Begin medische molen in 2009

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaik, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0
    Hallo allemaal,

Allereerst, Sharmila en Melissa welkom hier!

Diaan, kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt! Ik heb ook alweer het gevoel dat ik er tegen aan zit. Elke maand hoop je maar dat het wegblijft.. Ik hoop voor je dat je gevoel je bedreigt.
    Tijdens ons eerste bezoek hadden we alleen een gesprek en moest ik bloedprikken. De keer daarna had ik een echo.

Djaar, wat vervelend zeg! Ik hoop dat het er bij je volgende bezoek beter uit ziet.

2. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    @:kleintjevoorons,wat raar dat de dokter jullie niets heeft verteld,ik bedoel wij krijgen nu de kans op (voor zover het help) zijn sperma te verbeteren.
    Hij is per 1 jan. gestopt met roken maar vond het zo moeilijk dat ik toch nog af en toe een peukie opstak maar nu hij heeft gehoord dat hij slecht zaad heeft is was dit een extra zetje om te stoppen (hij heeft geen sigaret meer opgestoken)
    ik pers elke dag sinaasappels en hij slikt extra vitaminen pillen...weet nog of dat help maar het roken is sowieso slecht,dus we hebben 3 mnd om het alleen maar beter te maken..hoop ik!

@Djaar: sterkte meid,hoop dat je evengoed nog een beetje een leuke zondag heb gehad,ik leef met je mee.. :(

@Maaik: sterkte hoop ook voor je dat er een wondertje gebeurd!

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo dames,

Is er nog een plekje vrij in jullie topic?

Vorig jaar januari zijn wij met de pil gestopt en er helemaal voor gegaan. Helaas nog niet zwanger. In januari hebben wij de stap naar de huisarts gezet en daar kregen we de papieren voor een zaadtest mee.
    De uitkomst was helaas enorm slecht, maar 0,2 mln zwemmers waarvan sowieso de helft dood. Echt heel weinig dus.
    Nog 5,5 week en dan hebben wij eindelijk onze eerste afspraak bij de gyn. Na helaas een wachttijd van 8 weken... Ik vind het allemaal erg spannend en ben benieuwd wat ons te wachten staat! Wil het eigenlijk nog niet op mijn werk vertellen, maar als er onderzoeken op specifieke dagen moeten gebeuren kan ik er denk ik niet meer onderuit komen aangezien vrij vragen enorm lastig is...

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    @Diaan: Bij ons viel er niet heel veel te verbeteren. We roken allebei niet en drinken is verwaarloosbaar. Ook eten we al erg gezond. Maar dinsdag hebben we een nieuwe test en donderdag gaan we het bespreken. Als het nogsteeds zo slecht is ga ik eens vragen of we in leefwijze nog wat kunnen gaan veranderen.
    Wel heb ik ooit gelezen op internet dat een combinatie van zink en foliumzuur de kwaliteit kan verbeteren, maar dat hebben we nog niet geprobeerd.

@Sinja: Wat mij betreft ben je welkom. Jou verhaal klinkt precies zoals bij ons. wij hadden ook 0,1 miljoen. Alleen hebben wij onze eerste afspraak al gehad. Wat vertellen op je werk betreft: Ik zou gewoon even wachten totdat je zelf weet waar je aantoe bent. Wel kan je bijvoorbeeld je leidingevende het alleen vertellen en aan de rest dat je naar de dokter moet. En als ze vragen waarom dan zeg je gewoon ... Oh niks ernstigs.

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    kleintjevoorons, onze leefwijze is volgens mij ook prima. Tis dan best een schok als het zo weinig zwemmers zijn... Wat gebeurde er bij de eerste afspraak allemaal?
    Spannend dat je donderdag de uitslag van de nieuwe test krijgt!

6. Melissa79

Melissa79 Lid

3 aug 2008
    73
    0
    0
    @ kleintjevoorons:
    ik heb een echo gehad op cd7 en toen konden ze al follikels zien, dus denk dat ze bij jou dan ook wat kunnen zien.

@ barleeus:
    vandaag zit ik op cd5 en ik moet zelf met ovu testen wanneer mn ei eraan komt en dan gelijk bellen en dan wordt ik de vlg dg meteen geinsemineerd. Vindt dit allemaal wel spannend. 8-[

@ Djaar:
    Big group hug to cheer you up!

