@zethu Dankje voor je antwoord....meestal schommelt mijn cyclus rond de 30 dagen,maak me alleen zoregn dat het niks word.... ook omdat ik geen echos krijg daar wordt je zooo onzeker van! Ben bang dat als ik ovulatietesten ga doen dat ik teleurgesteld zal zijn als ik niet een lh piek op kan sporen....helpt clomid dan echt wel denk ik soms? hope so! Zie dat je aan het afvallen bent gaat goed zeg! Hoe gaat het verder?
Meiden bedankt voor jullie lieve reacties,het gaat al weer wat beter met me. Eigenlijk moet ik haar bellen maar ik kan het niet. Ze weet namelijk (nog) niet dat het zwangeren worden bij ons niet lukt!
Misschien moet je de grote stap zetten en toch bellen. dan kunnen jullie afspreken en vertellen dat het bij jullie nog niet wil lukken. Misschien lucht het erg op en krijg je veel steun van haar. Veel succes. Ik vind het ook best moeilijk hoor als weer een vriendin of collega zwanger is.
@ puk: kan me heel goed voorstellen dat je daar zo enorm onzeker van wordt. zou ik ook zijn. Ik vind het nog steeds raar dat jij geen echo's krijgt. Nu ik net ben begonnen met afvallen gaat het nog goed. Maar ik weet uit ervaring dat ik nog wel moeilijke momenten ga krijgen. Hopenlijk is dat niet als het mannetje een middagdienst heeft, want dat zou wel heel moeilijk zijn. Verder gaat het ook weer helemaal de goede kant met me op. Ben langzaam aan mijn uren aan het opbouwen, na 4 maanden thuis te hebben gezeten met een burnout. Ziet er naar uit dat ik weer helemaal terug ga komen @ diaan: ik ben blij te horen dat het al weer wat beter met je gaat. Lijkt me moeilijk om te vertellen dat het zwangerworden niet lukt tegen iemand die net zwanger is. Ook tegen iemand die net bevallen is. Dat is ook de reden waarom ik de laatste tijd bijna geen contact heb gehad met mijn hoogzwangere vriendin.
Ehh meiden,weet niet of jullie al hebben getekend zo niet...IK ZEG DOEN! http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ne ... ie&id=1088 Toch?
Hai meiden, Hier nog iemand aan het begin van de mmm, slik. In maart 2008 ben ik bevallen van een dochter, die helaas tgv van HELLP al met 25 weken werd geboren en het niet heeft overleefd. (Mijn verhaal staat bij de vlinders vanaf 25 weken, Charlotte*, geboren na HELLP, en op de link hieronder in de vlindersite). We waren toen zomaar zwanger, gelijk de eerste maand. Omdat het nu al een jaar niet lukt om weer zwanger te worden, zijn we ook maar naar de gynaecoloog gegaan. Tot onze verbazing eigenlijk, bleek dat ik een te laag progesterongehalte heb, en mijn vriens slechts 10 miljoen zaadcellen per ml. Heel naief denk je dan dat het vorige keer gelukt is dus dat het nu wel weer zo zal zijn, en ineens praat de gyn over clomid en IUI en een HSG. Ik ben vandaag weer geweest om bloed te laten prikken en mijn vriend moet ook over een tijdje nogmaals zaad inlevern, maar de hoop dat we spontaan zwanger worden is niet zo groot meer. Graag lees en schrijf ik met jullie mee, en ik wens iedereen heel veel sterkte! Ik heb wel een stuk gelezen al, maar niet alle 38 pagina's hoor, dus als ik vragen dubbel stel: vergeef me.
Zethu dat is ook zo,maar ik heb zo iets van dan weten ze hetmaar. Ik moet woensdag bloed prikken op cd3 en volgende week dinsdag dus naar het ziekenhuis en ik weet gewoon dat mn collega vermoeden dat ik zwanger ben ook omdat ik toen ik griep had overgegeven heb op mn werk,maar dat is dus niet zo,ik zie dat ze naar mn buik kijken en denken is ze het nou of niet? Dan denk ik ik kan het misschien maar beter vertellen dat het niet lukt maar aan de andere kant,het gaat ze niets aan. Dus ik zeg niets. Ik moet er ook niets van aantrekken "wat andere mensen denken",ze denken maar. En wat ik al eerder heb gelezen,je kan niet aan iemands uiterlijk zien of je vruchtbaarheidsproblemen hebt of niet. Maar heb net die vriendin gebeld,ze nam niet op. Ik kan en vind niet dat ik mn vriendinnen moet ontlopen omdat ze toevallig zwanger zijn,helaas we komen nu op een leeftijd dat vrienden zwanger worden. Ik las net op de site van het ziekenhuis waar wij waarschijnlijk naar worden doorgestuurd dat er een wachttijd van max 2 mnd is voor icsi,kijk daar word ik weer vrolijk van.
