Trouwens, ik zie dat je al 8kg kwijt bent, goed hoor! Naar welke BMI wil je toe? En is het een keuze, of iets waar de gyn over is begonnen? ======= het is me door de gyno wel verteld maar hij had zo iets wat je er mee doet is je eige keus... maar ik loop al 1,5 jaar bij een dieetist.... en het gaat gestaag er af.... 2 jaar geleden in juni woog ik 105...ik wil dit jaar 22 juni ongeveer rond de 75/80 zitten ik moet een bmi van 35 hebben dan vinden ze het wel oke
Hoi hoi, Jeetje, wat is er een hoop geschreven. Ik heb het wel allemaal gelezen, maar het is te veel om nu te reageren (zit nl op mijn werk). Ik ben gisteren weer bij de gyn geweest. Weer echo gehad. Eiblaasje was leeg, dus eisprong gehad. Moet nu vrijdag en volgende week maandag weer bloedprikken voor progesteron gehalte. En dan wachten op evaluatiegesprek en deze is pas 15 april.
Mijn progesteron waarde was twee weken geleden erg laag, ik moest opnieuw bloedprikken en wachten tot dat ik os wordt en de clomid is aangeslagen. Vanmiddag hoor ik per telefonisch consult wat de waarde van progesteron vorige week was en of ik een eisprong heb gehad.. Ben echt beniuwd. Ben alleen nog niet ongesteld dus denk ik dat ik geen eisprong heb gehad Denk wel steeds dat ik os wordt want heb wel de klachten. Dus ik hoor het vanmiddag of mijn progesteron te laag is.
Ik ben benieuwd Ikkie, laat je het weten? Ik duim mee dat je een eisprong gehad hebt. Kan het uitblijven van de ongesteldheid niets anders betekenen? Hoop hoop! Zelf heb ik altijd een vrij regelmatige cyclus (zie hieronder), ondanks een kennelijk te laag progesterongehalte. Ik ben al veel aan het zoeken geweest met google, maar krijg nergens een duidelijk verhaal over wat de waarde moet zijn wil je een eisprong gehad hebben. Mijn gyn zegt boven de 30, maar zie ook mensen die kinderen hebben gekregen met een waarde van 18. Anderen hebben het over 10. Misschien dan toch verschillende meetwaarden per lab?
Jakkes, dat duurt nog lang! Je geduld wordt wel op de proef gesteld worden he, als je zwanger wilt worden! *zucht*
Ik vind het knap hoor! Maar een BMI van 35 heb je niet meer als je 75/80 weegt toch? Of ben je heel klein? Of dat is gewoon je eigen streefgewicht natuurlijk!
Ik ben dus nog aan het wachten op het telefoontje van de gyn.. Echt irritant wachten maar ja. Ik zal dalijk meteen vragen hoe het nou precies zit met de progesteron waarde. Van Internet word je niet wijzer, de ene zegt dit en de ander zegt dat.. Ik hoop dat hij zo belt.
Ik vind het knap hoor! Maar een BMI van 35 heb je niet meer als je 75/80 weegt toch? Of ben je heel klein? Of dat is gewoon je eigen streefgewicht natuurlijk! ====== ik ben vrij klein.... en ik zit nu op een bmi van 39
Ha dames, Nou wij hebben het eerste gesprek ook gehad! Bij een arts assistent gyn. Natuurlijk vroeg ze eerst een heleboel, alles was eigenlijk goed. Mijn cyclus vond ze ook normaal, was binnen de waardes. Maar omdat ie toch niet heeeeel regematig is (1x 26 en 1x 40 dagen) wilde ze toch een uitgebreide cyclusanalyse doen. Verder een echo gehad, zag er goed uit. Mijn baarmoederslijm was mooi dun (wat hoort als je ongesteld bent) en ze zag de eileiders zitten, met de follikels enzo. Zag er normaal en goed uit.. Was nog te heftig ongesteld dus ze kon geen uitstrijkje maken helaas. Kon gister wel bloedprikken (moet op dag 2-4) Nu maandag weer terug voor een echo en uitstrijkje. Vervolgens een samenlevingstest, nog een echo (of echo's) en weer bloedprikken. Mijn vriend moet ook weer zijn zwemmers inleveren. Om eerlijk te zijn viel het me wel tegen dat ze totaaaaal niet over de slechte zwemmers van mijn vriend heeft gehad. Ze zei in 1 zin: 1 test zegt niets dus daar wil ik het nu niet over hebben. Terwijl de huisarts duidelijk aangaf dat ze écht héél slecht waren (de uitkomsten) en we dat zelf ook wel snapte.. (100.000 levende zwemmers waarvan de vorm nog niet eens bepaald