@ Diaan:
    geeft niks dat je zit te mokken, weet precies hoe je je voelt. Je hoopt elke keer dat het raak is en als je toch ongi bent geworden dan baal je echt flink. Heb het ook gehad hoor, dat ik om me heen alleen maar zwangere meiden zag lopen en in mn kennissenkring waren er ook al 3 zwanger. Het ergste wat ik toen vond is dat het niet eens gepland was en wij willen zo graag een kind en dan gaat het gewoon niet in 1x en niet eens op de "normale" manier! Daarom ben ik wel blij dat ik hier mn "ei" kwijt kan, net als iedereen. Je biedt elkaar toch een soort van steun.
    Bij ons heeft mn hubbie eerst 2x een test gehad. 1e uitslag was dat hij heel erg weinig zwemmertjes had, 2e test was iets beter. (hij is gestopt met roken, geen strakke onderbroeken, veel vitamines (fruit/groenten)). Toen hebben we een test gedaan bij de gyn en die vertelde dat het nu beter was dan de vorige keren. Nog niet helemaal optimaal, maar wel goed genoeg voor iui. Bij mij hebben ze alleen bloed geprikt (en ik ben als de dood voor naalden, ben ik nog 5x geprikt :cry: omdat ze mn ader niet goed kon vinden. uiteindelijk geprikt in mn pols) en een inwendige echo. Was ook wel grappig, ik dacht een echo gewoon aan de buitenkant, zei ze: trek u broek maar uit mevrouw :oops: . whuahaha was wel grappig.

7. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Allemaal,

@ Melissa, dan lopen we bijna gelijk op. Ik hoef niet met ovu testen aan de slag maar gaan ze me insemineren aan de hand van de follikel echo donderdag. Krijg dan nog een pregnyl injectie en dan de dag erna (denk ik) het zaadonderzoek en dan gelijk insemineren. Spannend inderdaad!

@ Djaar, succes morgen weer met de echo, ik hoop voor je dat er dan wel een mooi eitje te zien is.

@ Sinja, tuurlijk is er nog een plekje vrij. Welkom hier. 8 weken wachten pfff...sterkte ermee.

Nog even over mezelf. weinig te melden eigenlijk. in spanning voor de hsg morgen. nou ja.. spanning valt eigenlijk wel mee. Zal morgen ochtend wel anders zijn, ga tot nu toe iedere keer met gierende zenuwen naar de huisarts/gyn. Misschien went het nog wel eens. Zal morgen verslag doen van de hsg.

liefs

8. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Bij onze eerste afspraak werden er vooral veel vragen gesteld. Over medische geschiedenis, leefstijl, werkomgeving. Ze vroegen alles wat ze maar vragen konden wat temaken kon hebben met zwanger worden.
    Daarna legde ze een beetje uit hoe het allemaal in zijn werk gaat. Welke onderzoeken er zijn enzo. Het is echt een soort intake gesprek.
    En donderdag hebben we dus onze vervolg afspraak met echo.

9. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Bij onze eerste afspraak werden er vooral veel vragen gesteld. Over medische geschiedenis, leefstijl, werkomgeving. Ze vroegen alles wat ze maar vragen konden wat temaken kon hebben met zwanger worden.
    Daarna legde ze een beetje uit hoe het allemaal in zijn werk gaat. Welke onderzoeken er zijn enzo. Het is echt een soort intake gesprek.
    En donderdag hebben we dus onze vervolg afspraak met echo.

@Melissa: dankje voor het antwoord. Ik zit donderdag op dag 8. ben benieuwd wat we zien...

10. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0
    Djaar, veel succes vandaag! Ik hoop dat je een mooie uitslag krijgt.

Kleintjevoorons, ik denk niet dat ik de komende dagen kan reageren, dus alvast veel succes donderdag. Voor die echo hoef je je absoluut geen zorgen te maken!

Barleeus, wat spannend allemaal deze week! Ik ga voor je duimen!

Sinja, welkom. Ik heb het op mijn werk aan mijn directe collega's verteld om geen rare gezichten te krijgen als ik steeds weg moet terwijl ik het erg druk heb op het werk.

Diaan, sinds de slechte uitslag slikt mijn man vitaminepillen. Nu maar hopen dat het helpt.

Voor de overige dames, die ik vergeet, ook veel sterkte de komende tijd!

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    He meiden,
    Ben nieuw op deze topic.
    Mei 2008 gestopt met nuvaring. Maar inmiddels nog steeds in ronde 6 omdat ik sinds 11-11 niet meer ongesteld ben geworden. 5 cyclussen ervoor waren ook erg onregelmatig. Eind januari naar HA geweest en die wou ons wel doorverwijzen. Gisteren gebeld dat wij dat ook wel willen en morgen kan ik de verwijzingsbrief ophalen en dodag bellen.
    Manlief en ik zijn benieuwd wat ons te wachten staat. hebben er op dit moment nog niet eens zo problemen mee dat we nog niet zwanger zijn (was wel leuk geweest maar ja niks aan te doen). Eerder ongerustheid over mijn klachten.
    Hebben inmiddels ook directe familieleden op de hoigte gesteld en goede vrienden. Dat vonden we wel prettig.

