Sorry even heel ego :: Ik kom van bed hopend op mijn duivels, ik sta op standaart een handdoekje tussen me benen, loop naar beneden naar de wc heb buikpijn ben misseijk me (.)(.) doen pijn au au au! Wat nu? Ik kijk in de wc het is het is BLOED nog wel licht, nu weet ik weer hoe het voelt om ongi te zijn. Wat ben ik blij
Joepie, de volgende fase is aangebroken! Hoop voor je dat de ongi meevalt. Bij mij was de duur hetzelfde maar het was erg heftig. *knuffel*
Hé meiden, Wat is er weer veel gekletst de afgelopen tijd! Alle nieuwe meiden, welkom hier! Het is heerlijk om gelijkgestemden te hebben. Ondertussen hoop ik ieder maand weer om spontaan zwanger te worden. Helaas, ook deze morgen heeft het weer niet zo mogen zijn. Donderdag gaan we in ieder geval naar een voorlichtingsavond in Düsseldorf. Ben benieuwd of ik de boel kan volgen in het duits! In ieder geval gaat het mij er vooral om het gevoel wat ik bij de kliniek daar krijg. Deze week ook maar eens een brief schrijven naar ons ziekenhuis dat we ons dossier willen hebben om daarmee naar een andere transportkliniek te gaan. Ondertussen zijn de meeste mensen bij ons in de omgeving op de hoogte van onze MMM. Ik moet zeggen dat ik het erg fijn vind dat onze familie, vrienden en een aantal collega's op de hoogte zijn. Ook zij vinden het fijn te weten wat mij bezig houdt, zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Ik wilde er ook niet geheimzinnig over doen, want het is toch niets om je voor te schamen?! Ik merk wel dat ondanks dat mensen het weten ze er nog niet makkelijk over beginnen. Het blijft een moeilijk onderwerp, maar ik maak zelf van mijn hart geen moordkuil, dus alles rolt er bij mij wel uit! Hierdoor heb ik zelf ook alles beter op een rijtje kunnen zetten. Ik weet dat dit voor iedereen anders is maar het helpt mij echt! En ook mijn vent die echt een binnenvetter is zei laat tegen mij dat hij blij is dat iedereen er van weet en we er vrij over kunnen praten! Ach ja, en anders is er altijd hier een plekkie om je hart te luchten
Tante Mars: Vreemd hé? zo blij te zijn met je ongi, nu op naar de volgende fase! Ik hoop me vandaag of morgen ook bij je te mogen voegen. Dan lopen we mooi gelijk op. Wel zo gezellig! Liefs
He sikki, we hadden mekaar net gekruisd. Ook al ongesteld geworden vandaag! ik wordt er bijna jaloers van! grapje hoor! Hier ook iemand die stiekem toch weer hoopt dat het spontaan gelukt is, ik kan er niets aan doen. Wij hebben het ook aan best veel mensen verteld hoor dat we in de mmm zitten. Kunnen ze er mooi rekening mee houden en het is best fijn om er over te kunnen praten. Wel heb je dan weer te maken met mensen die er zo licht over denken. Dat je weer helemaal geen begrip krijgt. Van de mensen waar je van te voren van denkt (die gaat het niet begrijpen) daar krijg je veel begrip van en die vragen ook hoe het gaat en zo. En van de mensen waar je begrip van verwacht die snappen er niks van. Het is waar he wat ze zeggen. In de mmm leer je je vrienden kennen! Hier begrijpt gelukkig iedereen het. Succes in Dusseldorf iniedergeval. liefs
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07, het wordt ICSI. Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 tummetje: Bezig sinds mei '08 Tante Mars : Bezig sinds okt '05 Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 wops: Bezig sinds april '08 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 Afspraken maart: Maaik, HSG 09-03: wops, 1e gesperk huisarts 10-03: Zethu, fertiliteitsarts 12-03: Sikki, IVF/ICSI voorlichting 12-03: Milk, HSG 13-03: Ladouce bloedprikken CD21 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 23-03: Quirine: bespreken onderzoeken. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. 24-03: Diaan bespreken hoe nu verder 25-03: Ladouce HSG 26-03: Pelikaantje: eerste gesrpek gyn. 31-03: Ladouce uitslagen bespreken begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek mei: Sikki, uitslag chromosoomonderzoek Medicijnen Djaar77 gestart met clomid 26 febr. Barleeus start clomid zodra cd 3 zich aandient Tante Mars start clomid zodra cd 3 zich aandient tummetje start 02-03 met primolut, daarna clomid Behandeling in MMM Melissa79: 1e IUI 22-2-09 (zit op wachtbankje!! [-o< )
Goedemiddag allemaal, Ik heb mezelf even op de lijst gezet. Net een afspraak met gyn gemaakt voor de 26e. Hihi, was ff aan het klooien met dat plaatje, maar hij staat er bij. @Sikki: balen zeg! @Tante Mars: volgens mij mag ik jou feliciteren met je duivels, dus bij deze @wops: succes vandaag @zethu: jij ook alvast voor morgen
wil iemand mij ook op de lijst zetten: loe, bezig vanaf juni 2008, 1 april naar fertiliteitsarts........
