Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    hallo Maaik,

Ik moet nu om recepten vragen zodat ik meteen aan de medicijnen kan als men mij dat opdraagt. Ik vermoed dat ik die medicijnen nu ga krijgen door mijn onregelmatige cyclus en onze leeftijd. Ook het zaad is niet helemaal top (goed genoeg om zwanger mee te worden maar niet super). Op de eerste echo was ook maar 1 follikel te zien en de tweede waren er dus meerdere. Morgen ga ik voor de derde echo en ben erg benieuwd wat er dan wel of niet te zien is.

Zijn er bij jou geen verdere afspraken gemaakt als alleen bloedprikken? Wauw misschien ben ik echt een van de gelukkigen waar de molen lijkt te werken.

2. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Mag ik ook met jullie meepraten? Ik heb de eerste maanden vooral meegelezen hier maar in de mmm lijkt het me fijn om ook mee te schrijven. Wij hebben de stap naar de huisarts gezet toen ik begin jan. toch weer ongi werd. We zijn nog niet zo heel erg lang bezig (mei 2008) maar mijn gevoel zij dat er iets niet klopte en helaas had ik gelijk. De huisarts heeft ons een zaadonderzoek laten doen en daar bleek uit dat er maar 4% een normale vorm heeft. :( en dus heeft hij ons doorgestuurd naar de Gyn. Daar zijn we 27 jan. voor het eerst geweest en ze heeft gelijk een inwendig onderzoek gedaan en een echo en dat was verder goed. Nu gaan we 10 feb. een hsg doen en ze vond dat mijn man nog een keer een zaadonderzoek moest doen want zij hebben denk ik een ander computer systeem die de uitslagen weer anders uitprint want zij vond het allemaal vrij onduidelijk. :( en omdat ze dan toch het zaad van mijn man moeten opwerken wou ze er gelijk een iui behandeling van maken want anders vond ze het zo zonde van het zaad. Nou dat vonden wij natuurlijk ook ! :D Dus kom maar op met die iui. 12 Febr. dus voor een follikel echo om te kijken hoe mijn eitje groeit en dan horen we weer verder wanneer de daadwerkelijke iui gaat plaatsvinden.

Sorry gelijk voor het hele verhaal maar het is fijn om het een keer van je af te schrijven. Ik heb na de slechte uitslag een week gehuild maar ik heb er nu wel zin in eigenlijk. Zo'n gevoel dat er iniedergeval hulp onderweg is. En natuurlijk stiekem hoop dat de iui gaat helpen ook al weet ik dat een eerste iui behandelijk maar heel soms het gewenste resultaat oplevert. Het kan natuurlijk wel en daar hopen we dan maar op. ;)

Jullie natuurlijk ook allemaal veel succes!

liefs

3. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    Hallo Barleeus,
    Wat een verhaal zeg. Lijkt wel een beetje op het mijne. Hoewel ik een meer onregelmatige cyclus heb en mijn mannetje 5% had.
    Ook hij moet een tweede onderzoek en ik ben dus bezig met echo's. Over iui is bij ons nog niet gesproken en ook hsg is nog niet aan bod gekomen.
    Fijn dat ze zo voortvarend te werk gaan bij jullie. Ik ben erg nebieuwd naar je belevenissen. Hou me op de hoogte!

4. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Djaar,
    ben inderdaad heel blij dat ze zo snel zijn :confused: ik had mezelf al voorbereid dat het allemaal lang zou duren voor dat je weet waar je aan toe bent. Misschien duurt het hierna wel wat langer allemaal voor dat ze een definitief plan opstellen maar dit zaadonderzoek wil ze iniergeval gebruiken en daar zijn we al lang blij mee :)

Spannend morgen je derde echo! ben benieuwd wat er op te zien is. Toch wel bijzonder he zo'n echo en wat ze daar op kunnen zien. Ik zag er nu niets op hoor! zat aan het eind van mijn cyclus dus er waren geen eitjes ofzo. Ze zij wel "kijk je eileider"maar ik zag niets :p

5. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jeetje Barleeus, Dat gaat snel bij jou.. Wij zijn ook begin januari naar de huisarts gegaan. En ik heb volgende week pas mijn echo en inwendig onderzoek... En zaad van mannetje wordt weer getest. Ik hoop dat ze ons dan meer kunnen vertellen waar het naartoe gaat.

6. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Kleintjevoorons

Ja snel hé! ik hoop voor jullie dat je na deze uitslag ook snel met een behandeling kan starten. Als het dan toch via deze weg moet kan je maar beter weten waar je aan toe bent.
    Waarschijnlijk icsi..heftig hoor. heel veel succes volgende week :thumup: ik duim toch voor een zo goed mogelijke zaaduitslag voor je

liefs

7. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    Hoi Maaik,wij hebben pas 24 feb. een afspraak in het ziekenhuis,dus weet nog niet echt veel.
    De huisarts vroeg wel of hij 75 dagen voor dat hij zijn sperma in had geleverd griep had gehad want dat kon evt. een verklaring zijn.

Vroeg me namelijk af, zijn zwemmers waren abnormaal van vorm,stel dat zijn sperma na de 3 mnd niet beter word en volgende x zijn ze weer abnormaal van vorm kan je daar mee (met behulp van het ziekenhuis) wel zwanger worden?

Nou meiden we treffen het niet,maar we houden hoop hoor!

8. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Diaan,

Ze kunnen in het ziekenhuis het zaad "opwerken" dan zoeken ze alle goede zaadjes eruit. Geen idee hoe ze dat doen hoor maar dan blijven er alleen bruikbare zaadjes over en daar kunnen ze dan iui, ivf of icsi mee doen. Het ligt er aan hoeveel er over zijn na het opwerken.
    Dus ook al is het zaad straks niet beter als vorige keer :( , er is dus nog wel hoop. :)

liefs

9. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    update;
    Nou de derde echo hebben we gehad. Ik tref het weer hoor, er was een 'arts in opleiding' bij. Een beetje vreemd maar wel handig want zij kreeg veel uitleg en ik dus ook. Maar goed halverwege hoorde ik de gyn zeggen: dit is dus een typisch beeld voor PCO. Nou ik schrok wel een beetje hoor omdat het tot nu toe niet was gebleken uit bloedonderzoek en eerdere echo's. Maar goed links was iets aan het groeien en rechts groeit er meer waarvan er zelfs 1 op circa 14 mm zit. Ik mag dus zaterdag weer terugkomen. Wel heb ik inmiddels labformulier voor mannetje gekregen en zijn de recepten voor provera en clomid aangemaakt.
    Mijn mannetje maakt zich nu een beetje zorgen om de bijwerkingen van de medicijnen, voor mij en eventueel later voor de kinderen.

10. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    hallo meiden, hoe gaat het met jullie?

Ik ben benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn?

11. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Djaar,

PCO..dat is mooi kl.. :cry: Lekker lomp van die artsen als ze het er tegen elkaar over hebben. Was vriendelijker geweest als ze je het verteld hadden. Kan me voorstellen dat je er van schrok. :confused:
    Een eitje van 14 mm dat is dan wel weer goed nieuws ik zal voor je duimen dat hij zaterdag weer wat gegroeid is.
    Volgens mij hebben de medicijnen die je nu slikt geen gevolgen voor de kinderen later (dat is wat ik denk, ik weet het natuurlijk niet zeker), voor jou nu natuurlijk wel, het is niet niks al die hormonen in je lijf. Maar misschien heb je er niet zo'n last van. (duim duim)
    Hier niets nieuws, dinsdag de HSG, moet zeggen dat ik er niet echt naar uit kijk als je de verhalen leest. Fout ik weet het maar je doet het toch :oops: en dan ga ik er weer van dromen, net als van zaadonderzoeken, allerlei andere behandelingen en dan weer over baby's. ik slaap eigenlijk gewoon heel slecht en ben inmiddels vreselijk moe. ik hoop maar dat het gauw beter gaat. (met slapen)
    Heel verhaal weer :oops: succes morgen

prettig weekend

12. Bibi80

Bibi80 Lid

26 nov 2007
    14
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Net terug van wintersport, geen blauwe plekken of breuken opgelopen, gelukkig!

Even een update van ons traject in de mmm:
    Vrijdag de 30e de samenlevingstest gehad. Gynaecoloog heeft eerst echo gemaakt of we niet te vroeg of te laat waren, ze zag meerdere kleinere eitjes en één grote (1,8cm) aan mijn linkerkant, dus ze vond het gelukkig het juiste moment om de test wel te doen. Ze zag genoeg zwemmers alleen.. ze zwommen niet! Mijn vriend heeft wel goede zwemmers, blijkt uit 2 testen, dus waarschijnlijk ben ik te "agressief", snif! Vanochtend weer bloedtest gehad en dinsdag de 24e weer naar gynaecoloog. Ik denk dat we weer een samenlevingstest moeten doen..

Jullie nog ontwikkelingen?

13. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier alles rustig en niets nieuws te melden. Het is nu wachten op d-day en hopen dat ie niet komt volgende week. Komt ie wel dan kan ik een afspraak maken voor de hsg. Ben alleen bang dat dat niet gaat lukken volgende maand. Het kan in het ziekenhuis waar ik zit maar 2 x per week en de ene keer is waarschijnlijk net te vroeg in mijn cyclus en de andere keer kan ik absoluut niet. Behoorlijk balen dus! Maar goed wacht eerst maar even af, misschien komt d-day te vroeg of te laat en kan het alsnog (of komt ie helemaal niet, dat zou helemaal mooi zijn, maar daar durf ik niet van te dromen).

Bibi, welkom terug. Leuke vakantie gehad? Wat vervelend zeg dat het samenlevingsonderzoek niet goed was. Gelukkig is dat volgens mij wel iets waar ze vrij makkelijk iets aan kunnen doen toch? Hebben ze daar nog iets over gezegd? En weet je ook wat ze de 24ste gaan doen? Vervelend zeg dat je weer zo lang moet wachten. Ik word af en toe helemaal kriegel van al dat gewacht :confused:

Barleeus, Spannend zeg de HSG! Ik zie er ook wel een beetje tegenop maar ik heb op dit forum ook al redelijk positieve verhalen gelezen dus wie weet. Het gaat allemaal wel enorm snel bij jullie zeg! Wel fijn dat ze meteen ook een IUI doen. Spannend! Volgende week is het misschien al zover. Ik zal voor jullie duimen! Kan me trouwens goed voorstellen dat het je enorm bezig houdt. Hopelijk brengt volgende week veel goed ;) .

Kleintjevoorons, ook voor jou een spannende week dus! Ik vonde de echo heel erg meevallen. Merk je maar weinig van, alhoewel het natuurlijk niet van is om in z'on positie in een stoel te liggen!

Diaan, gaan ze de 24ste met jullie bespreken hoe het verder gaat of gaan ze dan ook meteen een nieuw zaadonderzoek doen?

Djaar, wat vervelend zeg, PCO :cry:. ZE doen bij jou wel enorm veel echo's zeg. Bij mij hebben ze er maar 1 gedaan. Wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden. Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Ik hoop voor je dat je alsnog niet aan de medicijnen hoeft.

14. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hier nogsteeds aan het wachten op donderdag. Maar ik zal jullie op de hoogte houden!

@Barleeus: succes met je HSG
    @Djaar: Echt balen dat het waarschijnlijk PCO is.

15. Melissa79

Melissa79 Lid

3 aug 2008
    73
    0
    0
    Hallo allemaal,

mag ik ook meekletsen ;)
    Ik ben vorig jaar feb gestopt met de pil en ook nog steeds niet zwanger.
    Vorig jaar dec, 1e gesprek gehad met de gyn en in jan hebben we wat testjes gedaan. M'n hubbie heeft vorig jr ook al wat testen gehad en daaruit bleek dat zijn zwemmertjes ook niet in top conditie waren. Afgelopen test hebben we meer uitleg erbij gekregen en zn uitslag was iedere geval beter dan eerst. Gyn wilde dan ook iui bij ons proberen. Gisteren hebben we onze startgesprek gehad en ik kon meteen meedoen met de cyclus. Dus we zitten nu ook in de mmm.

16. Miel25

Miel25 Lid

3 feb 2009
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zou ook graag mee willen kletsen! Ik zit in de mm v.a juli 2008.
    Heb inmiddels gemerkt dat er veel miscommunicatie is in het ziekenhuis en dat je zelf ECHT mondig moet zijn.

Wij zijn in augustus 2007 gestart voor de 2e ronde, want ik heb al een dochter van 2.5 jaar. V.a februari 2008 tot augustus 2008 geen menstruatie gehad. In augustus gestart met provera om daarna te starten met Clomid 50mg. Na de kuur provera bleek ik zwanger, wat helaas al heel snel eindigde in een miskraam. Heb 5 mnd Clomid geslikt, met een regelmatige cyclus als gevolg. Nu de 6e ronde in.
    Ik heb een hele korte luteale fase, van ca. 8 dgn. Als er na deze kuur nog geen succes is dan een beleidsplan opstellen met de fertiliteitsarts.

Ik vind het fijn om mijn gevoel en teleurstellingen (of juist blijdschap) te kunnen delen.

