Hey Wops, Fijn dat je afspraak zo goed verliep. Je moet wel lang wachten zeg! wij konden na 1,5 week al terecht. Hier gaat het zoiezo snel want wij zijn 20-1 voor het eerst naar de fert. arts geweest en nu zijn we al aan het wachten op de uitslag voor chromosoomonderzoek (over 4 weken) en als dat allemaal goed is dan gaat de ICSI misschien al beginnen.
Maar er zijn meerdere ziekenhuizen in brabant Ik ben trouwens ook snotterig! en het ziet er niet echt uit dat het over gaat voor morgen vandaag ziek thuis en ik verveel me.
Ik ga naar het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg. Wachttijd is daar 2 maand, was voor mij al wel bekend. Maar het voelt voor mij al zo goed nu we deze stap hebben gezet. En we gaan dus nu komende ronde`s echt maar 2x per week klussen. Spannend hoor, misschien is het wel zo raak.
o gatver he, ik ook ziek. en da's niet de eerste keer deze winter. T blijft ook telkens zo lang hangen. Sinds mijn kindertijd heb ik ineens weer twee keer oorontsteking, zo vreemd. Ja, dat weet ik hoor, dat ze daar meerder ziekenhuizen hebben hahaha. Ik moet ook langer wachten wops, ook 2 maand moeten wachten voor eerste gesprek bij fertiliteitsarts, nu 1 april. Als je eenmaal in the picture bent, gaat t sneller heb ik gehoord.
hoi hoi, @alle zieken: beterschap @wops: fijn dat het gesprek bij de huisarts zo goed is verlopen. Ik vind wel dat je lang moet wachten voor een afspraak bij de gyn. Ik had vandaag een telefonische afspraak met de ha en werd doorverwezen naar de gyn en kon als ik dat zou willen al over 2 dagen terecht Wij moesten van de huisarts ook om de dag klussen haha...lukt nog niet echt. Mijn man is van mening dat zijn zaad best goed is, dus ja...Maar als de gyn het zegt, gaan we ons er echt aan houden. Ons gesprek met de huisarts is iets minder, al was ze vandaag aan de telefoon heel aardig. Mijn mannetje heeft dus zaadonderzoek gedaan en we kregen als uitslag "geringe afwijking". Nou we moesten het echt uit haar trekken om te weten te komen wat dat precies inhield. Het is dus niet slecht, maar de beweeglijkheid is iets minder. Het liefst had ik zelf die uitslag willen zien, maar ja....Misschien dat het bij de gyn duidelijker wordt. Hij moest dus nog een keer opnieuw spermaonderzoek doen en dat kon meteen. Vond ik ook al zo vreemd.....ik heb gelezen dat sperma zich elke drie maanden ververst. @all: knuf.
ik heb een afdruk gevraagd bij de gyn van mijn bloedonderzoek en van de zaadtest..........met als opgaaf van reden: wil het thuis nog eens rustig na kunnen lezen............. t ging niet van harte hoor........had mogelijk wel direct het stempel.....lastige patient............maar ja, je hebt er gewoon recht op. Dan maar lastig.
Hey Pelikaantje, Ik zou ook gewoon een kopietje vragen van de huisarts. Bij ons was de eerste uitslag ook heel vaag. De test zou mislukt zijn...blabla.... Dat was in oktober. Toen we in Januari dit jaar een nieuwe test deden bleek het maar 0,1 miljoen te zijn. En de test van oktober was toen in eens wel een uitslag 1 miljoen. Toen hebben we alle uitslagen gevraagd zodat we die zelf konden bekijken. toen zijn we doorverwezen naar een fertiliteitsarts.
Jullie hebben wel gelijk, moet die test toch maar opvragen. Dan weet ik tenminste echt hoe het zit. Ik word hier alleen maar onzeker van. Als ik langs ga voor de verwijsbrief ga ik het vragen.
Ja je hebt natuurlijk recht op alle gegevens. Dat is ook als je in het ziekenhuis hebt gelegen en de zusters houden hun verslag bij, die mag je ter alle min inzien en meevragen. Succes Pelikaantje en hopelijk doen ze niet moeilijk, want dan is het ook allemaal zo rot. Ik voel me zo ligt, er is een last van m`n schouders af. Nu heb ik het gevoel, of we nu nog wel of niet in deze ronde`s voordat we op gesprek zwanger raken dat we toch gewoon geholpen en gezien worden. Snappen jullie wat ik bedoel? Hadden jullie ook zo`n apart gevoel en fijn gevoel erover? We gaan nu dus elke zondag en elke woensdag klussen, dat heeft de huisarts als tip gegeven en zo hoe ik helemaal niet meer te kijken welke dag we zitten en/of ik vruchtbaarslijm heb enz. Dat is zo fijn en heerlijk om even niet na te denken zeg maar. Hopelijk gaat het z`n vruchten afwerpen en hebben we de gyn helemaal niet meer nodig.