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07, het wordt ICSI. Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 tummetje: Bezig sinds mei '08 Tante Mars : Bezig sinds okt '05 Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 wops: Bezig sinds april '08 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 Loe: Bezig sinds juni '08 Afspraken maart: Maaik, HSG 09-03: wops, 1e gesperk huisarts 10-03: Zethu, fertiliteitsarts 12-03: Sikki, IVF/ICSI voorlichting 12-03: Milk, HSG 13-03: Ladouce bloedprikken CD21 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 23-03: Quirine: bespreken onderzoeken. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. 24-03: Diaan bespreken hoe nu verder 25-03: Ladouce HSG 26-03: Pelikaantje: eerste gesrpek gyn. 31-03: Ladouce uitslagen bespreken begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek 01-04: Loe fertiliteitsarts mei: Sikki, uitslag chromosoomonderzoek Medicijnen Djaar77 gestart met clomid 26 febr. Barleeus start clomid zodra cd 3 zich aandient Tante Mars start clomid zodra cd 3 zich aandient tummetje start 02-03 met primolut, daarna clomid Behandeling in MMM Melissa79: 1e IUI 22-2-09 (zit op wachtbankje!! [-o< )
Allereerst alle nieuwe meiden (helaas) welkom in dit topic. Hopelijk hoeven jullie allemaal niet te lang meer te wachten voordat het eindelijk gaat lukken. @Sikki: Ik begon je al een beetje te missen aangezien je al een tijdje niks meer gepost had. We zitten nou eenmaal in het zelfde schuitje. Ik heb vorige week de voorlichting gehad maar het stelde niet zo veel voor. Hopelijk heb jij er meer aan dan dat ik had. Het voelde wel ineens heel definitief. Maar we weten nu wel dat we er voor willen gaan. Ook goed dat je het iedereen verteld hebt. Toen wij dat hadden gedaan viel er echt een last van onze schouders. @Tante Mars: fijn dat je nu weer verder kan naar het volgende plan! @Wops: fijn dat je vanmiddag al terrecht kan. Ik ben benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft. Bij ons niet zo veel er werden we gelijk doorgestuurd naar een fertiliteitsarts. En verder: Ik zit nu nogsteeds met griep thuis op de bank. Helemaal vol snot....... En nogsteeds wachten totdat we over 1,5 week mogen bellen voor de afspraak begin april. Hopelijk kunnen we z.s.m. terrecht.