Groetejs Sharmila

17. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Voel me zo klote,voel dat ik weer ongesteld woor..wetend dat het gaat maar toch ik probeer toch elke mnd weer hoop te houden.. :(
    En dan krijg je ook nog eens te horen dat er weer een vriendinnetje zwanger ik..vind het zo leuk voor hun maar toch.. :cry:
    Weet dat wij "pas een jaar" bezig zijn,en ik ben erg ongeduldig van aard maar nu zijn er 3 vriendinnetjes en mijn zus zonder probleem zwanger geworden,dus vandaar dat ik ff zit te mokken..bla bla bla..

Maaik,weet niets precies wat we de 24e gaan doen,heb een vraag formulier thuis gehad 1 voor mn vriend en 1 voor mij,wat deden ze bij jullie de 1e x?

Vraag me sowieso af an de andere meiden,wat deden ze bij jullie de 1e keer dat jullie naar het ziekenhuis mochten nadat jullie hadden gehoord dat het sperma van man lief niet goed was?

Kijk we weten nu dat zijn sperma niet goed is,maar dat kan evt. eenmalig zijn ivm zijn griep,maar ben ook zo bang dat het met mijn niet goed is.
    Zo lees ik net ook bij Bibi jij bent te agressief wat gaan ze daar nou aan doen..? Heb je daar medicijnen voor.

Meiden fijn weekend!

18. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Diaan, logisch hoor dat je zit te mokken als je weer ongesteld bent geworden. grrrrr... :evil: ik denk dat je het zoiezo iedere maand toch stiekem hoopt, zolang er een paar zaadjes zijn kan het natuurlijk wel ook al is de kans heel klein en daar hoop je dan toch maar weer op. En als je dan ook hoort dat er iemand anders wel zwanger is geworden dan steekt het dubbel, heel normaal hoor! Lekker je hart luchten hier, ik hoop voor je dat het helpt. *knuf*
    Bij ons deden ze de eerste keer een inwendig onderzoek en een echo, verder een afspraak gemaak voor de hsg en een nieuw zaadonderzoek samen met de iui.

@Miel, welkom hier, ik hoop voor je natuurlijk dat deze kuur succes oplevert :D en anders succes bij de arts. Je kan hier iniedergeval je hart luchten als het nodig is en anders goed nieuws brengen. Daar hopen we natuurlijk op :)

@Melissa, Jij ook welkom hier en succes met de iui. Ze gaan bij jouw ook gelijk met de iui beginnen! spannend, waar zit je nu in je cyclus en wanneer gaan ze een echo doen of moet je zelf testen? ik hoop voor ons beide dat 1 iui behandeling genoeg is. :)

@bibi, fijn dat je niets gebroken hebt! :whistle:
    Te agressief..dat is vervelend, dat zal dan ook wel iui worden want dan hoeven de zaadjes niet door het slijm heen (scheelt weer een stuk zwemmen) gelukkig heeft je vriend wel goede zwemmers. Succes iniedergeval volgende keer bij de gyn. wanneer hoor je dat, dat je weer een samenlevingstest moet doen?

liefs

19. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    hallo meiden,
    Nieuwe dames hier een warm welkom. Ik doe vandaag gewoon even een update;
    Gisteren dus weer een echo gehad en gebleken is dat er aan beide zijden wel follikels zijn maar erg klein. Baarmoederslijmvlies is wel in orde en aan het groeien (4 mm en zou 6 mm moeten zijn voor een goede innesteling) maar geen groot follikel te zien wat wijst op een eventueel naderende eisprong. Dat was dus op dag 18 dus het wordt hoe dan ook weer een cyclus van minimaal 34 dagen.
    Dinsdag krijg ik opnieuw een echo en heb ik samen met mijn vriend een gesprek bij de gynaecoloog over hoe het nu verder gaat.

Ben erg down vandaag. Hoop snel weer mijn vrolijke ik te zijn.

20. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    @Diaan: Bij ons heeft de huisarts helemaal niet verteld dat de uitslag slecht was de eerste keer. Er werd een beetje vaag gedaan dat de test mislukt was en dat we het over 3 maanden nog maar eens moesten testen. Na een maand of 3 zijn we terug gegaan en waren we ondertussen ook een jaar bezig. En toen hoorde we dus dat het de eerste keer ook al niet goed was. En we zijn dus doorgestuurd naar het ziekenhuis.

@Djaar: Wat vervelend allemaal. Een knuffel om je weer op te vrolijken!

Nog ff een vraagje. Ik heb donderdag een echo. Dan zit ik op dag 8 van mijn cyclus en heb normaal op dag 17 mijn ei zou er dan al iets te zien zijn qua follikels?

Deel Deze Pagina