was) En ze zei wel dat de samenlevingstest niet hoeft als de uitslag nu weer zo slecht is. Ook zei ze dat mijn vriend misschien dan naar een uroloog wordt doorgestuurd. Maar deze uitslagen zullen we pas ergens half mei krijgen, dus dan ook weer pas een doorverwijzing! Terwijl ze al direct zag dat mijn vriend flinke spataderen in zijn balzak heeft (wat mogelijk wel iets invloed kan hebben) Tja, ik wordt nu dus eerst door de molen gehaald. Ook al vond ze alles goed eruitzien, heb ik een eisprong, heb ik een normale cyclus en niets raars. Maarja, je weet maar nooit natuurlijk. Er gebeurt gelukkig wel iets Alleen ik werk 4 vaste dagen en op mijn werk weten ze van niets. Vrijnemen is écht heel lastig dus daar zit ik nu wel een beetje mee in mijn maag. Kán en wil voorlopig nog even niets zeggen... dus wel dilemma's! En het duurt dus nog behoorlijk lang! Ach ja, niet zeuren, de molen is aan het draaien
In de MMM sinds begin 2009 Kleintjevoorons: Bezig sinds jan '08, het wordt ICSI. Djaar77: Bezig sinds september '08, Barleeus: Bezig sinds mei '08, 1e iui (ei kwijt??) poging 2 Zethu: Bezig sinds november '08 Sikki: Bezig sinds december '07, het wordt ICSI. Diaan: Bezig sinds maart '08 Maaik: Bezig sinds november '07 Sinja: Bezig sinds januari '08 Melissa79: Bezig sinds februari '08, 1e iui Douglas84: Bezig sinds mei '08 Billie12: Bezig sings augustus '07 MilkHd: Bezig sinds februari '08 tummetje: Bezig sinds mei '08 Tante Mars : Bezig sinds okt '05 Quirine: Bezig sinds juni '07 Ladouce: Bezig sinds juli '07 wops: Bezig sinds april '08 Pelikaantje: Bezig sinds december '07 Loe: Bezig sinds juni '08 Angelea Bezig sinds okt '07 Lauw: Bezig sinds december '07 Tessa8: Bezig sinds april '08 Marieke74: Bezig sinds mei '07 (na dochter) Klussertje80: Bezig sinds okt 06 puk25: Bezig sinds maart '08 Afspraken 18-03: Tante Mars, FM 19-03: Lauw, Uitslagen onderzoeken gyn 19-03: puk25: samenlevingstest 23-03: Sinja: tweede echo cyclusanalyse+uitslagen bloed+2e keer inleveren zwemmers vriend 23-03: Quirine: bespreken onderzoeken. 23-23: Barleeus 1e follikel meting. 24-03: Douglas eerste gesprek gyn. 24-03: Diaan bespreken hoe nu verder 24-03: Klussertje80: 2de zaad onderzoek 25-03: Sikki, afspraak gyn. voor start ICSI volgende cyclus 25-03: Angelea, Bespreken alle uitslagen 26-03: Pelikaantje: eerste gesprek gyn. 26-03: Klussertje80: bloed onderzoek progesteron 30-03: Ladouce HSG 30-03: Klussertje80: 3de zaadonderzoek 31-03: Ladouce uitslagen bespreken eind maart: Sinja: samenlevingstest begin april: Kleintjevoorons, uitslag chromosoomonderzoek begin april: Sikki, start ICSI op CD4 (waarschijnlijk 09-04) 01-04: Loe fertiliteitsarts 07-04: Zethu: 2de afspraak fertiliteitsarts. 07-04: Klussertje80: klusman uroloog 14-05: wops; 1e gesprek gynaecoloog Medicijnen Djaar77 gestart met 2e ronde provera daarna clomid 100mg. Barleeus start clomid 13 maart. Tante Mars gestart met Clomid 11-03 tummetje start 02-03 met primolut, daarna clomid Behandeling in MMM Melissa79: 1e IUI 22-2-09 (helaas)
@ maaik: gelukkig dat het je meegevallen is. En nog belangrijker: dat alles er goed uitzag. Weet je tenminste dat daar geen belemmering zit @ elke: ik vind het zelf ook altijd prettig als anderen op mijn vragen reageren. Ook al hebben ze er geen ervaring mee. Daarom doe ik dat ook bij anderen. Meetwaarden kunnen trouwens per lab verschillen. Er zijn vaak meerdere methoden om iets te meten. En soms wordt het ook in een andere eenheid aangegeven. Maar dan heb ik het over het algemeen, niet alleen over progesteron. @ marieke: spannend. Mijn moeder is trouwens 15 april jarig @ ikkkie: heb je nog een telefoontje gehad? @ sinja: mijn gyn zei ook: 1 test zegt niets, behalve als bij de eerste test alles goed is. Trouwens zeuren? Ik vind het geen zeuren. Iedereen schrijft hier denk ik om hun ervaringen kwijt te kunnen, of het nu een positief of een negatief gevoel is.
