Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ diaan: Heel goed voor te stellen dat je je egoistisch voelt hoor. Heb ik ook regelmatig en ik ben niet eens zo lang bezig.
    En vooral als je zenuwachtig bent voor de uitslagen is het volgens mij heel normaal hoor!
    Laat je tranen maar ff lekker de vrije loop. Hopenlijk voel je je morgen weer beter.

*KNUFF*

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Meiden,

heb gisteren van de huisarts te horen gekregen dat ik naar de fertiliteitarts in het ziekenhuis wordt doorverwezen.
    Ik krijg binnenkort een oproep, vind het allemaal erg spannend.
    Ben er ook helemaal niet in thuis.
    Ga hier even beetje lezen om te kijken wat me misschien allemaal te wachten staat.

Groetjes Mariska ;)

3. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Mariska, zijn jullie al lang bezig?

Diaan, ik ken het gevoel. Heb ook een aantal mensen dicht bij me die zwanger zijn. Ik gun het ze van harte, maar ik wil ook weer zo graag.
    Onze tijd komt ook nog wel...

De samenlevingstest vanmorgen was positief. (Gisteravond dus goed geklust ;)) De gyn. was erg tevreden. Ze liet ons zelfs even door de microscoop kijken. En idd we zagen de zaadjes gewoon zwemmen. Heel gek gezicht.
    Nu moet ik dinsdag weer terug. Gaat ze kijken of het eitje goed gesprongen is en of er evt. een bevruchting heeft plaats gevonden.
    Ik vind het wel spannend allemaal...

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Marieke,

ik ben in Januari 2008 gestopt met de pil. We zijn er niet serieus mee bezig gegaan toen. We hadden zoiets van we zien wel, ook er van uitgaand dat het toch niet gelijk raak zou zijn.
    In september zijn we er wat serieuzer mee bezig gegaan en ook bij de huisarts geweest. Die stelde voor om eerst te proberen met Ovutesten.
    Deze geven wel aan wanneer ik mijn eisprong heb alleen is mijn menstruatie wat wisselend.
    Ik vind het allemaal erg spannend, had gehoopt dat alle poespas in het ziekenhuis niet nodig was geweest.

Hoelang ben jij nu bezig, ik geloof voor de tweede aan je banner te zien.

Groetjes Mariska

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ mariska: welkom. Heel veel succes. Jammer dat het via de mmm moet.

@ marieke: wat spannend zeg. Ik ga voor jullie duimen!

6. woops

woops Niet meer actief

Ik herkend het helemaal wat je schrijft.
    We moeten positief blijven denken.
    Ik hoop dat jij ook snel zwanger gaat raken.
    Zoals ik heb gezegt we gaan gewoon zwanger 2010 in! ;)
    Succes en sterkte meid, maar weet dat je niet de enige bent die zich zo voelt.
    -xxxx-

7. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    Hi meiden!

Ik ben nieuw hier.
    Zou me even voorstellen: Ik ben susanne en ben al inmiddels een jaar gestopt met de pil...maar menstruaties bleven uit! :cry:
    Doorgestuurd naar de gyn...onderzoeken gehad,maar alles bleek goed...ook zaad van mijn man gelukkig goed.
    Maar heb dus geen eisprong!
    Vorige week begonnen met duphaston en daarna met clomid begonnen waar ik nu mee klaar ben...
    En nu dus maar afwachten..wel vreemd is het dat ik geen echo's krijg,was niet nodig zei mijn gyn. Raar toch? :oops:
    Ik zit nu op mijn 9e dag van mijn cyclus...ben erg benieuwd.
    Heb wel af en toe steekjes rechts en links.
    Is het niet zo dat je kans hebt op meerlingen met clomid? Vind het eng dat ik daarom geen echo's krijg?!

Heeft iemand dit ook toevallig?

Groetjes!

8. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik heb ook clomid gehad vorige maand en kreeg ook geen echo's. Ik heb wel 4 keer bloedgeprikt en nu van de week weer consult en dan gaat hij kijken of er ee eisrong is geweest. Ik zit op mijn os te wachten. Moet jij ook bloedprikken?

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ wops: daar gaan we voor zwanger 2010 ingaan!

@ puk: Zover ik van iedereen lees is het volgens mij niet normaal dat je geen echo's krijgt. Ik mag helaas nog niet aan medicatie

10. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    Hai ikkie 124!

Oke dus jij kreeg ook geen echos...hopelijk is het raak voor je spannend zeg!

Ik hoef nu nog geen bloed te prikken,heb al wel vorige x vaak bloed moeten prikken.
    Wel moet ik volgende week 19 maart een samenlevingstest ondergaan :confused: ....volgensmij lopen ze telkens een stapje voor op alles,want heb geen idee waarom we dat nu weer moeten ondergaan...dat is nl nog niet eens aan de orde...mijn gyn zei als ik een eisprong heb dat hij dan ook ongeveer de 19e zou springen....
    Waaro kreeg jiji geen echo's dan? Was daar een reden voor?
    Of zou het te duur zijn dat ze dat niet telkens doen?

Groetjes!

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    ik ben in september 08 gestopt met de pil en daarna niet meer os geworden. Ben in januari voor het eerste bezoek naar de GYN geweest. Inwendig onderzoek gehad en daar bleek uit dat ik geen eisprong heb (gehad) Leek op PCO. Gyn wilde dmv bloedprikken en een kuur Clomid kijken of dit aanslaat en of ik een eisprong krijg dmv clomid. Hij wilde middels het bloedrikken mijn cyclus in kaart brengen en hier een verder behandelplan voor maken. Van deweek terug geweest maar dat was een teleursteling. Ik dacht dat ik nu zou horen of ik een eisprong heb gehad enzo. Maar omdat ik dit weekend pas ongesteld moet worden ( als ik het word) kon hij er nog niets van zeggen. Hij wilde mijn progesteron waarde weten van van de week en dan belt hij mij volgende week woensdag voor het verdere plan. Eigenlijk was ik dus een week te vroeg. Hij wil eerst mijn ongesteldheid afwachten/progesteron waarde.Ik ben dus zeer benieuwd om mijn os nu vanzelf komt.

