Hallo allemaal..... bedankt dat ik nu volledig op de lijst sta Elke helaas welkom hier en wat verschrikkelijk een kindje verliezen op 25 weken zwangerschap....
Ik zal nog een beetje meer vertellen over wie ik ben.... ik ben klussertje80 *deeske* ben 28 jaar... mijn man en ik zijn nu bijna 4 jaar bezig voor ons eerste kindje ik ben geregeld zwanger geweest maar steeds ging het in de eerste periode fout.... Ik heb in totaal 7 vlindertjes.... 2 kleintjes die doormiddel van abortus er nu niet meer zijn. en 4 vroege mks en 1 mk op 3,5/4 maanden.*wil je de rede weten van me abortussen pb me dan ff* uuhm verder weet ik niet goed wat ik nog kan vertellen..
@ Elke: Jeetje, je kindje verliezen bij 25 weken... maar dan ook nog niet meer zwanger kunnen worden op de "normale manier" .... sterke... Ik hoop dat er snel een nieuw wondertje mag komen.. @Klussertje: Jij hebt ook al het nodige meegemaakt, zo te lezen... al 4 jaar bezig... pfff... Hebben ze ook al onderzocht wat de reden is van de miskramen? (of heb ik dat gemist?) Knuff voor jullie allebei... en trouwens voor iedereen...
Ja... ik ben echt heel benieuwd... maar ik moet nog 2 dagen wachten.. pff.. en dat gaat lang duren.. hihi..
@ klussertje: zo, jij hebt ook heel wat meegemaakt zeg! En om de reden ga ik niet vragen. Het zal ongetwijfeld een hele goede reden hebben, anders zou je er niet zo over praten. @ maaik, sinja en sikki-man heel veel succes vandaag!
@Klussertje: Jij hebt ook al het nodige meegemaakt, zo te lezen... al 4 jaar bezig... pfff... Hebben ze ook al onderzocht wat de reden is van de miskramen? (of heb ik dat gemist?) ======= uhm je hebt dat niet gemist dat heb ik nog niet verteld omdat ik het ook niet weet eerst lag het aan me overgewicht.... toen lag het aan stress.... toen lag het aan B12 te kort en nu weer aan mijn mans zaad.... ofwel de artsen weten het ook niet..... maar ja voorlopig heb ik zoiets van tja we zien wel.... we zijn nu al zolang bezig en willen ook zograag en om nu op te geven daar passen we voor.....
Wel gunstig dat het elke keer iets anders is... dan moet het de volgende keer toch echt gaan lukken!(tenminste dat hoop ik voor jullie)... Maar ik zie dat je goed bezig bent met afvallen... ga zo door... Maar opgeven... dat moet je zeker (nog) niet doen... succes ermee
@ klussertje, tot welk BMI moet jij afvallen? ===== minimal tot 35 ik zit nu op ongeveer 39 mijn banner is eigenlijk vanaf januari tellend. ben in januari echt gaan letten op wat ik eet en zit ik bijna dagelijks op de home trainer.... alleen hoe idioot kan het wezen...... ik zit nu al 4/5 weken op het zelfde gewicht en toch val ik af *merk dat aan me kleding* begin januari had ik maat 54 nu maat 46/48
Zijn er hier nog meer meiden met een te laag progesterongehalte, maar wel een regelmatige cyclus? Zo ja, welke medicatie kreeg je? Mijn gyn heeft het wel gehad over clomid voor een goede eisprong, maar met een laag progesteron schiet dat alleen natuurlijk niet erg op.
@kleintje, de uroloog viel uiteindelijk mee voor m'n vent. Hij is van alle kanten goed bekeken en betast , maar er zijn geen mogelijke oorzaken gevonden. Wel was 1 bal wat kleiner dan de andere en er zat wel een iets vergrote ader, maar volgens de uroloog kon dit niet de oorzaak zijn. Dus m'n mannetje heeft nog twee buisjes bloed mogen inleveren om zijn hormoonwaardes (LH en FSH) te laten bepalen en dan is alles uitgesloten... Aan de ene kant fijn dat is niets gevonden is (er zou maar een vervelende aap uit de mouw komen), maar aan de andere kant is het ook wel jammer. Maar goed, we hebben de voor de hand liggende zaken uitgesloten. Jouw mannetje wordt toch ook nog onderzocht? @Maaik, hoe was de HSG? @Sinja, hoe was je eerste gesprek bij de gyn? @all new babes, welkom hier!
Zijn er hier nog meer meiden met een te laag progesterongehalte, maar wel een regelmatige cyclus? Zo ja, welke medicatie kreeg je ===== wss heb ik daar ook last van... mijn vorge eisprong heeft wel plaats gevonden *heb het overduidelijk gevoeld* maar 1,5 week later was er weinig progestoron in me bloed te vinden dus nu noemen ze het een leegloop eitje.....
@ klussertje: ah, jij dus ook tot 35. En dat je op hetzelfde gewicht blijft kan komen doordat je meer spieren aan begint te maken nu. Spieren zijn zwaarder als vetten. Maar uiteindelijk gaan die spieren meer energie verbruiken, dus zal je weer gaan afvallen. @Elke: mijn progesterongehalte was in orde. @ sikki: gelukkig dat de uroloog meeviel voor sikki-man. En allang fijn dat er niets vreemds uit naar voren is gekomen (ik zie al een aap uit een mouw kruipen haha) @ maaik en sinja: hoe is het bij jullie gegaan?
Hallo allemaal, Jemig zeg! Je kijkt twee dagen niet op het forum en je moet pagina's bijlezen! Helaas heb ik nu geen tijd om op iedereen te reageren, dus even een kort berichtje. Sorry. DE HSG gisteren viel mij enorm mee. Ik had me echt op het ergste voorbereid, maar het was goed te doen. Het deed wel even enorm veel pijn, maar dat was maar een paar seconden. Het goede nieuws is dat alles er goed uitzag en beide eileiders open zijn! Nu weer een maand afwachten en dan een (voorlopig) laatste zaadonderzoek van mijn man. Sikki, fijn dat het bezoek aan de uroloog goed ging! Sinja, hoe is je gesprek gegaan?
Vandaag weer telefoon van de gyn nav opnieuw bloed prikken: progesteron was nu 20,6, weer ietsje beter dus. Zodra ik nu ongesteld word moet ik een HSG inplannen en mag ik starten met clomid. Vind het wel erg spannend allemaal hoor, dit is weer een stukje onbekend terrein. @Sikki: kan me je gemengde gevoel wel voorstellen hoor. Ik ben ergens wel blij dat ik wat mankeer, dan is er tenminste ook iets aan te doen. Maar ergens is dat ook wel weer een hele kromme redenering! @klussertje: hoe laag/hoog was jouw waarde, weet je dat? @Zethu: fijn dat je even reageert! @Maaik: dat geeft me weer een beetje moed! Ik had al zoveel horrorverhalen gehoord en gelezen over de HSG.... Heb jij ook pijnstillers geslikt vantevoren trouwens?
@klussertje: hoe laag/hoog was jouw waarde, weet je dat? ========== uhm nee... ik was al zo overrompeld door het geen hij mij vertelde van mijn man dat ik daar nieteens meer aan gedacht heb dat te vragen
Trouwens, ik zie dat je al 8kg kwijt bent, goed hoor! Naar welke BMI wil je toe? En is het een keuze, of iets waar de gyn over is begonnen?