@ Djaar: ja nog maar 1 nachtje! Wat is de tijd voorbij gevlogen! @ Sikki: wat goed dat je het iedereen hebt verteld zeg, ik zou dat niet kunnen. Niet dat ik me schaam, maar dat het gewoon moeilijk is om over te praten. Succes in Dusseldorf! @ pelikaantje: tnx. Ben benieuwd wat ik kan verwachten. @ kleintjevoorons: heel veel beterschap. Als je ook nog eens ziek thuis zit gaan die 2 weken helemaal niet snel voorbij! @ loe: 2,5 maand wachten op een afspraak! Ik vond 3 weken al veel (3 weken geleden) @ wops: wat fijn dat je zo'n meelevende huisarts hebt zeg! Gelukkig dat de afspraak zo goed verliep.
Ik moet zeggen dat we een hele fijne huisarts hebben. Is altijd al geweest, sinds we hier zijn komen wonen hebben we haar al. Het is een vrouwelijke, dat scheeld misschien.
Ik heb zelf ook een hele fijne huisarts, een vrouwelijke. Ze werkt helaas niet iedere dag. Als ze er niet is moet ik zeggen dat ik heel anders behandelt wordt. Mijn vaste huisarts weet dat ik een medische achtergrond heb en vraagt zelf altijd wat ik denk te hebben, en meestal heb ik het bij het rechte eind. Bij onze praktijk hebben ze ook een vrouwelijke huisarts in opleiding, maar naar haar ga ik helemaal niet graag!
Dat is toevallig, onze huisarts vraagd ook altijd aan ons wat we ervan denken of wat we willen. En dan overleggen we wat we het beste kunnen doen. Zo was het dus vandaag voor ons duidelijk geworden dat we waarschijnlijk te veel klussen en daarom heeft zei als tip gegeven dat we elke zondag en elke woensdag klussen en voor de rest nergens naar kijken. Dus dat is wel heel fijn om samen naar een oplossing of idee te komen waar we ons fijn bij voelen. Als onze huisarts er niet is, zij werkt ook niet elke dag, dan ga ik niet of ga naar een andere arts maar dan voel ik me helemaal niet op m`n gemak.
Hey meiden, jeetje, ik ben er ff een paar dagen niet en heb behoorlijk wat om terug te lezen Voor alle nieuwelingen, helaas welkom hier! Ik hou het ff kort, heb nog niet alles gelezen en reageer ff niet op iedereen, sorry alvast. Maar hier gaat het even niet zo goed. Voelde vanaf donderdag niet echt lekker, heel erg down en geen zin in dingen om te doen. Vandaag kwam ik erachter waarom dit zo was, ik ben ongi geworden! Ik ben er erg van slag van en ben zelfs geschrokken van mezelf dat ik me zo voel. Het heeft meer indruk op mij gemaakt dan ik dacht. Ik hou het kort, wilde alleen doorgeven dat het niet gelukt is. Zag wel dat sommige er naar vroegen hoe het is gegaan, vandaar. ***KNUFF*** Liefs Melissa
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07, het wordt ICSI. Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 tummetje: Bezig sinds mei '08 Tante Mars : Bezig sinds okt '05 Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 wops: Bezig sinds april '08 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 Loe: Bezig sinds juni '08 Afspraken maart: Maaik, HSG 10-03: Zethu, fertiliteitsarts 12-03: Sikki, IVF/ICSI voorlichting 12-03: Milk, HSG 13-03: Ladouce bloedprikken CD21 17-03: Sinja eerste gesprek gyn. 23-03: Quirine: bespreken onderzoeken. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. 24-03: Diaan bespreken hoe nu verder 25-03: Ladouce HSG 26-03: Pelikaantje: eerste gesrpek gyn. 31-03: Ladouce uitslagen bespreken begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek 01-04: Loe fertiliteitsarts mei: Sikki, uitslag chromosoomonderzoek 14-05: wops; 1e afspraak bij de gyn Medicijnen Djaar77 gestart met clomid 26 febr. Barleeus start clomid zodra cd 3 zich aandient Tante Mars start clomid zodra cd 3 zich aandient tummetje start 02-03 met primolut, daarna clomid Behandeling in MMM Melissa79: 1e IUI 22-2-09 (helaas)
@Melissa; wat K**, ik begrijp volkomen dat je baalt en ik denk wij allemaal hier. Baal maar even lekker en op naar de volgende ronde. Ik denk aan je.