@kleintje (en alle andere die meelezen ): Ik probeer wat minder er mee bezig te zijn, vandaar dat ik hier niet zo veel meer post. Er valt ook eigenlijk niet veel nieuws te vertellen. We wachten maar af. Hebben ze jullie aangegeven dat jullie konden bellen voor een nieuwe afspraak? Wij zijn na de laatste keer naar huis gestuurd met helemaal geen instructies. Zo raar! Ik weet helemaal niet op welke manier ik een nieuwe oproep kan verwachten, wanneer we de uitslagen te horen krijgen van het chromosoomonderzoek (ja, ergens in mei ) en ook van ons infectieonderzoek. En hoe het dan in zijn werk gaan als we opgeroepen worden voor de start van de behandeling. Ze vroeg alleen, heb je nog de pil in huis, ja mooi, dan hoef je daar geen recept voor mee als je kunt starten. Ja, maar wanneer is dat dan?!?!?! Mijn vent heeft vorige week naar het ziekenhuis gebeld om door te geven dat we in een ander ziekenhuis een gesprek willen en of ze aan de arts wilden doorgeven dat wij ons dossier dus gaan opvragen (moet schriftelijk gebeuren, maar ik vond het wel zo netjes om even een belletje te doen. Alleen heb ik hem laten bellen, want bij mij komen er veel te veel emoties mee hij zegt alleen, ik heb goede berichten over een ander ziekenhuis gehoord, terwijl ik zou zeggen, jullie bevallen me niet!). Wat blijkt nu, die arts gaat weg! Het rare is dat toen ik haar bij onze laatste afspraak een hand gaf, ik haar vroeg of we elkaar nog zagen. Tuurlijk zien we elkaar nog, zei ze, bij de controles e.d. En nu twee weken later blijkt ze ineens weg te gaan! Zo raar! Ik wil dan ook weg bij onze poli. Ik hoorde dat de fertiliteitspoli in Almelo zeer goed aangeschreven staat. Hebben zelfs de Freya Award eens gewonnen voor beste transportkliniek. Aan de ene kant kan ik niet wachten. Het wordt tijd dat er iets gebeurd! Maar aan de andere kant heb ik eigenlijk nog helemaal geen zin in die hele polonaise
Hey Sikki, Wij hebben tijdens de laatste afsrpaak bij onze fert. arts alle formulieren voor bloedonderzoeken gekregen met de instructie een afspraak te maken voor de voorlichting (daar zijn we dus al geweest) en 8 weken na het bloedprikken een nieuwe afspraak met haar om de uitslagen door te nemen. Dat wordt dus die afsrpaak in april. Tijdens die voorlichting vertelde ze precies hoe het hele traject in zijn werk gaat. Want je gaat eerst 3 weken aan de pil omdat je op een gegeven moment injecties krijgt die absoluut niet genomen mogen worden als je zwanger toch bent. Maar ik ga er vanuit dat je dat in dusseldorf allemaal uitgelegt krijgt. Als ik je verhaal zo hoor dan zou ik ook overstappen naar een andere arts. Wat het is allemaal een beetje vaag bij jullie. Hier zijn ze echt super duidelijk in alle stappen. Ik kan me ook goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb het zelfde. Maar bij ons zeggen ze ook dat we op elk moment halt mogen houden als dat nodig is. We laten het maar gewoon allemaal over ons heen komen. Wachten moeten we toch. En als we eerst nog willen "nadenken" dan wachten we voor niks. In ons ziekenhuis hebben we trouwens ook een folder gekregen voor een training voor vrouwen om het het hele IVF/ICSI gebeuren om te gaan omdat het algemeen bekend is dat vrouwen het erg moeilijk hebben met deze behandeling. Maar houd vooral jullie kinderwens in het oog. En het zal zwaar worden met al die hormonen en stress enzo. Maar je weet waar je het voor doet en je wordt hier allen maar sterker door. En praat ook veel met je man/vriend want jullie kunnen dit niet ieder voor zich oplossen. We trekken elkaar er wel doorheen! Want ik vind het ook moeilijk. *****Knuffel*******
Hey kleintje, Toch fijn dat we allebei een gelijk lopen en elkaar er doorheen kunnen trekken! Ik doe heel stoer en praat er met iedereen heel makkelijk over, maar ik vind het echt heel moeilijk! Ik wil dit helemaal niet! Ik wil gewoon leuk saampjes babies krijgen! Maar ja, dat stadium zijn we helaas al voorbij... Bedankt voor je berichtje *knuffel terug*
O ja, heb net ook het ziekenhuis gebeld omdat ik na het lezen van jullie voorlichting toch echt wel vraagtekens had bij de onze. Een assistent van het fertiliteitsteam belt me nu morgen terug en gaat me hopelijk antwoordgeven op mijn vragen. De telefoniste zei net wel dat het raar was dat we nog geen controle afspraak hadden staan om de uitslagen van de infectietest en chromosomenonderzoek te bespreken. Ik vond het ook al zo raar! Ze zei nog wel dat uitslag van het chromosomenonderzoek 6-10 weken kan duren en het infectieonderzoek 2 weken. Ik wil die uitslag namelijk nog wel van ons ziekenhuis krijgen. Als we dat in Almelo weer opnieuw moeten inzetten hebben we zo weer 6 weken verloren.