@Sinja: jeetje wat gelijk een informatie zo bij het eerste gesprek. Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is om het tussen werktijd te doen. Waarom hebben ze geen avondpoli ofzo. De meeste mensen zijn werkende mensen. Snap niet dat ze die niet wat meer tegemoet kunnen komen. Er worden ook wat vragen gesteld over progesteronwaardes, nou daar moet ik me eerst eens wat in verdiepen. Want weet niet wat je daaraan kunt afleiden. Kan ik jullie niet bij helpen. Het si voor mij ook allemaal nieuw. @Marieke74: wachten duurt echt lang helemaal als je ets heel graag wilt. @hier: heb vandaag bericht gekregen uit het ziekenhuis. Mijn vriend en ik moeten eerst beiden een vragenformulier invullen en terugsturen. Dan krijgen we opnieuw bericht wanneer we heen moeten voor een afspraak. Nog maar even afwachten dus.
Ja heb een telefoontje gehad., Gyn vindt de uitslag van 4x bloedprikken erg vreemd. De progesteron waarde was weer laag terwijl de FSH en LH goed waren in het begin,, dit is erg raar zegt hij. Ook moet ik gewoon mijn eisprong hebben gehad maar ben nog niet ongesteld. Ik moet morgen komen voor een echo want hij wil kijken hoe dit kan.. hij vond het erg vreemd allemaal.. Sinja: dat is bale als je vaste dagen werkt,. Ik werk gelukkig regelmatig. Kom nu ook net terug uit de nachtdienst. Toch denk ik dat ik het ook een keer aan mijn chef ofzo moet vertellen want krijg nu ook meer echo's enzo. Anders vertel je het toch aan 1 persoon/chef en aan de andere niet? Mariska: ik snap ook niet veel van de progesteron,, kan er ook niet veel over vinden.
@Sinja, ik heb bijna de cyclusanalyse achter de rug. Alleen nog bloedprikken en dan 15 april de evaluatie. Ben benieuwd. Ik heb mijn baas toch maar ingelicht. Was wel een beetje genant, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Anders krijg je toch vragen. En nu hoef ik alleen maar tegen hem te zeggen dat ik wat later ben en dan is het goed. Scheelt natuurlijk wel dat het zkh dichtbij mijn werk is. Ik moet morgen prikken voor progesteron. Zal gelijk dan even vragen wat een goede waarde is.
Hallo iedereen, ik ga jullie waarschijnlijk verlaten. Kijk maar eens naar mijn banner. Heb vanochtend getest (NOD morgen) en had een hele lichte streep. Zoals het er nu naar uitziet ga ik maandag de hsg afzeggen en gaan we verder de molen in maar dan vanwege de zwangerschapsonderzoeken. Ik moet zeggen dat ik het nog niet helemaal kan geloven maar iedereen hier op het forum zegt altijd een streep is een streep.
En daar gaan we allemaal voor, vertel ons het geheim en we volgen snel (hopen we dan). Ik wil jullie in elk geval feliciteren !
@ mariska: dan begint het ook op te schieten hoor. Eerst die lijsten en dan zal de afspraak mss niet lang meer duren. @ ikkie: vreemd idd dat je iedere keer andere waarden hebt. Ben benieuwd met de echo @ marieke: wat fijn dat het zo opgelost is met je baas! @ ladouche: oh wat fijn voor je zeg! En idd streep is streep. Gefeliciteerd
Iedereen dank voor de felicitaties. Ik kan het zelf nog amper geloven. Ons geheim? Tja, ik moet zeggen de laatste keer klussen was echt helemaal super. Het was denk ik een soort ontlading en we hebben gewoon heel veel lol gehad en gelachen. Waarschijnlijk omdat we het idee hadden dat dit de laatste keer "op de normale manier" zou zijn. Het gevoel daarna was ook goed en het klopte allemaal. Ik hoop echt voor jullie allemaal dat het ook gaat lukken, met of zonder hulpmiddelen. Maar een ding staat vast, je moet blijven hopen.
Hoi, Ik val weer even binnen, heb nog niets terug gelezen ofzo. Maar wilde jullie even iets laten zien. http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=WNO4 Dit is onze nieuwe voordeur, ik ben er erg blij mee. Het is van een kunstproject en zo heeft heel de straat een andere deur maar wel in het groen. Groetjes