel veel succes. Groetjes
Ik zie al een aantal bekende voorbij komen vanuit de temp.kaartjes. Jullie nogmaals ook heel veel succes. Ik vind het wel eng om de stap te zetten. Nu is eindelijk m`n mannetje zo ver en ik dacht ook al zo ver te zijn, maar toch vind ik het heel spannend. Ik denk ook dat ik bij de huisarts alleen maar kan janken omdat ik zo graag wil. Nu ik dit type zit ik ook weer te janken, wat is dat toch :
Hoi Dames, Ik ben nieuw hier en wil ook graag meekletsen. Ik zit al wat verder in de mm, dat houdt in dat ik sinds december 2008 naar de gyn moest voor cô op onrustige cellen. Ik was gelukkig weer schoon (Ik heb in Juni 2007 een OK gehad aan mijn baarmoedermond om onrustige cellen weg te laten halen). Ik ben in okt. 2007 voor het laatst ongesteld geworden op de pil en ben dus v.a. nov. 2007 pilvrij. Ik heb een hele vreemde menstruatie cyclus, wat heel vervelend is. Mijn gyn. heeft me in dec. 2008 gelijk een bloedtest laten doen, dit moest ten tijde van mijn menstruatie, hieruit is gebleken dat ik te weinig FSH aanmaak en te veel LH. Maar goed ik moest in jan. weer komen voor de uitslag en kreeg toen gelijk Clomid voorgeschreven waar ik dan tijdens mij volgende menstruatie mee moest gaan beginnen. Al gauw bleek uit de inwendige echo's dat ik niet voldoende reageerde op deze dosis en moet nu wachten tot ik weer menstrueer. Het vervelende aan het hele verhaal is dat ik echt niet heb gereageert op de Clomid want ik zit vandaag op dag 48 van mijn cyclus. Ik heb van de week maar es ff contact gezocht met de gyn. met de vraag of het normaal was dat ik nu al weer meer dan 40 dgn in mijn cyclus zit. Ik moest een recept ophalen voor Provera, middel om een "menstruatie" op te wekken, dat moet ik 10 dgn slikken en hoop dan een menstruatie te krijgen. Het vervelendste van dit hele verhaal is dat ik dus héél graag naar ronde 2 wil maar dat die menstruatie weer op zich laat wachten. Mocht het straks in ronde 2 zo zijn dat er een goede eicel rijpt en gaat "springen" dan moeten mijn vriend en ik sexen en dan pas word er een samenlevingstest gedaan. Beetje lang verhaal, maar hoop dat jullie snappen in wat voor een situatie ik zit. zij er dames onder jullie die dit ok bij de hand hebben? Ik zie graag jullie reacties tegemoet. Groetjes Cissie.
Bang Waarom duurt het zo lang? Af en toe ben ik best wel bang. Ik ben het wachten zat, en dan val je soms in een gat. Wanneer mogen wij ons kindje welkom heten? Is er dan iets wat we nog niet weten, Of.... zijn ze ons soms vergeten? Waar ligt het dan aan? Moet er soms iets aan worden gedaan? Kan het echt niet zomaar? Moet er dan echt een dokter helpen daar? Waarom kunnen we het niet alleen? Waarom gunt de natuur ons er nog steeds geen?
he wopsje, jij ook hier he. Mooi gedichtje.......heel herkenbaar meid. Djaar, wops en ik kennen elkaar van het onderwerp tempkaartjes. Meiden, we gaan ervoor, kom op!