Hoi Elke,helaas welkom.. Ga zo eerst je verhaal lezen,maar vind het nu al erg na 25 weken zwangerschap je dochter verliezen, jeeh wat erg.
@elke1976, Welkom en wat erg zeg dat jullie dat hebben moeten meemaken. Hopelijk worden jullie toch weer snel zwanger.
@elke: wat erg voor jullie na 25 weken! Hopen dat het snel weer mag lukken zonder al te veel gedoe in de mmm. Mag ik ook op de lijst, ben niet zo handig met de pc.. kan iemand mij erbij zetten? Bezig sinds september 2008, werd niet ongesteld ( mijn zus heeft dit ook gehad en 3 jaar in de mmm gezeten? Was bang dat ik dit ook mee ging maken dus ben snel naar de HA gegaan en doorverwezen. In januari voor het eerst bij de gyn geweest, mijn eerst Clomid kuur gekregen en 4x bloedgeprikt. Wacht nu op mijn eerste ongesteldheid ( sinds vorige maand Primolut) dus ben heel benieuwd. De gyn wil de uitslag van progesteron waarde afwachten en belt mij woensdag. Ik begreep niks van het consult vorige week. Ben dus niets wijzer. Bij het 1e bezoek had hij het over PCO. Vorige week vertelde hij van alles en dat met name over de progesteron waarde. Die was laag maar hij wilde dit nogmaals testen om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
dit bericht is door mij getypt, wat hierboven staat maar opeens met een andere gebruikersnaam, ik werd uitgelogd en toen kreeg ik opeens een andere naam, weet iemand hoe dit kan?
Hoi. Beide berichten zijn geplaatst met hetzelfde ipadres, wellicht heeft iemand anders op jouw computer of netwerk ook een account aangemaakt en heeft autmatisch inloggen aan staan waardoor een mix ontstaan is? De software gebruikt door Zwangerschapspagina kan niet veroorzaken. Lotte
@ elke: oh wat erg. Lijkt me vreselijk! Mijn zus heeft ook HELLP gehad bij de eerste. Gelukkig gaat het nog allemaal goed met haar en mijn neefje. Welkom hier, hoop dat het nu wel snel lukt! @ diaan: kijk dat valt weer mee. 2 maanden gaan meestal wel snel voorbij. Trouwens, ik heb ook getekend! En mannetje natuurlijk ook
Elke wat erg zeg Ik ga je verhaal morgen even lezen... Zethu wat goed van je dat je al zoveel eraf hebt nu! knap hoor! Ik moet morgen voor mijn 1e gesprek.. en ben nog zwáár ongi... Maar ben blij dat na al dat wachten er eindelijk iets gaat gebeuren...
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden! @Wendy: wat lief dat je wat in het gastenboek van Charlotte's vlindersite hebt geschreven!
hee lieve elke, jij ook hier! ik wist niet eens hoe je gyn-uitslagen waren, jeetje meid. Charlotte was dus met recht een wonder! Met zo weinig progesteron is het toch veel logischer om hormonen (clomid) te krijgen? of hebben jullie het daar nog niet over gehad met gyn? Succes in de MMM, het is jullie zo gegund!
Milk! Ha, jij hier, wat leuk! Ja, arts had het al over clomid ook hoor, maar eerst mijn nieuwe waarden even afwachten, ben vandaag weer bloed wezen prikken. Mocht het weer te laag zijn dan zal clomid de volgende stap zijn én een HSG. smak!
@Elke; welkom en sterkte. @Zethu; goed zeg dat je afgevallen bent, mij lukt het maar niet @Diaan; dapper dat je gebeld hebt. @Sinja; succes vandaag @all; ben dus weer op mijn 2e dag provera en voel me nog goed, maar tussen de oortjes werkt het toch wel even door....