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik wil me ook graag aanmelden voor deze topic.
    Ook wij zijn begin 2009 in de MMM terecht gekomen. Er zijn al veel andere topics hierover, maar het is toch fijn om mee te kletsen in een topic met meiden dit een beetje in dezelfde fase zitten.

Hier even kort mijn verhaal.
    Eind 2007 ben ik gestopt met de pil en toen er eind vorige jaar nog steeds niets gebeurde hebben we besloten naar de HA te gaan. Deze heeft ons gelukkig gelijk doorverwezen en nog voor de kerst zaten wij bij de gyn. voor een intake. Manlief mocht zaad inleveren en ik kreeg een inwendige echo en moest bloedprikken op CD3. Mijn menstruatie duurt maar 1,5-2 dagen, dus ik verwachtte dat daar het probleem zou zitten. Mijn moeder was namelijk al vroeg in de 30 in de overgang en op haar 40ste al uit de overgang. Eind vorige week dan de uitslag van de eerste onderzoeken en wat blijkt, bij mij alles goed en bij manlief een lage conccentratie en weinig beweging. Nou, dan zit je wel even dom te koekeloeren!
    Nu mag manlief woensdag weer een kwak in een bak inleveren en horen we volgende week vrijdag of het op te werken is voor IUI of anders moet het IVF/ICSI worden. Als het IUI wordt krijgen we eerst nog een samenlevingstest en in een kijkoperatie (want de eileiders moeten dan zeker open zijn) en anders wordt het een heel ander verhaal...

Aan de ene kant kan ik niet wachten tot er nu eindelijk eens schot in de zaak komt, want geduld is niet mijn sterkste kant. Aan de andere kant gaat me eigenlijk allemaal wel een beetje snel. Zo dubbel! Ik ben nog steeds een beetje in de waan dat ik gewoon geduld moet hebben en dat het zo wel lukt!
    Manlief slikt zich nu helemaal suf in allerlei vitaminepreparaten (antioxidanten, zink, visolie en zelfs Prelox van Pharma Nord, terwijl hij echt geen potentie problemen heeft, maar het schijnt ook je zaad op te krikken!) en heeft nu ook Proxeed besteld (schijnt ook te helpen bij slecht zaad). Alles onder het mom, baat het niet dan schaat het niet!
    Nou, volgens mij staat ie de komende tijd alleen maar te stuiteren :D

Tis een beetje een lang verhaal, maar nu ben ik in ieder geval bij met jullie ;)

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Hallo dames. Ik zou graag met jullie willen meepraten. Ik lees al een weekje hier mee, maar heb me nog niet aangekondigd vw het feit dat ik de uitslag van mijn echo van vanmorgen wilde afwachten.
    Ik ben dan maar relatief kort gestopt met de pil, maar er is bij mij al in 2005 pco vastgesteld geworden. Mijn vriend is afgelopen mei peetoom geworden en sindsdien wil hij voor kinderen gaan. Ik had die wens al voor ik hem leerde kennen, dus was dolblij.
    Ik heb na stoppen van de pil gelijk al een cyclus van 39 dagen gehad. En nu zit in in de 2de ronde met een dagenaantal van inmiddels 58 dagen.
    Vanmorgen heb ik dus een inwendige echo gehad en n.a.v. deze echo heeft mijn huisarts me gelijk doorgestuurd naar de gyn. Ik heb gelijk gebeld en heb volgende week woensdag al een afspraak!
    Ik ben zo enorm blij dat het allemaal zo snel gaat!
    Gelukkig gebeurt dit allemaal nu ik nog niet geheel aan het werk ben na een burnout. Ik moet overmorgen naar de arbo om mijn re-integratie te bespreken.

14. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    goedemiddag dames,

Allereerst voor de nieuwe meiden welkom hier en succes.
    Vanmiddag de HSG gehad en alles zag er goed uit. De beide eileiders zijn goed doorgankelijk! :)
    Ik wou dat ik jullie kon zeggen dat het allemaal wel meeviel maar dat kan ik helaas niet ik vond het erg pijnlijk. :cry: Was blij dat mijn man mee was zodat ik zijn hand kon fijn knijpen. :rolleyes: Moet er wel bijzeggen dat ik van mijn menstruatie normaal niet zo heel veel last heb. Dus misschien ben ik wel niet zo veel gewend. Het was wel een aardige arts die alles goed uitlegde en naderhand op de foto ook duidelijk mijn eileider liet zien,(wist niet dat het zo lang was) dus dat was wel prettig daar lag het niet aan.
    Ben blij dat we dit achter de rug hebben en nu op! naar de follikel meting donderdag! Dat is wel weer spannend maar dan leuk spannend :)

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Bedankt voor het welkom.
    Wat een goed nieuws dat beide eileiders goed doorgankelijk zijn! Alleen erg vervelend dat het je zo'n pijn heeft gedaan. Hoof voor je dat de rest van de onderzoeken niet zo vervelend zijn.
    Ik vond de inwendige echo van vanmorgen niet zozeer pijnlijk, maar wel vervelend. Heb sindsdien wel een zeurend gevoel in mijn buik moet ik zeggen.

16. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Zethu,

een inwendige echo doet ook inderdaad geen pijn, ik had een HSG, een baarmoederfoto met contrastvloeistof en die doet helaas wel pijn. Bij de een meer als bij de ander maar leuk is het zoiezo niet. Daarom ben ik blij dat het achter de rug is want ik zag er als een berg tegenop!

liefs

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Fijn dat alles goed was barleeus! En dat je het achter de rug hebt!

Zethu wat lekker dat je al zo snel bij de gyn terecht kan! ben jaloers!

Kleintjevoorons: thnx voor het uitleggen!

Hier geen nieuws verder... (on)geduldig afwachten op die eerste afspraak...nog 5 weken nu....

18. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @zethu; haha welkom in deze club, veel meiden in dezelfde fases dus erg fijn.

@Barleeus; ik vroeg mij af waarom je al een hsg gekregen hebt.

@all;ben dus net terug van de afspraak met de gyn en geen ei in aantocht zullen we maar zeggen, was nog steeds vanalles te zien maar niks van enige maat. Heb provera meegekregen om de komende 10 dgn te slikken (ingaande vandaag!) om een menstruatie op te wekken. Op het moment dat deze er is kan ik op dag 3 met clomid beginnen (5 dagen) om een eisprong op te wekken en dan op dag 10 weer terug voor een echo.
    Vriend is nu ook bijgepraat en voelt zich stukken beter geloof ik. En ik.... ik ben blij dat er nu wat gaat gebeuren en erg benieuwd naar de uitkomsten. Volgens mij ben ik ook de eerste in dit clubje die met medicijnen gaat beginnen dus ik ga jullie op de hoogte houden !

19. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Mannetje heeft vanmiddag zaadjes ingeleverd in het IVF lab in het ziekenhuis. Daar gaan ze ze nog beter bekijken dan in het lab waar ze eerst gecontroleerd zijn. Donderdag na de echo krijgen we daar uitslag van en gaan we alles bespreken. Ook wat de mogelijkheden zijn. De vorige keer vertelde onze fer.arts dat als de uitslag weer zo slecht is dat het dan waarschijnlijk ICSI word. We hebben er ons wel al helemaal op voorbereid dat het dat kan worden.
    Verder niet zo veel te melden vanaf hier|!

@Maaik: Dankjewel! je leest het wel als je weer terug bent hoe het gegaan is!

@Sikki: Nou dat klinkt precies als bij ons. Wij dachten dat het zou liggen aan mijn korte LF. Maar toen de uitslag van de zaadtest kwam wisten we metteen dat dat de oorzaak moest zijn. Manlief had 0,1 miljoen.

@Barleeus: Fijn dat je HSG goed was! Waarschijnlijk moet ik ook een HSG en ik zie er nu al tegen op. Maar eerst de echo donderdag!

@Djaar: Belangrijk hoor dat die mannen er ook over praten. Doet die van mij ook veel te weinig. Krijg het zo moeilijk uit hem getrokken.

20. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    Welkom allemaal... :D

O zo herkenbaar dat manlief er niet over wil praten,die van mij wil er het liefs helemaal niet over praten en ik juist wel,het is niet zo dat hij het niet wil,maar het lijkt wel dat hij zich schaamt omdat er iets mis is met hem,zo zielig. :cry:

Even een rare vraag aan de meiden die al een stuk verder zijn,hoe zit het met de verzekering,word eigenlijk alles vergoed of moet je er extra voor alle behandelingen verzekeren..?

Jeetje sikki jouw man slikt wel heeeel erg veel vitaminen pilletjes,maar ind. baat het niet schaad het niet.. ;)

@Kleintjevoorons en @Djaar,ik leef weer met jullie mee

@Maaik,klopte jouw voorgevoel dat je weer ongesteld werd?
    Ik ben het toch nog niet maar weet zeker dat het morgen of overmorgen gaat gebeuren..zucht

Meiden t was ff fijn om wat van me af te schrijven,en jullie nieuwe berichtjes te lezen..fijne avond!

Deel Deze Pagina