Sikki, Ik begrijp helemaal wat je voelt! En goed dat je gebeld hebt. Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid.
@sikki; heel goed, lekker assertief zijn daarmee kom je het verst. En als je belt je gewoon heel vriendelijk een beetje van de domme houden dan is men misschien geneigd om een stapje meer te zetten.
Goh Sikki, spannend he. Maar ook zenuwslopend. Herken je verhaal in die zin, dat wij ook niet tevreden waren over ons ziekenhuis, bij ons over het progesterongehalte (wel of geen eisprong hebben) waarbij ons ziekenhuis een lage waarde prima vind........nou.......ben nog steeds niet zwanger dus vraag het me af. Ook wij gaan overstappen. Ons ziekenhuis weet van niets, maar ik mocht pas in juni terugkomen, na weer een half jaar zelf proberen. Heb ook aangegeven in het 'nieuwe ' ziekenhuis dat ik liever niet heb dat ze info opvragen. Ik neem alles mee.......nou ja alles.........bij ons is alleen maar bloedonderzoek gedaan bij mij en 1 zaadtest bij mijn man. That's it. pfff..........het vreet allemaal wel energie. Op de komende afspraak op 1 april, hebben we wel 2.5 maand moeten wachten........ En wie was er snotterig? Ik ook! En t wil maar niet over gaan he.....
Hoi meiden, Ik ben zo opgelucht. Het gesprek bij de huisarts was zo heerlijk en zo fijn, ik zag er zo tegenop en het viel wel 100X mee. Ik wordt meteen doorgestuurd naar de gyn. M`n afspraak staat op donderdag 14 Mei om 8:30. Ze vond de papieren die ik bijhield heel mooi en ze vond het heel netjes hoe de cyclus was en de temp. kaartjes vond ze ook heel goed dat ik dat had gedaan en dat ik ovulatie-testen had gebruikt. Ze vond het allemaal goed wat ik deed. Nu klussen we dus juist teveel dat zei ze al wel meteen. We moeten nu eens proberen om 2 a 3 keer per week te klussen, tussendoor mag mannetje zich ook niet aftrekken en dus heeft er een opdracht aan overgehouden. Ik voel me nu al zo lekker. De huisarts vind het een mooie tijd nu dat we bezig zijn geweest en ook de leeftijd zei ze. Dus ik helemaal blij dat ik meteen wordt geholpen. Ja de wachttijd is hier 2 maand en dat klopt dus ook wel. Groetjes
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07, het wordt ICSI. Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 tummetje: Bezig sinds mei '08 Tante Mars : Bezig sinds okt '05 Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 wops: Bezig sinds april '08 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 Loe: Bezig sinds juni '08 Afspraken maart: Maaik, HSG 10-03: Zethu, fertiliteitsarts 12-03: Sikki, IVF/ICSI voorlichting 12-03: Milk, HSG 13-03: Ladouce bloedprikken CD21 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 23-03: Quirine: bespreken onderzoeken. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. 24-03: Diaan bespreken hoe nu verder 25-03: Ladouce HSG 26-03: Pelikaantje: eerste gesrpek gyn. 31-03: Ladouce uitslagen bespreken begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek 01-04: Loe fertiliteitsarts mei: Sikki, uitslag chromosoomonderzoek 14-05: wops; 1e afspraak bij de gyn Medicijnen Djaar77 gestart met clomid 26 febr. Barleeus start clomid zodra cd 3 zich aandient Tante Mars start clomid zodra cd 3 zich aandient tummetje start 02-03 met primolut, daarna clomid Behandeling in MMM Melissa79: 1e IUI 22-2-09 (zit op wachtbankje!! [-o< ) www.nortonfamilycentral.com/sitebuilder ... 60x293.jpg *************************** Het plaatje lukt me niet! Hoe doen jullie dat toch : Ik sta er weer bij 1e afspraakje gyn 14 Mei.