Bale dat je geen eispong hebt, ze weten dus niet hoe dat komt? Wel fijn dat alles verder goed is. Dus je krijgt al een samenl test? Spannend!

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    @Diaan, geeft helemaal niets hoor dat je je zo voelt! Mijn beste vriendin is ook net zwanger van haar tweede nadat ze eerst heel lang zaten te zeuren of ze nu wel of niet een tweede wilden. Dan wilde hij wel en zij niet, toen zij wel en hij niet. Dat wisselde elkaar steeds af. Toen gingen niet nog niet eens serieus er mee bezig en hoppa ze was alweer zwanger. Grrrrr
    Maar ja, ik probeer maar wel blij voor haar te doen. Ik wil niet zo'n zuurpruim worden en heb zelfs een kadootje voor d'r baby gekocht. Maar echt blij kan ik niet eens voor haar zijn. Voelt wel lullig, maar ik kan er echt niets aan doen.
    Een andere vriendin van mij begint nu aan haar 4e ICSI poging. Bij hun wil het ook maar niet lukken en zij hebben zelfs aangegeven niet meer naar verjaardagen van kinderen van vrienden te gaan. Ze vinden het te lastig om er mee geconfronteerd te worden, vooral dus met verjaardagen al iedereen bij elkaar is met al die kids erbij.
    Prima toch als iemand dat duidelijk aangeeft! Dus ook heel logisch dat jij het nu effe niet zo trekt terwijl je ook nog in spanning zit voor de uitslagen!

Sterkte meid! *KNUF*

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ ikkie; ik heb je berichtje gisteren helemaal niet opgemerkt. Welkom
    Met bloedprikken schijn je wel kunnen zien of je je ei hebt gehad.

@ puk: helemaal raar dat ze bij jou dan ook ook geen bloed laten prikken!

@ sikkie: Ik vind het zelf ook zo vervelend dat mensen niet weten wat ze willen en dan ineens wel zomaar zwanger worden.

@ hier: Kreeg vandaag van mijn moeder doodleuk te horen dat mijn jongste zusje (heb geen contact met haar door omstandigheden) met IVF zwanger is geworden. Door verklevingen in haar buik schijnt dat te zijn geweest. Ze vond het raar dat ik dat niet wist.
    Ik wist wel dat ze door de gesprongen blinde darm wel moeite hiermee zou krijgen, maar niemand heeft me ook verteld dat ze zwanger is geworden door IVF! Leuk om er zo achter te komen zeg (NOT)

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Lijkt me inderdaad heel raar dat je dat zo hoort Zethu!

Diaan ik snap hoe je je voelt :cry: sterkte!

Ik ben ongi geworden gister :evil: Moet dinsdag naar de gyn en dat is dus dag 4.. en dan ben ik altijd nog supererg ongi! :( Weet nu niet zo goed wat ik moet doen. of ik voor de zekerheid even naar het ziekenhuis moet bellen of niet? Waarschijnlijk zal het niet veel uitmaken voor een 1e gesprek lijkt mij? Baal er gewoon zo van! Ben je 8 weken op die afspraak aan het wachten en nét nog heel erg ongi met de uiteindelijke afspraak :evil:

15. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @Sinja,
    Dat is echt balen zeg!
    Ik zou het niet weten of dat uitmaakt...
    Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ze doen/vragen op zo'n eerste gesprek..

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ sinja: ik zou denk ik morgen ff bellen ja. Meestal willen ze aan het begin van de cyclus bloedprikken. Bij de een is dat op CD3, bij de ander CD5 dus vraag het maar gelijk na zou ik zeggen.

17. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    sinja: bale dat je ongesteld bent geworden, terwijl ik er juist op zit te hopen.. dan weet ik dat mijn cyclus weer op gang is, stom eigenlijk.

Bij mijn eerst gesprek in januari bespraken we de ingevulde vragenlijsten, over het (pil)verleden, ziekten, familie enzo enzo. Daarna gesprek met de gyn en inwendig onderzoek.

zethu: echt bale omdat zo te horen,, vreemd is dat dan he dat je zus ook in de mmm zat/zit. Mijn zus ook loopt ook bij de gyn in hetzelfde ziekenhuis, nog net niet bij dezelfde arts.. .

18. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Ik ben na de geboorte van ons dochtertje niet meer begonnen met de pil. Maar we zijn pas vanaf november serieus bezig...

19. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Het is zowiezo niet hetzelfde ziekenhuis. Zij woont in Noord-Limburg. Ik in Zuid-Limburg.

20. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @ikkie...ze kunnen idd doormiddel van bloedprikken van alles zien,zo konden ze bij mij ook zien dat ik genoeg eicellen had.....hopelijk komt je os nu vanzelf! :D als ik het goed begrijp begin je dus met je 1e clomid kuur?

Bij mij is het waarschijnlijk een combinatie van de pil en extreem lijnen ik was onder mijn gewicht...maar heb geen pco enz...
    K zie wel erg tegen die samenlevingstest op met zon eendenbek jeetje eng zeg! :confused: Maargoed we slaan ons ermaar weer doorheen.... ;)

groetjes!

Deel Deze Pagina